Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

4 maal Raspberrry cough (snoeptgoed pheno) Onder 1000w-de 150mammoth'PUK BIO voeding TEST'

Recommended Posts

Wanneer de temperatuur van de aanvoer variabel is dan is het handig om in de nacht automatisch de afzuiger te dimmen.

 

Wanneer je zoals ik in een zeer groot landhuis woont en genoeg kub buffer hebt om vol door af te zuigen een variac nemen welke constant op bijvoorbeeld 1000 kub staat.

 

Ik heb de box net zo lang omhoog gekrikt tot het dak omhoog ging en die niet meer voor de lamp hangt.

 

Probleempje opgelost, slang buitenom.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De tent staat voor 85 %

 

Filter hangt

Box hangt, 1500 kub loshangende motor in stalenbox (alleen bij puk verkrijgbaar)

Filter op de box aangesloten.

Lamp voor proef opgehangen.

 

Bulb komt nu op 175 cm hoog zonder dat deze ergens tegen aan schijnt.

Nog 12 cm hoger en dan hangt ie direct aan het plafond maar dan schijnt een deel tegen de box aan.

Ik ga er gewoon voor en mocht het echt niet gaan dan volgende ronde verbetering doorvoeren.

 

Mijn kuipen zijn 35 cm hoog, dan gaat er 100 cm tussen de lamp en de plant, houd ik 40 cm over.....

Ik ben ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.... cm of 70 zijn ze normaal gesproken wel. Dus dan zit er 70 tussen de lamp en de plant.

 

Rechts bij de ingang van de box ziet het er mischien een beetje raar uit maar ik heb een geisoleeerde buis van 300 over die van de 250 gedaan... is rotwerk maar scheelt weer geluid.

 

gallery_25174_16734_2066755.jpg

 

 

lampje gaat nog 4 cm omhoog, iedere cm is er 1!

 

gallery_25174_16734_1447317.jpg

 

 

 

We zouden ze bijna vergeten maar de dames worden groter.

 

gallery_25174_16734_447607.jpg

 

 

 

Vanaf de kant gezien.... 5 liter potje is helemaal volworteld, die hoeven echt niet lang meer na overpotten.

 

gallery_25174_16734_1285899.jpg

 

 

 

 

Morgen ga ik mn schakelkastje ophalen, aansluiten en aansluiten op een vrije groep.

Ook moet ik de inblaas nog monteren.

 

2 boxen van 500 kub hout loshangend, dmv een 200 mm combi langs de potten met her en der wat gaten erin hoop ik een mooie luchtverdeling te fixen. Ik zal er 1 op 75 % laten lopen(variac) en 1 gestuurd op de temperatuur op tophoogte(27 graden) word de temp hoger dan gaat ie van 1/5e langzaam omhoog richting de 100% of wanneer de temp omlaag gaat in stapjes terug naar 1/5e.

 

De 1500 kub zal op een procent of 75-80 gaan lopen en dus rond de 1000Kub uitkomen.

75 % vd ene 500 is 400 kub + variabel 100 tot 500 kub en dus 500-900 kub inblaas afhankelijk van de temp op tophoogte.

Mijn ervaring is dat je een tent echt wel bol kan laten staan... je er buiten wat zal ruiken maar zolang je maar genoeg onderdruk houd in de kamer je erbuiten niks ruikt... en het klimaat word er 3x beter op.

 

Dit was hem weer... tot de volgende keer....

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zien er moooi uit Predator, mooi vertakt en groen.

Waarom doe je de box in de tent?

Je kan hem gewooon naast de tent op de grond zetten, die met loshangende motor hoef je nl niet op te hangen, zo win je iig de hoogte die deze tent aantrekkelijk maakt.

Ow, en deze box is btw ook elders te krijgen hoor. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 500m²

1x1500m²

 

voor 1 1000W DE ?

 

 

met 1 x 500m² gaat het ook lukken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 500m²

1x1500m²

 

voor 1 1000W DE ?

 

 

met 1 x 500m² gaat het ook lukken :P

 

 

Dat lukt zeker ik heb een 150x150 waar een isomax 425 cub in zit Perfect. Geen lawaai en houd het in zomer en winter perfect op temp .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je grow Predator. Plantjes zien er mooi uit.

 

Ik sluit me aan bij Krasi en Sensi met de vraag waarom die afzuig in de tent? Heb je plaatst buiten de tent?

Leuke nieuwe spullen...ik kijk dan ook graag mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis met een ruim bemeten afzuiging toch, al zou 1 inblazer ook wel voldoende zijn. Ben benieuwd naar je definitieve opstelling zit zelf al tijden te denken om een dr150 erbij te nemen en deze te vullen met 4 kuipen.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zien er moooi uit Predator, mooi vertakt en groen.

Waarom doe je de box in de tent?

