Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RollingStoned

12-1 systeem: meer wiet, minder energiekosten!

Recommended Posts

Jij hebt je bezig gehouden met afwijkende lichtregimes als ik me niet vergis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar aanleiding van de opmerking van racker: Als iemand het 12-1 systeem gaat testen zouden wij het leuk vinden om het verslag hiervan op RollingStoned.nl te publiceren.

Edited by RollingStoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou hier ook wel een testje mee willen zien!

ik ben net gestart, maar hierna wil ik het wel eens gaan testen!

misschien is er iemand die sneller aan de slag kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zo moeilijk zoiets te vergelijken. Er is een grote aantal A/B test met dezelfde genetica onder de zelfde omstandigheden nodig, om er echt iets over zeggen te kunnen.

 

Maar bedankt voor de uitlegging van het systeem.

 

Net als het 12/12 systeem werkt het misschien beter met sommige genetica als met sommige andere genetica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is moeilijk als er weinig verschil te zien is....

 

als ik het allemaal lees moet er wel duidelijk verschil te zien zijn, maar gentica is idd allemaal anders.

 

ik denk wel dat je het mooi kan vergelijken met dezelfde genetica! in bv 2 verschillende tentjes, eentje met normaal lichtregime en het andere met dit systeem.....

 

volgens mij is een krasi hier echt geschikt voor :whistle: :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt je bezig gehouden met afwijkende lichtregimes als ik me niet vergis?

 

Ja, 10/10 en 11/11. Nooit 12/1, en dat ik ga dat ook niet doen. Proberen jullie dat maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je je in jouw conclusie mbt 10/10 en 11/11 draaien vinden in wat ik hierboven zei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijkt van onderzoek dat plantjes een 24 uur circadiane periode hebben. Daarom valt 10/10 en 11/11 iets tegen. En ook het verlichten voor een uur in de donkere periode tijdens groeifase met het 12/1 systeem woord niet door science of door de natuur ondersteund. De thread opener zegt meerdere malen hoe het 12/1 systeem zich naar de natuur richt. Maar ik heb nog nooit het zonnetje voor een uur zien uitkomen tijdens de nacht. En het was al uitgevonden, dat je bij de flip van 18/6 naar 12/12 beter de klok zo instelt, dat er 3 uren op elke kant van de donkere periode bij komen, zo dat de 6 uren donkerheid in het midden van de 12 uren donkerheid liggen dus. Het reden is het circadiane tijd systeem van de planten, het lijkt een 24 uur systeem te zijn en storing in de donkere periode stort het circadiane systeem.

 

Ik zeg niet, dat het helemaal niet kan dat het 12/1 systeem voordelen heeft. Maar het staat in tegenstrijdigheid met de fundamentele onderzoek. En zolang er geen erg goede argumenten zijn geloof ik eerder in fundamentele onderzoek dan in iets dat iemand op de internet verteld zonder dat er een enkele veelzeggend onderzoek bestaat dat de mening steunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit gebied zijn er ook in de dierenwereld al onderzoeken geweest. Bij kippen werd een etmaal met kunstlicht teruggeschroefd naar 22 uur in de hoop dat de kippen hun eieren sneller zouden leggen. Op jaarbasis legt een kip ongeveer 200 eieren en verandering van daglengte bracht daar geen verandering in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je je in jouw conclusie mbt 10/10 en 11/11 draaien vinden in wat ik hierboven zei?

 

Je oogst minder maar bent ook sneller klaar. Je kan bv 1x meer oogsten per jaar wat de minderopbrengst weer enigszins compenseert. Mijn boerenverstand zegt mij dan dat ik hetzelfde verdien maar meer risico loop (1x meer knippen, rijden enz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dit soort verschuiven van lichtperiodes vraag ik me altijd af welk dagritme je zelf gaat hanteren mbt water geven en dingen bepalen qua plant lezen en dat vindt ik een grote - aan dit soort dingen.

 

Verschillende lichtperiodes is al eens getest op Overgrow, kwam uit dat het meer werk was en je uiteindelijk op zelfde uit kwam als je hele jaar rekende, doe je dit met een erg kort bloeiende plant dan pakt het wel goed uit (7wk'er zoals K2 kon zijn).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, in opbrengst per week rekenen. Dat geldt natuurlijk alleen voor de mensen die het hele jaar door draaien zonder één dag stil te staan. De proffessionals. Voor de mensen die een paar kweekjes per jaar draaien en dat tussen vakantie's etc door plannen kan het wel functioneren om een weekje eerder of later klaar te zijn.

 

@ lostchild. Je bedoelt zoals ik eerder aangaf een 7 weken soortje rekken tot 8 weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, 7wk klaar soortje bedoel ik, dan maak je de winst want snel vegetatief klaar en energie opgebouwd, over naar bloei en afrijp 7wk waar je met andere soortjes met die afrijp zit wat je (als je rekensommetje maakt) je echt wel een dief van je eigen stroomkosten maakt :phone:

 

Kan wel met andere soortjes maar dan moet je wel dialed in werken (profi dus).

