Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Farmer

40x Amnees in DR240 (4x600w)

Recommended Posts

11-03-2014 - Dag 36 Bloei

 

Zo we zijn weer een een ruime week verder dus weer tijd voor een updatje :)

 

Toppen beginnen al mooi op elkaar aan te sluiten, groeit in een mooi tempo dicht!

 

Ook heb ik stokken moeten plaatsen omdat de planten hier en daar al wat door begonnen te hangen door het gewicht :D

 

Wel hebben de bladeren hier en daar wat gele bladpunten, minimaal nog (goed te zien in de eerste foto). Ook in de bladeren onder het bladerdek dus het is niet van verbranding afkomstig. Ook hier en daar een wat lichter groen blad dus ik ga er vanuit dat ik de voeding wat op kan schroeven. Of denken jullie aan een andere oorzaak? De temperatuur is in ieder geval niet boven de 29 graden geweest. Ze kregen nu om de dag 60 liter, nu over naar 40 liter per dag (0,93 liter per plant per dag)

 

 

 

En een update is geen update zonder fotos ;)

 

Grt, Farmer

 

gallery_40192_16665_2166596.jpg

 

gallery_40192_16665_2172889.jpg

 

gallery_40192_16665_351369.jpg

 

gallery_40192_16665_1550447.jpg

 

gallery_40192_16665_1434768.jpg

 

gallery_40192_16665_2322879.jpg

 

gallery_40192_16665_1586990.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet echt oppassen met je uitspraken want het stikt hier van de juten

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet echt oppassen met je uitspraken want het stikt hier van de juten

 

Hij zegt toch niks verkeerts amnees.

 

Ziet er top uit farmer.

Weet niet hoe hoog je nu zit, met voeding.

Maar volgens mijn inzicht na het zien van jouw foto,s

Zit je precies goed.

Op na een goeie oost.

 

Gr prettig.

 

Ps je zegt in je eerste post. Co2 boost. Wat bedoel je daar mee.

Als ik vragen mag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch denk ik aan voedingsoverschot. er ontstaat namelijk omgekeerde osmose. door een te hoge concentratie aan zouten in je medium gaat de plant zich voeden vanuit het blad. dit kan behalve zogenaamde 'verbranding' ook resulteren in tekorten.

 

@ amnees

denk je dat dat nou het verschil maakt? dat ze bij hem aan de deur komen, alleen omdat ie ze uitnodigt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 boost zal wel zo'n emmer zijn

 

 

 

Ik kweek niets thuis. Mocht justitie aan de hand van mijn uitspraken hier op visite willen komen, de koffie staat klaar!

 

:likken:

 

was maar een geintje jongens

 

wbt de emmer, ik ga er geen kopen, maar het is wel te testen, door hem in een ruimte met opticlimate en co2 apparatuur te zetten, en dan wel gas meten, maar niet toevoegen. de emmer z'n werk laten doen, dan ben ik benieuwd in hoeverre de co2 omhoog gaat. misschien is het wel iets...

 

 

17000watt/14m2? zoveel heb ik nog nooit gehoord, gebruikt ie ook regulator? en hoeveel kg trekt ie er onder vandaan

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh enneh....ziet er verders mooi uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit farmer.

Weet niet hoe hoog je nu zit, met voeding.

Maar volgens mijn inzicht na het zien van jouw foto,s

Zit je precies goed.

Op na een goeie oost.

 

Gr prettig.

 

Ps je zegt in je eerste post. Co2 boost. Wat bedoel je daar mee.

Als ik vragen mag.

Thnx! Ik heb de voeding iets omlaag gedraait, weer terug naar 60 liter om de dag/andere dag en blad blijft nu netjes groen. Ook calcium en magnesium meegegeven.

 

 

co2 boost zal wel zo'n emmer zijn

 

wbt de emmer, ik ga er geen kopen, maar het is wel te testen, door hem in een ruimte met opticlimate en co2 apparatuur te zetten, en dan wel gas meten, maar niet toevoegen. de emmer z'n werk laten doen, dan ben ik benieuwd in hoeverre de co2 omhoog gaat. misschien is het wel iets...

 

 

17000watt/14m2? zoveel heb ik nog nooit gehoord, gebruikt ie ook regulator? en hoeveel kg trekt ie er onder vandaan

Ging inderdaad over zo'n emmer, uiteindelijk heb ik die niet gebruikt maar kan mijn beginpost niet meer aanpassen. Ik heb me er even in verdiept maar het effect blijkt nihil te zijn, tenzij je een emmer per 0,5m2 zet maar dat schiet niet op natuurlijk.

 

En die 17000watt/14m2 is wat hij me vertelde he, het is een betrouwbare gozer die al heel wat jaren mee draait, maar van gesprekken in de growshop weet je natuurlijk nooit wat er van waar is. Ik weet niet wat hij er onder vandaan haalt maar wel dat hij al jaren met extreme wattages kweekt en bekend staat om zijn gigantische oogsten ;) Heb het er de laatste tijd met meerdere jongens over gehad en die zijn allemaal van mening dat hoe meer licht hoe hoger de opbrengst. Zit geen limiet aan het aantal lumen zo lang je je temp maar onder controle weet te houden ;)

 

oh enneh....ziet er verders mooi uit!

