Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dope

Hasholiefoto's

Recommended Posts

mikeh: nee 't kleurverschil zit 'm volgens mij vooral in de soort wiet die je gebruikt

ik dacht dat indica's vooral geel/groene olie maken en indica's rood/bruine maar 't kan ook andersom zijn :whistling en alle mogelijke soorten kruisingen zullen dan ook een andere kleur hebben

daarnaast wordt de helderheid bepaald door de mate van verpulvering van je materiaal

hoe fijner gruis je maakt hoe troebeler je olie (meestal) wordt

 

pekolow: de 2 rechtse flesjes komen uit een eindhovense smartshop, de middelste is een oud contactlenspotje en de 2 linkse komen van een rommelmarkt

je zou kunnen kijken bij een headshop of drogisterij

bij de laatste zijn ze meestal gevuld maar dat is makkelijk op te lossen natuurlijk :whistling

 

ps: ik heb wel een usb microscoop maar aan olie valt niet echt veel te zien als je goeie filters hebt gebruikt

tis gewoon een glashelder plaatje zonder dingetjes erin als je een flinke vergroting gebruit

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jongens dat ziet er allemaal goed uit en ik moet zeggen dat je er goe gaar van wordt..... :rofl

 

Heb mezelf voor genomen het hasjzeven maar over te slaan van de volgende lichting en alles gewoon meteen met het gas te verwerken echt wel een kikke uitvinding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie vragen:

Hoe zorg je dat het gas uit de fles gaat vloeien? Er moet toch iets op de punt drukken om het gas te laten ontsnappen.

 

Kan je de olie niet gewoon in een goede hoeveelheid alcohol oplossen zodat het lekker vloeibaar is. Dan een peuk erin stoppen. De peuk laten uitdrogen, en roken? Of wordt het dan te sterk?

 

Wat voor geur komt er van de olie af als je het rookt? Zelfde als wiet?

 

 

edit:

sorry ik had deze post uit de search gevonden. Had niet gekeken dat er al meer draadjes over liepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen het is toch echt gevaarlijk om olie te roken hoor.

Want deze zal altijd vervuild zijn van butaan.

De olie is zo stroperig dat je de butaan er niet 100% uitkrijg en dan rook je wel butaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat dan gevaarlijk ,dacht dat dat bij verbranding toch enkel co2 en water gaf (ik kan er naast zitten)

en dat adem je zowiezo in .

 

deballe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het verbrand voor je het inadem wel.

Maar dit is niet altijd het geval volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butaan heeft altijd vervuiling uiteraard, de vraag is hoeveel. Als je een flesje neemt en je spuit het gas op een spiegel zal de spiegel schoon moeten blijven. Helemaal schoon!! Blijft er wel wat achter, besef dan dat je niet een klein beetje gas, maar 2 volle bussen gebruikt en dat er dus inderdaad veel troep achterblijft. En dat kan niet gezond zijn. Ik geloof echter niet dat er butaan in de olie achterblijft, dat zou het goedje wel erg ontvlambaar maken. Je kunt het overigens zelf controleren: Als er butaan achter zou blijven in je olie dan zal het langzaam "uitwasemen"- olie wordt tenslotte hard en dan zit er echt geen gas meer in. Dus hou je flesje een maandje of wat dicht, open het en hou er een vuurtje bij. WOEF?? Denk het niet :D Maar de troep van onzuivere butaan heb je dus zeker.

 

Kortom, ja, er blijft zeker wat in je olie achter (maar volgens mij geen gas - dat is toch echte te vluchtig, en anders in zulke minieme hoeveelheden dat het niet schadelijk is lijkt me) dus om dat risico te beperken gebruik je gewoon zo zuiver mogelijk gas.

 

Ik moet er overigens niet aan denken wat ik hier buiten in Rotterdam zomaar uit de lucht inadem aan rotzooi.

 

Heb mijn kennis en ervaring uit tweede hand overigens, een vriend van me die het al jaren enthousiast maakt (heb het ook wel eens meegemaakt) en echt een puritein is wat betreft troep in je lijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat is echt onzin he dat de olie ineens vlambaar is van de butaanresten.

