Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Farmer

40x Amnees in DR240 (4x600w)

Recommended Posts

Kijk dat zijn mooie amnezen! Toppie man

 

Thnx :)

Ziet er mooi uit man! Ook altijd leuk dat verschil tussen indica en sativa, kijk dat dunne kartelige blad nou toch! :D

 

Dank u! Inderdaad mooie dunne bladeren, en mooi van kleur en 7 vingertjes :)

 

Geen op of aanmerkingen.

Ik ken je gedachtegang mbt een eerste run op een nieuwe locatie, altijd spannend, maar het begint iig goed.

 

Inderdaad, maar ging vanaf begin gelukkig al goed met temp en LV, als dat stabiel is kan er nu nog maar weinig mis gaan is mijn ervaring.

 

Ik hou jullie op de hoogte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

26-02-2014 - Dag 23 Bloei

 

Een goedenavond mannen, het is weer eens tijd voor een update :spliff:

Over de planten valt weinig te melden, alles loopt optimaal. De bloei zit er nu goed in, toppen beginnen zich langzaam te vormen, en de tussen afstand is perfect, dit gaan stuk voor stuk colaflessen worden :dribble:

 

Vandaag even een dosering calcium en magnesium meegegeven, PH is 5.8 EC is 1.5..

 

 

Fotos zeggen nog altijd meer dan 1000 woorden, dus hier komen ze ;)

 

 

Grt, Farmer

 

gallery_40192_16665_755548.jpg

 

gallery_40192_16665_1468790.jpg

 

gallery_40192_16665_857506.jpg

 

gallery_40192_16665_875683.jpg

 

gallery_40192_16665_167665.jpg

 

gallery_40192_16665_890107.jpg

 

gallery_40192_16665_1264165.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect qua plantopbouw, lekkere diepte, dat kan nog eens een mooie ronde gaan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat lekker daar!

 

Mooie plantopbouw en hele mooie aanhechting van de internodes.

 

Gaat lekker idd! Internodes inderdaad mooi dicht, maar lamp is ook goed verplaatst (tijdens bloei binnen 4 dagen naar 60 cm, daarna langzaam naar 50 cm en mee laten groeien, iedere dag bijstellen)

 

Dikke knuppels potentie!

Daar ga ik wel vanuit als ik de internodes zo zie :)

 

Perfect qua plantopbouw, lekkere diepte, dat kan nog eens een mooie ronde gaan worden.

Thnx! Heb er het grootste vertrouwen in, alles gaat optimaal gelukkig :D

 

ik vraag me echt af wat jij daar uit haalt als ik zo brtaal mag zijn

Het doel is 2400 gram, dit is me in het verleden een aantal keer gelukt. Maar alles boven de 2200 ben ik tevreden :)

 

Farmer,

 

beautiful even canopy

perfect growing

it is 9 weeker pheno?

 

Thnx mate!

It's just regular Amnesia Haze, I let it bloom for probably 12 weeks, but I don't keep that much to schedules, I harves when trichromes are amber and leeves are yellow :P

 

heb je ze nou niet getopt?

 

Nee niet getopt ivm ruimte, laat ze alle energie en voeding maar in de hoofdtop pompen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

imo kost het je altijd opbrengst wanneer je amnees niet topt. dit omdat de plant altijd een mooie open structuur heeft. heb dit ook met 48 in dezelfde tent gedaan. maar de beste opbrengst gehaald met 8 per m2, 1.20 hoge getopte amnees.

 

ziet er wel goed uit, ben benieuwd wat het je gaat brengen, heb je er nu 4x600w boven?

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot voorheen heb ik altijd getopt, wou in dit geval eens gaan voor grotere hoofdtoppen en een strakker veld.. Merk wel dat het een stuk netter groeit als in de zin van minder uitschieters en oerwoud veld :P

 

Heb er inderdaad 4x600 boven hangen nu.. De afzuiger draait op 60% ongeveer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg het even niet meer... ik zien op de fotos een 1.20 bij 2.40 brede tent, in de openingspost spreek je over 2.40 bij 2.

40 en nu heb je het over 4x 600w wat weer erg veel is voor een 1.20bij 2.40

 

Hoe zit het nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is op fotos duidelijk te zien een 1.20 x 240 tent. kan makkelijk in de winter met 4 x 600

 

zou mn temp alleen wel onder de lamp meten op tophoogte. niet aan de zijwand van de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad 120x240 (tent is een DR-240W II), de normale DR-240 is 240x240. Zag het laatst al in mn openingspost maar kan het niet meer veranderen :blink:

 

Meet de temperatuur inderdaad op tophoogte, wel aan de zijwand van de tent maar dat is dicht bij het licht in een tentje ;)

 

En Predator, ik begon oorspronkelijk met 3x 600 watt wat normaal is voor een tent van dit formaat alleen bleek de afzuiger ontzettend veel overcapaciteit te hebben.. Zoveel zelfs dat de kachel aan moest omdat hij anders zo zacht afzoog om de temperatuur vast te houden dat ik overdruk kreeg.. De 4e 600 watter is niet alleen een luxe mogelijkheid maar ook zelfs een die hard "nodig" was :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik volg hem weer.

