Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baekelandt

Baekelandt draait zich dubbel

Recommended Posts

alowa

 

ik had een vossestaart aan mn helm vroeger dat was toen koel op de kreidler .

en later aan mn mazda 929 een zwiepanttenne die nog langer as de auto zelf was .

 

is het niet te warm daar zo vlak onder je kap ?

want sommige toppen zijn wel erg fluffie .

dat heb ik onder uwen 18 watters nog niet eerders aanschouwen doen zien gaan .

afzuiger wat strammer max zetten beakenleanders .

en anders de boel buigen en binden op de juisten hoogten .

geen groenen dingen baas baas .

 

gewoon genieten

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las hier laatst ook ergens dat foxtails eigenlijk op een temperatuur probleem wijzen : te warme toppen die foxtails maken om te kunnen afkoelen.

 

Mar verder is er idd niks mis mee met RQS, die zijn goed bezig en heel betaalbaar. Volgende ronde hier zal ook RQS worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is idd te warm onder de kap, durft er zeker 33 graden te worden.

 

ik heb de grotere toppen al wat neergetrokken maar de sletten blijven toch een cm per dag groeien (en morgen staan ze al 6 weken 12/12 :whistling )

 

enkel is er een probleem: verschillende takken liggen over elkaar. Dat is op zich heel fijn en nuttig, maar dat houdt wel in dat 1 top neerwaarts trekken een kettingreactie inhoudt en heel het net meeveert...

 

ik ben ook aan het denken om IN het TNeon armatuur bovenaan een rij gaten te boren zodat de warme lucht beter weg kan (warme lucht stijgt). Dat gaat wel wat reflectie kosten, maar in de zomer wordt het anders 42 graden...

 

Een pc fan ONDER de lamp hangen is een no-go, te weinig ruimte naast en onder de lamp. Wind gebeurt nu al weken op de ouderwetse manier: als het licht aangaat gaat de deur open en zet Baekie de huistuinkeukenventilator aan, die dan blijft waaien tot Nonkel Ludo gaat slapen. And repeat.

 

Een pc fan BOVEN de lamp gaat in principe niet, maar ik ga wel eens kijken of ik er geen op 45° in een hoek kan plaatsen. Een beetje wind op het armatuur kan al voor een contactkoeling zorgen van een paar graden.

 

Temp onderaan het armatuur= 28-30°C. Maar de temp IN het armatuur is te hoog, en daarmee zie je in de FS en de DW reacties in de topbouw EN in de bladsteeltjes, heb in mijn eerdere update ook al vermeld dat de temp te hoog was:

 

Baekelandt heeft wel vaker paarse steeltjes en dat was van de koude. Nu heeft 'ie minder paarse steeltjes, maar ze zijn van de warmte.

 

Maar goed, vanavond dus eens oplossen.

 

 

NOG NIEUWS:

 

Koolstoffilters zijn recycleerbaar, dat wisten we al. De kool kan opgeschud of vervangen worden. Dat opschudden bv met een verfschudmachine of i.d.

 

Nu, Baekie had gehoord dat het ook handmatig zou lukken en een kans om 35 euro uit te sparen laat Ick nooit liggen:

 

Eerst heb ik met arm, borst, schouder en rugspieren staan shaken alsof ik een tamboerijn bespeelde in een psychedelische rockband en ik een epilepsie aanval kreeg. Dat was klotevermoeiend en je kon horen aan de filter, aan de manier waarop het kool valt, dat je niet veel beweging bracht.

 

Zo heeft hij toch gewerkt tot ongeveer week 3 12/12, dus een 2 maanden 24/7. Begon ik toch wel weer last van geurtjes te krijgen.

 

Heb er dan de filter terug afgepakt (wat meurt het zo zonder filter zeg) en bedacht dat ik beter beenspieren kon gebruiken, zijn toch veel sterker als armen. Een geluk bij een ongeluk heeft Baekie rusteloze benen die altijd staan te schudden als ik neerzit, dus ik moest enkel de filter rechtop tussen mijn knieen houden en het schudden ging vanzelf.

 

Dit is veel efficienter, je hoort het kool echt geweldadig geschud worden! Heb zo een uur liggen gamen met een filter aan mijn bouletten en ik draaide de filter nu en dan een kwartslag (mijn bouletten draaide ik enkel wanneer nodig).

 

Meteen na het aansluiten en verluchten van de kamer rook ik NIKS. Alhoewel de borstschudfilter 'filterde', kreeg je toch nog een muffe hint van 'iets' ondefiniëerbaar, maar een geur desalnietemin. De beenschudfilter echter filterde meteen alles en doet dat nog steeds aan 100%.

