Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

4 maal Raspberrry cough (snoeptgoed pheno) Onder 1000w-de 150mammoth'PUK BIO voeding TEST'

Recommended Posts

Door wie en waar wordt er getest?

 

er worden zaden mee gemaakt op dit moment.

jij hebt flink contact met dit persoon, hij wil alleen anoniem blijven... :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de aanbevolen hoeveelheid toch vrij vors... ik heb al wat verbrande puntjes gezien terwijl ik al zuinig aan doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch weer 4 liter per plant.

 

Ze maken het echt bont die 4

 

30 % aanbevolen hoeveelheid erin gedaan.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

potverdikkie, wat staan ze er lekker bij zeg!

 

en t lijkt ook zo soepeltjes te verlopen...t beloofd nog wat!

 

k zit hier kei hard te genieten :verrygood:

 

puk mag blij zijn met deze goede reclame ;)

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

potverdikkie, wat staan ze er lekker bij zeg!

 

en t lijkt ook zo soepeltjes te verlopen...t beloofd nog wat!

 

k zit hier kei hard te genieten :verrygood:

 

puk mag blij zijn met deze goede reclame ;)

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

 

Wanneer ik geen vertrouwen had in de nieuwe voedingslijn dan had ik deze test nooit gestart.

Voorafgaand aan deze test heb ik de voeding goed doorgenomen met de heren van puk. In de plantenvoeding voor onze hobby word enorm veel onzin verkocht en ik heb de heren daar niet op kunnen betrappen.

 

Ik ben richting puk van begin af aan duidelijk geweest dat ik eerlijk ben en blijf het verloop van de kweek.

De ronde duurt nog een week of 7 en ik ben benieuwd hoe het de komende tijd verloopt.

Uiteraard heb ik er vertrouwen in maar het is en blijft een test.

 

Uiteraard is dit fantastische reclame voor puk, de plantopbouw verloopt kei goed en de bloei is in een razend tempo op gang gekomen. Iedere dag zie ik vooruitgang en er is 0,0 stilstand... die krengen gaan 180 km per uur dus het gaat super.

 

Door mij als testpersoon te kiezen heeft men wel een risico genomen want als het naar mijn idee niet lekker zou gaan had ik dat hier ook vertelt.

 

 

 

:vape:

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gebruikt niet de hele lijn toch ?? dan is de test ook niet echt effectief natuurlijk..

jij gebruikt bijvoorbveeld wel de wortel stim maar geen crop, terwijl die juist samen horen te gaan. (en zo mis je nog meer)

 

(als je het wel doet heb ik er overheen gelezen dan heb ik niks gezegd.)

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het hele rijtje

 

grow

bloom

boost

roots

green (crop)

humic fulvine

 

en symbio door de aarde.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah dan heb ik er dus toch overheen gelezen, top ! ben benieuwd naar je eind bevindingen. !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net ff je verslag door gelezen erg netjes man

 

Succes maak er wat moois wat gaat wel lukken zo te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat echt een lekker rondje worden kerel!!

Als je niet zou weten dat er maar 4 planten staan zou je

dat bijna niet geloven......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan groei hebben ze gehad;

 

19 Dag(en) groei in de kleine tent onder 250 watt in 5 liter potjes op 18-6

6 Dag(en) groei in de grote tent onder 825watt in de 75 liter kuipen op 18-6

 

Tijd voor de bloei;

 

24 Dag(en) bloei in de grote tent onder 1150 watt in de 75 Liter kuipen op 12-12

 

Minimale temperatuur 21 graden.

Maximale temperatuur 28 graden.

 

Net even water klaargemaakt, gister niks vergeten en ik verwacht een 7 liter per plant.

 

Ik heb 30 liter gemaakt met

 

20 ml boost

45 ml bloom

15 ml crop

10 ml roots

6 ml humic

 

Aanbevolen

 

120 ml boost(later in het schema)

120 ml bloom

30 ml crop

15 ml roots

6 ml humic

 

Volgens schema komt de boost er pas bij op dag 42 en dat vind ik te laat.

 

Ik kies ervoor om deze nu al bij te voegen in lage dosering....

 

Zoals je ziet geef ik lang niet het volle schema... die voeding is best pittig dus rustig aan!

 

Vanavond wat plaatjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het jammer dat fabrikanten nooit realistische doseringen op de verpakking vermelden. Had gedacht dat PUK dit wellicht wel zou doen maar jij houdt de boel dus groen met ongeveer 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingsschema is natuurlijk bedoeld voor 11 of 18 liter potjes met een lightmix

 

Ik heb Bijna 100 liter verse aarde per plant.

