Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Djo

7x White Widow Big Bud - 90x90x180 Tent 400watt - Eerste kweek

Recommended Posts

Even een linkje.. is wel iets groter 150x150x200cm voor 570. Maar het is een ideetje, hopelijk kan je er iets mee.

 

http://www.bamhandel...50-ii-compleet/

Ik wil kweken in een kledingkast en zoek alles wat ik daar ten minste voor nodig heb. Komende vrijdag krijg ik de kast in huis en zal die dan gaan ombouwen.

 

Even een linkje.. is wel iets groter 150x150x200cm voor 570. Maar het is een ideetje, hopelijk kan je er iets mee.

 

http://www.bamhandel...50-ii-compleet/

Achteraf bekeken had ik beter zo iets gekocht.

Ik deed het niet omdat ik een stille afzuig wou hebben, en daar zit mijn verlies. Had beter gewoon een box gebouwd over zo'n simpele buisventilator.

Die 250m³ in MDF box maakt veel lawaai, en blijkt te zwak.

 

Edit: Vergeet wel niet: Hier heb je nog geen voeding, aarde, tensio/ph meter, brandblusser, potten, schaatljes etc.

Al dit tesamen loopt toch ook wel eens op. Vergeet dat niet :) (die meters heb je uiteraard niet nodig, ikzelf ben gewoon een gadget freek xD )

De potten en meters heb ik al, dus dat scheelt me in de kosten. Misschien moet ik maar zo'n tent kopen en alle toebehoren in de kledingkast bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago, dit is een kweektopic van djo

kan je niet je eigen topic starten met die vragen?

 

djo: is dat wel 1 van de bekende wiet-plaag-beesten?? lijkt me gewoon iets wat binnengevlogen is zonder gevolgen.... ken natuurlijk niet alle insecten...

 

imo

Edited by Lord Imotep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zal ik doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

varenrouwmug is het niet denk ik....

 

verder ziet er het er goed uit

alleen, staat je ventialtor niet wat dicht op de planten?

lijkt wel of ie op al die voorste takken blaast..?

 

nice :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sensilife:

Thx voor de tips! Zal de lamp houden waar ze is en terug op 40cm gaan werken ipv 45cm!

 

@ jointed: lampsterkte durf ik niet hoger doen. Heb schrik van de electriciteitsfactuur. We verbruikten alreeds het dubbele van de vorige eigenaar (2 pc's) en nu nog eens die tent erbij...

Als je budget het toelaat probeer dan direkt die dimbare 600watter te nemen. Daar kwijl ik op :P

 

Dimbaar lijkt me ook wel wat, helemaal als je hem ook kan boosten. Ik was eerst ook terughoudend ivm stroom, maar nu heb ik zo iets van gewoon mn rekening betalen en geen overlast veroorzaken dan zal er geen haan naar kraaien.

Zelf heb ik last van spint dus dat word even een strijd, maar ik ga even knoflook proberen, kan daarna nog altijd promanal spuiten, maar liever reageren ze op de knoflook.

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwenkventilator heeft het vandaag begeven, dus dat is tijdelijk opgelost ;)

Ik gok toch op de varenrouwmug. Info kwam wel overeen. Zal voor het zekerste dubbelchecken want je maakt me twijfelen.

En als ik mis zit. Aaltjes zijn bij mijn weten niet schadelijk?

Morgen leg ik een paar aardappelschillen om de larven op te zoeken en ga ik om de aaltjes.

 

@ jointed: veel succes ermee!

 

Grt Djo

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze weggekregen met neem tonic, bio shark dislike, bio shark soil attack liquid in combinatie met plakstrips voor de vliegjes. Misschien is het al te laat om dingen te gaan spuiten aangezien je al in de bloei zit.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het dan met de aaltjes en voldoende kleefstrips aanbrengen in de tent.

Als ik nog vliegjes ofzo vindt later zoek ik eens de bioshark op! Thx man

 

Update met pics later deze week, helaas niet veel tijd voor de ladies.

Grt Djo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij.

Hoe staan ze nu?

Ben je al wat beginnen voeden?

 

De strijd al gewonnen tegen het ongedierte?

 

Grtz. Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

High hi iedereen!

Beter laat dan nooit, nog een update!

Helaas zeer druk bezig geweest en weinig tijd gehad voor de dames.

