Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

9x Killing Fields - DR120 600w

Recommended Posts

Heb het ook zitten overwegen, maar de zolder is denk ik niet groot genoeg om die tent kwijt te kunnen.

 

Kijken het weer even aan... blijft toch een trial en error iets heb ik het idee... Maar komopppp de eerste kweek ging prima op wat kou na. En nu allemaal issues...

 

Ach, dat maakt het interessant. Jammer dat het mijn eigen wiet voorraad kost :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een hok maken ipv de tent naar boven te verhuizen? Alee...is een idee hé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha het is zeker een idee, maar denk niet dat het haalbaar is voor me. Sowieso mijn handigheid in alles is ver te zoeken...

 

M'n baby'tjes doen het ook lekker. Had er vorige week maar 9, ging gisteren kijken en had ineens 12 vd 14 met een kopje boven de grond.

1 zaadje helemaal kwijt in z'n spongepot, de ander lag gekronkeld over de grond (nog wel groen en in het bezit van een worteltje)

Zal weer eens paar foto's schieten van alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe staat het daar Bob?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook benieuwd! :whistle:

 

die piepschuim zou me toch verbazen, ik heb hem ook gewoon in de doe het zelf gaan halen, en geen prob's...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wall of text incominggggg :execute

 

Het gaat... mwah...mwah... er zal wel wat te roken afkomen, maar ik ga nooit aan een halve gram de watt komen.

Durf er gewoon geen foto meer van te maken, ze zien er echt beschamend uit. Piet draait zich om in z'n tent als hij dit ziet.

Het begon zo goed...

 

Ze zijn nauwelijks meer gegroeid, dus ik denk dat ze zo'n 45-50 cm zijn geworden... Echt weer dikke tegenvaller, had een groeispurt verwacht waar je U tegen zegt. Vorige oogst is ondertussen op, dus helaas heb ik mijn doel voor 2014 niet gehaald 'Geen euro meer naar de shop'.

 

Heb nu 12 hele mooie WW's staan in de DP90 (zelfs met 9 en 11 vingerig blad!)

Zitten in een 10x10 potje volgens mij, en in ieder potje zit wat strooisel van een fijngestampte buffertablet (had er nog 2 over)

Deze zitten nu (de grootste) op de 5e/6e internode en staan er echt heel mooi fris en groen bij, de Tneon staat er op een cm of 8 a 10 vandaan, ze zijn lekker bossig.

Van deze WW's ga ik er een x aantal in een 100 gallon smart pot plaatsen, oftewel 378 liter aarde. Denk dat ik toch gewoon met 9 start, 1x toppen. Rest knakken en buigen.

Heb laatst ergens een berichtje gelezen dat zo'n smartpot voor 'luie' kwekers is, maar ik hoop met een groter medium (162l tegen 378l) een groter buffer te hebben voor foutjes (die ik blijkbaar toch maak...), watergiften te versimpelen en dat het resultaat maar geweldig mag zijn.

 

Aangezien ik deze smart pot niet kan optillen om te kijken hoeveel water deze nodig hebt heb ik toch maar een tensiometer besteld na al die tijd zonder te hebben gedaan.

 

Houten plaat gaat de kliko in, piepschuim is al de kliko ingegaan. Had verwacht dat het na dat piepschuim significant beter zou worden. Maar helaas pindakaas, ze hebben volgens mij de hele bloei-groeispurt gemist.

Dus ik zit de ronde uit op het moment... Erg pijnlijk gezien de ontzettend mooie stekken die het waren.

 

De punten die ik voor mijn gevoel had verbeterd, hebben dus blijkbaar averechts gewerkt.

- Temp was netjes (weliswaar iets te groot verschil tussen dag en nacht)

- Luchtvochtigheid was zeer stabiel (30-50%)

- Temperatuur van het medium was niet meer ijzig koud

- Watergiften deed ik vaker met kleine beetjes waar ik ze de eerste keer een sloot per keer gaf, tent stond altijd laag water in na een waterbeurt.

- Ging deze ronde veel vaker kijken, tussen de planten neuzen op zoek naar van alles en niks. Dat ze zo geel en verdord werden kwam echt ineens op paar dagen tijd.

- Gaf ze netjes eenmaal in de week wat bacto, verder kraantjes water.

- Heb ze slechts 2x wat voeding gegeven, bladpuntjes zag ik verkleuren dus daar ben ik recht mee gestopt.

 

Maar om een lang verhaal kort te maken; ik begrijp het niet. Echt niet.

Begin ook sterk aan mezelf te twijfelen of ik wel door moet gaan met deze hobby.

