Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

4 maal Raspberrry cough (snoeptgoed pheno) Onder 1000w-de 150mammoth'PUK BIO voeding TEST'

Recommended Posts

Hoe lang wil je ze laten staan of ga je dat op rijpheid beoordelen? Is dit trouwens afkomstig van Nirvana? Bij hun staat iig 9-11 weken bloeitijd op de site.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Preda! Plompen die sletten! De 1000watt DE heeft zoals bekend wat meer blauw in zich. en we weten wat dat met een plant doet. http://www.plant-dyn...tent=stuurlicht Toch zal sneller op vol vermogen( 1150watt )je nog meer grammen brengen...

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Critical. Ik kon wel 9 costum GL zakken kwijt. Tezamen met 25L wormenmest van Plagron. Ik heb vorige keer ingewatert met 20-25L. Dat was te veel. 15L inwateren zou ik doen en eventueel de eerste week een klein beetje water op iedere stekplug gooien aangezien het water naar beneden zakt en de wortels nog niet zo ver zijn.

 

@ Groengoud. Ik ken de theorie die jij aanhaalt maar toch weet ik dat een paar goede aarde kwekers, waaronder Donner, ook van boven en van onderen geven. Van onderen is wellicht mooier maar wat Predator aangeeft is ook waar; bovenlaag moet nat blijven. Bovendien zit jij waarschijnlijk ook met buffertabs etc die van boven moeten spoelen. Ik knijp de buffertabs ook kapot met een waterpomp tang. Niet verpoederen maar wel in kleinere stukjes. Ik kwam vorig rondje hele buffertabs tegen toen ik de planten er uit trok..

 

@ Predator. Ze drinken goed, ze zien er ook goed uit. Ik zal me dit rondje ook toeleggen op de watergift, dat is toch wel belangrijk weet ik nu. PUK voeding ging bij mij ook snel op. Voeding is best goedkoop maar niet erg geconcentreerd. Gout scoort daarop bijvoorbeeld veel beter (mineraal).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Preda! Plompen die sletten! De 1000watt DE heeft zoals bekend wat meer blauw in zich. en we weten wat dat met een plant doet. http://www.plant-dyn...tent=stuurlicht Toch zal sneller op vol vermogen( 1150watt )je nog meer grammen brengen...

 

Volgende keer gooi ik de boel direct op 1150 hoor, dit keer kon ik niet anders.

 

Ik heb nu de eerste 25 dagen op 1150 kunnen draaien en toen werden de planten te hoog, nu staat de lamp op 1000w

 

Ze krijgen echt super veel te drinken maar het gaat ook gewoon op.

 

 

@ Predator. Ze drinken goed, ze zien er ook goed uit. Ik zal me dit rondje ook toeleggen op de watergift, dat is toch wel belangrijk weet ik nu. PUK voeding ging bij mij ook snel op. Voeding is best goedkoop maar niet erg geconcentreerd. Gout scoort daarop bijvoorbeeld veel beter (mineraal).

 

Heb je ook bakken onder je potten staan?

 

Misschien handig dan kan je die gewoon volgooien en drinken ze die in een paar uurtjes leeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vijver gemaakt met een opstaande rand van 20cm hoog. Ik heb mijn hok gebouwt op een eventuele hydro toekomst voor als bio mij niet zou bevallen. Ik heb afgelopen rondje ook zo nu en dan van onderen water gegeven. Ik weet niet of je wel eens zo'n 371L smartpot hebt gezien maar de stof van de wand van de smartpot is vrij dik. Ik was bang dat die dikke biologische voeding daar niet doorheen kon komen. Dat is de reden dat ik ook nog van boven bleef voeden (ook vanwege de tabs natuurlijk). Ik heb nu een tuinslang naar iedere pot toe gelegd waar ik de voeding met een pomp naartoe pomp. Iedere pot afzonderlijk heeft een slang met watermeter zodat ze allemaal evenveel water kunnen krijgen. Daarbij wil ik als ik gewoon schoon water geef gewoon van onderen doen zodat alle potten krijgen wat ze nodig hebben. Ik heb wel gemerkt dat sommige potten een stuk meer drinken dan anderen namelijk.