Ik heb ze wel dagelijks hun water kunnen geven maar dat was het zo'n beetje.

 

Eerst even het slechte nieuws...

Echt heel jammer maar ja, het zij zo: van de 7 plantjes blijven er nog 3 over... :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

 

Ik heb er 4 ontdekt met zo'n bananen trosje sinds vorige week. Een 2tal weken na omschakeling bloei.

Voorheen ook al 'ballen' gespot. Maar uit sommigen kwamen er witte haartjes uit, en zodus wat verward als beginner ofdat het nu om mannetjes of vrouwtjes gingen.

Helaas later bleken alle 4 herma's te zijn.

 

Maar goed, we blijven gaan met de 3 die overblijven. Kunnen we zo ook eens het bloeiproces ervaren en hopelijk toch iets lekkers eraan overhouden.

We zitten nu 22 dagen verder sinds de omschakeling van de tijden.

Ze zijn al veel gegroeid sinds dan. Een beetje teveel denk ik.

 

Het ongedierte! Met name de mug

Die heb ik gelukkig al een ganse periode niet meer gezien. Ik had aaltjes ontvangen van de GS en heb er zo'n 2.5 million verspreidt over 7 potten. Voor nu lijkt het gevaar geweken!

 

Ik heb wel regelmatig bladeren die afvallen vanonderen.

Ik denk dat ik telaat was met voeding beginnen te geven. Maar nu zit ik het schema van biocanna: 40ml/10l bioflores & bio boost

 

Ik ben wel niet echt zeker welke voeding te geven. Ik volg het schema dat zegt bioflores vanaf de bloei, maar op andere plaatsen lees je dan dat men nog groeivoeding moet geven de eerste weken van de bloeiperiode? Spreekt mekaar wat tegen.

Ze krijgen nu zo'n liter water per dag en nog altijd geen geurtje :)

 

Temperatuur lijkt onder controle. Wordt niet te warm noch te koud

 

gallery_40156_16715_557754.jpg

gallery_40156_16715_908519.jpg

gallery_40156_16715_758864.jpg

gallery_40156_16715_1876988.jpg

gallery_40156_16715_712638.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die Herma's. Zijn mooie struiken.

staan mooi in de bloei.

 

 

Jammer van die Herma's. Zijn mooie struiken.

staan mooi in de bloei.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel Herma's? Erg spijtig en ik heb dezelfde zaadjes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad helaas erg spijtig.

@ gelderse: Toch bedankt! :)

 

@ dilago: Ik hoop voor jou dat je ervan gespaard wordt. Maar Krasi had het eerder in dit topic ook al gemeld dat de kans groot is... (ik wou het niet geloven maar ja.. :) )

 

Nog even wat pics van de herma's voor de mensen die het willen zien

gallery_40156_16843_617125.jpg gallery_40156_16843_615641.jpg gallery_40156_16843_518929.jpggallery_40156_16843_518030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he..

Thanks Sensi voor je mooie, begripvolle woorden!

Gelukkig heb ik een goeie haze liggen die ervoor zorgt dat ik me er niet te druk in maak ^^

Is nu helaas zo, bokken zal er niet op helpen!

 

Klein vraagje misschien, zou ik om wat grotere potten gaan en de huidige 3 verpotten naar 18 liters ipv de huidige 11 liter?

 

En wat te doen met de aarde van de herma's? Wegsmijten zeker? met die larves erin .. :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

die drie niet meer verpotten man, is ook weer stress en dus meer kans dat die ook herma trekjes krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ dilago: Ik hoop voor jou dat je ervan gespaard wordt. Maar Krasi had het eerder in dit topic ook al gemeld dat de kans groot is... (ik wou het niet geloven maar ja.. :) )

Ik heb het gelezen ja, meerdere mensen die er last van hebben dus ik vrees het ergste. Aangezien ik het zaad nog niet in de grond heb zit ik er sterk aan te denken dat ook maar niet te doen. Heb gemaild naar femaleseeds.nl met de vraag of ik ze nog kan ruilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, hier ben ik terug :)

Vanwege de problemen met de herma's had ik wat de moed verloren om het kweekverslag bij te houden. Ook druk gehad met werk etc, we kennen het wel :)

Maar goed, we blijven doorgaan met de twee dames om hiermee wat ervaring op te doen voor de tweede ronde.

