Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Murdoch

phresh filter

Recommended Posts

Tijdje geleden nieuwe phresh filter gehaald, maar nu na 6 weken begint het al te meuren.

 

Dat moet toch niet kunnen of zijn dit gewoon kut filters? Zuig 500 af en filter is 1000.

 

Slang combideck ook nieuw, al gecontroleerd op gaatjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk soortje?

Want sommige blijf je ruiken, daarom gebruiken veel ozon erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel beetje gek ja. Met pp had ik nooit last.

Genoeg onderdruk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor boef. Als ik met me neus boven de uitblaas hang ruik ik het en als je binnenkomt beetje.

 

Blaas in het pand af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah op die manier. Word het niet nat dan?

 

Misschien nog een filter op uitblaas doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje condens op de ruit als het aanstaat. Daarna niet. Raam lichtjes open.

 

Miss een phresh inline ertussen? Maarja dan heb ik twee van dat meuk merk filters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zowiezo is phresh best wel okey normaal gesproken maar 500m3 op een 1000m3 filter kan mezelf iets herrineren over de airflow van de filter, te weinig afzuigen door een te groot filter schijnt ook niet helemaal ideaal te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger wat harder zetten dan?

 

Maar de lucht komt toch door de kool heen, dus zou dit wel raar vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je lv geweest begin van de ronde?

ik heb een 750 op een presh1000 kan daaraanliggen inderdaad, maar mijn afzuiger is wel terug gedimt naar 30% :S

 

normaal gaan deze filters wel 2 tot 3 rondes mee,

Share this post


Link to post
Share on other sites

zowiezo is phresh best wel okey normaal gesproken maar 500m3 op een 1000m3 filter kan mezelf iets herrineren over de airflow van de filter, te weinig afzuigen door een te groot filter schijnt ook niet helemaal ideaal te zijn.

 

ik heb dit ook wel eens gehoord. misschien beter een 500 kuub filter proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm wel raar. Denk je een goede filter te pakken voor 2 meijer, meurt het nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu 3 merken filters gehad,

can pro

rino

en phres heb ik nu m'n 3e filter van hangen, gewoon 2 tot 3 rondes per filter,

 

even contact opnemen met je leverancier, mischien krijg je nieuwe als het evt een slechte serie is ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zoog 20% van 2350 af, ook zit er nog een slang tussen van een meter of 10, met een lichte bocht.

 

Maar of ik er nou veel of weinig doorzuig. Dat mag toch niet geven?

 

Ik had ook alleen maar goede verhalen gehoord dus vind t wel raar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter aan beide kanten helpt toch wel? Dus ook uitblazen door een (oud) filter.

 

Slang tussen filter en afzuiger is luchtdicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zoog 20% van 2350 af, ook zit er nog een slang tussen van een meter of 10, met een lichte bocht.

 

Maar of ik er nou veel of weinig doorzuig. Dat mag toch niet geven?

 

Maak je rekensom nog eens opnieuw..

die 20% was uiteindelijk maar 5% bij de filter door slang en bocht ertussen met als klap op de vuurpijl ook nog verlopen natuurlijk wat 325 gaat niet zo lekker naar 160 (zie ok sticky lucht techniek van whazzup)

 

en dan is het zo gek niet dat je filter in no-time verzadigd is met 60% continue.

 

In je temperatuur en lv ed (mooi he een opti) merk je het niet maar je filter pakt een boel (onnodig) vocht op omdat je zwaar onvoldoende afzuigt voor die filter, 500max afzuig dan 500 filter, helemaal met een Opti en dan zo 'hard' mogelijk zuigen om beste uit de filter te blijven halen voor langer dan 1 ronde, zelfs met Amnezen en s5 wat echt de tent uit meurt hier bij rits open zou je dan geen probelemn met een Phresh mogen ondervinden.

kan natuurlijk mis gegaan zijn bij opslag ed maar de Phreshes die ik heb gehad allemaal minimaal 3 rondes meegegaan met zwaar meurende soortjes die ik eerder noemde.

 

Redenatie: ik zuig toch af dus klopt niet, bij Phresh staat er niet voor niets aanbevolen debiet ed op de doos vermeldt om optimale werking te garanderen.