 

Daarnaast speelt mijn plantkeuze natuurlijk ook een rol.... zet je een powerplantje in 11 liter pot dan heb je al een heel ander verhaal

 

Je moet altijd zelf naar de plant kijken en het etiket / schema als leidraad nemen en je verstand gebruiken.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lamp op 1000w gezet omdat er steeds meer bladeren in de klauw stand gingen staan.

 

Hier de plaatjes van vanavond.

 

gallery_25174_16734_3285095.jpg

 

 

gallery_25174_16734_1196861.jpg

 

 

 

gallery_25174_16734_2552220.jpg

 

 

 

 

Volgens mij gaat het gewoon wel goed... vandaag 7 liter per lekbak.

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste foto links voor in zie ik wst geel bruin blad. Hoe komt dit? Verder ziet et wr super uit!

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk gewoon een freak top. niks aan t handje. ziet er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste foto links voor in zie ik wst geel bruin blad. Hoe komt dit? Verder ziet et wr super uit!

 

Greetz appel

 

komt door een zaklamp die de tent in schijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die staan er echt lekker bij :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit !

probeer volgende keer wel wat meer diepte in je gewas te krijgen.. dan krijg je een nog beter resultaat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup dat besef ik me ook.

 

Al ben ik wel al enorm blij als al deze toppies hard worden... alles krijgt genoeg licht er is geen fluf dit keer.

Moet echt wel over de kg gaan als de ronde soepeltjes blijft verlopen.

 

Heb nu 90 toppen van een cm of 20 / 30 van een cm of 35 en dan nog zit er best veel onder die takken.

 

Soms vind ik het jammer dat je de tijd niet effe voor uit kan spoelen want ik ben benieuwd wat ik uit deze tent trek.

 

 

@ 3.0

 

Vd week word het snachts ruim 5 graden koeler buiten.... zou ik de lamp dan gewoon weer terug naar 1150 draaien?

Denk namelijk dat het ook met de temperatuur te maken had dat er wat blad bovenin lastig begon te doen.

 

Daarnaast andere kwestie... om de dag een liter of 10 in iedere drinkbak of iedere dag op maat voeden?

 

Een nog iets... ik vind dat mn planten echt mooi groen zijn en dus eigenlijk wel genoeg voeding hebben.

Ik geef eigenlijk maar 25 tot 30 % van de voeding mee die staat volgens het schema van puk, nu weet ik wel dat het schema altijd teveel aangeeft maar zal ik ze iets meer gaan meegeven of gewoon zo door gaan want tis tenslotte groen genoeg?!

 

 

 

:icecream:

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb +/- 30 bladeren verwijderd omdat ik het gewas te dicht vond.

 

Nu komt het licht er wat beter in en is er betere ventilatie.

 

Verwijderen van het blad doe ik alleen als het echt noodzakelijk is... er vind gutatie plaats waardoor er vocht vormt op het blad en wanneer het blad opelkaar ligt krijg je echt flink wat vocht in je gewas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik ook last van.... van vocht op de bladeren.

Het lijkt net of ik met de gieter wat druppels ben verloren onderweg :thumbsdown:

Is het voor mij dan ook wel raadzaam om een aantal bladeren te verwijderen?? Alleen zit ik al in week 6 natuurlijk :whistling

Ook met het oog op de toppen die juist door deze bladeren een beetje bedekt worden.

Ik duw nu de bladeren wat weg maar dan ligt er weer een ander blad voor een andere top.... zo blijf ik natuurlijk aan de gang :rolleyes2:

 

Ik hoor het graag van je Preda :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor lamp gewoon weer op 1150 zolang je klimaat maar stabiel blijft en je dames niet gaan kartelen of bollen.

 

op maat is natuurlijk het mooist maar het verschil is verwaarloosbaar als je het mij vraagt.

 

 

ik zou je voeding nu omhoog doen naar bijvoorbeeld 40/50 %, het duurt niet lang tot je door je buffer heen bent van de aarde zelf en dan moet het dus volledig komen uit de voeding die je toevoegt, en dan zit je met 25% zeker te laag..

dus nu alvast langzaam wat opbouwen is wel verstandig maar hou uiteraard de planten goed in de gaten als je dit doet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen de voeding wat omhoog gooien.

 

 

Water + voeding voor dag 26 12 - 12

 

Voor morgen heb ik 20 liter klaargezet met

 

bloom 60 ml

boost 25 ml

crop 15 ml

roots 5 ml

humic 5 ml

 

 

Dat is net wat meer dan ik nu geef, eens kijken hoe ze daarop reageren.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp op 1150 is denk ik niet meer mogelijk.... heb heel veel takken op rond de 70 cm zitten en die beginnen allemaal tegen te sputteren.

Met de lamp op 1000w heb ik nergens last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...