Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Farmer

40x Amnees in DR240 (4x600w)

Recommended Posts

Goeiemorgen mannen!

 

 

Na 4 eerdere indoorkweekjes in een DR120 is het nu tijd om de volgende stap te nemen. Na een hoop geleerd te hebben en dit forum als gast gevolgd te hebben en er mijn problemen en vragen beantwoord gezien heb is het nu tijd mezelf aan te melden en zelf een kweekverslag bij te houden. Misschien kan ik met mijn opgebouwde kennis anderen nog wat helpen/op weg helpen, al ben ik nog steeds een beginner en zullen er altijd mensen zijn die een stuk meer ervaring hebben ;)

 

De laatste 3 rondes heb ik de 1 gram per watt gehaald dus tijd voor wat uitbreiding.

De setup is als volgt:

  • DR240 (240x240x200)
  • 40x Amnesia Haze stekken
  • 36x 11 liter potten
  • Kweek op aarde (Light mix)
  • 4x600 watt (Phillips Son-t Pia green power)
  • 2x Can 900 koolfilter
  • 900m3 inblaas
  • 3000m3 mdf box afzuiger
  • Elro luchtbevochtiger
  • Co2 Booster

De voedingslijn bestaat uit:

  • Aptus Regulator
  • Aptus Startbooster
  • Aptus Topbooster
  • Aptus SuperPK
  • Aptus CaMg
  • DutchPro A+B voeding voor aarde

Uiteraard gebruik ik een EC en PH meter.

 

 

Grt, Farmer

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

27-01-2014

Vandaag de potten gevuld en ingewaterd. Alle potten een liter vanaf onder en 250 ml vanaf boven. De laatste temperatuur en LV afstellingen zijn gedaan.. Tentje draait mooi op 27 graden met de afzuiger op 50%, met licht uit loopt hij terug naar de 20 graden.

 

28-01-2014 - Dag 1 Groei

 

Vandaag de stekken binnengekregen en geplant. Het bleken er 43 te zijn dus een aantal potten hebben twee stekken staan. Misschien dat ik hier later nog een extra 400 watt lamp boven hang aangezien ik die nog heb liggen en de temperatuur zeer goed te controleren is. De stekken nog even in de startbooster gedoopt en na het planten nog even 250ml afgezuurd water met startbooster en regulator gegeven. Daarna de schakelaar omgehaald met de lampen op 110 cm (ik zak 10/15 cm per dag, de voorgroei zal zon 4/5 dagen zijn, dit vind ik het fijnste met amnees ipv struiken van 1.50 waar je je scheel aan knipt ;)

 

It's on! :D

 

Hieronder de fotos van de setup en de kleine dames, ik hou jullie op de hoogte!

 

Grt, Farmer

 

gallery_40192_16665_275458.jpg

 

gallery_40192_16665_1390507.jpg

 

gallery_40192_16665_705266.jpg

 

gallery_40192_16665_1906399.jpg

 

gallery_40192_16665_1309176.jpg

 

gallery_40192_16665_1817045.jpg

 

gallery_40192_16665_2780189.jpg

 

gallery_40192_16665_741158.jpg

 

gallery_40192_16665_1481603.jpg

Edited by Farmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi setup, zou wel wat aan de uitblaas slang doen, als de afzuiger op vol gaat kan het best zijn dat die bocht zwaar tegen gaat werken en je afblaas lucht terug richting aanzuig gaat.

 

Draai je kappen een kwart slag, profiteer je ten volle van de lampen en het (wat je altijd zult hebben) naar binnen bollen van de tentwanden.

 

Hoe regel je de frisse lucht aanvoer?

Ik zie geen flappen of slangen extra op de foto's.

 

Kleine stekkies, hoop dat ze snel aan slaan :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi setup, zou wel wat aan de uitblaas slang doen, als de afzuiger op vol gaat kan het best zijn dat die bocht zwaar tegen gaat werken en je afblaas lucht terug richting aanzuig gaat.

 

Klopt, maar het gaat prima aangezien de afzuiger zware overcapaciteit heeft en maar max op 45/50% draait

 

Draai je kappen een kwart slag, profiteer je ten volle van de lampen en het (wat je altijd zult hebben) naar binnen bollen van de tentwanden.

 

Top, ga ik doen, zat even in twijfel wat nou de beste stand was.. Had ze eerst al een kwartslag gedraait opgehangen, maar dan worden ze door de kabel schuin getrokken.. Hier een tip voor?

 

Hoe regel je de frisse lucht aanvoer?

