Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Djo

7x White Widow Big Bud - 90x90x180 Tent 400watt - Eerste kweek

Recommended Posts

Dag allen!

 

Sinds enkele weken begonnen met mijn 1ste kweek in een tentje van 90x90x180.

Met de hoop om wat tips en kennis te kunnen opdoen begin ik met veel plezier aan mijn eerste kweek verslag!

Verzamelde tips, indien niet akkoord, graag een reactie aub!

  • Ph meten is niet nodig: Omdat het bio grond en bio voeding is, is het meten van de PH niet nodig.

De setup

Tent: Secret Garden 90x90x180cm

Afzuiging: MDF-BOX 250M³ + Can lite mini 300m³

Voorgroei lamp: Tneon 110 Watt

Groei & bloei lamp: Philips SON T Pia Green Power 400 Watt

Grond: Plagron Batmix

Voeding: BioCanna

Zaadjes: White Widow

Luchtbevochtiger

 

Dit alles gebeurt in een appartement in een klein kamertje.

Boven het venster bevind zich een soort verluchting rooster die men kan regelen.

Daarop staat de uitlaat van de afzuiging gericht. De inlaat ligt op de grond in de kamer.

Pic Week 3

gallery_40156_16715_2518135.jpg

Week 1 - 22 jan 2014

7 zaadjes laten ontkiemen in glas water en in potjes geplaatst

 

Week 2

vanaf dag 8 begonnen met het geven van een klein beetje Bio Rhizotonic, dit om de twee dagen.

Verder blijft de temperatuur zo rond de 26 graden tijdens hun dag, 's nachts rond de 20 graden.

 

Pic van een plant, dag 11

gallery_40156_16720_830389.jpg

 

Link naar foto album dag 11

 

Week 3

Naar de shop gegaan en daar kreeg ik volgende tips mee:

- Aarde in de potten doen en voorbevochtigen met een halve liter water en dagje laten staan voor de temperatuur en EC te laten zakken.

- Bedoeling met het water is om op te bouwen van 300ml naar 700ml per dag.

 

Dag 18

Planten verpot naar 11 liter potten

Tneon lamp verwijdert en de Greenpower 400watt in de plaats gehangen op 40 cm hoogte

Afzuiging aangezet om de warmte weg te zuigen.

Planten 300 ml water elk gegeven

 

Pic plant 4

gallery_40156_16721_1133996.jpg

Pic plant 2

gallery_40156_16721_495744.jpg

 

Link naar foto album dag 16

 

Week 4

Hier loopt het wat mis:

Dag 22

Meerdere planten beginnen te krullen. Na veel zoekwerk dacht ik dat het komt door onderbewatering.

Iedere plant 1 liter water gegeven, in de hoop de aarde eens goed te bevochtigen

Luchtbevochtiger aangeschaft en geplaatst. Mijn gevecht met de RV begint.

Dag 23

Gehoopt op beterschap maar integendeel. Plant 6 z'n blad komt meer en meer geel. andere blijven krullen

Een topic gemaakt -> link en mijn vragen gestelt,

Hier geleerd dat ze veel te veel water krijgen en de EC te hoog ligt.

Dag 25 - 15 feb

Aanmaak van dit kweek verslag! Aangezien mijn laatste fout hoop ik mijn volgende te kunnen vermijden.

Planten blijven krullen en hangen.

temp: sensor op grond onder afdakje: 29°

temp: sensor hangt naast de plant ter hoogte van de toppen: 30°

LV: 42% luchtbevochtiger staat op halve kracht, afzuiging op 80%

Tensio: 60mbar

1 ventilator tussen lamp en gewas

Dag 26 - 16 feb

Pic van de meiden voor het slapengaan.

Link naar fotoalbum dag 26

gallery_40156_16723_2078885.jpg

 

gallery_40156_16723_1840660.jpg

Bladeren staan duidelijk nog altijd gekruld. (3de dag op een rij)

LV was terug zeer laag, Begonnen aan 45%, tegen einde vd dag 25%.

Temp sensor op grond: 29°

Temp sensor naast planten: 31°

Tensio: 110mbar.

 

Nu hebben ze al twee dagen geen water gekregen, na de 1 liter schenking.

Hopelijk komt dit nog in orde

 

 

Vragen voor de lezer:

Terug wat water geven eens de tensio meter rond de 160 komt?

Tijdens de nacht staat alles uit. Zou het beter zijn om een kleine ventilator te laten draaien? Of kan dit de temperatuur te laag brengen?

 

 

 

 

Zo, hopelijk is het mij gelukt om het wat overzichtelijk te maken.

Vragen, opmerkingen, kritiek, .. allemaal welkom!

 

Groeten!

