Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenHulk

Strafbaarstelling voorbereiding illegale hennepteelt

Recommended Posts

Dit wetsvoorstel maakt via een wijziging van de Opiumwet alle handelingen die illegale hennepteelt voorbereiden en bevorderen strafbaar met een gevangenisstraf tot 3 jaar of een geldboete. Hiermee wil het kabinet een bijdrage leveren aan de bestrijding van illegale hennepteelt.

Met dit voorstel worden personen en bedrijven die geld verdienen met de levering van goederen of diensten en de financiering van illegale hennepteelt strafbaar. Het gaat bijvoorbeeld om growshops, transport- en distributiebedrijven, verhuurders van loodsen en schuren, elektriciens die illegale elektrische installaties aanleggen of de handel in kant-en-klaar ingerichte kasten voor de illegale hennepteelt.

Deze samenvatting is gebaseerd op het wetsvoorstel en de memorie van toelichting zoals ingediend bij de Tweede Kamer.

Link : http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/32842_strafbaarstelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt er niet door , tenzij de komkommerteelt ook verboden wordt.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er wel eens doorheen kunnen komen en vervolgens komt er gedoogbeleid evenals de shops.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een miljardenindustrie -in handen van topcriminelen- laat zich door zo'n wetje niet in de wielen rijden. Er komt gewoon een nieuwe zwarte markt in kweekbenodigdheden, gerund door de zelfde topcriminelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ok dat snap ik dan wel weer maar uiteindelijk gaan ze ook de telers zelf straffen met gevangenisstraffen?

 

Nederland gaat jaar met jaar achteruit de tijd in terwijl iedereen in de top vanuit US tot weet ik waar aan het legaliseren is. War on drugs is 1 grote faal maar in nederland snapt men dat niet.

 

Ban ki moon roept het zelfs maargoed..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt, hoe kan het ook anders, op 1 april door de eerste kamer behandeld:

 

De voorzitter vraagt of de woordvoerders ermee akkoord gaan als bij de plenaire behandeling van wetsvoorstel 32842 (strafbaarstelling voorbereiding illegale hennepteelt) op 1 april 2014 alleen de minister van V&J en niet ook de staatssecretaris van VWS aanwezig is. Dit is akkoord.

 

En als het kabinetje niet voor die tijd valt, gaat het er gewoon doorheen gedrukt worden.

 

Ik heb overigens al de eerste geheime growshop gevonden. Alleen voor de hele grote jongens natuurlijk, dat wel:

De voorkant van de "winkel"is gevuld met gewone glimmende bouwspullen. De achterdeur leidt naar kweekspullen, stekken en de handel in oogsten.

Ook een keurige website met een hele berg artikelen in de bouw en tuinen, maar geen prijzen en geen telefoonnummer. Alleen een webformulier dat je in kunt vullen waar je nevernooit antwoord op krijgt.

Kortom het wetsvoorstel is al achterhaald vor het is aangenomen. :likken: :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gaan denk ik heel veel mensen hun lampen uit duitsland en china halen. Led lampen etc.

 

Wat de overheid doet is gewoonweg je graf nog dieper graven dan die al is. Werkloosheid gaat nog hoger uitvallen. Veel minder geld in de omloop zwart en wit. Growshops,winkels en webwinkels falliet.

 

Geloof me, Nederland is al lang niet meer wat het was. Er bestaat niets meer van democratie. Alles draait om macht en geld.

 

Ik kan dus in de toekomst helemaal niets meer doen om mn chronische pijn te verminderen door nog alleen naar de apotheek te gaan en foute spul in mn lichaam te verwerken.

 

Wat een kut overheid is dit. Fuck het hele systeem hier in Nederland!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch echt beter om deze diertjes in het meest ''echte'' zonlicht te laten leven :spell: succes met jullie nieuwe terraria peepz ! (nee, hiermee komen ze niet weg !!!!!!!)

img_3857-26210.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ineens enorme zin mijn eigen groente te verbouwen onder kunstlicht..en een terrarium zou ook wel eens erg leerzaam kunnen zijn ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of ze nu ook de TL-buizen verbieden?

Mijn GS was de Gamma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden zaden ook verboden worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het landelijk bestuur laat zien in welke eeuw ze zelf denken te leven.

Lekker terug in de tijd jongens. Goed bezig.

ik zag laatst een demente oude man op het binnenhof lopen, zou die daar soms de vogeltjes voeren?

Volgens mij was zijn naam iets met stelten ofzo, oud grijs en erg seniel/dement.

Hij vroeg aan me wanneer de Amerikanen het land kwamen bevrijden van de onderdrukking.

Ik heb hem geantwoord dat dat al erg lang geleden is gebeurt, maar dat een andere groep (die zich de overheid noemt) die taak nu over heeft genomen. Hij had zelfs niet eens door dat hij er zelf deel van uit maakt. Zielige man, en in meerdere opzichten. (onderdruk, betuttel, verdeel en heers)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is ie ook al weer? 47?, vrijgezel?, woont bij mamma?, en die moet in de echte enge wereld ons land besturen ?? :likken: :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden zaden ook verboden worden?

 

dat is een leuke, de zaden zijn op het moment nog legaal in 143 landen, ze ook daadwerkelijk mogen gerbuiken maar in een handjevol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...