Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NoNonSense

5 x Candy Kush 4 x Extrema onder 400 watt hps

Recommended Posts

De zaailingen zitten in de potten. Het moesten er 7 worden maar uit 1 spongepot komt nog geen teken van leven. Deze heb ik daarom nog even in de spongepot gelaten. Het is nu 25 graden met een luchtvochtigheid van 86%.

Morgen wordt de open liggende aarde afgedekt. Zodat de grond minder snel uit droogt. Wordt al geremd door de hoge luchtvochtigheid maar het kan volgens mij geen kwaad.

 

Even wat plaatjes.

 

gallery_39103_16662_321232.jpg

gallery_39103_16662_240853.jpg

gallery_39103_16662_397036.jpg

 

Ik heb per pot 100 ml water rondom de gepote zaailingen gegoten. De 100 ml water per pot bevatte 30% van de door biobizz aanbevolen bio heaven en 100% rootjuice. Dit kwam neer op voor de totale 600 ml op 0.36 ml bio heaven en 0,6 ml rootjuice.

 

Is het een goed idee om de zaailingen nu een dag geen water te geven zodat de wortels goed naar water zoeken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je verse zaailingen redden het wel even hoor zonder water te geven zorg wel dat ze niet uit drogen natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen,

 

OP je vraag of er iemand opmerkingen heeft.....

Dat rooster voor je lucht inlaat kan veel geluid produceren als je afzuiger harder gaat draaien...

Ik heb hetzelfde probleem gehad...

Ook je LV van 86 is veel te hoog.. Je koolstoffilter gaat vol zitten boven de 70% LV.

Blumats tussen de 80 en 200 is prima...

 

Succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blackgemini, het roostertje heeft tot nu toe nog geen geluid gemaakt. Als het dat wel gaat doen, doen we er wat aan :P Luchtvochtigheid was gelukkig net gezakt naar 68%. Blumat gaf 160 mbar aan. Heb nog 100 ml water + bio heaven en rootjuice meegegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat blackgemini zegt is wel waar, 86% LV bij zaailingen is niet nodig, ze hebben nog geen blad, dus zullen ze alleen de worteltjes gebruiken, bij stekken is het een ander verhaal.

 

Probeer met water geven de worteltjes te laten zoeken naar vocht, teveel water in het begin maakt luie wortels.

Je hebt ze best wel wat gegeven, dus een paar dagen niets is wel oke.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El oro, ik zal rustig aan doen met de watergift. De luchtvochtigheid schommelt tussen de 58-65% dus dat is wel in orde nu.

 

4 van de 6 hebben hun koppie nu boven de aarde gestoken.

 

EDIT: luchtvochtigheid waarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slimme keuze om de extrema weg te doen idd.

zou wel ff zeiltje over je aarde leggen scheelte echt een berg verdamping.

Wortels komen een stuk hoger in je pot dan

 

suc6 deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

@agent orange, yep. Dat is wel weer het voordeel van een kweekverslag bij houden. Ik denk dat ik mezelf zou voorliegen. Het is ook best normaal om te denken: "het gebeurt mij niet". En als je dan te horen krijgt van mensen hier dat het gewoon wel gaat gebeuren. En je dat serieus neemt dat gevoel onderdrukt wordt door rationeel denken. Niet dat ik altijd rationeel denk natuurlijk... :P

Plastic bordjes liggen er sinds vanmiddag overheen. Tot slot thanks nog voor de succes wens.

 

Helaas heb ik alweer een varenrouwmug geconstateerd :(

 

Meteen strips op gehangen. Aptus soil attack mee gegeven met water. Wat dus een nadeel is want ik was van plan om geen water meer te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien beetje metselzand over je aarde strooien laagje van 2 cm dacht k dan komen ze niet zo makkelijk meer je aarde in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks agent :) Ik zal op zoek gaan. Heb alleen morgen pas weer tijd om winkels te bezoeken. Dus tot tijd ga ik gewoon de vliegen wegkijken ofzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi NoNonSense,

Ik zie dat je de Extrema's eruit hebt gehaald. Beste besluit dat je in 2014 neemt! Eén keer ademhalen in de buurt van die Extrema's en ze krijgen ballen. Ik dacht ook "het gebeurt mij niet".. jij bent verstandiger :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey NoNonSense,

 

inderdaad een goede keuze om Extrema weg te laten, ik was ook te eigenwijs en heb het zelf mogen meemaken, van zaadje naar heel veel zaadjes. :P

Ben benieuwd naar je verslag.

Succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Varg, een goed begin is het halve werk :P En thanks :)

 

@bosrand, Leuk dat je meekijkt en thanks voor de succeswens :D Het aantal ballen onder de Extrema's is echt te hoog, normaal ben ik ook heel erg eigenwijs. Blij dat ik dat nu niet ben geweest.