 

2e is je sonodeck tussen filter en afzuiger, vervang dat eens voor combideck, aanzuigen met stuk slang en filter eraan maakt echt amper herrie wat dat aangaat en combideck is zeker weten dicht als je eea goed monteert op de flenzen

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lost:

 

 

De tip van dat sono en combideck heb ik dus volgens mij ook van jou... :whistle:

Ik had voor de zekerheid PUK gemaild om te vragen of het geen problemen zou geven als ik een sono slang tussen mijn filter en

afzuiger zou bevestigen. Deze vertelde mij echter dat dat niets uit zou maken.....

 

Maar ik had dan volgens mij van jou begrepen dat de sonodeck slangen voor geperforeerd zijn, en vandaag tijdens het opbouwen van de hardware werd dat dus bevestigd. Gelukkig heb ik van PUK gewoon 2 meter combi slang erbij gekregen dus die zit nu tussen filter en box :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild, ik zei toch dat er combideck opzit?

 

En op de 2350 kist heb ik een 160 flens gemonteerd.

 

Maar wordt nou is concreet. Harder afzuigen of is deze filter nu naar de mallemoer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dat je het van mij hebt, Amnees geeft het ook altijd als advies dat ik weet,

De ene Sonodeck is helemaal de andere niet :whistle:

 

@murdoch

mooi kan je die alvast doorstrepen op lijstje :hug:

heb niet alles helemaal doorgelezen, somde op wat ik weet wat lekken bij nieuwe filter kan veroorzaken

al begin met sticky van whazzup gemaakt?

zal je veel duidelijk worden, zie ook 7/msec regel en drukval in je systeem uitleg die whazzup als een pro uitlegt daar maar toch begrijpelijk voor ons hobbyisten.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild, heb het gelezen.

 

Met mijn 16 slang heb ik zo'n 7 pascal per m slang. En 90 voor de flauwe bocht. Is totaal rond de 160 pascal.

 

Met 16 slang is 7 ms is 500kub

 

Mijn afzuiger is 2350 en filter 1000.

 

Kan jij eea verduidelijken en graag wat nu de oplossing is, want het is wel een hoop informatie in een keer.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt door je 10mtr slang en die bocht te maken met een flinke terugval waardoor je vd ingestelde 20% maar 5% overhoudt bij de filter.

Dacht dat je dat wel opgepikt had (zie ook grafiekjes die whazzup plaatste verschil buisfan/softbox ed).

 

Zet je afzuiger hoger (30%) maar nog beter.. koop een nieuwe afzuiger afgestemd op je semi gesloten systeem ipv wat je nu doet, maakt eea een stuk makkelijker voor je denk ik.. 500m3 afzuigen is een 750m3 box met een meter of 2/3 slang eraan en een 1000m3 filter via 160 flens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet natuurlijk wel te redden zijn met 2/3 meter slang.

 

Aangezien ik naar de bovenste verdieping uitblaas heb ik al een meter of 10 slang nodig.

 

Maar je filter verzadigd dus minder snel als je hem ten volste benut? Oftewel meer vocht erdoor.

 

Meestal lees ik dat je beter een grotere filter kan pakken en dimmen, dan gaat hij ook nog langer mee gezien de overcspaciteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je was vergeten dat je laatste regel niet opgaat met een semi gesloten systeem?

toch wel enig huiswerk gedaan of er zo ingestapt?

 

Klein softboxje of buisafzuigertje (die van EBM bijvoorbeeld) en dan 10mtr slang aan de uitblaaskant, buis net ff beter dan een softboxje ivm drukopbouw.

 

Dat ik 2/3 meter neerzette is eerder om aan te geven dat er met 2-3mtr slang en een filter aan een vol draaiende 750m3 softbox je dan bij de filter op ongeveer 500m3 aan zuigkracht zult komen en die 1000m3 filter wil (om het goed te doen) iets van 800 hebben, je hebt verlies met elke meter geribbelde slang en ook de filter zelf zorgt voor tegenwerking.

 

Alles op elkaar afstemmen, overcapaciteit heb je nergens voor nodig met een Opti in da house.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is die laatste regel anders bij een semi gesloten systeem?

 

Meerdere mensen die dimmen gewoon flink hun box en hebben een grotere filter.

 

Zou niet weten waarom dat bij het ene systeem anders is dan bij het andere.

 

Dus graag hoor ik dat van jou.

 

En nee, ben er niet zo ingestapt. Nog nooit probs gehad met dikke can filters. Maar sinds ik deze phresh heb is het gewoon kut qua geur.

 

Ja op de uitblaaskant zit 10 meter. Van filter naar kist een m of 3.

 

Ga het wel proberen dan met isomax buisafzuigert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...