 

Liefst zou ik allles van onderen doen maar zoals ik zei ben ik bang dat het niet door die dikke smartpotten heen gaat, helemaal omdat de biologische voeding veel dikker is. Iemand hier een idee?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vijver gemaakt met een opstaande rand van 20cm hoog. Ik heb mijn hok gebouwt op een eventuele hydro toekomst voor als bio mij niet zou bevallen. Ik heb afgelopen rondje ook zo nu en dan van onderen water gegeven. Ik weet niet of je wel eens zo'n 371L smartpot hebt gezien maar de stof van de wand van de smartpot is vrij dik. Ik was bang dat die dikke biologische voeding daar niet doorheen kon komen. Dat is de reden dat ik ook nog van boven bleef voeden (ook vanwege de tabs natuurlijk). Ik heb nu een tuinslang naar iedere pot toe gelegd waar ik de voeding met een pomp naartoe pomp. Iedere pot afzonderlijk heeft een slang met watermeter zodat ze allemaal evenveel water kunnen krijgen. Daarbij wil ik als ik gewoon schoon water geef gewoon van onderen doen zodat alle potten krijgen wat ze nodig hebben. Ik heb wel gemerkt dat sommige potten een stuk meer drinken dan anderen namelijk.

 

Liefst zou ik allles van onderen doen maar zoals ik zei ben ik bang dat het niet door die dikke smartpotten heen gaat, helemaal omdat de biologische voeding veel dikker is. Iemand hier een idee?

 

Volgens mij is het helemaal geen probleem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer 6 liters per plant.

 

Morgen maar een dagje vasten voor ze.

 

Tis toch een beste plons water voor zo een kuippie... beter neem ik de volgende keer iets grotere kuipen of 2 stuks extra is ook een optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk nog nooit dames gezien die zoveel kunnen zuipen :rofl......wat een watergiften, maar ja 75 liter kuipen, wat een wortelgestel moet dat zijn.

Dat gaan we nog wel zien hoop ik, als de tijd er rijp voor is.

 

@Cityboxer. Dat is een hele goeie wat je aanhaalt, de buffertabs, die gaan er inderdaad in, deze Cheese ronde.

3 stuks op de 15 liter smartpots. wij breken ze doormidden en verdelen ze in een cirkel in de pot, 10 cm diep.

 

We moeten dus wel van boven wateren.

 

Ik ga een experimentje doen, ik heb van plastic slang van 25 mm een cirkel gemaakt van diameter 15 cm, en aan elkaar vastgemaakt, daar heb ik allemaal gaatjes van 5 mm ingeboord, bovenin een gat waar ik weer een stukje slang ingestoken heb, die komt een stukje boven de aarde uit om door te wateren, ik wil de drain op de helft van de diepte in de pot leggen.

 

Dit is wel off-topic, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden op deze manier te wateren, en te voeden?

Ik denk zelf een veel beter verspreiding van het vocht door de pot, dus een volledige benutting van de aarde met daarin het bodemleven.

 

Ik zal in mijn topic een fotootje plaatsen van de drain.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groengoud. Ik heb hetzelfde gemaakt maar ik leg die buis gewoon OP de aarde. Hoeft niet ingegraven te worden. Dus gewoon een driewegkoppeling. Daar een tuinslang in een circel bovenop met gaatjes er in. Die staat aangesloten via een tuinslang op de dompelpomp. Watermeter er tussen en ik kan gewoon meten hoe veel water ik in iedere pot pomp. Ik geef dan gewoon van boven (voedings)water maar ik hoef er niet steeds bij. Maar dat doe ik alleen bij de potten waar ik niet bij kan. De rest gaat gewoon met een broes van boven.

 

@ Predator. Jij denkt dat het geen probleem is; Ik heb vorig rondje 1x op die manier water gegeven maar het geeft ook een ongelooflijke rotzooi. Zowel aan de buitenkant van de pot als het vijverfolie blijft een laagje bruinachtige rommel zitten wat glibberig is. Dat los van het feit dat ik me afvraag of het door die dikke smartpot wand van 375L gaat. Met mineraal zou ik het wel doen, maar biologisch niet...

