Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

4 maal Raspberrry cough (snoeptgoed pheno) Onder 1000w-de 150mammoth'PUK BIO voeding TEST'

Recommended Posts

Ik gebruik nu speciekuipen van een liter of 75 - 80

 

In 4 kuipen passen 7 zakken aarde.

 

Het nadeel aan maar 41 liter is dat je in de knel komt met je vochtbuffer.

 

In ieder 10 liter moet je rekenen aan 1 liter waterhoudendvermogen waarop je wortels het nog oke vinden kwa luchtigheid.

 

Met de volle bloei en zulke struiken drinken ze makkelijk 5 liter per plant per dag en dat red je niet want je hebt max 40 / 10 4 liter waterhoudend buffer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gaan heel erg lekker zeg! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu speciekuipen van een liter of 75 - 80

 

In 4 kuipen passen 7 zakken aarde.

 

Het nadeel aan maar 41 liter is dat je in de knel komt met je vochtbuffer.

 

In ieder 10 liter moet je rekenen aan 1 liter waterhoudendvermogen waarop je wortels het nog oke vinden kwa luchtigheid.

 

Met de volle bloei en zulke struiken drinken ze makkelijk 5 liter per plant per dag en dat red je niet want je hebt max 40 / 10 4 liter waterhoudend buffer.

 

Tja maar jij hebt net die 30cm meer om grotere potten neer te zetten in een 150x150 tentje.... Maar ik zie toch het probleem niet zo qua watergiften/buffer.

Wel wordt het voor mij een probleem om de watergiften beter te bepalen want een normale pot til je makkelijker op dan een smart pot lijkt me...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu speciekuipen van een liter of 75 - 80

 

In 4 kuipen passen 7 zakken aarde.

 

Het nadeel aan maar 41 liter is dat je in de knel komt met je vochtbuffer.

 

In ieder 10 liter moet je rekenen aan 1 liter waterhoudendvermogen waarop je wortels het nog oke vinden kwa luchtigheid.

 

Met de volle bloei en zulke struiken drinken ze makkelijk 5 liter per plant per dag en dat red je niet want je hebt max 40 / 10 4 liter waterhoudend buffer.

 

Tja maar jij hebt net die 30cm meer om grotere potten neer te zetten in een 150x150 tentje.... Maar ik zie toch het probleem niet zo qua watergiften/buffer.

Wel wordt het voor mij een probleem om de watergiften beter te bepalen want een normale pot til je makkelijker op dan een smart pot lijkt me...

 

Zo een cementkuip kan je er 4 van kwijt op 120 bij 120 !

 

Hoe stabieler de vochtigheid van je medium hoe makkelijker de plant het heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ruimte vult zich momenteel zooow ontiegelijk goed.

 

Aan de kanten komen ze al op 20 cm door het net heen.

 

happy me :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er strak uit en mooi gevuld

 

beetje jammer dat je net te klein is :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig hoe je de tent vol hebt gekregen Predator, 4 kuipen, 4 planten, en vol is je 2.25 m2!

 

Dit gaat een mooi veldje met buds worden straks!

 

Hoe was het spreekwoord? Kzie door de buds de planten niet meer! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vol veldje heb je daar gecreëerd man!

Succes, ik volg je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om me in de speciekuip discussie te mengen... Persoonlijk gebruik ik smartpots omdat ik geloof in de zuurstofbehoefte van de plant in de wortelzone. Ook als je veel water geeft heeft de wortelzone zuurstof tot haar beschikking. Hier hoef je dus niet het perfecte nat/droog klimaat te bewerkstelligen. Het voordeel van RFX is bijvoorbeeld dat de planten precies de hoeveelheid water krijgen wat ze willen hebben maar vervolgens weer 'droog staan' en zo zuurstof bij de wortels komt. Met een Smartpot of Rootpouch (oid) heb je dat automatisch. Daarbij is een Smartpot met een opticlimate een welkome aanvulling op de luchtvochtigheid.