Tegenslag van de energierekening viel ook zwaar op m'n bord :P Planten die kapot gaan, het houdt maar niet op.

Maar goed, we gotta smoke en de shop is niet te betalen. Dus ik hoop spoedig op betere tijden.

 

Heb trouwens ondertussen 3 flessen met bac bloom staan, allemaal nog zo goed als helemaal vol :whistle: Kom er niet aan toe om ze te gebruiken!

Denk dat ik voor die smartpot maar losse dingen ga bestellen :P Twijfel nog even of ik deze grond erbij kieper of alles (hopelijk voor de laatste keer!) ververs.

 

Maar goed, ze gaan gewoon door... Nog een week of... 3 a 4 meen ik zo uit m'n hoofd.

Zal toch even mijn trots inslikken en een fotootje maken als ik thuis kom... Weliswaar klote kwaliteit want me foon is om zeep.

 

Hier alvast foto'tje van de babykamer.

gallery_35872_16882_404923.jpg

 

gallery_35872_16882_2033802.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob, Dat is zeker balen man, pfffff moeilijk oordelen zo, misschien moet je toch maar een fotootje posten.

 

Waarschijnlijk een combinatie van diverse factoren, verse lucht, temperatuurverschillen, voeding, misschien de dampen van plaat/piepschuim in combinatie met de nattigheid?

 

Allemaal vraagtekens waar je niks voor koopt, maar je zit op dag 39 als ik het goed heb, Tja kijken wat je er straks nog af kan halen, en snel vergeten!

 

Blijft altijd zonde man.

 

Succes met de volgende ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Never give up never back down!!

 

Even cops can't stop us!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou... daar komtie dan... Linksachter, linksvoor, en rechtsvoor zijn degene die het meest dood lijken btw...

Middelste rij en rechtsachter doen het nog en zijn nog wat groener :)

 

Tensio stond overigens rond de 80 vanmorgen, nadat ik ze gisteren gewaterd heb...

Net zoals ik iedere dag deed dus...

 

Zo in het totaal overzicht lijkt het nog erger :(

Maar, er zitten genoeg knopjes... als die nou nog wat opzwellen ben ik 'tevreden'...

 

White widow gaat 'de knaller' worden!!! Hoop het iig..

 

gallery_35872_16714_2819946.jpg

 

gallery_35872_16714_753969.jpg

 

gallery_35872_16714_3106802.jpg

 

Om te janken :(

 

Oh ben trouwens aan het testen geweest met die tensio meter...

 

Hij gaf 150 aan op de avond dat hij erin ging (zat er 2u in). Toen heb ik 'm water gegeven en gelijk weer gemeten, stond deze op 20. Is dat normaal?

 

De volgende morgen gaf hij 80 aan. Meen dat dit goed is?

 

Gisteravond stond hij weer op 150 (?) is dat normaal/logisch? Uiteraard weer water gegeven, vanmorgen stond deze op 60.

 

Ben er nog niet zo in thuis wat de waardes moeten zijn.. Oftewel nog genoeg leesvoer te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima hoor met die tensio, niks mis mee. In deze fase zijn deze waarden prachtig.

 

Wat je dames betreft, als ze wat opknappen en de toppen blijven aandikken, rustig naar het einde toewerken, maar das niks nieuws voor je.

Het blijft toch moeilijk oordelen wat er precies gebeurt is, misschien dat sommige goeroe's hier je wel een antwoord kunnen geven.

 

Het zou zo maar kunnen dat het gebeuren met die isolatie, nattigheid, warmte van je grondverwarming en je multiplex plaat ze een giftig dampje heeft gegeven. Dan zouden ze geleidelijk wel weer bij moeten trekken.

 

Het blijft topsport met die dames! :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk het ook ja, combinatie van alles...

 

Volgende ronde weer back to basic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_35872_16882_173714.jpg

 

Bots' rescue center heeft 3 baby'tjes tijdelijk geadopteerd van een maat. De vensterbank deed ze geen goed.

 

Hoop dat ze opknappen :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat het zo gelopen is in de grote tent.

 

bekend met spreekwoorden toch?

een ezel stoot zich niet 2x meende ik...

 

waarom geef je die kleintjes nu ook weer teveel water :excl:

 

je bollende onderste blad bij allen is een grote inkopper :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondag gaat overal de schaar in, klaar of niet klaar. 'tis tiet en ik kan het niet meer aanzien ook.

Resultaat zal zeer droevig zijn.

 

Maar goed, ik blijf doorgaan. Dussss.... gelijk maar nieuw lampje gehaald (9 maanden oud, leek me tijd om te vervangen), grote smartpot (378l) en heel wat WW's die staan te trappelen om over te mogen.. Zal de mooiste selecteren, weet nog niet hoeveel.

