Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kastanje57

Legaliseren van cannabis, tijd voor aktie.

Recommended Posts

Het interview van Eva Jinek met Xanterra Manahutu hieft diepe indruk op me gemaakt.

Het heeft me twee werelden laten zien.

Twee werelden die mij hebben laten zien hoe je met elkaar om kunt gaan in conversatie.

In een grijs verleden heb ik kennis gemaakt met de familie Manuhutu in Tiel.

In korte tijd heb ik veel van hun zienswijze in mj op genomen.

Al gauw bleek het teveel in één keer te zijn waarop ik mijzelf ten schande heb gemaakt tegenover hen.

In de woorden van Xanterre kwam dat gevoel weer boven.

Ik ben geen motor fan maar het gedachtengoed van Xanterre kan ik volmondig delen.

Ik heb daar zeer veel respect voor.

 

Om nu maar gelijk met de deur in huis te vallen,

Graag wil ik met een grote groep enthousiaste mensen een feest gaan vieren op 5 mei as. in Den Haag.

Het gedachtengoed erachter is de legalisering van wiet, als je komt, ben je voor!

Het aantal mensen dat vervolgens feest komt vieren, bepaalt vanzelf of de politiek het serieus moet nemen.

Zeker nu een opstandige minister een manifest, ondertekend door 30 burgemeesters, direct in de prukkenbak gooit.

Niemand in de tweede kamer kraait er een haan na?

Waarom? What's the deal?

Hoeveel menselijke burgers vertegenwoordigen die 30 burgemeesters samen?

Moet je dat als politiek niet serieus nemen?

 

Ik vraag heel simpel, klip en klaar en met de meest liefdevolle en goede, vreedzame bedoelingen:

Wie durft net als ik, z'n nek een eindje boven het maaiveld uit te steken?

Wie durft met mij een feest op 5 mei in Den Haag te organiseren?

Een paar vonken zijn genoeg,

De brief met vergunning aanvraag ligt diezelfde dag nog op de postbus naar Den Haag.

Zo simpel is het, laten we een stem horen of doen we het niet!

 

Muziekliefhebbers en anderen geinteresseerden raad ik aan om te luisteren naar de song:

Blind Willie McTell.

Op deze opname uit 1983, uitgegeven in 1991, hoor je Bob Dylan op piano en Mark Knopfer op een akoestische 12-snarige gitaar.

De tekst spreek voor zich, geprojecteerd op het heden, de tijd van nu.

 

Via mijn website ben ik eenvoudig te bereiken via email.

Voor degenen die openlijk ja willen zeggen, dient deze thread.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee fool :D haha nee bij de voetbal maakt een joint geen indruk daar zitten de meeste al aan de pillen te knabbelen.

Maar op een verjaardag steek ik gerust een jointje op, of op vrijdagmiddel bij de borrel.

 

@ kastanje

 

Ik ben altijd in voor een feestje maar ik weet niet of al die stoners nou zo massaal samen zullen komen.

Uiteraard steun ik je plan hoor maar de aanpak is nogal moeilijk.

Een groot feest kost je poen, goede geluidsinstallatie en dergelijke.

Artiesten ken ik genoeg die voor niks en voor ons plantje wel zouden optreden.

Dat is in de hiphop sfeer wel vaker gebeurt, osdorp posse heeft vroeger vaak op cannabis bevrijdingsdag gespeeld, ook def p is daar altijd wel voor in.

Tevens maakt hij kunst, en hij zou dan wat cannabis gerelateerde schilderijen kunnen verkopen in een kunsthoekje.

Een graffiti wall neerzetten waar straat artiesten zich op kunnen uitleven, eventueel met een workshop gegeven door bekende graffiti artiesten.

Zo weet ik nog wel wat namen die zeker komen spelen maar, dan moet wel alles piekfijn in orde zijn en ik denk dat het allemaal niet zo simpel is.

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@ Elmanito, ben wel benieuwd wat het jaar van het kreupelen paard is? Kan er niks over vinden op goolge

 

Het nieuwe Chinese jaar is ingegaan, Het jaar van Het Kreupele Paard wijst naar de economische malaise die nog steeds voortduurt.

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kastanje57:

 

Wereldwijd is 20 april al uitgeroepen tot globale actiedag.

Met manifestaties en ook wiet-zaai-akties.