Dj

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pff een hoop info, ik heb niet alles gelezen,,. maar ziet er goed uit verder, alleen waarom 7x 11 liter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pff een hoop info, ik heb niet alles gelezen,,. maar ziet er goed uit verder, alleen waarom 7x 11 liter?

Ja. Die wall of tekst gaat eruit.

Is idd niet overzichtelijk.

 

11 liter potten werden mij aangeraden door de growshop. Te groot misschien?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

was eerder voor 18 liter gegaan en heel die lap tekst ga ik ook niet lezen, wil pics zien :D

 

en denk dat je hoogte van je tent geen 90cm is maar wel wat hoger

 

en je afzuig en filter hadden ook een maatje groter gemogen in m³ , ga je echt niet redden op warme dagen, wie heeft deze set samen gesteld, de growshop wrs, kan je binnen kort terug om weer geld uit te geven , uilskuikens die van de shop

 

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pff een hoop info, ik heb niet alles gelezen,,. maar ziet er goed uit verder, alleen waarom 7x 11 liter?

Post upgedate,

hopelijk is dit wat aangenamer lezen.

Edited by Djo

Share this post


Link to post
Share on other sites

was eerder voor 18 liter gegaan en heel die lap tekst ga ik ook niet lezen, wil pics zien :D

 

en denk dat je hoogte van je tent geen 90cm is maar wel wat hoger

 

en je afzuig en filter hadden ook een maatje groter gemogen in m³ , ga je echt niet redden op warme dagen, wie heeft deze set samen gesteld, de growshop wrs, kan je binnen kort terug om weer geld uit te geven , uilskuikens die van de shop

 

good luck

Afzuiging was op aanraden van vrienden en de growshop ja. Die wisten mij te vertellen dat 250m³ meer dan genoeg is voor een 400watt lamp.

Mooi niet dus... Maar goed, 't is nog geen zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey djo

 

laat je niet zo doen over die 18L potten, ik kweek ook op 11L en haal prima resultaten, hangt ook een beetje van je soort af

die WW van jou kunnen zeker ook makkelijk op 11L

 

die 250m3 is idd wat crap, vooral een softbox die minder druk heeft om te verplaatsen als een buisventilator

als je dan toch groter gaat aankopen neem dan direct een 700 of 1000m3 en een fancontroller

dan kan je die nog afregelen naar minder en heb je marge voor meer lamp of hogere temperaturen

het verschil in kost tss 500,750 en 1000 is maar enkele euros.... betere direct juist....

 

voorlopig voor de winter en lente kan je waarschijnlijk het nog wel houden met je 250m3

 

suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes hebben het warm lijkt het. Wat is de tempratuur van de ruimte om de tent heen? en van de verse lucht?

Ik draai met 425m3 op een 250watt lamp.

 

Geef je 1L per plant? Of over 7 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 250m3 is idd wat crap, vooral een softbox die minder druk heeft om te verplaatsen als een buisventilator

als je dan toch groter gaat aankopen neem dan direct een 700 of 1000m3 en een fancontroller

dan kan je die nog afregelen naar minder en heb je marge voor meer lamp of hogere temperaturen

het verschil in kost tss 500,750 en 1000 is maar enkele euros.... betere direct juist....

 

Thanks, Hoofdreden dat deze in een box zit is voor geluidsoverlast.

Ik doe dit in een (recent gebouwd) appartement. Met een onder en bovenbuur.

Als ik direct naar een 700m³ overstap heb ik schrik dat deze zeer veel lawaai zal maken.

 

Je plantjes hebben het warm lijkt het. Wat is de tempratuur van de ruimte om de tent heen? en van de verse lucht?

Ik draai met 425m3 op een 250watt lamp.

 

Geef je 1L per plant? Of over 7 planten?

Qua temp: De kamer ligt altijd rond kamertemperatuur. 20 - 22°c

Als ik de sensors onder een afdakje leg (stuk plastiek van een potje) meet deze doorgaans 28-29°c.

Momenteel staat er 1 kleine ventilator te blazen tussen lamp & gewas.

k heb nog een grote zwenkventilator dan gaat die temperatuur wel wat naar beneden, maar vrij veel wind op de planten dan.

De inlaatslang ligt op de grond in de kamer. Ik kan deze dichter bij het venster plaatsen zodat deze wat koudere luct binnen krijgt.

 

De 1 liter per plant was een grote fout van mij. Ik meende met water tekort te zitten, bleek het omgekeerde.

