Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

4 maal Raspberrry cough (snoeptgoed pheno) Onder 1000w-de 150mammoth'PUK BIO voeding TEST'

Recommended Posts

Ivm met kalkbuffer? Vind namelijk toch dat de planten bij mij er al te vroeg herfstachtig uitzien. Kan dat komen omdat ik na elke twee voedingsbeurten afgezuurd water geef?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bio kweekt zou ik gewoon niet meer afzuren.

 

En liefst net wat grotere potten, litertje of 40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik van plan voor de volgende kweek. Heb net 50 liter potten aangeschaft voor de buiten kweek. Er gaat niet meer afgezuurd worden. Dank u ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond krijgen ze weer 30 liter.

 

totaal

50 ml bloom

20 ml boost

20 ml crop

5 ml roots

6 ml humic

 

Dit is het recept voor de komende dagen, zodra de blaadjes weer wat mooier staan ga ik het weer langzaam opvoeren.

 

Tevens krijgen ze vandaag 5 ml mg boost van goldlabel mee... mocht er wel voldoende in de puk zitten schaad het niet maar mijn ervaring leert dat de slok mg die de planten in week 5 wel lusten vaak niet voldoende zit in de bio voeding.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar he. Zeker een mooi vol veld. Prachtig.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding gaat prima door de smartpot heen..

 

Hoe weet je dat Krasi? Bij de kleine weet ik dat inderdaad. Deed ik zelf ook. Maar deze grote, heb je die stof wel gezien? Die is zo sterk dat je die volle 375L op kunt tillen aan de rand. Vandaar mijn twijfel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om hoe sterk de smartpot is maar om de micron van de gaatjes.

 

Gaat gwoon goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje Preda.

5 - 7 L per plant??? Die hebben een drankprobleem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er verschrikkelijk goed uit. Ontzettend veel toppen en je bent nog maar op de helft. Ook al zou je alleen maar middelgrote toppen krijgen dan ga je al 1 op 1 draaien met zo'n hoeveelheid. Die gaan nog flink uitdikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er verschrikkelijk goed uit. Ontzettend veel toppen en je bent nog maar op de helft. Ook al zou je alleen maar middelgrote toppen krijgen dan ga je al 1 op 1 draaien met zo'n hoeveelheid. Die gaan nog flink uitdikken.

 

Nooit juichen voor de beer geschoten is.

 

 

Maar, het klopt zeker wat je zegt.

Deze pheno word ook goed hard, erg groot worden ze nooit maar net zo hard als een goede amnees hoor.

 

Mooi veldje Preda.

5 - 7 L per plant??? Die hebben een drankprobleem ;)

 

Nu ik wat meer voeding gaf gaat het richting de 4.5 liter maar de bladstand is nu ook niet optimaal, bovenin hebben ze wat verdampingproblemen.

Daarom nu even minderen met voeding en dan zal het wel weer richting de 6 liter gaan.

 

Gaat lekker daar he. Zeker een mooi vol veld. Prachtig.

 

Greetz appel

 

Hoe gaat het met me meissie, selene?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze beer is al geschoten. Als er geen gekke plagen komen en jij geen gekke dingen doet wordt dit gewoon een goede ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix te klagen lijkt mij sow :innocent: en dat met een test :dribble:

 

jouw kennen ze nog is vragen. sow mooi groen en egaal ken ik nog een hoop van leren :likken:

 

check je snel weer

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze beer is al geschoten. Als er geen gekke plagen komen en jij geen gekke dingen doet wordt dit gewoon een goede ronde.

 

De toppies het dichtst in de buurt van de lamp lees; 65-70 cm vanaf de bulb lijken wat minder hard te zijn dan de toppen langs de kanten.

 

Zou het nu al tijd zijn om naar 825 watt te gaan?

 

Vandaag krijgen ze weer is een keertje niks te drinken.

Morgen dan weer volle bak 8 liter de plant.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu te vroeg om te dimmen, je moet nog wel 30 dagen toch? Als ik jou was zou ik wat siliciumzuur bemachtigen zodat ze beter met die hoge temperaturen overweg kunnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu te vroeg om te dimmen, je moet nog wel 30 dagen toch? Als ik jou was zou ik wat siliciumzuur bemachtigen zodat ze beter met die hoge temperaturen overweg kunnen..

 

Het is niet de temperatuur, die is prima... tis daar op die hoogte rond de 27 graden.

