Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

4 maal Raspberrry cough (snoeptgoed pheno) Onder 1000w-de 150mammoth'PUK BIO voeding TEST'

Recommended Posts

Vanavond is het weer watertijd.

 

Ik zit nu op 60 % van de aanbevolen hoeveelheid voeding en de ene keer water en andere keer voeding erbij.

 

Overweeg nu om iedere keer voeding erbij te geven maar dan naar 30 tot 40 % van de aanbevolen hoeveelheid.

Dan komende weken richting de 65 tot 70 % en daarna afbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thanks voor de tip wat betreft die manden ze leken me op het oog ook al groter als 43 liter. Heb 5 zakken lightmix staan hoop het daar mee te redden en anders even naar de GS rijden.

 

Wat betreft je voeding dat lijkt me een goed idee, tijdens de bloemvorming consumeren ze immers het meest.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owja, wat ik nog vergeten was(mand), neem een stuk zwart wit folie en bedek daarmee de wasmand in het rond... dan hebben ze wortels geen last van het licht. Soort van rok voor je kuipies.

 

De kuipen stonden net aardig droog... ze zijn dus aan het zuipen geslagen.

 

Iedere plant 4 liter water gegeven van onder, nu ga ik morgen kijken of ze alles opgezopen hebben en zo ja dan word het dagelijks een liter of 3 2x van onder en 1x van boven en af en toe een dagje geen water wanneer ze nog genoeg hebben.

 

Ik verwacht met 2 weken aan 4 tot 5 liter water per plant per dag te zitten en dat zal dan de top zijn kwa waterconsumptie.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf dat toch wel lastig vinden de hoeveelheid water die ze nodig hebben in de verschillende fases, bijv: tensio staat op 210 en de potten zijn redelijk zwaar, das best tegenstrijdig. Toch water geven, en na 3 uur staat de tensio op 80, zit je dan goed of niet? qua tensio wel, maar je pot is loodzwaar.

 

Soms gewoon lastig.

 

Er zit ook best vaak verschil in het waterverbruik de ene of de andere plant.

 

Daarom proberen we de dames te lezen, dat lukt wel steeds beter!

 

En topics als deze lezen draagt daar ook zeker aan bij!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere plant 6 liter gegeven... ze hadden alles van gister al opgezopen.

 

Potten waren nog lichter dan gister dus ik denk dat ik al op die 4 tot 5 liter per dag moet gaan zitten kwa watergift.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister kon ik geen water geven.

 

Vandaag waren de potten bijna helemaal drooggetrokken... ik heb 8 liter schoon water per pot gegeven.

2.5 liter van boven met de broeskop en daarna 5.5 liter onderin de waterbak.

 

Na een minut of 10 was de eerste drinkbak al goed leeggetrokken.

 

Morgen maar even een na check doen en een litertje of 4 van onder en dan is het ook weer tijd voor een plaatje.

 

Planten staan er geweldig bij, volgende keer maak ik er gewoon een egaal veld van want in het midden onder de lamp is het prima vertoeven voor de planten.

Inmiddels is de lamp afstand tot de plant recht onder de lamp een 75 cm en ik zie geen enkel teken van stress.

 

:icecream:

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stress met die afstand komt wel later in de kweek. Siliciumzuur kan wel helpen maar in principe krijgen ze het gewoon te warm daar. Ze kunnen het wel hebben maar het is niet ideaal. Nu nog geen probleem, later wel. Of je moet dimmen tegen die tijd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je je lamp aan t plafond predator? anders zou ik em wel iets hoger hangen (ti rips)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stress met die afstand komt wel later in de kweek. Siliciumzuur kan wel helpen maar in principe krijgen ze het gewoon te warm daar. Ze kunnen het wel hebben maar het is niet ideaal. Nu nog geen probleem, later wel. Of je moet dimmen tegen die tijd..

 

In de nieuwe puk voeding zit al een hoop spul wat stress tegen gaat... volgende ronde krijg ik nog een extra flesje wat speciaal voor in de zomer is of voor hokken met een slecht lees te warm klimaat. Zodra ik stress zie in de planten dan ga ik de lamp dimmen... de energie zit er dan al in, ik verwacht dat de stress toeslaat met een week of 2. Wanneer de toppen zegmaar echt beginnen te vormen.

 

heb je je lamp aan t plafond predator? anders zou ik em wel iets hoger hangen (ti rips)

 

De lamp kan nog 14 cm omhoog maar dan schijn ik tegen de softbox aan.

 

De groei is uit de plant, volgende keer haal ik de softbox misschien wel uit de tent.

 

 

 

 

 

 

 

 

Het grote drinken is zoals eerder gemeld begonnen... ik merk dat ook in stijging van de lv van de uitlaat.