Je kan hem gewooon naast de tent op de grond zetten, die met loshangende motor hoef je nl niet op te hangen, zo win je iig de hoogte die deze tent aantrekkelijk maakt.

Ow, en deze box is btw ook elders te krijgen hoor. :P

 

Met de box buiten de tent heb ik maar 12 cm extra... ik probeer het nu het nog wat koeler is eerst op deze manier.

 

Echt ruimte om de box er buiten te plaatsen heb ik niet echt.... tis het kleinste kamertje....

 

2x 500m²

1x1500m²

 

voor 1 1000W DE ?

 

 

met 1 x 500m² gaat het ook lukken :P

 

Ik heb 5 bochten van filter naar buiten toe dus ik heb wel wat extras nodig.

 

Niks mis met een ruim bemeten afzuiging toch, al zou 1 inblazer ook wel voldoende zijn. Ben benieuwd naar je definitieve opstelling zit zelf al tijden te denken om een dr150 erbij te nemen en deze te vullen met 4 kuipen.

 

Ik wil ook een keer met 9 gaan draaien om het verschil te weten.

 

Je kan een afzuiger altijd dimmen maar nooit boven 100% laten draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een breedte straler verlicht nooit een vierkant....... 75/80 cm is een mooie afstand. op de wanden kijken naar de lichtlijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Inderdaad, optimaal is een vierkante tent nooit!

 

1.20 diep en 1.80 breed zou ik direct kopen maar die keus is er helaas niet.

 

Als ik de lamp 80 kan houden zou dat super wezen.

 

Ik ga potten van 25 cm hoog gebruiken met 75 liter grond

 

175 hoogte - 25 en 80 houd ik 70 cm over voor de plantjes dat zou perfect zijn.

In het midden wat intensiever pletten en knakken max 75 cm hoog en dan langs de kanten de planthoogte op een 90-100 cm houden

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is weer ge arbeit.

 

De hele tent werkt nu.

 

-Schakelbordje direct op de stoppenkast aangesloten, ik had nog een vrije groep... wel zo veilig. ( ik betaal dus na de meter, voor de duidelijkheid! Een tevreden roker is geen onruststoker en ook geen stroom dief)

 

Er staan 4 cementkuipen klaar, morgen 50 liter verse custom lightmix erin van goldlabel.

Samen met een liter of 20 oude aarde(goldlabel custom) en 10 liter cocopeat kokos zodat er nog iets meer capilaire werking is.

 

Gister de plantjes nog een laatste keer gewaterd met per liter

1 ml roots biobizz

2 ml groei tea van advanced nutrients

1 ml bac bloei

 

Denk dat ze nu zo een 45 cm hoog zijn maar daar komt direct na het overpotten verandering in.,, ik leg die dames helemaal plat richting de lamp en richting de kanten wat schuiner omhoog zodat ik een soort 180 graden halfpipe creeer.

 

Zondag update met de plantjes.

 

Volgende week langs puk om de variac om te ruilen en de nieuwe bio lijn op te halen voor de test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit ouwe :tu

We blijven lekker meekijken ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14 groei in de kleine tent 18-6

Dag 1 groei 18 - 6 in de grote tent

 

Plantjes staan er in!

 

Lamp op 825 voor de eerste dag.

Morgen 1000 en daarna 1150.

 

De afzuiger staat nu terug naar 65-70 op de variac, dat is 1/3e?!

Temperatuur van de uitblaas is 25 graden... inblaas 19.5

 

Overpotten doen ik als volgt.

 

Een 10 liter emmer met 5 liter water, per 10 liter water 10 ml roots biobizz en 2 ml fulvichumus van PUK nutrients van de test... nieuwe bio lijn.

 

Dan pak ik de plant uit de 5 of 6 liter pot en zet deze 30 seconden in de emmer... dan is de kluit net niet helemaal doorweekt.

 

De aarde heb ik gister al ingewater, 50 liter custom goldlabel / 15 liter cocopeat / 10 liter oude custom aarde en 4.5 liter per kuip per 10 liter water: 25 ml tea van advanced en 20 ml biobizz roots en 10 ml bac bloei.

 

Terwijl de plant ondergedompeld staat even wat aarde wegduwen en de kluit rustig erin zetten... wat aarde langs terug leggen en klein beetje aandrukken dat de plant net stevig staat.

 

Geeft mij de beste resultaten, de fulvic humus van puk is nieuw in het verhaal, ik kijk komende dagen of ik spectakel zie.

 

De omstandigheden zijn optimaal, nu is het afwachten hoe de planten reageren.

 

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

825 watt geeft 25 graden overdag met zon op het huis nu in de avond langzaam dalend naar 24 graden

 

Dit is met de 1500 kub softbox op 85 oftewel 35% en zonder inblaas.

Er liggen nu 2 slangetjes van 160 die fungeren als doorvoer.