Komt een enorme lichtkracht uit die 1000watter en op die afstand vinden ze t gewoon niet prettig.

Denk dat de ec ook net wat te hoog zit.

 

Nou, komende paar keer nog water en dan kijk ik tegen het weekend wel hoe het ervoor staat, zo drama is het ook weer niet hoor... 70 % is gewoon nu gewoon al kei zwaar aan het worden.

 

Een maatje is net wat eerder de bloei in gegaan met een 600watter en die ben ik nu al voorbij gegaan kwa topomvang en gewicht.

 

Zo richting dag 42 wil ik toch wel gaan dimmen ivm de kwaliteit... wiet die op het eind onder gedimde lampen heeft gestaan vind ik toch altijd net wat witter en mooier. Als ik zie hoe fucking rap alles gaat... beetje puk voeding, beetje van de 1000w power, goede genetica en erg groene vingers zal het me verbazen als ik langer als 10.5 week bezig ben.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat dat het de lichtsterkte is. Je hebt ze nu op 1000watt staan? Dat is maar 2070umol/s. Als je dat verdeelt over die 2.25m2 die jij hebt en je moet er nog wandverliezen af trekken heb je nog geen 800-900umol/s/m2 gemiddeld. Onthoud dat de beschadigingslimiet pas bij 1500umol/s zit. Nu kan op sommige plaatsen de lichtintensiteit iets hoger zijn dan op andere plaatsen maar jij zit zo ver onder die 1500umol/s dat ik vermoed dat je geen hotspots van lichtintensiteit hebt.

 

Ik denk dat jij last hebt van hotspots door stralingswarmte. En stralingswarmte problemen kun je verminderen met siliciumzuur. Dat spul van Aptus en Gen200 is nog biologisch ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, puk heeft het ook in het assortiment.

 

Maar om nu even heen en weer te rijden voor 1 flesje zie ik ook niet zitten.

 

Volgende ronde zal t zeker warmer worden, juni / juli / augustus en dan ga ik het zeker gebruiken.

 

Alleen recht onder de lamp heeft er last van en ik ga eerst even kijken of de ec een rol speelt in het verhaal, heb toch flink gevoed afgelopen paar keer en net iets te hoog gezeten

 

Ik zal de humic evenals de crop aan het water toevoegen.

 

 

XTREME HUMIC Uniek, zeer hoog geconcentreerd en milieuvriendelijk Humine & Fulvine Extract, gebaseerd op natuurlijke humaten. De unieke samenstelling en kwaliteit worden gegarandeerd door een gepatenteerd productieproces. Tijdens het proces wordt het Extract verrijkt met micro-elementen.

Dit Humine & Fulvine Extract zijn belangrijk voor een succesvolle ontwikkeling en groei van de plant doordat het:

  • zorgt voor het transport van de juiste hoeveelheden essentiële voedingsstoffen naar de cellen
  • zorgt voor het bufferen van voedingsstoffen die kunnen worden aangesproken bij tekorten
  • bindt toxische en radicale elementen die de gezondheid van de plant bedreigen.

Het resultaat is:

  • een betere ontwikkeling van het wortelsysteem en daarmee een betere groei
  • een beter fotosynthese proces wat de plant meer energie geeft voor groei en bloei
  • een betere weerstand tegen ziekten en stress situaties door hitte, droogte, koude, chemicaliën en verzilting
  • meer, grotere en vollere bloemtrossen

Het uiteindelijke resultaat is een hogere opbrengst van betere kwaliteit, met meer smaak en aroma.

Door de positieve werking van dit Humine & Fulvine Extract, is het aan te bevelen om het Extract tijdens de gehele cyclus toe te voegen aan het voedingswater om zo de groei- en bloeicondities van de plant te verbeteren.

Dosering:

20ml per 100 liter water

Kan dagelijks aan het voedingswater worden meegegeven.

Het Humine & Fulvine Extract kan worden gebruikt in combinatie met meststoffen en stimulatoren en worden toegepast op alle substraten en kweekmediums. Wel moet de pH van het voedingswater waarin het Humine & Fulvine Extract wordt toegevoegd hoger zijn dan 5 om eventuele neerslag te voorkomen.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

We leven in de 21e eeuw! PUK stuurt alles gewoon onder rembours op!

 

 

Die Humic voegde je toch al toe? Waarom post je dat verhaal dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal deed ik water zonder voeding ook zonder humic en crop,

 

Maar vanwege de warmtestraling zal ik die nu wel toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...