Want je heb gewoon best veel nodig butaan nodig voor een ontsteking dus dit gaat niet op.

En het er uit verdampen gaat voor een gedeelte maar de olie is zo stroperig dat het nooit goed zal lukken.

En inderdaad je heb ook de vervuling van de gasflessen zelf nog.

Ik heb 2 kenissen met een lichaamsproblemen waarvan ze zelf vermoeden dat het door de butaan komt.

 

Veel pijp roken want dan steek je keer op keer dat ding aan.

Of van het BHO roken.

 

Iedere keer een beetje maakt weer wat meer he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe gechecked bij "big brother" (hij maakt al een jaar of 9 olie en heeft zich er flink in verdiept) - De reststoffen in het gas zijn volgens hem het meest kwalijk. Hij heeft me een paar stoffen genoemd die er in kunnen zitten (hij studeerde op de VU en heeft wat analyses gedaan van gas) en die zijn inderdaad zwaar giftig (hij noemde een paar indrukwekkende koolwatersof verbindingen die ik niet kan reproduceren lol). Volgens hem zijn de concentraties ingesloten butaan in olie te verwaarlozen. Maar nogmaals, ik heb mijn informatie uit (welliswaar goed geïnformeerde) tweede hand.

 

Gevaarlijk is het wel in zeer hoge doses: zie http://www.inchem.org/documents/pims/chemical/pim945.htm

 

De verklaring voor de werking (er zijn wacko's die butaan inhaleren voor de kick):

 

It is a simple asphyxiant and causes toxicity by

displacing oxygen (Ellenhorn and Barceloux, 1988). There are

no direct systemic effects.

(kortom, het is dus een stof die zuurstof verdrijft)

 

En een case study:

 

Ventricular fibrillation

A 15 year old boy habitually inhaled butane by spraying it on

to a towel and inhaling to gain a euphoric state. The

effects normally took 20 minutes to wear off. A few moments

after one such sniffing episode he suffered severe anterior

chest pain, screamed, ran downstairs and collapsed. When the

ambulance arrived he was pulseless and apnoeic. CPR was

started and on arrival to hospital he was in VF and had DC

cardioversion 3 times in 30 minutes. He was given

intravenous (IV) lignocaine, atropine and calcium. ECG

showed sinus tachycardia with left-bundle-branch block.

Within 2 hours the QRS complex reverted to normal and there

was widespread ST segment elevation. He was ventilated for

36 hours due to cerebral oedema and made a complete recovery

in 4 weeks (Gunn et al., 1989).

Lol ik zou dus géén gas snuiven maar de hoeveelheden in olie lijken me in deze context toch wel veilig.

 

Trouwens.. nu we het er toch over hebben.. http://www.spectroscopynow.com/coi/cda/det...e&chId=4&page=1

 

Je kunt je blowtje beter door een ander laten opsteken en een jet aansteker gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag vorig jaar op High Times een soort gloeispiraal.

Die stopte je in het stopcontact en dan ging je joint / pijp aan door de hitte.

Dit jaar ga ik er zeker eentje halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er zo speciaal aan de verdamper? Die site doet het lijken alsof ze een unieke uitvinding hebben gedaan. Maar vaporizers bestaan al erg lang. Doe mij maar een Vapir :D

Of heel simpel en ghetto. Pak een transparante gloeilamp, niet zo een witte (kan met een witte, maar die moet je dan van binnen schoonmaken met wat zout en water). Zaag het onderste stukje van het contact eraf (laat de schroefdraad zitten). Pak een tang en breek de gloeidraad en ophaning uit de gloeilamp. Pak nu een dop van een fles cola oid en maak er twee gaten in. Door een gat steek je een rietje. Doe je wiet in de gloeilamp, draai de dop er op, pak een aansteker, houd de aansteker eronder en hijsen maar. Wel even oefenen zodat je die wiet verdampt en niet verbrandt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de vaporizer van Evert (de verdamper).