Ik zie geen flappen of slangen extra op de foto's.

 

De tent heeft een actieve inblaas, vergeten te vermelden bij de setup.. Deze pakt lucht uit de kamer waar de tent staat, de afzuiger hangt op zolder.

 

Kleine stekkies, hoop dat ze snel aan slaan :icecream:

 

De stekken komen van mijn vaste adres, tot nu toe altijd aangeslagen, nooit stekken hoeven verwijderen en nooit last van beestjes of andere narigheid gehad.

 

Bedankt voor je tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check sticky lucht techniek van Whazzup mbt wat bochten voor je afzuigsysteem betekenen, erg leerzaam.

 

Kappen scheef?

Ik heb in de tent alle kabels 1st een keer over de stang erboven lopen en gebruik neopreen (soepel buitenkern) kabel.

Draad komt achter fitting naar beneden en via bochtje wat vanzelf in de kabel komt door vanaf plafond blijft de kap mooi hangen Kan zijn dat je de draden even opnieuw op de kap moet monteren daarvoor, zie ook wat oudere topics van mij waarin ik nog volop HPS gebruikte in een 240W (2x600W).

 

Anders je kapdraad aan ophaalmechanisme vd kap monteren (vrij vd kap vanzelfsprekend) met een tie rip oid en daarbij ff goed positioneren van draad en kap tov elkaar zodat het goed blijft zitten.

 

Bij dit alles moet er natuurlijk wel genoeg ruimte in je kabels zitten :whistle:

 

Succes in ieder geval, je voorbereidingen en overdenkingen zijn dik in orde.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aah dat is natuurlijk een makkelijke oplossing, even over de stang gooien, ben je ook het risico op warme draden kwijt, gaan we doen ;)

 

Ik ga de sticky ff checken, thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

29-01-2014 - Dag 2 Groei

 

Vanmiddag even het hok gecheckt, temp was ok alleen de LV was aan de lage kant. De luchtbevochtiger is toch van te lage capaciteit, dus dan maar oldschool wat handdoeken erbij de eerste dagen.

 

Na een uur was het al een stuk aangenamer voor de dames:

 

gallery_40192_16665_54199.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker, Amnees.

Heb je de stekken ook nog behandeld of hoe ga je dat doen?

 

grtz spacefrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behandeld? In de vorm van ongedierte bestrijding?

 

 

Nee dit doe ik nooit, heb nog nooit problemen gehad met deze stekken.

 

Een keer meeldauw gehad en onder controle gehouden met melkwater oplossing, en heb een biologische insecten verdelger staan voor het geval dat..

 

 

Grt, Farmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een beetje veel planten, amnees zie ik liever lekker groot groeien inplaats van allemaal kleintjes.

 

Er word ook op dit forum door velen beweerd dat je met amnees meer oogst van grotere planten dan van kleintjes.

Ben dus ook benieuwd of dit uit komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het niet mee eens.. Het blijft altijd discussie over de verhouding plant / lamp / watt / liter grond..

 

In mijn DR120 draaide ik altijd met 12 potten van 16 liter met twee stekken amnees per pot.

 

24 stuks op 120x120 met 1 keer 600 watt, en daar draaide ik altijd 600 gram mee.

 

Persoonlijk denk ik dat het tot een bepaalde grens (en die grens blijft altijd discussie) weinig uitmaakt en het puur om het wattage aan licht, en ruimte om te wortelen gaat.

 

Met meer planten op een klein oppervlak zul je misschien wat kleinere toppen onderaan het bladerdek krijgen, maar het totaal gewicht zal niet veel verschillen.

 

Zoals je dus kunt zien heb ik al redelijk wat aan stekken ingeleverd, vroeger zou ik er 72 ingooien, nu staan er 43 in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!!Voor mij ook weer een interessant topic dus ik kijk lekker mee ...Ik zou alleen die VSA's en de bedrading netter hebben weggewerkt als jij. :whistle:

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!!Voor mij ook weer een interessant topic dus ik kijk lekker mee ...

Thnx! Welkom :)

 

 

Ik zou alleen die VSA's en de bedrading netter hebben weggewerkt als jij. :whistle:

De VSA's liggen netjes naast de tent op bakstenen ivm warmte, de bedrading komt misschien wat slordig over op de foto, de schakelkast hang boven de VSA's, dus het feit dat dit met tyraps hier en daar bij elkaar gebonden is is om te voorkomen dat het de VSA's kan raken en te warm word.