 

Even een kort update:

Van de 7 planten heb ik er nog 2 over.

De reden waarom het zoveel herma's geworden zijn durf ik niet bij Femaleseeds.nl te leggen. ( 5 herma's lijkt me te veel )

Ik vermoed omdat de temperatuur een verschil heeft van 7 graden met dag & nacht, en dat zou niet hoger mogen zijn dan 5.

Foto's van de laatste dames krijgen jullie vandaag nog :)

 

Verder ook naar de shop gegaan voor nieuw gerief voor de tweede kweek. Deze keer 9 stuk. Komt later wel een verslagje van :)

 

 

Nog even een vraagje terwijl ik jullie aandacht heb.

 

Kan ik de zwenkventilator uitschakelen wanneer dat de lamp uitgaat? Zodat het minder afkoelt in de tent. Of geeft dit teveel kans op toprot?

Of als alternatief de ventilator een half uurtje aan, half uurtje uit tijdens de nacht?

(afzuiging heeft een thermostaat fan controller gekregen, die gaat naar 50% als de temperatuur onder 25 komt.)

 

Mvg,

Djo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Krasi zei: "Shemale Seeds...

 

Aan jou zal het niet ligge Djo, is niet de enige herma die ik bij FS heb gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

je fan kan je gewoon uitschakelen als de lamp uitgaat hoor no problemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij blij dat ze niets horen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,

Een geslaagd verslag kunnen we dit niet noemen, maar toch was het voor mij een zeer leerrijke ervaring met veel vallen en opstaan!

Aan iedereen ook bedankt voor hun feedback en geduld!

 

Maar goed, wat is er nu van overgebleven? Wel...

 

Op het einde van de rit bleven er nog 2 planten over, desondanks de tegenslagen heb ik ze toch blijven afbloeien, simpelweg om de ervaring op te doen.

gallery_40156_17045_632334.jpg

gallery_40156_17045_1762395.jpg

 

Wanneer ze in het midden van de bloei zaten kregen ze dagelijks 1 liter / plant met Biocanna voeding ( Flores ) en af en toe wat BioBoost.

Toen ik merkte dat ze niet meer zoveel drinken ben ik gestopt met de voeding, en nog een weekje water gegeven.

De exacte tijd voor de bloei heb ik niet genoteerd, maar het was zeker meer dan de voorgestelde 46 dagen, ik gok op een 60tal dagen bloei.

 

gallery_40156_17045_73469.jpg gallery_40156_17045_1240142.jpg

 

Zo, en na een weekje hangen heb ik ze verhuist naar mn voorgroei hokje. (en in dat hokje zaten 5x Pinneaple Kush & 4x Blue Cheese die op hun beurt verhuisden naar de grotere tent.

 

gallery_40156_17045_1263433.jpg

(8 dagen na de snip snip, LV schommelt rond de 50, als die wat zakt spuit ik wat water op de toppen en dan gaat de LV mooi naar 60%)

 

Enkele toppen hiertussen hebben een zeer zoete geur, andere stinken dan weer.

Maar ik denk/hoop dat dat normaal is, en hopelijk zal de geur verbeteren met tijd

Sommige toppen hebben hier en daar een zaadje zitten, niet superveel maar toch...

Nog 1-2 weken wachten en dan zien we wel ofdat het te smoren valt en een effect geeft ....

 

Ondertussen doen we happy verder met de tweede ronde ! :dribble:

Nogmaals echt van harte bedankt aan iedereen voor alle support en feedback! Deze jongen heeft er zeker veel van opgestoken! :book:

 

Grt Djo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Lees ik nou goed dat je water op je toppen spuit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Lees ik nou goed dat je water op je toppen spuit?

Ja, klopt. Heb dat ergens hier in dit forum teruggevonden.

Zou helpen bij het verwerkingsproces, als ik het goed begreep is het niet belangrijk dat die toppen snel drogen maar goed belegen hebben.

(quick search)

Het gaat er namelijk niet om dat je wiet 3 weken (of langer) te drogen hangt, maar je wiet moet gewoon 3 weken belegen hebben zodat de zetmelen in suikers omgezet kunnen worden.

Verder in dat topic zag ik mensen die dat doen als hun LV te laag wordt.

De mens van de GS zag er ook geen graten in, mits je goed oplet dat je het niet teveel doet en er zeker voldoende ventilatie aanwezig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...