 

Vanavond kets ik er weer 4 tot 6 liter per plant in, 35 % van de aanbevolen hoeveelheid voeding.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik hoorde dat PUK weer een extreem monster product met silicium op de markt brengt :D

 

Zorg nu maar dat je meer ruimte boven je gewas krijgt anders moet je dimmen aan het eind. Als topvorming op gang komt wil je dat ding niet op 1150watt op 70cm van je gewas hebben hangen. Kun je niet een paar balkjes boven op je buizenframe leggen in het midden zodat het tentdoek omhoog komt en je de softbox en lamp een 10cm hoger kunt hangen? Misschien red je het dan net wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik al gedaan bij het optuigen van het tentje.... dit is echt de maximale opstelling met box in het tentje.

 

Ik vraag me echt af of er wel problemen gaan komen.... normaliter zie je dan nu al bladproblemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaf mij toch zelf ook de tip om te dimmen aan het einde. Aan het einde koelen ze gewoon minder. Nu passen ze zich nog wel aan, later niet meer. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar dit wil hoeft niet meer uitgevonden te worden. Ik heb nu zelfs in mijn hokje al dat de paar toppen die op 90cm van de lamp zitten stralingswarmte verschijnselen beginnen te vertonen. Dat terwijl de toppen die 10cm lager zitten dat niet hebben. Als je 70cm van je gewas wilt zitten is dat sowieso niet ideaal op 1150watt. Als het lukt zou ik sowieso hol kweken en anders dimmen wanneer nodig..

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het plan is ook om te dimmen wanneer nodig hoor city.

 

Begrijp me niet verkeerd...

 

Sowieso voor het afrijpen en wit worden van de toppies noodzakelijk naar mijn idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan groei hebben ze gehad;

 

19 Dag(en) groei in de kleine tent onder 250 watt in 5 liter potjes op 18-6

6 Dag(en) groei in de grote tent onder 825watt in de 75 liter kuipen op 18-6

 

Tijd voor de bloei;

 

21 Dag(en) bloei in de grote tent onder 1150 watt in de 75 Liter kuipen op 12-12

 

Minimale temperatuur 22 graden.

Maximale temperatuur 28 graden.

 

 

Oke, vandaag gaat week 4 alweer in, de tijd vliegt.

 

 

 

gallery_25174_16734_307618.jpg

 

 

 

gallery_25174_16734_3159501.jpg

 

 

 

gallery_25174_16734_2266795.jpg

 

 

 

Hier eentje voor de topopbouw... mooie aaneengesloten internodes.

 

gallery_25174_16734_340300.jpg

 

 

 

 

De groei is er inmiddels wel uit en de bloei is goed op gang gekomen.

Ik weet nu haast wel zeker dat ik onder de 1000w wat sneller klaar zal zijn als onder 400.

 

Vandaag 25 liter met daar in

 

60 ml bloom

5 ml humic

15 ml crop

10 ml roots

 

Ongeveer 4 tot 5 liter per plant gegeven.

 

Morgen krijgen ze een dagje niks en dan zaterdag weer een liter of 6 per plant.

Gemiddeld gezien drinken ze 4 a 5 liter per dag.

 

:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg goed uit. Veel toppen ook met zo weinig planten! Hoe vaak heb je getopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

dat probeer ik het forum nou al 2 jaar duidelijk te maken, toppen is pasee en simpelweg inefficiënt te noemen in deze kweekstijl.

knakken is the way to go, geen stilstand en een beter effect door de mogelijkheid tot het sturen van de takken.

 

lekker veldje predator !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke. Goed om te weten hoe jullie er over denken. Weet iemand hier inmiddels al wat die PUK lijn met het bodemleven/herbruikbaarheid van de aarde doet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kan gewoon door knallen je hoeft niks te vervangen... (volgens puk, heb er zelf nog geen ervaring mee)

word nu wel getest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door wie en waar wordt er getest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die PUK voeding schijnt het wel te wezen als ik het zo is allemaal lees, interessant!

 

Maar Predator wat een prachtig toppenveld met die 4 dames in de speciekuipen! Het is hard gegaan bij je.

Het kwijl loopt door m'n mondhoeken.

Dus niet toppen? alleen maar de boel alle kanten op knakken zodoende de hele ruimte vol te krijgen, en zo ook ruimte over ivm hoogte van de lamp.

 

Good thinking!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet uit man :rofl

 

Dat beloofd nu al een lekker rondje te worden gozert :tu

 

En ja toppen doe ik ook niet meer sinds ik knak buig en duw.....

Ook vind ik dat de toppen dan steviger over komen dan wanneer je ze getopt heb, maar dat is mijn visie :rolleyes:

 

Nu op naar de vegetatieve fase en knallen met die shit!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ik heb deze keer wel getopt. Jammer dat niemand me het heeft afgeraden.

 

Ziet er goed uit predator!

Share this post


Link to post
Share on other sites

manman.... 4 planten.... je zou het bijna niet geloven! :tu

 

zier er gewoon top uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend zag ik een paar eerste klauw bladeren.

 

Niet onder de lamp waar de afstand inmiddels 70 cm is maar aan de zijkant op een meter van de lamp?!

 

Betrof 2 blaadjes bovenin een top.

 

Daar ga ik me niet druk om maken, ik houd het wel in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...