Staan eigenlijk al weekje te lang in hun kleine potje, maar het is niet anders.

 

Ook 2 van de 3 adoptiekindjes zijn lekker aan het vertakken... Weliswaar was er 1tje op een WW gevallen (staan op doosje vanwege de afstand tot de lamp) en die was aardig plat. Nu staattie weer, en zou niet eens meer weten welk plantje het was. Mooi onkruid is het.

Op een adoptiekindje na dan, die ligt nog steeds aan de beademing.

 

Vandaag ontvangen van Sannie;

Products:

1 x Buffertablets Options: Package: 20 tabs (+€8.00)

1 x Perfect start Options: Package: 400 gram

1 x Sannie's Bacto Options: Package: 50 gram

1 x Symbiosis mycorrhiza fungi Options: verpakking: 50 gram

 

Grond ga ik wederom vervangen, ik vertrouw niks meer op het moment.

 

Heb ergens gelezen dat mensen in zo'n grote smartpot aarde mixen met cocos, zodat het wat beter water zou vasthouden.

Wie heeft hier een mening over? Die zou ik graag horen dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan een Blumat tensio gaan jij en de dames nog heel veel plezier beleven.

Als je een smartpot van 370ltr niet goed gaat behandeld met watergeven wordt het een nog groter drama dan de afgelopen keren al was.

Ipv 11ltr heb je dan 370ltr aan buffer :whistle:

 

Mixen met kokos kun je doen, de aarde wordt er wat luchtiger van structuur door en klinkt wat minder in en houdt ook wat meer vocht vast maar echt nodig is het niet met een goede kwaliteit basisaarde zoals een Gold Label en aanverwant.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ja heb een tensio meter ondertussen ;)

 

Laat die kleintjes nu ook vaker met slappe blaadjes hangen... Gister leek het tentje wel half dood

--edit--

Tegen het slappe aan!! :P

Edited by Botsautobob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob, zonde hoor, maar je gaat de schaar erin zetten zondag? misschien heb ik het even gemist, maar hoe lang moeten ze eigenlijk nog?

Ik zeg het wel vaker hier, het gaat nooit vanzelf, het blijft topsport! :showoff:

 

Ik heb gelukkig zelf nog nooit een oogst eerder om hoeven halen, maar spint, bladluis, herma's, klimaat, we kennen allemaal het gezeik van dit soort ongemakken als het niet lekker draait, of je gewoon pech hebt.

 

Maar de Widowtjes staan alweer te springen, hou ze goed in de gaten, en maak er een mooie ronde van!

 

 

Succes!... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het precieze aantal dagen ben ik even kwijt, maar ik zat van de week op 9 weken. Topjes zien er goed uit, klein als dat ze zijn. Maar als nu ook de rot er nog in slaat zou het verhaal compleet zijn.

Paarse zou wellicht nog iets langer mogen, maar ik ga 'm die tijd niet meer geven. Zondag knippen, opruimen, ontsmetten, verbouwen wat nodig is etc etc...

Fijne pasen alvast! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ook. En volgende ronde ga je knallen! Alle mogelijke oorzaken zijn nu de tent uitgehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bobski. .. you killed the fields.... jammer hoor. Soms zit het mee bij jou zit het 2 keer tegen, gewoon lekker doorgaan, had je stiekum toch een paarse van Pietje. .. laat het je smaken.....die paarse is echt jummie! !!!

 

Groet P.... Plantformer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja das is best wel jammer.

Maak er het beste nog van zou ik zeggen en hopen. ;)

 

Das ze je eens zo hard mogen smaken door de tegenslag.

Blijven door gaan!µ

 

Grtz. G&G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, alles is geknipt, tent is helemaal uitgeschrobt en ontsmet.

 

Het kacheltje brandt, afzuiger zachtjes aan en alle topjes liggen in zo'n stapelnetje te drogen bij een 25 graden en 30/40% lv.

De score is heel mager, maar goed, toch nog wat te roken... Er is iig niks verloren gegaan met knippen ;)

Blijft toch ook een karwei hoor pffff... Zeker dat kleine spul knippen word je erg simpel van.

 

Smartpot staat nog niet, moet nog even nieuwe grond halen. Viste achter het net zaterdag..

Hoop dat ik vandaag nog voor sluitingstijd bij de growshop kan zijn, anders word het alweer morgen.... Zonde zonde zonde van de tijd.

 

Kleintjes gaan nog steeds goed, hopelijk kan ik ze nu echt zo houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 graden om te drogen niet een beetje te warm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...