 

Vanavond kleine update.

 

Groetjes,

 

NoNonSense

 

Ps. @agent orange, ik wilde net naar zand op zoek gaan. Toen bedacht ik me dat de varenrouwmug volgens mij ook onder bij de gaten in de pot in de aarde eitjes leggen. Klopt dit? Ik ga nog steeds gewoon zand op de bovenkant leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij valt het onderin wel mee omdat t daar toch altijd goed vochtig is en ze leggen de eitjes in de droge/klamme boven grond.

met vangkaarten/strips haal je ook een hoop vliegjes weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even update.

 

Strijd tegen de varenrouwmug

 

Ik ben naar de gs geweest vandaag en heb wat spulletjes gehaald.

gallery_39103_16662_2437725.jpg

gallery_39103_16662_895447.jpg

 

De planten zullen met de aptus dislike bespoten worden als ze wat groter zijn (als ik nog last heb van de muggen. Ik heb nematoden besteld voor de larven.

 

Verder de plakstrips opgehangen.

gallery_39103_16662_239013.jpg

gallery_39103_16662_1583955.jpg

gallery_39103_16662_2092292.jpg

 

Het zand moet nog komen.

 

De kleintjes

 

De temperatuur is redelijk stabiel. Soms net even te warm. Gelukkig is dat dan een uitschieter van 1.0-1.5 graden (27.0-27.5). Met de lamp uit komt de temp niet onder 21 graden. De blumat tensio stond op 150 mbar en ik had 24 uur geen water gegeven. Ze hebben per pot weer 100 ml water + rootjuice en bioheaven gekregen. Deze keer heb ik 1.5 ml/L rootjuice en 0.9 ml/L bioheaven meegegeven. Is alsnog minder dan aanbeveling. De EC van het voedingswater was 0.8.

 

Hier wat foto's

gallery_39103_16662_281914.jpg

gallery_39103_16662_361190.jpg

gallery_39103_16662_385824.jpg

gallery_39103_16662_173908.jpg

 

Is dit kwa voedinggift in orde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor root juice en heaven doen niet veel kwa voeding, heaven zorgt eigenlijk dat voeding beter opgenomen zal worden en het geeft de plantjes wat kracht en weerstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tensio stond alweer op 150 dus heb maar weer wat gewaterd. Weer rootjuice en heaven meegegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker toch zo? Lastig soms he die watergiften, merk dat ze bij mij toch al wat dorstig worden na 2 weken 18/6. Ik kijk meestal naar de plant, ze geven het aan hoor als je te weinig geeft...of te veel, daarbij is de tensio een mooi hulpmiddel. Die insectenvangers zijn ook handig, zomer of winter er zit altijd wel wat op, en waar ze vandaan komen? Maar pas op, heb er een keer 1 in m'n haar gehad toen ik in m'n hok zat te rommelen.....en die dingen plakken behoorlijk! :whistle: :whistle:

 

Misschien kan je er een paar op de potten leggen, daar zitten je beestjes toch?

 

 

Succes weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :) heb inderdaad ook al wat arm haren verloren door er per ongeluk tegen aan te komen. Ik heb heel weinig vliegjes meer gezien. Gelukkig. Maar we gaan door met de maatregelen. Ik wil niet weer aangetaste wortels...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tensio stond op 170 nadat de dames net ontwaakt waren uit hun slaap. Heb dus maar per plant 400 ml water gegeven. Per liter water 2ml rootjuice en 2 ml bioheaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna een halve liter p/pot is te veel in dit stadium, ze zijn nog zo klein en weten zich geen raad met zoveel water!

Ik bedoel, gooi eens 400 ml in een bakje, das best veel toch voor zo'n kleine dreumes.

 

Haal je tensio er uit, leg hem een paar uur in het water (alleen de kegel en de buis) vul hem dan met water zonder luchtbelletjes en steek hem rechtsom draaiend in de vochtige aarde, druk de aarde goed aan om de tensio.

 

Waarschijnlijk is het vocht uit je tensio getrokken, hou dat in de gaten!

 

Zou ze nu een paar dagen niks geven, voel af en toe is met schone handen of je aarde nog vochtig is, ook wat dieper.

 

Succes!....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal de tensio eruit halen en een paar dagen geen water geven. Maar wordt er niet redelijk gebufferd met een 18 liter pot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je wel gelijk in, zal ook niet zo snel gaan, maar als je je water met voeding blijft geven en het wordt niet opgebruikt, stapelt dat zich op in je aarde met als resultaat straks een voedingsblokkade in je growproces!

 

Hoewel, je EC was 0.8, dat valt dan wel weer mee, maar vocht krijgen ze straks nog genoeg, laat je wortels maar een beetje zoeken naar vocht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...