Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenHulk

Tneon vs hps?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben al een tijdje aan het dubben over welke optie het beste zal zijn.

 

2 x 2x75W Tneon

 

of

 

250 tot 400W IR van Gavita ?

 

 

Tot hoever zijn deze 2 verschillend van elkaar betreft gram per wat? Hps heeft meer dieptestraling alleen zie sommigen ook leuke resultaten behalen met Tneon.

 

En hoe is de zichtbaarheid vanuit een heli met een infrarood cam aanboord? ( Heb al een lange tijd last van een politie helikopter die een exact standaard route vliegt in een rechte lijn over onze omgeving.

 

Boeit het dan welke lampen je hebt i.v.m. de hotspots of gaat het om je tent/kastje die uit eindelijk van binnen uit ergens tussen de 20 en de 30 graden zit? Want of je nou een Tneon. hebt of HPS moet je toch tussen de 20 en de 30 zitten, vandaar mijn vraag.

 

 

Aller laatste vraag,

 

Welke tent van secret jardin en afzuiging kan ik dan het beste combineren met de de 300W Tneon en de Gavita IR 250W tot 400W?

 

Thanks alvast!!! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat supernoob zegt.

 

En dat pitje gaan ze echt niet vanuit de lucht zien hoor.

Zolang je je mond dicht houd [tegen IEDEREEN] en zorgt dat je niks ruikt, zit je goed!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS altijd efficiënter. Tot nu toe...

 

Je hebt toch de boel in een tent staan? Dan worden de muren en het plafond van je huis toch ook niet warm! Dan zien ze ook niks op de warmtecamera's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ctyboxer,

niet helemaal correct!

De camera's zien de frequentie van het licht en dat is bij HPS toch bijzonder.

 

De resultaten zijn nagenoeg gelijk en met TL´s denk ik is het makkelijker te kweken.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsti. No offence, maar volgens mij is jouw informatie niet helemaal correct. Warmtecamera's zien warmteverschillen. Geen frequenties. Warmtecamera's zien dat het ene dak warmer is dan het andere dak, ze zien dat de muur om je uitblaas heen warmer is. Ze kunnen zelfs niet eens warme lucht zien. Alleen als de lucht de muur/dak opwarmt is dat te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk voor de grap maar eens naar dit apparaat. Dit is één van de duurdere die erg gevoelig is. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/103920/FLIR-T640-15-30-Hz-warmtebeeldcamera-40-C-tot-2000-C-640-x-480-pix-bolometermatrix-actie-loopt-to?ref=list

 

En kijk hier voor de grap eens wát je ziet. Je ziet oppervlaktes die warm zijn. Geen lucht, geen frequenties.

 

 

Je hoeft mij natuurlijk niet op mijn woord te geloven. Ga zelf maar eens onderzoeken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude topic van Doc,

het zijn ook zijn foto´s:

gallery_11156_6995_196294.jpg

gallery_11156_6995_72254.jpg

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat zie je daar....?! Warmteverschillen. Temperaturen van het ene opervlak ten opzichte van het andere oppervlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm dankjewel voor de info allen!

 

Beide gevallen neem ik serieus aangezien de Flir's die Torsti liet zien ook exact de spots kunnen zien zoals in het youtube filmpje. Maar de vraag is dan tot hoever de blauwe mannen geupdate zijn met hun equipment.

 

Wat Cityboxer zegt zit ook duidelijkheid in.

 

400W hps inc met een dr90

 

300W tneon ook te combineren met een dr90? of iets kleiner?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel intressant dit.

Ik dacht ook wat cityboxer zegt,maar ja is dat nu wel of niet het geval?

Niemand die hier wat duidelijkheid over kan geven ?Je lijkt wel 4 lampen te zien indd

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de pics van doc zie je de temp verschillen tussen de bakstenen muur ,met erachter 4 hotspots

Heb ergenst een documentaire waar ze warmte camera gebruiken om nieuwe geplaatste muren te vinden ,daar zag je zelfs de warmte lijn van een dak dat tegen de achter muur van het gebouw zat

 

Nieuwste snufje uit europa in gebruik op een politie helicopter ..... who knows

http://gs.flir.com/uploads/file/products/brochures/ultraforce350hd_a_ltr.pdf

 

Flir hun speeltjes voor unmanned systems

http://gs.flir.com/surveillance/unmanned

 

Afhankelijk van de gevoeligheid van de apperatuur zien ze je lampen wel of niet ,vermoed dat een helicopter die paar rooitjes kost om over te laten vliegen wel een goeie camera erop zal hebben

Zeker als het voor onze hobby te doen is ,maar voor een 250 of 400 hps lig ik er zelf niet zo van wakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik mij afvraag

 

Waarom hangen die lampen zo ver uit elkaar??