 

Driewegkoppeling linkje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ook mijn idee Cityboxer, die biologische voeding gaat echt wel stinken als je dat zo in een bak of schotel gooit, het wordt een drab waar weer ongedierte op af komt...willen we niet! :no

 

Ja, Predator heeft mij ook wel op een idee gebracht om met een broes van boven te wateren, mooi en rustig een gelijkmatige verdeling.

 

Maar gek gezegd misschien, maar een slang op de aarde? dan is toch het effect weg, en zou je ook gewoon direct zo van boven kunnen wateren?

 

De rede dat ik de slang op de helft in de aarde leg is dat ik in het verleden gemerkt heb, dat de bovenste laag heel nat was, ongeveer een 10 cm, en daaronder bleef het vochtig tot droog. Gaven we van onder water, hetzelfde verhaal, de onderste laag nat, en dan vochtig tot droog.

Je zag dit ook terug in het wortelgestel, gewoon 1/3 van de pot minder wortels.

In die bac voeding zit ook een soort yucca ter verbetering van het uitvloeien, maar dan nog.

 

Ik denk dat de meeste kwekerts de dames gewoon een plons van boven geven, en het prima vinden, ik ben er altijd mee bezig om het ideale te bereiken, vaak ben ik daar wel onzeker in, en denk ik, misschien sla je een beetje door El oro.

 

Aard van het beestje he! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Critical. Ik kon wel 9 costum GL zakken kwijt. Tezamen met 25L wormenmest van Plagron. Ik heb vorige keer ingewatert met 20-25L. Dat was te veel. 15L inwateren zou ik doen en eventueel de eerste week een klein beetje water op iedere stekplug gooien aangezien het water naar beneden zakt en de wortels nog niet zo ver zijn.

 

 

Bedankt voor de tips city :tu Ik verwacht mijn nieuwe dames eind van de maand en dan zit ik zelf met mijn huidige draai op 9 weken. Dan moeten ze ook nog drogen dus ik wil de kleintjes eerst elders voorgroeien in 3ltr potjes. Ik wil zelf weer terug naar de 5 dames dus ik moet ze wel ff wat voorgroei gunnen om het lekker vol te krijgen.

 

Weer 6 liters per plant.

 

Morgen maar een dagje vasten voor ze.

 

Tis toch een beste plons water voor zo een kuippie... beter neem ik de volgende keer iets grotere kuipen of 2 stuks extra is ook een optie.

 

Of ook een smartpot van 371liter? :jump:

 

 

 

@ Predator. Jij denkt dat het geen probleem is; Ik heb vorig rondje 1x op die manier water gegeven maar het geeft ook een ongelooflijke rotzooi. Zowel aan de buitenkant van de pot als het vijverfolie blijft een laagje bruinachtige rommel zitten wat glibberig is. Dat los van het feit dat ik me afvraag of het door die dikke smartpot wand van 375L gaat. Met mineraal zou ik het wel doen, maar biologisch niet...

 

 

 

Daarom blijf ik lekker gewoon van boven watergeven en anders ook gewoon een drain erin flikkeren...

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar gek gezegd misschien, maar een slang op de aarde? dan is toch het effect weg, en zou je ook gewoon direct zo van boven kunnen wateren?

 

Ik kan niet achter in het hok komen dus ik kan niet met een broes water geven. Ik heb een broes met stok van 175cm maar dan kan ik er nog niet bij. Ik dacht eerst dat het wel zou lukken maar dat is niet zo dus. Afgelopen rondje moest ik er steeds tussendoor en dat heeft me toch wel een paar geknakte stelen en toppen gekost. En wat je zegt klopt. De onderkant is droger dan de bovenkant als je van boven watergeeft. Vandaar ook dat ik Donner zijn raad opvolgde en merkte toen dat ik de eerste paar keer wel 3x zo veel water kon geven als normaal. Dat kwam gewoon omdat de onderkant niet verzadigt was voorheen. Waar je dan wel om moet denken is dat je zo snel mogelijk van onder begint water te geven zo nu en dan zodat het wortelstelsel ook naar beneden gaat en niet zoals jij zegt alleen boven blijft hangen. Dat is zonde als je zo'n groot medium hebt!