Ik zou je willen aanraden om die datum aan te houden.

Four-twenty, weet je wel.

 

Hebben jullie op dat pokerforum ook zo'n last van mensen die vinden dat pokeren maar beter verboden kan zijn?

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

あけましておめでとうございます

 

20140104-p1042616.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V.I.P.

bedankt voor je input.

 

Ik ben niet in voor actie, ik wil een feest organiseren.

Een feest op 5 mei bevrijdingsdag.

Hopelijk kunnen we zoveel mensen op de been brengen dat het aantal mensen overtuigend genoeg is.

 

25 april hebben de kinderen in Nederland hun koningsdag, hun feestdag.

5 mei hebben de grote mensen feest want het is ons gezamenlijk bevrijdingsfeest.

Niet alleen Nederland maar heel de wereld heeft geleden on het Hitler regime.

 

Ik hoop dat deze aankondiging zijn weg via via de sociale media vindt.

Dan is via you tube en twitter al heel snel duidelijk of er een meerderheid likes of dislikes gaat komen.

Indien nodig kan ik op mijn website een handtekening lijst starten.

Veel werk is het niet, het organiseert zich vanzelf en zolang we vanaf de start afspreken dat we naar de richtlijnen van politie en veiligheidsdiensten luisteren.

Wanneer we afspreken dat wij vanaf de start naar hun wetten luisteren, maak ik sterk dat er allerlei onredelijke voorstellen op tafel komen.

 

Iedereen heeft gebaat bij samenwerking en de verschillende disciplines, experts, stellen een veilige maar wel aansprekende route voor de optocht samen.

Zij zijn immers verantwoordelijk en als het een feest wordt, zijn extra hulptroepen slechts in beperkte mate nodig of paraat.

 

Op het pokerforum hebben we daar weinig last van.

Het pokeren heb ik achter me gelaten, het pokeren kent twee gezichten.

In een later stadium beschrijf ik dat een toegevoegd hoofdstuk.

Van het pokeren heb ik veel geleerd, ik gok niet.

Ik heb geleerd om behoedzaam doch Oh zo zeker te manoeuvreren om daarmee mijn verliezen te beperken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je opent met:

Beste mensen,

ik heb mezelf dit jaar ten doel gesteld om actie te gaan voeren om de productie van cannabis gelegaliseerd te krijgen.

 

En nu schrijf je:

"Ik ben niet in voor actie, ik wil een feest organiseren".

 

En dan ook nog Hitler erbij halen?

Hou maar op!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ik begrijp er niks meer van!, je wilt actie voeren door een feest te organiseren maar je bent niet in voor actie?

 

Ik heb heel veel connecties in de underground hiphop muziek die ik kan aanspreken maar dan moet er wel iets goeds op papier staan.

Ze komen niet zomaar, voor cannabis komen ze zeker, maar voor een feestje voor het feesten zal er toch een vergoeding tegenover moeten staan.

 

Schrijf eens op wat je nou eigenlijk wilt en mischien kan ik je ergens mee helpen of sturen in de juiste richting.

Ik heb al heel wat feestjes georganiseerd dus weet wel het een en ander af van hoe dat in zijn werk gaat.

 

Je zult ook sprekers moeten hebben die een onderwerp goed kan onderbouwen, denk aan doede!

Ik hoor je plannen graag maar ik beloof niks wil eerst je bedoeling eens op papier zien staan.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat gaat een zeer activerend feest worden dan.Om wat voor feest zou het moeten gaan???

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel casto ! welke van jou vrienden doen de cooking dance ?? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wat?

 

Filmpje graag or it didn't happen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wereldwijd is 20 april al uitgeroepen tot globale actiedag.

Met manifestaties en ook wiet-zaai-akties.

Ik zou je willen aanraden om die datum aan te houden.

Four-twenty, weet je wel.

 

 

Hitler is op 20-04-1889 geboren, voor mij geen feestdag!

Geef mij maar een Bevrijdingsdag om iets te vieren.

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook in Duitsland is 20 april nu cannabis-tag.

Vorig jaar is de stad Göttingen volgezaaid,

nu zijn er aktie-groepen in meer steden, wereldwijd, die dan dit voorbeeld willen volgen.

In de nieuws en medie-sectie staat een post over een manifestatie in Amsterdam

 

Op bevrijdingsdag zijn er overal al festivals.