 

Met het resultaat verwacht ik dat ik deze kweek probleemloos uit kan draaien. Dan tijdens de groei van de nieuwe kweek ff filter opnieuw opschudden en we zijn vertrokken voor een leven lang recycleren! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan niet meer boren, het is al te laat om de buren te storen dus voor nu hangt er een 12 v fan in de kast ad impromptu

 

hier een geheelbeeld met een paar verontrustende details

 

gallery_33521_16706_1550623.jpg

 

wie ziet wat ik zie?

 

door een overmoedig geplaatste strijkplank hebben de planten 12 uur licht, 1 uur donker, 1uur licht, 10 uur donker gekregen...

 

aangezien ze aan het reveggen zijn moet dit al zo'n 10-14 dagen bezig zijn...

 

klok staat nu op 12/12, de ergste scheuten zijn eraf geknipt omdat die wel gaan invullen als ze nu terug in de bloei gaat, maar dat gaat te lang duren.

 

Maar dus:

 

reken er maar weer een weekje bloei bij... :whistling

 

achja, die dingen gebeuren en heb alles al grondig geinspecteerd (amai mijn knieën) en er zijn noch ballen noch bananen gevonden. Dus bij deze de planten aan een oeroude stabiliteitstest qua herma's onderworpen. Zoals gepland...?

 

zoals gepland... :rolleyes2:

 

goed.

 

we gaan gewoon verder alsof er niets gebeurt is en binnen 2 weken zie je er niets meer van ;)

 

:fish:

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen dan maar even boren e dagje meer of minder

 

Goed gemikt met die strijkplank dat er maar 1 uurtje is geschakeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk zeg! bloei jij nu af onder 2x 2x75w?

 

neen. 1x 2x 75 watt TNeon.

 

 

Hitteprobleem: OPGELOST!

12/1/1/10 Probleem met schakelklok: OOK opgelost!

 

gallery_33521_15625_635084.jpg

 

geef ze nog een maand...

 

straks meer als ze goed wakker zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg jammer zo, hopelijk gaat het nog wel wat leuks worden, al zal dat best wat langer duren. :(

 

ben benieuwd wat de kapafzuiger met de temp doet.

 

Zo hebben de zaadjes in wording wel weer wat meer tijd om goed af te rijpen. ;)

 

en nu weer verder zonder tegenslagen hoor.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ djbroertje: Temp is nu onder controle: 29-30° max. Volgende ronde gaat er een fan onder ook, want dan wordt het zomer en gaan we alweer lachen... :)

 

 

 

UPDATE: 6 WEKEN 12/12

(waarvan 1 a 2 per ongeluk 12/1/1/10)

 

gallery_33521_16706_1352133.jpg

 

gallery_33521_16706_549408.jpg

 

Op de warmte, het reveggen, de lichte overvoeding gezien de andere voedingsbehoeften door dat voorgenoemd reveggen én de onfortuinlijke sativa stretch van de DW na... is alles in orde

;)

fml.

Goed.

 

First things first:

gallery_33521_16706_213263.jpg

 

gallery_33521_16706_597459.jpg

 

gallery_33521_16706_1354319.jpg

 

de zaadzakjes bovenin de planten springen open er er komen groeischeuten uit.. lobblaadjes eerst. De ergste al afgeknipt, de rest laat ik ff staan ter indicatie van wanneer ze terug 100% gaat bloeien...

 

gallery_33521_16706_2131666.jpg

 

duidelijk...

 

Het is jammer maar niet dodelijk. Het gevecht gaat wel om enkele geweldige toppen.

 

gallery_33521_16706_3148342.jpg

 

gallery_33521_16706_785310.jpg

 

 

gallery_33521_16706_1440688.jpg

 

gallery_33521_16706_378606.jpg

 

gallery_33521_16706_1929116.jpg

 

gallery_33521_16706_240578.jpg

Dat is de FS

 

 

de DW is anders ook niet mis, al mag ze wel gaan aandikken...

 

gallery_33521_16706_1684880.jpg

 

gallery_33521_16706_118878.jpg

 

gallery_33521_16706_3839.jpg

 

 

de dw...

 

 

Goed.

 

Voedingsbehoeften zijn veranderd (logischerwijs) en daardoor toont ze een heel klein beetje overvoed aan. We schroeven dus alles tijdelijk terug.

 

Temp: 20-30°C, RLV 39-49%

 

Ik hoop dat week 7 beterschap brengt, week 8 zegt "weg met dat vuile reveggen" (no offence DJ) en week 10 zegt "kappen".

Moest de schakelklok normaal hebben gestaan zouden ze in theorie nog 2 weken moeten gaan, maar zelfs dan had ik daar amehoela tegen gezegd.

 

Nu...

