Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
eddy ondo

Spoelen met ciroenzuur uit flesje van de AH

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Regelmatig hoor ik of heb het ook wel eens op het forum gelezen dat kwekers citroenzuur gebruiken om aan het einde van de ronde hun grond of dames spoelen met citroenzuur met het gele flesje van de supermarkt. Dit zou goed zijn om de laaste voedingen uit de grond te halen

 

Ik heb dit na gevraagd bij de GS en die vertelde mij dat het alleen een soort "biologische ph min" zou zijn. Ik heb het geprobeerd en inderdaad de ph waarde zakt er inderdaad door en de babys reageerde er niet slecht op.

 

Nou zou ik jullie mening hier wel een over horen wat jullie hier van denken zelfde geld over het spoelen met melasse dat dat bevordelijk voor de smaak zou zijn. Kleine tips en trucs om tot de beste kwaliteit te komen zijn altijd leuk en met het uitwisseln van kennis worden we steeds beter😀

 

Grtjes Eddy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je citroenzuur in poedervorm hebben van die gele flesjes slipt je nodem snel dicht geloof k

sannie heeft hier wel eens wat over geschreven geloof k

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

citroen zuur word door een heele hoop voedings merken afgeraden tegebruiken inde groei/bloei omdat het bepaalde voedings stoffen sneller laat verdwijnen inderdaad,

voorhet normale afzuren zou het verkeerd zuur zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dan zou het een goed middel zijn om je dames te spoelen wanneer ze klaar zijn. En melasse dan ze zeggen wel eens dat ze daar een zoetere smaak van krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaan we dus met verwarring, citroenzuur is een goed in te zetten middel om af te zuren, geheel organisch.

Alleen niet citroensap.......uit een flesje. :whistling

 

Bio nova en volgens mij Plagron hebben een vloebare citroenzuur die wel voor afzuren gebruikt kan worden, en anders idd de poedervorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, ik zuurde tot nu toe ook altijd af met citroensap..

 

Ik merkte wel dat het met sommige voedingen reageerde tot allerlei kleine doorzichtige velletjes.

Zag dit ook pas toen ik toevallig het citroensap toevoegde met de zon op de fles.

 

Maar gouw normale ph- halen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je deze gele knijpflesjes met citroenextract wilt gebruiken om af te zuren pas dan op voor je ec. Verhoogt de waarde behoorlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Krazie maar kan je me misschien uitleggen wat het verschil is tussen sap en zuur want ik heb het laast met de sap gedaan de dames spoelen dus en het eind product was heel erg tevreden over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroenzuur is een zwak organisch zuur, zeer geschikt om je ph te verlagen, veel beter dan bv fosforzuur (ph-), citroensap is een voedingsmiddel voor mensen om bv je sla te vervrissen, het bevat onder andere conserveermiddelen, niet goed voor je plantjes dus, kijk idd eens naar plagron lemon kick.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroensap = Een groen flesje Limoen sap = een geel flesje. En je hebt nog blanko potjes met citroenzuur. dat moet je hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroensap en citroenzuur zijn 2 verschillende zaken.

 

Citroenspa is gewonnen uit de vrucht en citric acid gewonnen via een chemisch proces waardoor goed inzetbaar voor ph regulering

waar een citroensap al snel zijn chemische ph eigenschappen zal verliezen omdat het anders is samengesteld.

 

Hier sinds 1 jaar PH Down van GHE in gebruik, erg makkelijk die poedervorm met doseren en zo stabiel als ik weet niet wat ipv een druppie Canna ph- bloei teveel en meteen 0.2 (of nog erger) te lage ph.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik nu al 2 kweken citroen concentraat uit het gele flesje om af te zuren , nog geen problemen ondervonden door het citroen zuur

Moet enkel je ph meten voor elke waterbeurt de ph loopt snel terug omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat lost child zeg kan ik me wel in vinden want toen ik met citroen sap het gele flesje had ik veel meer voedings te kort verschijnselen dan de doorsnee ph- in de fase dat ze bb waren.

 

Grt Eddy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroensap is geen zuur om voedingswater voor planten af te zuren.

Een fles Lemon Kick van Plagron kost geen drol en gaat erg lang mee, voorzichtig doseren.

Ik heb een kraanwater ph van 7,5 3 tot 4ml Lemon Kick op 10 ltr kraanwater geeft 6.3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...