 

Heb je geen ruimte voor een grotere tent, dat vergroot het rendement van de wattjes die je erin pompt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

03-03-2014 - Dag 28 Bloei

 

Even een foto update voor de liefhebbers :)

 

 

Alles onder controle, groei is eruit gelukkig, net lampen op hoogste stand gehangen ;)

 

PK dosis vanaf morgen omhoog (50 ml per 100 liter)

 

 

Grt, Farmer

 

gallery_40192_16665_312216.jpg

 

gallery_40192_16665_223853.jpg

 

gallery_40192_16665_2439697.jpg

 

gallery_40192_16665_644026.jpg

 

gallery_40192_16665_332150.jpg

 

gallery_40192_16665_749637.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx!

 

Inderdaad dit gaan colaflessen worden :D

 

Netje is al gespannen (zie post #46), alleen planten zijn flink de hoogte in gegaan, dus waarschijnlijk word het stokken, we kijken het nog even aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600W in die tent?

heb hem hier ook gehad (wel rev 1) en 2x 600W dekte al de lading, met 3x600W zat je mooi qua lichtspreiding en overlap nu heb je een overkill en smalle lange vingers al is je temperatuur nu wel meer op orde (las erover).

 

Bij mij gaf werken boven de 800W/m2 alleen maar meer fluffie toppen met een Amnees, bouwen als een gek maar lekker zwellen calyxen ho maar

alsof de toppen ontploft waren was het hier, nu draai ik met minder wattage en gaat stukken beter ipv TGV treintje doen met voor het oog heel wat en in de weegschaal :wtf2: .

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar mijn bevindingen lostchild! Zonder proberen leer je niks ;)

 

De temperatuur is niet te hoog geweest he? Aan het begin was hij zelfs te laag, van daar de 4e lamp erbij, liever 600 watt extra (met licht is gewicht in mijn achterhoofd, niet aan lumen overkill gedacht) en de extra warmte die dat met zich mee brengt (en zo een beter balans tussen warmte en afzuiging te krijgen (had overdruk omdat de afzuiging zo langzaam draaide om de temp niet te koud te laten worden.)) dan een 2000 watt kachel om de temperatuur te beheersen.

 

Ik maak deze ronde af en zal daarna mijn conclusie trekken. Het is niet te zeggen of het bij mij hetzelfde zal uitpakken als jouw kweek toen aangezien er vele factoren meespelen als voeding, medium, stekkenboer, etc.

 

Ik waardeer je mening en weet dat je vaak gelijk hebt in je posts, maar hoop dat het bij mij anders uitpakt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doelde ook op toename temperatuur ipv een kachel in zetten.

Gelijk hebben zal wel, na zelf de meest idiote dingen de afgelopen jaren te zijn tegengekomen deel ik graag die ervaringen, wat je er verder mee doet of dat het inderdaad ook zo uitpakt als het bij mij deed, hopen van niet :withstupid:

 

Ben me eigen stekkenboer dus daar zal het in ieder geval altijd al aan liggen :dribble:

 

Persoonlijk had ik het omgegooid.. zware afzuiger kleinere voor en een verwarmingsmatje x 2 en niet dat lichtgeweld bij een soortje wat de neiging in zich heeft om indien op randje/ net daarover enorm te gaan foxtailen, ze ontploffen dan als het ware maar het weegt helemaal niks.

 

Is mede ook omdat ik voorzichtig ben geworden dat ik vaak wat voorbehoudend reageer, gaat het bij mij mis heb ik onvoldoende medicijn en dikke probs want CS wiet voldoet niet en, ook al gaat het er bij jouw misschien niet zo om, ik gun dat soort dingen niemand na 10wk je best doen :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprak een bekende van me van de growshop waar ik de meest strakke compacte amnees vandaan heb zien komen en die draait al tijden amnees met 17.000 watt op 14m2 met een grote opticlimate. Volgens hem maakt het geen reet uit en bestaat er geen overkill aan licht zolang je temperatuur maar goed is.. Te hoge temperatuur is de boosdoener voor foxtail geen overschot aan lumen.

 

Maar zoals gezegt we gaan het meemaken en zien wel hoe het eindigt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te hoge temperaturen en stralingswarmte. maar ook teveel voeding of hoge co2 kan zachte/fluffy toppen teweeg brengen.

 

 

zou me zeker niet druk maken heb zelf ook in deze met 4x600 haze gekweekt, keihard ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar ! Loop wat achter met jou maar suc6 , het leuke begint te komen nu.

blad ziet er netjes uit hebben ze veel wortels gemaakt en hoe hoog zijn ze nu bij jou?

Volgens zeggen heb ik gewoon haze stekken maar wat het verschil is met amnesia lijkt meer sativa in jouwe te zitten?

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

en die draait al tijden amnees met 17.000 watt op 14m2 met een grote opticlimate. Volgens hem maakt het geen reet uit en bestaat er geen overkill aan licht zolang je temperatuur maar goed is..

 

Juist ja.. met een Opti.

Meer dan 800W zonder aanpassingen op die turbo stand werkt niet in je voordeel, ze kunnen het gewoonweg niet bijbenen als jij het al gaat kunnen.

 

klik

 

Dat anderen 'ermee gedraaid hebben' zegt mij nog helemaal niks, hun hok/tent is de mijne niet dus proefondervindelijk ipv maar aannemen dat het bij jouw ook wel zal gaan.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...