Week 6 halve dosis Ripen, begin week 7 2x spoelen met een cleaner en dat soort truukjes kun je aardig sturen als je weet wat je doet, bio kan je wel vergeten overigens ivm hoe bio werkt, zit jij in week 4 schema kunnen ze al om :icecream:

 

Hoezo is hele jaar door draaien prof?

Ik moet wel om de medicinale potten vol te houden, doe dan 1x grote kweek zou je zeggen dan.. kan ik niet bolwerken dus geen optie maar ik ben echt geen prof, slechts eigen gebruik kwekert die wel eens een misoogstje heeft (daarom weet ik ook wat meer vd plantjes ed af, heel veel zelf verkloot al :jump: ) en zonder medicijn kan ik echt niet :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grootste probleem is over het algemeen het hebben van een hok die aan de voorwaarden voldoet (geheim, veilig, investeringen etc). Als je die eenmaal hebt dan wil je niet één dag stil staan want niet je tijd in uren of je investering zijn de belangrijkste aspecten van kweken. Maar het risico wat je loopt. Als je een goed hokje hebt die voldoet aan de voorwaarden zoals ik hierboven zei dan wil je dus constant draaien want je loopt ook risico als je niet draait (als je hok gevonden wordt) al is het in mindere mate. De grootte van het hok is daartoe niet alles bepalend. Als je een hok met 40 lampen hebt dan heeft het weinig zin om 1x per jaar te draaien, dat is amateuristisch ondanks de grootte.

 

Dus Lost, als jij het hele jaar door draait, extern voorgroeit en geen dag verloren laat gaan dan draai je als een prof in mijn ogen. ook al heb je maar 4 lampjes. Je omvang is dat van een hobbykweker maar de manier is zoals een prof het ook aan zou moeten en willen pakken. Dat bedoel ik met 'draaien als een prof'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het reden de hele jaar door te draaien kan ook zijn, dat je zonder plantjes iets zou missen wub.png

 

En als je maar een keer per jaar op voorrad draait en op het eind van de ronde gepakt word heb je een grotere probleem dan als je gaat door draaien met een kleinere hoek.

 

Ik weet het niet precies voor NL, maar in Duitsland is er een bepaalde hoeveelheid THC die je "mag hebben". Zit je erover is het een zware vorm van criminaliteit. Anders betaal je een straf en gaat bijna zeker niet naar het cellenhuis, tot minste als je werk hebt (vanwege "positief sociaal prognose"). Qua Duitse wetgeving :rtfm: is het best gewoon door te draaien :likken: tot minste als je de maximale hoeveelheid THC in huis dan kleiner houden kan (zonder labo analysis weet je nooit, hoe veel het nu werkelijk is).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In Duitsland mag je alleen dit telen nutzhanf, maar voor verschillende doeleinden met hennep zijn ze wel verder.

 

Industrialhemp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is alleen maar duurder door die losse uren extra, dus die planten moeten in 1 uur donker produceren wat ze normaal in 12 uur produceren :P

Stroom overdag is duurder dan 'snachts en dat vergeten er een hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je wel een dubbel tarief hebben. Dat heb ik thuis nog nooit gehad. Ook op de plaatsen waar ik wel eens een lampje heb gehad niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op wiet zaadjes .nl, staat een mooi topic van deze toegepaste techniek met een ledkweek notabene. Onder de rubriek ledkweken, grower perseverance. Ookwel de gaslantaarntechniek genoemd(Joost mag weten waarom), duidelijk dat deze test goed is bevallen.

Als het geoorloofd is wil ik best een linkje plaatsen, maar dat wacht ik maar even af.De kweker concludeert, vooral tijdswinst!

 

Tip 2 Als iemand er mee wil experimenteren, neem dan een strain die je kent, gekweekt hebt, denk dat je daar al zonder veel omhaal conclusies uit kunt trekken.

deze link het verhaal.http://issuu.com/regularmagazine/docs/regularmagazinenr2-2011/7

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is het makkelijker om dit buiten toe te passen met verduisteren, kijken wat het doet. Binnen wil je niet naar de klote lopen en buiten maakt het geen hol uit dat extra plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is iedereen te stoned om te zien dat er vegetable cycle bij dat plaatje staat? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand hier al iets mee gedaan? Ik verwacht niet meer opbrengst maar zou mooi zijn als je toch een goede ronde kan draaien om zo noodgedwongen eerder te oogsten zonder veel verlies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga een volledige ronde op 12/12 doen het No Mercy systeem

Weet alleen niet precies hoe ik een moet starten en. Fotos plaatsen

Als jullie het me uitleggen komt het wel goed

6Xog kush 2x northern. Light. X big bud auto

Plagen 100% BIO

Plagron pro mix

8X11 ltr

400Watt Son T plus

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is het makkelijker om dit buiten toe te passen met verduisteren, kijken wat het doet. Binnen wil je niet naar de klote lopen en buiten maakt het geen hol uit dat extra plantje.

 

Ben ik niet met je eens. Binnen heb je een timer die het werk doet, hoef je niet extra voor te lopen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...