Die trekken samen zo'n 800.000 bezoekers.

Dus met een feestje op 5 mei ga je de kastanjes echt niet uit het vuur halen.

 

Op 20 april 1955 was de eerste televisie-uitzending van Swiebertje.

Een prima rede om er een leuke dag van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De actie heb ik gevoerd om het lef te hebben mijn nek uit te steken.

Het vervolg vindt zijn weg via de sociale media.

 

Daarmee is de actie uitgevoerd.

 

Nu is het tijd voor feest.

 

Op verdere woordspelingen ga ik niet in, ik voer in geen geval een machtsstrijd.

Ik ben niet uit op macht, niet op roem en niet op geld of andere materiële zaken.

Ik wil alleen mijn kennis en inzicht aan de wereld geven, verder niets.

Ik vraag daarbij niets voor mezelf zoals een goed monnik betaamt.

 

Ik haal Hitler erbij om aan te geven dat we op 5 mei bevrijd zijn van zijn verschrikkingen

Dat is een heuglijk feit dat het waard is om gevierd te worden.

Dat ik daar de bevrijding van cannabis aan koppel,

is ingegeven door de huidige tijd.

 

Ik proef steeds meer animo, dat doet me goed.

En verder, ik heb zeer ruime ervaring in het organiseren en kan moeiteloos bronnen uit mijn verleden aanboren.

Ik kom niet zonder de nodige bagage en weet waar ik het over heb.

Zelfs met mogelijk 250.000 mensen op de been of meer om een volksfeest te vieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denk je van het idee om 20 april uit te roepen tot landelijke zaaidag voor buitenwiet, onder zon in de open lucht of in kassen gekweekte wiet?

 

In de teksten van mijn manuscript heb ik een aantal alinea's gewijd aan het ontstaan van zaaien als uitvinding en het belang dat daarvan is uitgegaan.

Dit met de Osiris legende als voorbeeld.

Zaaien is een heilige, spirituele gebeurtenis, dat is het al sinds het eerste begin.

Wanneer jullie 20 april als actiedag gebruiken, maak er dan een gewijde dag van, een dag waarop nieuw leven gecreëerd wordt.

 

Besef daarbij dat ik zonder omhaal een streep zet door het feest op 5 mei wanneer er na 20 april een negatieve sfeer rondom die dag is ontstaan.

Wanneer actie uit de hand loopt die dag, blaas ik het vervolg op 5 mei desnoods op 2-3 mei nog af.

Ik heb geen zin in verdere negatieve beeldvorming door een handvol schurken die denken dat ze met afdwingen hun zin door kunnen drijven.

 

Mijn bedoelingen zijn van een hoge graad van zuiverheid en dat is mijn hoogste goed.

Dat is nodig om God, de engelen en mijn ziel recht in de ogen aan te kunnen kijken in de wetenschap dat mijn geweten en mijn daden helder, zuiver en oprecht zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is beslist niet mijn stijl om te reageren op mijn eigen posts.

Dit is de uitzondering.

 

Ik nodig hierbij degenen uit die mee willen doen.

Dit in de wetenschap dat ik de toestemming nog niet heb gevraagd.

Ook in de wetenschap dat ik in de shops Catweazle en Lamar hier in Tiel de stemming gepeild heb.

Die stemming is als volgt:

In grote lijnen is men voorstander van legalisering al is er veel scepcisme of het haalbaar is.

Indien nodig verleent men medewerking.

 

Welnu, het voorstel is om op zondag 16 februari om 14:00 uur bijeen te komen in de coffeeshop Lamar in het centrum van Tiel.

Zij hebben een aparte ruimte met een lange stamtafel waar zo'n 20-25 mensen plaats kunnen nemen.

Daar kunnen we in alle rust de plannen bespreken.

Ook nodig ik hierbij één of enkele medewerkers van de veiligheidsdiensten uit.

Zij zijn dan vanaf het eerste uur op de hoogte van de plannen, kunnen waar nodig ideeën af wijzen die in het kader van de algemene orde niet uitvoerbaar zijn.

Verder kunnen zij de algemene stemming peilen, het veiligheidsrisico inschatten.

Wanneer dat alles in openheid naar elkaar kan plaatsvinden, is er geen reden voor wantrouwen.

