Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Ruimte spintvrij maken voor de volgende plantjes

Recommended Posts

Hoi.. zit tegen het eind van mijn beschaafde kweekje momenteel, helaas veel last van spint.

De bedoeling is dat als deze omgehakt worden er binnen 24u weer nieuwe erin gaan (die zijn inmiddels gezaaid).

 

Hoe kan ik het beste dit aanpakken? Alles reinigen met schoonmaakmiddel + gif (alle wanden/vloer van de tent) en plakstrips ophangen?

 

alle tips zijn welkom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een topic omtrent desinfecteren van je hok. Dat is een sticky van Whatzzup. Lampen uit, afzuiger uit, luchtbevochtiger aan helpt ook. Persoonlijk zou ik nu alvast een aantal koloniën roofmijt in het hok gooien, de nieuwe stekken behandelen met neem-olie. Afhankelijk of je het onder controle krijgt nog een paar maal roofmijt uitzetten.

 

http://www.wietforum.nl/topic/103903-natuurlijke-spint-en-trips-bestrijding/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik gedaan heb is als volgt, ruimte schoonmaken met dettol, daarna pure schoonmaakalcohol verstoven (afzuiger uit) en wanneer de plantjes erin komen direct behandelen met neemolie, 2x per week tot de eerste bloeiverschijnselen, daarna roofmijt uitzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozon cd model is de oplossing.

 

Afzuig uit en laat maar 24u aanstaan, doodt alles in elke hoek of spleet.

 

Niet in je ruimte komen als dit aanstaat, afzuigen eerst voordat je naar binnen gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozon of zwaveldamper is inderdaad de way to go.

 

Als je hier geen beschikking over hebt moet je dettol + water in een drukpomp mengen en hier alles (en dan ook echt alles) mee behandelen.

 

Verder moet je er altijd vanuit gaan dat het weer terug komt dus ook je stekken/zaailingen preventief behandelen. Bijvoorbeeld met neem olie (zie topic van Krasi).

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zoals Murdoch zegt is Uvonair een mooie aanvulling als je een Uvonair hebt kun je die inderdaad in die 24u er bij in gooien. Al is die beter tegen schimmels en bacteriën, denk eerlijk gezegd niet dat hij spint doodt in 24 uur maar tegen andere ziektes en rommel kan het zeker geen kwaad. Vooral de neem olie met daarna roofmijt gaat zorgen voor het spintvrije stukje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...