Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rico84

1e keer haze haze in mn ruimte. 154x 11L

Recommended Posts

update

 

okey ik zal ze op 12/12 zetten, dan hebben ze 2x 18u gehad

 

@prettig: waarom er een uit trekken ipv dimmen, dat is juist het geen ik mooi en makkelijk vind van de dimlux

ik bouw het allemaal lekker rustig op zodat de plantjes lekker wennen en geen klap krijgen. die 18 uren ben ik gestart met de helft aan op maar 35%

en ben van plan om morgen pas alle lampjes aan te doen en dan een dag later pas opvoeren na 40%.

en dan als ik in week 4 12/12 oneveer pas de 100% er op. en ook met deze apparaten is het nog steeds meten kijken en aanvoelen om alles top te kunnen laten draaien. en die 100% licht + lumenboost lukt net aan als ik een goed bladerdek heb en een goede verdamping zodat de panten zichzelf goed kunnen koelen.(plant camera) dan is het overigens ook makkelijker om de ruimte op temperatuur te houden.

op dit moment hou ik een constante Co2 waarde aan van 400 ppm tot dat de eerste knopjes beginnen te komen. daarna is het plan het rustig op te voeren.

 

morgen dag 1 12/12 ga ik een beetje water van boven geven met een ec van 1.3 en een ph van 5.4

 

@urbangrower haha die 10k is sick. moet een beetje realistisch blijven. met 7 heb ik mezelf weer overtroffen :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies is zo snel als mogelijk. Alle lampen aan.

Het op bouwen doe je goed. Maar eind week een ,,,,,,,alles volle bak laten draaien.

Geloof me nu maar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies is zo snel als mogelijk. Alle lampen aan.

Het op bouwen doe je goed. Maar eind week een ,,,,,,,alles volle bak laten draaien.

Geloof me nu maar.

 

Denk dat ik dat pas zo na 2 weken voor mekaar krijg maar we gaan er voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

maar echt een hobby lijkt het me niet met zoveel stekken en zoveel watt erboven, 1 keer per jaar een ronde doen en dan kom je voor de rest van het jaar wel toe zeker om je eigen stash op te roken :whistle: :likken:

 

Een halve Amnesia plant per dag zal wel genoeg zijn LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ja dat zal wel.

Ik zal gauw weer een update doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo hier ben ik weer,

update!!

 

dag 11 bloei en en ze gaan lekker, ik had wat last van varenrouwmug maar die heb ik aangepakt met nematoden aaltjes en ze zijn nu bijna allemaal weg

ik heb die lampjes op 50% branden nu want de RH komt af en toe onder de 45% en die heb ik niet graag nog lager vandaar dat ik even wacht me het verhogen van het percentage licht tot de ruimte genoeg gevuld is en de RH door de verdamping omhoog gaat

Co2 staat ingesteld op 450ppm maar op de een of andere manier lig het ppm altijd wel boven de 500,

misschien is het de mapito ik weet het niet maar ik vind het prima. wel heb ik de meter getest in de buitenlucht en keek ik niet terwijl in de ruimte was

 

 

20140301 230856

20140301 231648

20140301 230920

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Wil wel reageren. Maar vind ze nog wat klein voor 11 dagen bloei.

 

Rico vraagje. Wat denk je wat beter is. 4 lampen op 100% met boost 690 watt.

 

Of 6 lampen op 50% met boost 345 watt.

 

Je heb hele mooie spullen.

Gebruik ze dan optimaal.

 

Gr prettig.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor je reactie, ik ben hier om wat te leren dus dat is goed

ik snap denk ik wat je bedoelt..

jij zegt dus beter de helft aan op 100% dan alles op 50%? qua watt is dat het zelfde.

het is puur mijn gevoel wat zegt dat een goede verdeling beter is en dat het voor nu icm de wat lage RH goed is zo

graag zou ik een uitgebreide motivatie lezen en van meerdere hun mening horen lezen en ik mezelf misschien weer kan verbeteren

grtzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al te lang geleden dat iemand iets post of reageert hier :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer is dat he. Bij mij ook al. Niet de moeite voor een vervolg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat geen info op vd gang van zaken bivendien zie ik veel liever fotos in een bcc code

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moed niet zo snel opgeven Gelderse en Rico....soms krijg je veel reactie en soms niet.

Heeft ook te maken hoe meer/langer je op dit forum bent en andere leert kennen door te reageren op hun topics

 

Om je verslag iets mooier te maken zou ik je aanraden om de BBCode te gebruiken in je topics ipv de link naar je album.

Ook foto's zonder HPS is altijd mooier. Tevens hoe meer je post en om advies vraagt en adviezen opvolgt des te meer gaan er mensen reageren op je topic.

 

Spijtig kan ik je niets vertellen over kweken op mapito en met opticlimate (geen ervaring mee)

Mijn advies...luister naar de raad van opticlimate kwekers (prettig gestoord en andere) en lees hun topics goed door...

 

Voor de rest...ik kijk graag mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gram de watt ga je niet halen, dat weet ik nu al.

 

Jammer man, maar veel te klein voor dag 11. Mijne zijn al stuk groter op dag 8.

 

Zou maar gauw je ppm op 900 zetten.

 

De reden dat je ppm hoger staat is omdat je waarschijnlijk niet zoveel afzuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al te lang geleden dat iemand iets post of reageert hier :(

 

In je 5 laatste postst heb je geen 1x de moeite genomen om te reageren op een ander zijn kweekverslag....

 

Ik kaats de bal maar even terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd maak wat leuke fotos? Ik heb hetzelfde maar heb ook geen fotos nog verder.klok tikt gewoon verder, blijf iig fotos maken en laat zien wat je erafhaalt leuke setup grote opstelling:) leuk om te volgen suc6 daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey maatje toch verslag begonnen?

Goed bezig!

 

Leuke van een verslag is wel dat je hem dan ook afmaakt ;)

Hoe is het afgelopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet opgeven!

Reactie komen met der tijd wel en zoals al gezegd, wat sociaal wezen kan geen kwaad. ;)

 

Ik zou blijven door gaan.

Je gaat het je niet beklagen op termijn.

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...