 

Alles staat en valt bij samenwerking tussen de diverse belanghebbende groepen en diensten.

Morgen ga ik naar Lamar, vraag toestemming en vraag of de ruimte op die dag en tijd voor ons gereserveerd kan worden.

Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit verzoek mij niet geweigerd wordt.

 

Tenzij........

er ineens honderden mensen bij Lamar verschijnen en de buurt gaat klagen over overlast en zo verder.

 

Dit is mijn laatste post over deze oproep om feest te vieren.

Ik wacht de reacties verder af en ben op 16 mei om twee uur 's middags bij Lamar,

ik zie het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij in dit topic opvalt en ook in sommige andere topics, is een schrijnend gebrek aan sociale cohesie. De topic starter brengt vol goede bedoelingen een idee in en dat resulteert in aanvallen op het persoonlijke vlak. Als een van de leden, in dit geval Doede, oproept tot samenwerking, wordt zijn integriteit in twijfel getrokken en tussen de regels door wordt hij van zelfverrijking beschuldigd. In de korte tijd die ik op dit forum verblijf, ben ik vaker met rotte vis bekogeld, dan in mijn gehele overige dagelijks leven. Minister Opstelten, die een andere visie heeft dan wij, wordt allerlei enge ziekten toegewenst, waarbij sommigen ook aangeven dat Volkert van der Graaf, na zijn vrijlating zijn wandaad op Pim Fortuin maar moet herhalen bij Opstelten. Moet iemand met een andere visie dan de onze de dood worden toegewenst? Gaan we zo met andersdenkenden om? Als er wordt gepleit voor regulering of legalisering blijken er in eens een aantal mensen te zijn die daar mordicus tegen zijn en de voorstanders niet veel goeds toewensen. Naar het waarom hoef ik niet eens te raden. Ik weet het, ik ben een oude zak -althans die kwalificatie ben ik ook wel eens opgespeld- maar deze zienswijze is niet gebaseerd op mijn leeftijd, want zo heb ik altijd al over normen en waarden gedacht. Kastanje57, ik wens je alle succes toe bij je actie. Meer dan verbale steun kan ik je evenwel niet geven: ik ben ondernemer en zou me in mijn belangen schaden als ik in het voetlicht zou treden. Op persoonsniveau zou dat nog wel te verteren zijn, maar ik zou anderen meeslepen. Mijn vrouw is lerares en onze zoon en dochter zijn beiden ook ondernemers. De negatieve grondhouding van veel Nederlanders ten aanzien van het cannabisgebruik, zou een negatieve weerslag kunnen hebben op de positie van mijn vrouw en onze kinderen. Ik weet nog van de tijd in mijn jeugd dat ik niet met bepaalde klasgenoten mocht spelen omdat hun ouders NSB-er waren geweest, terwijl die kinderen de oorlogshouding van hun ouders niet kon worden aangerekend. Ik vermoed dat de onverdraagzaamheid in de maatschappij in de afgelopen 50 tot 60 jaar niet is verminderd, maar eerder is toegenomen. Nederland is weliswaar ontkerkelijkt, maar ik zie toch nog wel overblijfselen uit de Schrift: "Want ik de Heere , uw God, ben een na-ijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoekt aan de kinderen tot aan het derde of vierde geslacht van hen die Mij haten." Vandaar dat mijn houding ten opzichte van cannabis waarschijnlijk mijn kinderen zal schaden.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Eens zou je toch uit de kast moeten komen, maar je blijven verschuilen omdat de buitenwereld er wel iets van mag gaan denken, leef je ook niet in deze tijd.De pakjes hennepzaad liggen tegenwoordig op de markt bij de notenboer & bij menig drogisterij kan je hennepzaad proteïne, olie helaas niet de medicinale olie,al is daar wel vraag naar krijgen.

 

@kastanje57 zou ik willen vragen, waarom Tiel???