 

Maar goed, als je wel een grote aardevolume wilt, maar geen aardebak wilt maken, dan: lijkt mij een tuinzak de beste optie. Hij is vierkant, dus alle ruimte blijft benut. Hij is goedkoop, makkelijk op te bergen en het belangrijkste voordeel tov een speciekuip is dat hij dus geen ruimte onbenut laat doordat hij vierkant is.

 

http://www.conrad.be/ce/nl/product/485202/Tuinzak-245-liter-9960990

 

 

Maar goed, verder zie het er netjes uit Predator. In jouw situatie zou ik zeker voor zo'n tuinzak gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan groei hebben ze gehad;

 

19 Dag(en) groei in de kleine tent onder 250 watt in 5 liter potjes op 18-6

6 Dag(en) groei in de grote tent onder 825watt in de 75 liter kuipen op 18-6

 

Tijd voor de bloei;

 

16 Dag(en) bloei in de grote tent onder 1150 watt in de 75 Liter kuipen op 12-12

 

Minimale temperatuur 21 graden.

Maximale temperatuur 28.5 graden.

 

gallery_25174_16734_1730905.jpg

 

 

In ieder vierkant zitten 1 of 2 takken, ik schat dat ik 120 takken heb die door het net heen komen.

Daaronder zitten nog vele zijtakken.

 

De verwachting is dat er nog een cm of 15 bij komt en dan ben ik helemaal happy.

 

Vandaag op bloeivoeding overgegaan, volgende keer krijgen ze bloei tea van advanced.

 

 

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt steeds mooier hier!

 

120 takken door het netje schat je zo in...30 takken p/plant, waanzinnig toch?

Schoolvoorbeeld hoe je 2.25 m2 effe volbouwd met 4 dames.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes idd. Als je apart voor kunt groeien en je hebt slechts 5 of 6 dagen in de bloeitent aan voorgroei tent nodig dan doe je t wel slim. 1 lamp 4 plantes. 5 kg per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit predator!

netjes man! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeker goed uit dat worden een heeeele boel topen :D Toppie hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gaan echt als een malle man!

Je 4 dames hebben het duidelijk naar hun zin.

 

waarom geef je je dames een thee van AN??

dan is de test toch eigenlijk niet volledig of loop ik weer te zeiken :innocent:

 

ga zo door man!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2x dat ik tea van an meegeef maakt het verschil niet hoor... ik heb er gewoon een goed gevoel bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recht onder de lamp zitten de toppen nu op 80 cm.

 

Ik ga vanaf nu iedere dag monitoren of de toppies het lastig gaan krijgen... voel er weinig voor om de lamp nu al te dimmen dus ik knak die tak dan gewoon schandalig hard terug naar het net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey criticalwidow jij draait toch ook in een DR120 met 2 x 400 watt net als mij? Ik zat al langer te denken om met 4 planten te gaan draaien en ga, mede aangewakkerd door dit topic, nu voor 4 x 43 liter potten onder 800 watt. Heb vier van die flexibele wasmanden v/d Action gehaald a 3,99 per stuk was wat goedkoper dan een speciekuipen.

 

Sorry als dit een beetje off topic is, ik kijk verder aandachtig mee naar je foto's Predator!!

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man!

 

veel potentiele gewichtmakers :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey criticalwidow jij draait toch ook in een DR120 met 2 x 400 watt net als mij? Ik zat al langer te denken om met 4 planten te gaan draaien en ga, mede aangewakkerd door dit topic, nu voor 4 x 43 liter potten onder 800 watt. Heb vier van die flexibele wasmanden v/d Action gehaald a 3,99 per stuk was wat goedkoper dan een speciekuipen.

 

Sorry als dit een beetje off topic is, ik kijk verder aandachtig mee naar je foto's Predator!!

 

Ik heb die manden ook al eens gehad... houd er rekening mee dat ze wat meer verdampen als dichte kuipen en dat er flink meer in gaat dan 43 liter... ik dacht dat ik bijna 6 zakken aarde van 50 liter had op 4 van die potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...