Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rico84

10/10

Recommended Posts

Hallo beste mensen ik zal me even voorstellen.

Ik ben al een aantal jaartjes lekker bezig en heb sinds een poosje mijn apperatuur geupgrade naar opticlimate 1000 pro2 12x dimlux icm maxi controller en de daarbij horende sensoren plus plant camera en c02.

800w pm2.

 

Na een redelijk goede start met bubble gum waar ik precies 700gr per m2 gehaald heb ben ik toch wel benieuwd wat het mij gaat opleveren op een top44 te pakken en die op 10/10 te zetten. Dat is dus 36,6 dagen per draai. Ik begreep dat top 44 minder geeft dan een bubble of pp maar hoeveel en ik snap ook wel dat op 10/10 draaien minder oplevert . Maar die optie hebben ze er vast niet voor de lol opgezet. Met deze gedachtes dacht ik .. laat ik dat eens met de kenners delen. Misschien kan ik wat tips krijgen of dergelijke en hoop dan een keus te kunnen gaan maken voor de volgende ronde. Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn een paar mensen die het al uigeprobeerd hebben.

I.v.m hun geplande vakantie.

Maar het scheelde toch wel kilo's en de wiet zag er ook niet denderend uit.

Mijn advies is. Om het niet te doen

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn veel van dit soort topics, recent ook weer iets soortgelijks naar voren gekomen. Zal eens kijken of ik de link voor je kan vinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor je antwoord.

Ik denk ongeveer van. voorbeeld he 5x per jaar 5. Of 10 per jaar 3. Plus mocht er een keer wat mis gaan kost het me niet zo veel tijd. Maar aan de andere kant. Als het zo simpel werkt als hoe ik denk dan zijn er vast wel meer die het zo doen. Maarja mijm voorkeur gaat toch ook wel uit naar monsterlijk uitziende bloemen dat is toch ook wel het leuke van de hobby :)

 

Dat is goed ik ben en blijf toch wel benieuwd. Kon er zelf niet echt wat over vinden grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum...-energiekosten/

 

 

Even snel een paar quotes uit dat stukje:

 

Het is inderdaad zoals Skunkmonster zegt. De bloemen groeien alleen als er fotosynthese plaatsvind. De nacht hebben ze nodig om bloeihormoon aan te maken. Je kunt de cycle ook inkorten door bijvoorbeeld 11licht 13donker te doen. Daardoor rijpen ze sneller af. En als je een Dimlux gebruikt zou je zelfs 11uit11aan of 10uit10aan kunnen doen. Hierdoor rijpen ze niet alleen sneller af maar win je per dag ook nog 4 uren. Dit kan de bloeiduur van een Amnees van 13 weken zo met 1-2 weken inkorten.

 

 

Maar... Je raad het al.. Je verliest ook opbrengst. Je moet opbrengst per week rekenen. Opbrengst per week blijft gelijk maar je meot wel vaker knippen, stekken halen etc etc.

 

Andersom kan ook! 13licht 11 donker. Hierdoor zul je het dus iets kunnen rekken en je toppen kunnen laten aandikken. Maar ook hier zit een limiet aan natuurlijk.

 

Vooralsnog is naar mijn weten (ook onder andere ervaren kwekerts) de trend nog steeds om te groeien onder 18/6 en te bloeien met 12/12.

 

 

 

Om iets meer opbrengst te halen. Zoals ik al eerder zei heeft een verkorte cyclus 10/10 draaien ook een verlaagde opbrengst. Je kunt door iets te rekken ook iets meer opbrengst halen.

 

Per saldo heb ik begrepen van de guru's onder ons die alles geprobeerd hebben dat het allemaal lood om oud ijzer is. Beetje langzamer klaar, ietsjes meer opbrengst. Het ontloopt elkaar niet zo veel.

 

Ik ben hiermee ook als een gek aan het experimenteren geweest omdat ik niet de volledige 9 weken met een pp'tje had. Als je dan 10/10 draait kun je dus wel tijd winnen. Je hebt minder opbrengst en minder kwaliteit maar het is beter dan een week eerder oogsten terwijl je planten nog niet afgerijpt zijn.

 

Andersom geldt ook dat als je 10 weken hebt voordat je bijvoorbeeld op vakantie gaat maar je hebt een 9 weken soortje staan, dat je dan ook een beetje kunt rekken, iedere gram is dan meegenomen.

 

 

 

 

Kun je je in jouw conclusie mbt 10/10 en 11/11 draaien vinden in wat ik hierboven zei?

 

Je oogst minder maar bent ook sneller klaar. Je kan bv 1x meer oogsten per jaar wat de minderopbrengst weer enigszins compenseert. Mijn boerenverstand zegt mij dan dat ik hetzelfde verdien maar meer risico loop (1x meer knippen, rijden enz)

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het zo simpel werkt als hoe ik denk dan zijn er vast wel meer die het zo doen.

 

Precies die gedachte heeft mij er ook altijd van weerhouden.

Besides, ik denk dat de winst in tijd gelijk staat met het verlies in grammen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjahhh daar zit natuurlijk wat in en zo valt het op verschillende manieren te bekijken. Vooral dat laatste zinnetje. (Winst in tijd en verlies in grammen) daar gaat het me dan om. Er zitten dan toch iets teveel negatieve puntjes voor me aan om het te proberen. dat knippen/stekken/risico . Laat ik dan eerst op deze 12/12 manier maar een beetje constant resultaat leren te behalen. Tnx

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemiddeld zul je denk ik dezelfde score bereiken. Er zal denk ik echter wel een andere modus en mediaan uitkomen als je bijvoorbeeld over 20-30 kweken praat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op vakantie wil over 8 weken kan het wel de doorslag geven om voortijds nog een rondje te draaien. Je hebt dan wel minder maar minder is meer dan niets. (die kan weer op een tegeltje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom probeer je het gewoon niet

Volgens mij heb je een dikke setup

Dat kan niet mis gaan toch

 

Er zijn elk jaar wel mensen die over 10/10 of andere tijden een topic beginnen

Maar zover ik weet blijft het daar altijd bij ( jammer genoeg)

 

Gr. Bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn wel mensen die het geprobeerd hebben en daar vertrouwens we op nu. Maar ook als je nu opnieuw die tests doet moet je vertrouwen op anderen. Dus als je nu niet vertrouwt op de leden die het wel gedaan hebben dan is inderdaad de enige oplossing om het zelf te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk haha

Over hoeveel praten we dan

Ik begrijp dat er veel variable zijn een kweek is nooit het zelfde

Zou je het in grammen kunnen uitdrukken ?

Gr. Bots

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...