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ieder krijgt wel eens te maken met een rollenspel. Stel: je ziet een personeelsadvertentie met een vacature die je op het lijf geschreven staat: je voldoet aan alle kwalificaties. Vermeld je dan in je sollicitatiebrief: ik kweek cannabis voor eigen gebruik en ook nog wat voor kennissen en uiteraard rook ik ook dagelijks cannabis. Als dat de werkelijke situatie zou zijn, kom je dan op die manier uit de kast bij je toekomstige werkgever? Of je krijgt verkering en je bezoekt je toekomstige schoonouders voor de eerste keer: kom je dan ook zo uit de kast? Als dat volgens jou leven naar deze tijd is dan congrueren onze meningen echt niet. Je gaat toch ook niet ongevraagd bij een sollicitatie vermelden dat je voorkeur uitgaat naar anale seks? Het is zelfs niet verboden, maar ik vermoed dat je niet vrijwillig opbiecht dat je een anaalstuiter bent. Het feit dat ik cannabis rook gaat niemand iets aan, hoe vaak ik seks heb eveneens niet: dat zijn nu eenmaal dingen die ik als privé beschouw. Wel pleit ik er voor dat cannabis gebruik, net als seksueel verkeer, gewoon als iets normaals wordt beschouwd. Het feit dat ik een gezond seksueel leven heb, levert me geen stigma op. Ik praat er gewoonlijk niet over en er wordt mij ook niks over gevraagd. Bij cannabis of alcohol gebruik hoeft dat niet anders te zijn: het moet gewoon als maatschappelijk aanvaardbaar worden geacht.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon in Tiel en rijdt al ruim 10 jaar geen auto meer.

Tiel is voor mij gemakkelijk op de fiets te doen.

Tiel is centraal gelegen.

 

De rest van de keuze is gebaseerd op mijn eigen gemakzucht.

Het scheelt me een vermoeiende reis met het openbaar vervoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nog van de tijd in mijn jeugd dat ik niet met bepaalde klasgenoten mocht spelen omdat hun ouders NSB-er waren geweest, terwijl die kinderen de oorlogshouding van hun ouders niet kon worden aangerekend.

 

Dat zouden mijn kinderen ook niet mogen, De opvoeding van deze kinderen worden namelijk gevoed door de normen en waarden van de ouders en die deugden dus van geen enkele kant, zo kan je het ook zien omdat waar je mee omgaat word je mee besmet. Dus zeker een logische denkwijze.

De jeugd is erg vormbaar, en door de onjuiste factoren kan een heel ander mens worden gevormd. Angst voor besmetting door de NSB-mentaliteid.

 

En ja Xtreme, als iemand anders denkt dan ik en me daarbij in het vaarwater moet zitten wens ik die persoon hele erge ziektes toe, want ik ben met mijn denkwijze niemand tot last, als iemand dat met wederom een haakse denkwijze wel vind dat die andere mensen naar een zwerversbestaan mag verbannen omwille enkele plantjes dan wens ik die persoon in geen aangename dingen toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij in dit topic opvalt en ook in sommige andere topics, is een schrijnend gebrek aan sociale cohesie. De topic starter brengt vol goede bedoelingen een idee in en dat resulteert in aanvallen op het persoonlijke vlak. Als een van de leden, in dit geval Doede, oproept tot samenwerking, wordt zijn integriteit in twijfel getrokken en tussen de regels door wordt hij van zelfverrijking beschuldigd. In de korte tijd die ik op dit forum verblijf, ben ik vaker met rotte vis bekogeld, dan in mijn gehele overige dagelijks leven. Minister Opstelten, die een andere visie heeft dan wij, wordt allerlei enge ziekten toegewenst, waarbij sommigen ook aangeven dat Volkert van der Graaf, na zijn vrijlating zijn wandaad op Pim Fortuin maar moet herhalen bij Opstelten. Moet iemand met een andere visie dan de onze de dood worden toegewenst? Gaan we zo met andersdenkenden om? Als er wordt gepleit voor regulering of legalisering blijken er in eens een aantal mensen te zijn die daar mordicus tegen zijn en de voorstanders niet veel goeds toewensen. Naar het waarom hoef ik niet eens te raden.

Trek het je niet aan Xtreme, dat soort opmerkingen zegt veel over het intelligentieniveau van desbetreffende lieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@xtreme je kan wel bij een sollicitatiegesprek of een bbq feest een visje uitgooien door in hennepkleding te verschijnen & wanneer de betreffende persoon (en) een compliment zou geven zou het ter sprake kunnen komen.Mensen moeten er zelf meekomen & dan kan je antwoord geven.

 

@kastanje57

 

Als je iets voor elkaar wilt krijgen, zou je er toch moeite voor moeten doen.Imo ligt Utrecht iets centraler dan Tiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...