 

Ik heb met de hand gemeten (hand vanaf onder de lamp langzaam naar beneden tot je net de kleur ziet veranderen = veilige plant afstand)

En met 825 w aan kan de plant op een cm of 50 zonder probleem!

 

De 1000w de belicht echt enorm breed en in alle hoeken komt goed het licht terecht.

 

De planten zijn duidelijk goed aangeslagen en met een dag of 2 gaat de lamp naar 1000w

Planning is om aankomende vrijdag al over te gaan naar de bloei, ik verwacht een zeer rappe groei in de eerste bloeiweken.

 

In de bloei gaan we samen met een klein inblaasje naar de 1150 watt zonder problemen.

 

:icecream: ik had het allemaal nie zoooow makkelijk verwacht.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lamp nu 3 uurtjes op 1150 watt boost stand staan.

 

De inlaat temperatuur ligt op 20.5 en de uitblaas op 26

Dmv de hand verkleur test ben ik erachter gekomen dat de toppen met de lamp op maximale stand ongeveer op 75 tot 80 cm van de lamp af kunnen... Heeft niet met de warmte te maken maar met de straling van de lamp.

 

Zodra ik de inblaas ga gebruiken zal het klimaat nog beter worden in de tent, de planten koelen dan ook meer mee en de potten worden niet meer verlicht.

 

Kortom is de combinatie van de 1.5 bij 1.5 en 215 hoge tent en een 1000w DE lamp van gavita een toppertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had het allemaal nie zoooow makkelijk verwacht.

 

als je uitrekent hoeveel licht het is per m2, kon je het eigenlijk al voorspellen ;)

 

 

pics : O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de berekeningen super maar die lamp is nieuw voor mij en de tent maat ook.

 

Het is altijd even afwachten.

 

Zal morgen even plaatjes maken, ik denk dat ze vrijdag naar 12 / 12 kunnen de boel is aangeslagen en eigenlijk komt er iedere dag 1.5 internode bij ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo

 

Dag 17 groei in de kleine tent 18-6

Dag 4 groei 18 - 6 in de grote tent

 

Vandaag ben ik even langsgereden bij Puk.

 

Daar heb ik de nieuwe biologische voedingslijn opgehaald en mijn variac zonder problemen omgeruild.

 

gallery_25174_16734_1062475.jpg

 

 

 

 

Het bijbehorende voedingsschema.

 

gallery_25174_16734_853099.jpg

 

 

Morgen krijgen ze allemaal 2 liter per plant.

Tevens meng ik voor het wateren even een 2 gram simbio plus door de aarde.

 

Per liter water.

 

Grow 3 ml (aanbevolen 5 ml)

Roots 0.3 ml (aanbevolen 0.5)

green(heet op de fles crop) (0.6 ml aanbevolen 1)

Humic 0.1 ml (aanbevolen 0.2)

 

Zoals je ziet geef ik iets minder, dit doe ik omdat ik met een grotendeels sativa plant kweek.

Mocht nu blijken dat ze meer lusten dan kan ik de hoeveelheden daarop aanpassen.

 

Ik ben blij dat er eindelijk een aanbieder is van een complete voedingslijn + nog wat voor bio kwekers nieuwe extras.

 

De planten, 4 stuks raspberry cough, 11.5 weken bloei maar ik verwacht hem onder de 1000watt toch iets sneller.

Verschil tussen 250 en 600 watt is al een week.

 

gallery_25174_16734_662788.jpg

 

 

gallery_25174_16734_93453.jpg

 

 

 

gallery_25174_16734_2593426.jpg

 

 

 

gallery_25174_16734_1736830.jpg

 

 

 

gallery_25174_16734_640239.jpg

 

 

gallery_25174_16734_19146.jpg

 

 

gallery_25174_16734_984583.jpg

 

 

gallery_25174_16734_90616.jpg

 

 

 

 

Dat was hem weer, tot de volgende keer. :whistle:

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou met al bijna 3 weken voorgroei waarvan 2 weken in de kleine tent, hebben ze in die ene week al behoorlijk wat vooruitgang

geboekt. Ziet er dus echt puik uit al hoor predator.... Ik zou wel als ik jou was de bovenkant van je medium vochtig houden met

die 1000wattert ;)

 

Wanneer gaat de klok om denk je zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk zelf over een 48 uur, zodra ze herstellen van de afgelopen keer knakken is het denk ik wel tijd.

 

De bovenlaag is inderdaad een beetje droog geworden, vanavond krijgen ze allemaal 2-3 liter water van bovenaf en daarna leg ik er witte disposable bordjes op tegen het uitdrogen vd bovenlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi knakwerk Predator.

Lekker alles open gegooid.

Ben benieuwd hoe de voedingslijn van Puk je zal bevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed! Niet dat ik dat niet verwacht had... Eerste keer dat ik een verslag van je volg. Wel je mening over groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...