Zie dit topic voor mee info

Nog altijd, met een bang hartje, aan het wachten totdat ze zich wat herpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een 700m3 softbox ophangen en een 500m3 op de grond staan op een rubberen trilmat voor wasmachines of droogkasten

dit doet veel maar toch hoor je het nog de verdieping eronder (stil, maar toch)

als de opgehangen 700m3 alleen draait hoor je helemaal niets

conclusie: ophangen! mijne hangt gewoon aan kettingen maar er zijn zelfs rubbers die je kan kopen om ze aan te hangen

 

nog een tip: koop een echte suspended softbox, waar de torin fan aan rubbers ophangt in de box, niet de cheapere versie waar de mdf tegen de fan aanzit (greensell eens googlen)

 

suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Imo, ik zal opzoeken om een degelijke 500m³ (?) aan te schaffen voor de zomermaanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet wachten tot aan de zomer, je hebt nu al problemen en wat nu als het strakkies in maart al 'voorjaar' is, dan hang je tijdens belangrijke periode.

 

Ook kun je nu nog rustig reclameren bij de GS want ze hebben je prul verkocht:

elke * weet dat 250m3 softbox op 400W te weinig is, als ie je dan tenminste nog een higpower buisfan had verkocht maar nee hoor zwaar ondermaats want dan komt ie toch wel terug voor een nieuwe.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, dat van die afzuiging blijft me wel verbazen. Dat een afzuiging van 250m³ te zwak is voor een tentje van anderhalve kubieke meter.

Maar de feiten liegen er niet om. Zoals lostchild in een vorige post aanhaalde heb ik alreeds problemen door te hoge temp, met als gevolg te lage LV.

 

Helaas, een nieuwe afzuiging kopen zit er voor de eerst volgende weken niet in, misschien in begin volgende maand terug.

Erover gaan klagen zal niet lukken. Na een 'wat heb je nodig' gesprek bij een GS heb ik meeste spullen online bestelt bij een andere GS. Dus hier heb ik geen verhaal.

Voor nu zal ik proberen het toch koeler te krijgen in die tent door wat meer passieve luchtgaten te voorzien.

 

Gisteren de zijroosters open gedaan. Hierdoor word de tent al niet meer zo fel ingezogen.

Op een van de zij roosters een ventilator geplaatst (buiten de tent) en deze naar binnen laten blazen zodat er meer verse lucht naar binnen komt.

Resultaten blijken totnutoe positief. Temp in de lucht daalde naar 25-26°. Temp op de grond blijft wel wat warm, 28° Ook de LV kan blijkbaar beter zijn werk doen dan voorheen.

Enige nadeel is dat ik er zeker moet bij zijn als ze gaan slapen om de tent lichtdicht te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een 700m3 softbox ophangen en een 500m3 op de grond staan op een rubberen trilmat voor wasmachines of droogkasten dit doet veel maar toch hoor je het nog de verdieping eronder (stil, maar toch) als de opgehangen 700m3 alleen draait hoor je helemaal niets conclusie: ophangen! mijne hangt gewoon aan kettingen maar er zijn zelfs rubbers die je kan kopen om ze aan te hangen nog een tip: koop een echte suspended softbox, waar de torin fan aan rubbers ophangt in de box, niet de cheapere versie waar de mdf tegen de fan aanzit (greensell eens googlen) suc6 imo

 

Is die 500 kub met loshangende motor of zit de motor aan het hout vast?

 

500 kub loshangend kan je zo op de grond zetten zonder dat je ook maar iets hoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het allermooiste is een Lemmens, in stalen box, stil en erg krachtig, wel wat prijzig, tis maar net wat stil je waard is.

 

Is het WWxBB van Female Seeds?

Ik heb daar eens een grow mee gedaan, 2ltr colaflessen verloren het van de toppen, alleen werden het het bijna allemaal herma`s, hou ze tijdens de geslachtsvertoonweken dus goed in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het WWxBB van Female Seeds?

alleen werden het het bijna allemaal herma`s, hou ze tijdens de geslachtsvertoonweken dus goed in de gaten.

moest er direct aan denken toen ik de topic title zag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het WWxBB van Female Seeds?

Ik heb daar eens een grow mee gedaan, 2ltr colaflessen verloren het van de toppen, alleen werden het het bijna allemaal herma`s, hou ze tijdens de geslachtsvertoonweken dus goed in de gaten.

Helaas .... Ja... Hier heb ik nou echt geen zin in ...

Leuk dat, 'k had nochtans tot 2 maal toe gevraagd bij de gs ofdat ze feminised waren.

Zal maar eens gaan opzoeken hoe we dat kunnen vaststellen, thanks voor de heasup!

 

 

Afzuiging:

Met 2 vents in de tent lijkt het wel te lukken om temperatuur lager te krijgen, en met het venster in de kamer open voel je de verse lucht aanwezig.

Zo'n softbox 500m³ lijkt me wel wat. Belangrijkste is dat die echt stil is!