 

Foto geeft een wat vertekend beeld, zal een duidelijkere foto posten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

30-01-2014 - Dag 3 Groei

 

Zo, tijd voor een update!

 

Net even in het hokje geweest en alles keurig onder controle!

 

Alle stekken zijn aangeslagen en hebben nieuwe groeischeuten, temperatuur en LV allemaal keurig in orde!

 

Enige puntje is de afzuiging, doordat deze zo'n grote overcapaciteit heeft staat deze erg zacht, zo zacht dat ik geen onderdruk in de tent heb en de tent bol staat. Ik heb hem iets harder laten draaien nu met iets minder zuurstof toevoer maar de temperatuur moet ook weer niet te laag worden. Ik ga er zaterdag maar een 4e 600 watter bij hangen ;)

 

 

 

Hier de fotos van de dames van vandaag:

 

gallery_40192_16665_781080.jpg

 

gallery_40192_16665_1745747.jpg

 

gallery_40192_16665_1349360.jpg

 

gallery_40192_16665_152455.jpg

 

gallery_40192_16665_2001664.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een offtopic postje, kwam toevallig wat ouwe fotos tegen van een eerder kweekje in mn dr120, amnees.. Fotos van slechte kwaliteit, genomen in de laatste week tijdens het spoelen.

 

gallery_40192_16665_149321.jpg

 

gallery_40192_16665_769853.jpg

 

gallery_40192_16665_1734031.jpg

 

Grt, Farmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit lijkt me toch echt wel een tent van 2.40*1.20m, niet?

verder een mooie set-up, lijkt goed op mijn eerste :whistle:

 

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje wild gevoedt niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit lijkt me toch echt wel een tent van 2.40*1.20m, niet?

verder een mooie set-up, lijkt goed op mijn eerste :whistle:

 

succes ermee

 

De huidige kweek is een dr240, 240x120 inderdaad.. De fotos hierboven zijn in een dr120..

 

Thnx :)

 

 

bekende foto's lol

 

Bekende foto's? Heb nog nooit eerder een verslag bijgehouden dus lijkt me niet ;)

 

 

Beetje wild gevoedt niet?

 

Haha ja is hard gegaan :lol:

 

Zoals ik boven de fotos al zei, dit waren wat verdwaalde fotos die ik nog tegen kwam van een eerder kweekje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

02-02-2014 - Dag 6 Groei

 

Zo weer even tijd voor een update. De dames staan er allemaal lekker bij, LV en temp nog steeds ideaal. LV varieerd tussen de 80-85, de lampen hangen ondertussen op 50 cm. Er is vandaag een 4e lamp bij gekomen, dus de afzuiger kan eindelijk wat harder draaien. De LV zal hierdoor ook wel weer wat zakken wat ook ideaal is, verder zal ik deze week de LV langzaam afbouwen tot 65-70 en dan in bloei gooien.

 

Ookal is alles aangeslagen met flink wat internodiën en verse scheuten moet ik wel zeggen dat ik het wel eens sneller heb zien gaan. Ze zijn natuurlijk dinsdag 28 jan geplant laat in de avond dus dat is maar een half dagje (de tijdklok loopt tot 7 uur sochtends) en de fotos zijn van vanmiddag, dus je kijkt naar 5 dagen bloei in theorie :P) Nog maar even wachten met in bloei zetten denk ik? Wat is jullie mening?

 

Hier de fotos van vandaag, zal van de week eens proberen fotos te maken voordat het licht aangaat ;)

 

gallery_40192_16665_2190654.jpg

 

gallery_40192_16665_816765.jpg

 

gallery_40192_16665_1594615.jpg

 

gallery_40192_16665_1805980.jpg

 

Grt, Farmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloei????? moet je juist niet doen... beter je huiswerk doen papilonghe, als je ze in de bloei gaat knakken verstoor je de aanmaak van toppen zodoende (BLOEI)

 

alleen in groei knakken hoewel dat bij Haze uitermate voorzichtig moet gebeuren.

Eerst knijpen dan pas knakken anders heb je een grote kans dat ze afbreken.

 

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

el capitano

volgens mij zij Papi knal en geen knak ;)

check supercroppen en knakken eens want wat je zegt slaat nergens op, beperking bloei?

regulering sapstroom naar andere toppen dan de bovenste groeischeuten en, indien je weet hoe het te doen, een beter resultaat dan niet geknakt/gecropt want na herstel zullen de geknakte toppen explosief in omvang aan gaan zetten :rolleyes:

 

Doe hier niet anders dan knakken/buigen/fimmen/toppen of het nu een haze of een indica is :whip:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...