 

MVG Green2Day

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso als je 4 lampen op die manier in de nok hebt hangen ben je niet helemaal slim bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 dakpannen ertussen 1 pan aan 25 cm x 5 1m25 tussen de 2 lampen ongeveer lijkt me een leuke 1000 watt + setup

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja als je gewoon een modern huis hebt met 12 cm isolaie onder de pannen dan zul je met de nieuwste flirs wel wat zien maar als je in die zelfde ruimte een tent of een hok hebt en de ruimte buiten je tent of hok koelt met buiten lucht zie je niks .

 

warmte is ir straling en je moet voorkomen dat je directe ir straling op je dak hebt dan kan je geen warmtebeeld creeren.

 

grtz ernie

 

oud huis met schroten en pannen ja das vragen om ellende je moet de straling isoleren

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000W + ja? Damn zou dat nooit durven. Maar zoals op de foto's te zien zal een 400w ook een mooie hotspot te zien zijn. Natuurlijk valt het minder op dan 4 hotspots maar alsnog te zien denk ik.

 

Hoe warm wordt een hps van 400 tot 600w anyway?

 

Denk dat in dit geval dat een 300W tneon niet te zien valt aangezien die nog kouder is dan een gloeilamp. ( correct me if im wrong ).

 

Torsti,

 

Zou je aub doc's zn url kunnen geven van zijn verslag? Ben benieuwd wat voor setup die daar draait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk of je nou 400 watt aan tl's ophangt of 1 400 watt het warmte verlies blijft hetzelfde ook met tl's alleen met hps word het een heel erg hete spot terwijl je met tl's alles verdeeld .

 

denk zelfs dat een hps efficienter is alleen de brandbuis van een hps word iets van 3000 graden daarom zit ie ook in een vacuumbuis (als een thermosfles) veel licht uit weinig oppevlak terwijl je bij een tl alles mooi verdeeld.

 

geloof dat een hps iets van 160 lumen per watt geeft en een tl ongeveer hetzelfde alleen de opppervlakte van de buizen verschilt nogal

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude nucleare raketsilo 30 meter onder de grond dan zie je niks !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe warm wordt een hps van 400 tot 600w anyway?

 

Denk dat in dit geval dat een 300W tneon niet te zien valt aangezien die nog kouder is dan een gloeilamp. ( correct me if im wrong ).

 

Torsti,

 

Zou je aub doc's zn url kunnen geven van zijn verslag? Ben benieuwd wat voor setup die daar draait.

 

Graadje of 650 600W.

Waar haal je vandaan dat 300W Tneon of T5 lekker aanraken is?

Ik brand me fikken aan de PLL buizen (=Tneon) en aaraken vd t5 na 1u branden is ook niet lekker maar als je het vergelijkt met mijn 600W HPS ja dan stelt het 'weinig' voor.

 

Met TL heb je amper verlies door omzetting naar warmte, je zuigt ook amper af zoals je bij HPS wel placht te doen puur mdat je temp met veel pijn en moeite met amper afzuiging op 28C blijft met lampen aan.

 

Linkje naar Doc zijn verslagen :jump:

Check ff wie Doc is want dit levert je een nominatie in een bepaald topic op vrees ik :dribble:

Nog een keer goed overdenken Ernie ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graadje of 650 600W.

Waar haal je vandaan dat 300W Tneon of T5 lekker aanraken is?

Ik brand me fikken aan de PLL buizen (=Tneon) en aaraken vd t5 na 1u branden is ook niet lekker maar als je het vergelijkt met mijn 600W HPS ja dan stelt het 'weinig' voor.

 

Even offtopic, die HPS dingen zijn echt loei warm zeg, heb er nog 2 blaren van op me vinger zitten.

Pakte met me stonede kop die lamp ff vast. Nondeju het heeft flink aantal uren goed getinteld in me vingertoppen joh :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwijs maar even naar je avatar ;)

Ook wel eens 'domme' dingen gedaan hier maar zoiets gelukkig nog nooit, dan weer wel dat pizza uit de elektrische oven pakken fenomeen wat hier nog wel eens de kop opsteekt, links middelknokkel is het weer raak na vorige week sstttssttstst fuck *&^%!! :ph34r:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik pizza eet loop ik daarna weer een week met een verotte lip met een brandblaar van hier tot tokio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...