Die G-tools afzuiger ziet er ook wel heel intersant uit, maar geen idee hoeveel geluid die maakt.

 

En zo'n stalen Lemmens is er waarschijnlijk wel wat over voor zo'n klein tentje? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou je mee in de gaten.

Kunnen we mss zelf nog wat van opsteken.

 

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die stalen lemmens zal je ook wel in verschillende m³ kunnen krijgen vermoed ik?

 

voor een hele stille afzuiging heb je ook een goede fan-controler nodig!

als je een goede afzuiger op een slechte fan controler hangt zal ie ook gaan brommer, hou hier dus rekening mee!

 

succes in de tent :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen!

 

Ja, het prijskaartje loopt wel mooi op met een softbox 500m³ nieuwe filter & controller. Maar dan is de stilte wel zeker, en een bromvrije fan controller

De G-tools afzuiger met komt met een ingebouwde fan controller met 400m³, maar wel geen brom vrije dimmer. Maar dit kost maar de helft tov de softbox.

 

Qua geluidsoverlast valt het blijkbaar goed mee, ( en het verbaast me echt, die afzuiger hier begint meer en meer leven te maken.)

onlangs even bij de buren gaan vragen ofdat zij geen last hebben van die grote ijskast op de kamer boven/onder hen :innocent:

En, gelukkig horen die helemaal niets!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allen,

Nog even een update!

 

Dag 28 vanaf ontkiemen

 

2 dagen terug heb ik ze allemaal getopt ! (De eerste keer jawel!, stelt echt niets voor :) )

Binnen 3 dagen gaan ze in bloei!

 

Temperatuur:

Het lijkt me te lukken om de temp stabiel te houden, Zo'n 26-27° in de lucht, 24-25 op de grond

Qua afzuiging: Heb nu 3 passive inlaten geplaatst. Resultaten nog aan het afwachten, LV lijkt ietsje beter.

Watering: Ja, nog altijd wat aan het uitzoeken, als ik het tensiometer aflezen en bewatering correct begrijp dan hebben ze nu zo'n 400 ml per dag nodig.

 

EDIT: Lijkt goed te lukken met 3 passive inlaten! Nog 1 ventilatortje aan het draaien van boven af op het gewas.

Temp in de lucht (aan de top vd plant) 27

Temp grond 25 en de LV op 39%

 

 

Hier wat foto's van dag 28, vlak voor 't slapen gaan:

1.

 

gallery_40156_16739_2236927.jpg

2.

gallery_40156_16739_85536.jpg

3.

gallery_40156_16739_1021294.jpg

6

gallery_40156_16739_1795392.jpg

7

gallery_40156_16739_2199433.jpg

 

Waking up, Hello Day 29 !

gallery_40156_16739_1480653.jpg

 

Ik hoop dat ik goed bezig ben!

Let me know!

 

Djo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie compacte planten.

Ze gaan goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor het late antwoord:

 

zowel de 500 als 700 bij greensell zijn suspended

de 500 is zelfs van hoogwaardig-ere kwaliteit gemaakt als de 700

ik denk in de toekomst de 500 te gebruiken voor m'n voogroeitent

de 700 voor inblaas in de bloeitent

en dan een grotere 1200 of 1500 te kopen voor de bloeitent af te zuigen

 

na altijd buisfans te gebruiken merk je toch duidelijk dat de slak minder druk heeft...

ik had dit uiteraard al ervoor gelezen maar dacht niet dat het zo'n verschil zou zijn

dus koop je box groter/krachtiger als je een buisfan zou kopen!

 

nog als opmerking dat je een 500 suspended zo op de grond kan zetten en niets hoort: als je echt muisstil bent de verdieping eronder hoor je toch een gezoem zonder de trilmat..... het zijn hier ook dunne vloeren.... zeker tussen het eerste verdiep en de zolderkamer....

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hansworst: denk je? ik dacht dat het nog de gevolgen waren van de overvloeiing. Maar thx voor de tip! Zal dat straks doen

 

@ imo: welke afmetingen had je tent alweer? Een 1200 uit en 700 in voor mijn tentje van 90x90x180 lijkt me wel gek! ( ksta er wel voor open xD )

En dan heb je toch ook wel een degelijke fancontroller nodig?

 

Ik had zo'n 20 euro dimmertje op de afzuiging maar die heeft het al begeven.

Maar nu blijkt het wel goed te werken met 3 passieve inlaten. Tijdens de dag staat het raam op een kiertje, s nachts (voor de planten) gaat het raam dicht zodat het niet te fris wordt.

temp in de lucht aan de toppen rond de 24-27. hangt wat af van de kamertemp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...