Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rico84

wat haze tips en tricks ten opzichte van pp en bubble gum

Recommended Posts

Hallo, 1e keer dat ik haze wil proberen. Ik heb 11 liter potten op mapito dus 16 plantjes per m2. Totaal 9m2 emwaar boven hangt 800w per m2

Wel of niet toppen? En misschien andere dingen die ik moet weten ten opzichte van een gewoon pptje behalce dat deze 9 a 10 weken moeten bloeien zouden erg fijn zijn. Ik ben best pietje precies tot op zekere hoogte dus wil het graag goed voor elkaar hebben. Ik gebruik verder het spoelen, inwateren eb en vloed vlakzuig meten en sturen systeem dus dat moet goed komen. Alle info is welkom

grtzzz

Rico

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet spoelen. maar spoelen en inwateren tegelijk met veel voedingswater. zal wel een amnees zijn, die houdt van een lager ec. ik doe meestal rondes bijna in zn geheel op 1.4 zonder drain te sturen.

 

heb met haze liever wat minder maar grotere planten staan, met diepte in het gewas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet spoelen. maar spoelen en inwateren tegelijk met veel voedingswater. zal wel een amnees zijn, die houdt van een lager ec. ik doe meestal rondes bijna in zn geheel op 1.4 zonder drain te sturen.

 

heb met haze liever wat minder maar grotere planten staan, met diepte in het gewas.

u

 

Was wel van plan in te wateren gelijk met 1.3 en ph van 5.4 omdat die toch iets omhoog schiet. Van joun laatste regel kan uit dus uit opmaken dat ik beter niet kan toppen omdat ik toch al vrij dicht op elkaar staan.

De stekken moeten super mooi zijn en hebben maar 1 a 2 dagen groei nodig. Dat is natuurlijk altijd even afwachten of ze gelijk aanslaan natuurlijk.

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inwateren zoals Noob al aangaf enne veel planten op m3 en dan niet toppen.. Amnesia heeft al neiging om erg te strekken, zonder maatregelen gaan die allemaal (omdat ze zo op elkaar staan en niet de breedte iets inkunnen) als een raket de hoogte in en kom je er niet zonder knak/buig/crop en alle andere truukjes om ze lager te houden.

 

Minder (niet overdrijven) = meer zoals Noob in dit geval ook al aangaf met (Amnesia) haze achtige.

Geef ze de ruimte en ze tonen wat ze in huis hebben, zet het te vol en je hebt lantarenpalen, ook leuk maar je verliest veel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van alles geprobeerd qua aantallen (van 4 stuks tot 20 stuks per m2). Met haze heb ik gemerkt dat bij mij 6 stuks per m2 het meeste gewicht oplevert (en het minste knipwerk omdat de toppen groter zijn). Dus ik heb altijd dit aantal erin staan. Ik top ze dan wel vrij snel, zodat ze wat de breedte in gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...