Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Casto

Kruising: man - vrouw of vrouw - man? Hoe zit het...

Recommended Posts

Cool :) Misschien wil ik dat wel een keertje uitproberen. Moet ik alleen wel leren "reversen". Klopte het verder een beetje wat ik had geschreven. Of sla ik de spijker volledig mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ NNS: er is een topic: lesbian dream proberen, het is niet moeilijk om te "reversen".

Naast recensieve, dominante en co-dominante eigenschappen, bestaat er ook nog incomplete dominatie.

 

Voorbeelden

Rode bloem x witte bloem geeft rode bloem, in dit geval is rood dominant, en wit recessief.

Rood x wit geeft rose, dat is een geval van co-dominantie.

Rode bloem x witte bloem geeft "rood met witte stippen", dat zou een geval van incomplete dominanie zijn..

 

Er zijn breeders die beweren dat de geur en smaak van Cannabis vooral door het mannetje worden doorgegeven,

Maar daar heb ik geen bewijzen van gezien.

Integendeel, mijn Shackzilla x MalawiGold ruikt enorm naar haar moeder, en naar haar oma van moeders kant, de supersilverhaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant te weten hoe het geslacht tot stand komt,

maar de vraag was:

Bij gebruik van vrouw A x man B, of vrouw B x man A, krijg je dan een zelfde product of niet?

 

Mijn antwoord blijft nee, het zou niet uit moeten maken.

En als de man een duidelijke (positieve) invloed op de nakomelingen zou hebben,

zoals bijvoorbeeld de smaak,

dan zouden planten gekweekt uit fem-zaden ook duidelijk zwakker moeten zijn.

En dat is aan de huidige populariteit niet te merken.

Het mannetje van de cannabisplant voegt niets extra's toe, behalve dan dat hij voor mannelijke nakomelingen kan zorgen.

Het hele XY en XX verhaal kan in dit topic eigenlijk buiten beschouwing blijven.

 

Of bedoel je dat het geslacht van een individu ook als erfelijke eigenschap moet worden gezien?

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was z'n gekke vraag nog niet als ik dit allemaal lees, en ik maar denken dat mijn hersens op hol sloegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als de man nu een vermomde vrouw is (xxy).Theorie van Mendell is leuk, maar bij Cannabis ligt het een stuk ingewikkelder.

 

White Widow = Manga rosa x Indian sativa/indica

 

Welke fenotype is de man & welke fenotype is de vrouw, zoals al eerder gezegd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ging er in de vraagstelling vanuit dat de pheno's gelijk zouden zijn, dus de man en vrouw die dezelfde genen zouden hebben maar dit lijkt niet zo simpel te liggen want volgens mij is dat onmogelijk vast te stellen?

 

Stel je plant 100 regular zaden WW en 100 NL en zoekt een man en vrouw uit die precies op elkaar lijken ( geslacht is dan weliswaar onbekend nog) maar je zou in theorie kunnen zeggen dat de man en vrouw gelijk zijn.

Zelfde doe je met de NL en dan ga je kruizen: WW vrouw x NL man en NL vrouw x WW man.

 

Lijkt me dan nog steeds onmogelijk btw....

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als de man een duidelijke (positieve) invloed op de nakomelingen zou hebben,

zoals bijvoorbeeld de smaak,

dan zouden planten gekweekt uit fem-zaden ook duidelijk zwakker moeten zijn.

En dat is aan de huidige populariteit niet te merken.

 

Zwaktes van planten lijken mij moeilijk af te lezen aan de populariteit/verkoop van het soort plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De populariteit van fem zaad ligt volgens mij aan het gegeven dat de meeste mensen die fem zaad kopen gewoon te lui zijn om de mannen er tussen uit te pikken zoals je bij reg zaad doet.

De herma verhalen over fem zaad duid er toch op dat ze zwakker zijn is mijn idee.

 

En hoe zit dat dan met kleur?

Heb eens een iedbei man gekruist met een northernlight vrouw het nageslacht daarvan had gelijk de roze kleur van de ierdbei man.

Dus de man heeft zichtbaar(dominant?) de kleur door gegeven.

Maar ja,is de man dan dominant of de kleur van de soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het dan na het kruisen, met het terugkruisen op de moeder?

Zorgt dat voor meer stabiliteit?

had gedacht dat daarmee je een bepaalde dominantie verkrijgt! :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij diende de vraag zich aan bij het uitproberen van lesbian dream:

Stel: Ik heb twee lekkere vrouwen, welke kan ik dan het beste "reversen" als ik ze ga kruisen?

En maakt dit ook uit?

 

Als een van die twee uitverkorenen de afwijkingen vertoont, waar Elmanto op doelt,

worden die toch aan de volgende generatie doorgegeven.

 

Om het in een zin samen te vatten, als je afghaan met libanon wil kruisen, maakt het niet uit of de afgaan of de lieb het vrouwtje is.

 

Natuurlijk geeft iedere individuele zaailing een ander resultaat,

maar als je een grote groep vrouwtjes van een soort met een grote groep mannen van een ander soort kruist,

hoef je geen andere pheno's te verwachten in de nakomelingen van een kruising precies andersom.

 

Ik kwam tot een praktische oplossing, en besloot het plantje te reversen dat de meeste stuifmeel produceert.

 

Het vermogen van een plant om van geslacht te kunnen veranderen is een survival mechanisme, geen zwakte, achterlijke harry.

En komt bij reg-zaad ook voor.

Sannie heeft een reg en een fem versie van zijn Jack. Allebei dezelfde beschrijving qua opbrengst en THC.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het vanuit de plant zelf bekijkt is het misschien geen zwakte,daar heb je een punt.

Maar als je het vanuit de kweker.blower bekijkt is het een zwak trekje(of word gezien als) wat we niet in een mooi stabiel soortje willen hebben.

 

En misschien ben ik nu aan het mieren neuken,van geslacht veranderen doen ze zowiezo niet,ze krijgen er een geslacht bij en worden 2 slachtig.(herma)

Van geslacht veranderen betekent volgens mij dat er 1 geslacht verdwijnd en er een ander geslacht voor in de plaats komt.

 

Bij reg zaad komt dat ook voor idd,maar dan blijft het in mijn ogen nog steeds een zwak trekje wat ik niet in mijn plant wil hebben.

 

Echt van geslacht veranderen kunnen ze toch alleen van af kiemen tot daadwerkelijke bloei(door allerlij omstandigheden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk, Harry,

de plant kiest een alternatieve methode zich voort te planten.

 

"Zwakke genen", is dat trouwens niet iets typisch mannelijks?

Denk aan kaalhoofdigheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De een zegt dat het komt door te veel hersens de ander zegt weer dat dat komt door de duim van de vrouw.

Bij het 1e geval zou je kunnen zeggen dat het niet zwak is,het 2e geval duidelijk wel.

 

Ik zou het eerlijk gezegt niet weten.

Moet het er nog steeds zelf afhalen met de tondeuze elke week.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

"Zwakke genen", is dat trouwens niet iets typisch mannelijks?

Denk aan kaalhoofdigheid?

Is hormonaal, ziet het maar als een evolutie mechanisme.De Grey's zijn tenslotte ook kaal.:lol:

 

alien.jpg

 

on-topic

 

Krasi's topic is wel een voorbeeld van intersex genen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...