Thnx :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

21-03-2014 - Dag 46 Bloei

 

Zo, we zijn weer 10 dagen verder, mooie tijd voor een foto update :)

 

Alles loopt lekker, op wat ongenodigde bezoekers na :( Volgende keer toch jullie advies opvolgen en de stekken preventief behandelen.

 

Het is nog niet extreem, enkel op wat achterste planten dus heb dinsdag meteen de planten goed afgenomen met de stofzuiger en daarna bespoten met bayer. Morgen nog een keer herhalen.

 

Qua groei niks te klagen, toppen beginnen lekker aan te dikken en zijn al lekker zwaar en compact. Ook onder het net en blader dek is het lekker vol met serieuze toppen! (zie foto 5) Voor 6,5 week bloei niks te klagen dus!

 

Uiteraard de fotos:

 

Grt, Farmer

 

gallery_40192_16665_764567.jpg

 

gallery_40192_16665_538317.jpg

 

gallery_40192_16665_1013210.jpg

 

gallery_40192_16665_2575778.jpg

 

gallery_40192_16665_421854.jpg

 

gallery_40192_16665_1895254.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik typ met een hand *kwijlt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi die foxtails.... niet getopt zo te zien? En toch denk ik dat ze het te warm hebben......

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de ietwat te hoge temp zien ze er toch mooi compact uit. En die amnees weegt lekker door in de schaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600w in een 120x240 oppervlak?

dus het is mogelijk!

 

Hier is het mogelijk ja al betwijfel ik wat die 4e erbij gaat brnegen als je omrekent naar wat je met 3 had gehad.

Wil nog niks zeggen dat het ergens anders ook zomaar goed gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het niet handiger (en beter) geweest als je die 4 lampen ipv naast elkaar 2 rijen ervan maakt? dan heb je overal + je hoeken voldoende licht

Nu zitten ze wel heel erg aan elkaar geplakt als het ware waarvan de zijkanten en hoeken minder licht hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x kopse kant is slechter dan hoe het nu hangt, krijg je meer warmte concentratie + deel verlies 2x600W op 120 werkt net niet lekker.

Heb zelfde tent gehad en even met 3 lampen getest maar op 2x 600W gebleven toen (had 1600W paraat).

 

Wat ik wel zie is dat de hamerslagjes een diepstraler behandeling hebben ondergaan dus miner overlap en meer diepstraling die hele plant zowat pakt, Amnees leent zich daar wel goed voor (meest hazen wel als ze lichtgeweld kunnen hebben).

 

Die torentjes helemaal bovenop de toppen en die ienieminie blaadjes zeggen mij:

voldoende voeding en warmte stress waardoor doorschieters, alsof internode bloei maar geen plek voor dus maar bovenop, wat echt geen * extra toevoegt, ik knip het bijna altijd gewoon af bij een haze die al richting spoelen gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die torentjes bouwen ze om meer te koelen... Ik laat ze er lekker aanzitten. Met knippen eraf en mee drogen op 100 toppen met torentjes toch gram of 30 waarom weggooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem jij aan dat ze dat doen, om meer te koelen, ik heb daar andere ervaringen mee:

ze doen het nl. ook onder t5 met een max. temp van 26C op topnivo hele kweek door als ik maar genoeg van het groene flesje GHE geef en dat doen we dus maar niet meer, nu worden het een stuk mooiere bollen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok lost wist niet dat er meerdere oorzaken waren. Allowel kleine torentjes ook wel typerend voor de strain kunnen zijn. Ik doelde inderdaad echt op de uitschieters met enkelvingerig blad erin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is GHE? De zoekfunctie vindt niks.

Ik ging er van uit dat die torentjes ontstaan door een teveel aan voeding of stress aan het eind van de kweek. De plant lijkt terug te keren naar de vegetatieve fase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nou gewoon je planten/toppen bespoten met die bayer troep ??

 

ik zou echt je temp naar beneden werken, desnoods door een lamp er tussen uit te halen als je niet kan dimmen..

je krijgt een mooiere kwaliteit en daar naast zullen ze een stuk compacter en witter worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

01-04-2014 - Dag 57 Bloei

 

Zo weer even een kleine update. De rek is eruit, bladeren beginnen te vergelen, toppen zijn kneiterhard en de trichromes zijn mooi amber, tijd om te beginnen met naspoelen :)

 

Hier nog een foto van gister, laat het gokken naar het gewicht maar beginnen :D

 

gallery_40192_16665_7654.jpg

 

gallery_40192_16665_676981.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nou gewoon je planten/toppen bespoten met die bayer troep ??

Ja, ik las het ook maar vergat er op te reageren.

Lekker een paar weken voor de oogst nog wat chemokuur. <_<

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat ik die rotzooi niet hoef te roken.

 

jammer van je farmer... ik had je nog zo een goede tip voor die spint gegeven.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...