 

Ik wil hier nog wel een kanttekening bij plaatsen die niet in mijn 'perfecte' watergeef plaatje past. Misschien heeft Donner hier een antwoord op, ieder ander mag natuurlijk ook. Zoals gezegd denk ik niet dat de voeding goed door de pot heen wil. Om die reden zal ik dus als ik voeding geef van boven wateren en zonder voeding van onderen. Dit om dus die vieze smurrie in de 'vijver' te voorkomen en omdat ik bang ben dat BAC voeding niet door die dikke smartpotten gaat. Water met voeding van boven en water zonder voeding van onderen.

 

Ik vraag me af of er dan bovenin de pot niet een grote ophoping van voeding komt ten opzichte van onder in de pot en in hoeverre dit negatieve gevolgen heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat gewoon geweldg pred tering een veldje waar menig jaloers op is.

 

toppen ook allemaal rond het zelfde formaat ook niet heel verkeerd hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn weten gaat de voeding gewoon door de smartpot. Mocht je het niet vertrouwen geef je om en om voeding/water En je water gift pblm moet je misschien simpeler oplossen. Misschien doormiddel van een simpel aflopend 40mm pvc pijpje ?

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi veldje heb je daar!

:dribble:

 

Fijne zondag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding gaat prima door de smartpot heen..

 

Prachtig veldje Preda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding gaat prima door de smartpot heen..

 

Prachtig veldje Preda.

 

In de winter draai ik op smartpots om zo de lv wat op te krikken.

 

Maar voeding en smartpot is zeker geen probleem.

 

Wel maak ik iedere keer de schalen goed schoon zodat ze weer als nieuw zijn.

 

Wat een mooi veldje heb je daar!

:dribble:

 

Fijne zondag.

 

Jij ook een fijne zondag daar in chillburg.

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan groei hebben ze gehad;

 

19 Dag(en) groei in de kleine tent onder 250 watt in 5 liter potjes op 18-6

6 Dag(en) groei in de grote tent onder 825watt in de 75 liter kuipen op 18-6

 

Tijd voor de bloei;

 

24 Dag(en) bloei in de grote tent onder 1150 watt in de 75 Liter kuipen op 12-12

Dag 25 tot nu

Dag 32 bloei op 1000 watt.

 

Minimale temperatuur 21 graden.

Maximale temperatuur 27 graden.

 

Ik begin steeds meer voeding te geven en langzaam verhoog ik de boost iets.

Gister hebben ze een mg shotje gekregen van goldlabel om tekorten welke er misschien komen op te vangen.

 

gallery_25174_16734_2204701.jpg

 

 

 

gallery_25174_16734_1426910.jpg

 

 

 

 

gallery_25174_16734_1149748.jpg

 

 

 

 

gallery_25174_16734_1295002.jpg

 

 

 

 

Toppies beginnen nu echt te bouwen hoor, ze gaan helemaal lekkah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit en ze lijken genoeg te hebben aan donkergroene blad en puntjes te zien

 

mooie ontwikkeling op dag 24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een ongelooflijk mooi veld met toppen heb je daar.

 

Ik kijk met veel plezier naar deze topic. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend veldje! Je hebt echt veel toppen, dat gaat een mooie ronde worden indien je alles onder controle houdt en geen rottigheid krijgt.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit en ze lijken genoeg te hebben aan donkergroene blad en puntjes te zien

 

mooie ontwikkeling op dag 24

 

Ik zit op dag 32 nu.

 

Prima ronde hoor so far.

 

Vanavond en morgen krijgen ze wat minder voeding, geheel water gaat komende weken niet meer gebeuren.

Eerdaags is de buffer op.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend veldje! Je hebt echt veel toppen, dat gaat een mooie ronde worden indien je alles onder controle houdt en geen rottigheid krijgt.

 

Gr,

Donnie

 

Ja donnie het loopt gesmeerd.

 

Welke soort ben jij nu aan t kweken?

 

Schoonwater. Is dat gewoon afgezuurd kraanwater?

 

helemaal schoon water krijgen ze komende tijd niet meer, maakte een foutje in me post net.

 

Ik zuur niet af... bio kweken en afzuren is erg risky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...