Meestal smoke ik ff wat met hem op High Times.

De spiraal die ik noemde zorgt gewoon dat je joint aan gaat of je pijp.

Je kan wel lekker ghetto doen of een ander cheap ding doen maar waar ben je dan mee bezig?

Je moet gewoon verdampen of roken en niet ergens daartussen.

Voordeel van de Verdamper is ook dat deze watergekoeld is en lekker handig schoon te maken.

Dit kunnen we van een Vapir niet zeggen.

Als ik wil vapen ga ik wel op visite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe volgens mij dwalen we af.. Olie was het toch he? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel mijn vraag bog maar een keer

 

Drie vragen:

Hoe zorg je dat het gas uit de fles gaat vloeien? Er moet toch iets op de punt drukken om het gas te laten ontsnappen.

 

Kan je de olie niet gewoon in een goede hoeveelheid alcohol oplossen zodat het lekker vloeibaar is. Dan een peuk erin stoppen. De peuk laten uitdrogen, en roken? Of wordt het dan te sterk?

 

Wat voor geur komt er van de olie af als je het rookt? Zelfde als wiet?

edit:

sorry ik had deze post uit de search gevonden. Had niet gekeken dat er al meer draadjes over liepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. wat dacht er van om de fles op zijn kop te houden, tegen het gaatje aan en gewoon te drukken? Tip: maak klein gaatje en een iets verzonken iets groter gaatje zodat je tuitje er goed in past. Zo gaat er het minst verloren.

 

2. ja tuurlijk kan dat. Maar gebruik Ethanol. En laat het goed drogen.

 

3. Anders en erg lekker :D Wel minder dan Wiet overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe krijg je in godsnaam alle ethanol er uit verdampt?

 

Als je het toch zo graag wil doen gebruik dan de butaan methode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou graag eens een echte stap voor stap fotoshoot zien, want mij is het nogsteeds beetje onduidelijk soms...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik ook. Ben er nog niet helemaal uit of ik dit ook een keer wil doen. Waar ik het misschien voor wil gebruiken zijn de 3 planten van mij die toch maar weinig wiet gaan geven. Wat er aanzit is toch alleen maar gruis. Als ik heel die boel kort en klein knip en de stam plus stokjes eruit haal, kan ik er met een paar busjes gas olie van maken? Of heb je toch flink wat plantspul nodig om een beetje olie te krijgen?

 

Ik denk overigens dat TAW de meest aangeze persoon is om een goed, maar ook grappig, fotoverslag te maken van een olie-maak-sessie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe krijg je in godsnaam alle ethanol er uit verdampt?

 

Als je het toch zo graag wil doen gebruik dan de butaan methode.

 

Gewoon. lekker laten liggen. Beetje geduld, verdampt vanzelf. Gaat nog vrij snel ook overigens. Beetje ethanol wat overblijft zal geen kwaad meer doen of verbrandt / verdampt. Als ik een glas verwarmde cognac ruik snuif ik al meer alcohol naar binnen volgens mij dus ik zie daar geen probleem in.

 

Vraag was niet de extractie volgens mij, maar of je het op die manier ook in een sigaret kunt krijgen.

 

Ik maak de zeef van mijn bubblebags ook schoon met 96% ethanol. Na iedere keer bubbelen hou ik daar toch een mooi schaaltje van over. Ik moet het zelfs wel eens verdunnen omdat het zo hard wordt in een schaaltje en smeer het dan ook op een sigaretje in verdunde vorm mét alcohol. Even drogen en een cleane smoke. :D

 

Wel Ethanol he, geen MEthanol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mijn jointje van vandaag.

 

Vloeitje+

gallery_6387_141_1826.jpg

Tippie en wat shag erbij

gallery_6387_141_17311.jpg

Half grammetje wiet

gallery_6387_141_13302.jpg

Hup erbij

gallery_6387_141_24904.jpg

ff draaien,... En klaar!

gallery_6387_141_18547.jpg

 

:specool :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er dodelijk uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...