 

Krijgen de zaden meer afbloeitijd, en de volgende ronde meer voorgroeitijd want die hou je nu niet meer tegen ;)

 

 

"Als een fout is gemaakt kan je kakken

of je kan 'zen' zijn;

geen van beiden helpt een ruk

Enkel, het ene is vermoeiender als het ander"

- Baekelandt de Wyze

 

 

gallery_33521_16706_16963.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat revegge is wel kut maar ze staan er wel mooi fris wit en groen bij :icecream:

 

ik blijf erbij, wordt een mooie ronde, tis je alleszins gegund

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekelandt,

 

Het ziet er erg goed uit! Hoop dat ze nog lekker aan dikken. Ik hoop op 130+ gr :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezond zijn ze natuurlijk wel

hoeveel gram het is weten we eind volgende maand, maar ik duim alvast met je mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er baas uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: 7 WEKEN 12/12

 

gallery_33521_16706_285785.jpg

Toppen van 30 cm? check.

 

De planten doen het goed, ze staan al ff op plat water maar dat is er niet aan te zien.

20-30 °C, 39-50 %RLV

 

FRUIT SPIRIT:

 

gallery_33521_16706_382533.jpg

 

gallery_33521_16706_1073805.jpg

 

gallery_33521_16706_785830.jpg

 

gallery_33521_16706_1577471.jpg

 

gallery_33521_16706_379909.jpg

 

gallery_33521_16706_53995.jpg

 

gallery_33521_16706_1893746.jpg

 

DE GEUR is inderdaad fruitig, zoet, en alhoewel ze wel ruikt zoals ik verwachtte, ruikt ze minder hevig als ik verwachtte.

 

 

De DANCEWORLD:

 

gallery_33521_16706_1451993.jpg

 

gallery_33521_16706_172546.jpg

 

Zij reageert het meeste op de lichtstress:

 

gallery_33521_16706_734425.jpg

 

gallery_33521_16706_1624989.jpg

 

Uit vele zaadzakjes zijn nieuwe pisteldragende zijtakjes gegroeid. Ik heb een hele hoop liggen afzoeken over accidentele revegging en ben best tevreden dat dit gebeurd is, want voor een weekje of twee extra bloei heb je wel een mooie extra aan gewicht...

 

 

dan wat HERIJUANA topjes,

maar nu weten jullie wel al hoe die eruit zien

;)

geurig en wit zoals gewoonlijk

:tu

gallery_33521_16706_717309.jpg

 

gallery_33521_16706_1251988.jpg

 

gallery_33521_16706_689420.jpg

 

 

Bon.

 

Ze gaan nu nog een weekje lichte additieven in hun water krijgen en vanaf 8 weken 12/12 gaan ze op dieet tot het einde (10/11 weken hopelijk)

 

gallery_33521_16706_740245.jpg

 

Mooi groen voor voeding die in 2012 vervallen is, al zeg ik het zelf

;)

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een leuk kweekje. Ik ga de fruitspirit ook uittesten maar dan buiten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor Baekie, daar kom je weer goed vanaf, gaat binnekort iedereen doen. Halverwege de bloei ff reveggen om dubbel zo grote knuppels te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

watt een verschil baekie :tu

 

mooi mooi!

 

vergelijk zelf maar eens met de vorige ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sniper: wacht nog even af wat de tijd zegt ;) ikzelf ben alvast niet de grootste fan, want de bloei duurt langer nu

 

@sensi: Your wish is our command:

 

Vorige ronde:

gallery_33521_16285_364005.jpg

 

Deze ronde:

gallery_33521_16706_740245.jpg

 

even vermelden dat de foto van vorige ronde 9 weken 12/12 is, en deze van de huidige 7 weken 12/12

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha wat een verschil :whistle:

 

is altijd leuk zo vergelijken met de vorige ronde ;)

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow wat een verschil, en dan ben je nog niet eens klaar.

 

Met wat extra geduld krijg je vast wat leuks terug deze keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ick heb geduld, zeker met het reveggen in week 5-6, ze zullen nu nog 3 a 4 weken MINIMUM moeten staan,

 

de herijuana is duidelijk vlugger rijp als de anderen.

Heri is op zich al een bankplakker

Maar deze gaat big badda boom doen

 

Geniet van het bestaan Kinders,

and be excellent to eachother!

 

20120430-130321.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik vragen wat je nou anders gedaan hebt ?

 

Langer voorgroeien ?

 

Mooi verschil dit ! ik gok totaal wel op een gramm of 60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu hangt er eerst en vooral dubbel zoveel watt aan het plafond

heb ze niet per se langer voorgegroeid, wel 4 planten ipv 2

en voor wie mijn vorige verslag vanbuiten kent: het medium is veranderd.

vorige ronde draaide ik accidenteel op oude uitgedroogde verarmde aarde, geen yucca ofzo toegevoegd dus die potten hadden de grootste moeite om het water en dus de nutrienten te absorberen

 

maar het absolute geheim

- en dan mag SensiLife jodelen wat 'ie wil ;) -

Zeik in het voedingswater in de eerste weken bloei, wanneer de N behoefte nog groter is als de N hoeveelheid in mijn bloeivoeding :)

 

dat lezen jullie goed:

Baekie's plantjes zijn mede grootgebracht met Baekie's plasjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...