Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@city Ik heb her en der wat gekrulde bladeren. Ik durf niet direct de conclusie TMV daar uit te trekken. Wat betreft de hoogte kom ik nog op terug zal er even met de meetlat langs moeten.

 

 

Huidige stand van zaken.

Dag 35 op 12/12.

Ec stapsgewijs afgebouwd 1.8 ph 6.0 Komende week voeding verder afbouwen naar ec 1.5. Daar blijf ik een week op geven en daarna alleen nog afgezuurd water met wat zym. Ze krijgen elke dag water. Momenteel zo'n liter per dag.

 

De ontvochtiger is in de ruimte geplaatst en staat overdag aan. Nog geen tijd gehad om daar de efficientie van na te gaan.

 

Dag

28c

rv55%

Nacht

21c

rv 70%

 

Pics van gister

gallery_36760_16654_323737.jpg

gallery_36760_16654_881481.jpg

gallery_36760_16654_2366765.jpg

gallery_36760_16654_4842163.jpg

gallery_36760_16654_2349109.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al bruine haartjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, bijna precies wak dacht. Ken wel het verschijnsel dat enkele haartjes bruin kunnen worden na spuiten met brimex oid. Maar dan heb je nog steeds witte pluizebollen, alleen met wat bruine ertussen. Zo lijkt het wel of ze al aan het rijpen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn mij twee dingen verzekerd bij deze stekken.

 

Het is een 7 weken soortje. No kidding, lijkt bijna wel een 6 weken soortje.

Het is bedoeld om te kweken met co2(wat ik niet doe) als je een hoge opbrengst wilt. Ook dat blijkt geen leugen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ze ook alle 2 beamen !

ze doet er exact 7 weken en 2 dagen over en bloeit het mooist onder vrij hoge ppm waardes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat typisch. Jij hebt tegenovergestelde als ik. Bij mij lijken ze een week extra te moeten en de jouwe lijken nu al af te rijpen. Zelfde genetica. Lijkt alsof ze in 'survival mode' zitten bij jou en daardoor sneller afrijpen (deja vu?).

 

De bladkleur is wel mooi maar het lijkt alsof ze het iets warm hebben bovenin maar nog niet noodzakelijk om klimaataanpassingen op te doen. Laatste 10 dagen zou je eventueel de lampen iets kunnen dimmen.

 

Luchtvochtigheid in de nacht zou ik me nu niet druk over maken, zonde voor de stroom en je toppen zijn niet zo groot dat je je zorgen hoeft te maken om toprot in dit stadium. Je hebt het ook niet overdreven vol staan dus bespaar je die ontvochtigingskosten nog maar even.

 

Verder lijkt het aantal toppen iets minder dan bij mij, ongeveer zelfde topgrootte maar ze lijken iets compacter bij jou, ik zie tot nu toe de echte co2 meerwaarde niet. Het verschil tussen ons beiden kan aan zo veel andere dingen liggen dan aan co2. Eigenaardig.

 

Gedachtenspinsel:

Enige echte overeenkomst die ik waarneem terwijl het exact dezelfde genetica betreft is dat we beiden achter open in topontwikkeling in dit stadium terwijl de planten duidelijk in een heel andere fase zitten. De een is sneller aan het afrijpen en de ander loopt iets achter. Maar beiden lopen in verhouding tot foto's die ik heb gezien van de JB met of zonder co2 achter. Terwijl onze kweekwijzen volleidg uiteen lopen.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je druk maakt om toprot dan is het verstandig de laatste 2 weken de lampen te dimmen.

 

Tevens harden ze vaak net wat lekkerder af in een relaxter klimaatje.

 

Hoge ec speelt je op dit moment ook parten.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoge ec speelt je op dit moment ook parten.

 

Niet voor de grootte van de top. Hoge EC zorgt eerder voor een grotere top dan een lage EC. Jij hebt het over de compact/hardheid. Maar daar is vooralsnog geen sprake van daar het speldenknopjes betreffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoge ec in eindfase , zachte toppen en verhoogde kans op rot. je hebt t allebei meegemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, met toppen die 5x zo groot waren als deze... Bovendien zit hij in week 5 van 7. Dat is bijna 30% van de totale tijd. Ik weet dat EC iets met compactheid doet, net als temperatuur een co2. Mijn punt is dat in deze fase het in mijn optiek belangrijker is dat ze aanzwellen dan afharden. Just my 2 cents..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is nou al het tweede topic waarbij de zo befaamde polletje cut het laten afweten. Zonde, want echt rare dingen zie ik beide kwekers niet doen.

 

Wellicht ligt er toch een oorzaak bij de stekkenboer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn er nog niet, en gekke dingen doe ik wel :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is nou al het tweede topic waarbij de zo befaamde polletje cut het laten afweten. Zonde, want echt rare dingen zie ik beide kwekers niet doen.

 

Wellicht ligt er toch een oorzaak bij de stekkenboer.

 

Te lang doorgaan op 1 moeder moet ik dan aan denken.

 

Ik ken de stekkenboer niet maar ik weet dat het te vaak gedaan word.

 

stekken maak je zelf....

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken maak je zelf....

 

Ja dat is de volgende stap. Is alleen wel weer een geheel nieuwe tak van sport. Anderzijds is dit natuurlijk ook vervelend. Afweging maken... Als ik me ooit bezig zou houden met moeders zal er wel een hele studie aan vooraf gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selecteren genetica, zaadjes ontkiemen, banenen spotten etc etc... Nog niet aan toe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, zelf stekken maken. Maar dat kost ook tijd/geld/ruimte. Iets wat allemaal voor mij nu geinversteerd zou kunnen worden in een nieuwe opzet. Maar als een nieuwe opzet per ronde zo'n 25 stekken is. Is het ook weer niet zo'n grote opgaaf lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huidige stand van zaken.

Dag 40 op 12/12.

Ec stapsgewijs afgebouwd 1.4 ph 6.0 Komende dagen voeding verder afbouwen naar ec 1.1.

Woensdag gaan ze de laatste week in als ik het schema zou volgen. Vanaf dan alleen nog afgezuurd water. Ik hoop dat ze dan nog mooi geel gaan worden en de smaak van de voeding er niet te veel in blijft hangen.

 

Ik speel met het idee de lampen naar 750W te zetten in de laatste week. Om te voorkomen dat de THC verdampt en de wiet die ik oogst kwalitatief minder wordt. Van de hoeveelheid moet ik het niet hebben. Dus wil ik graag een lekker/effectief wietje te oogsten. Bovendien zie ik gekrulde bladeren. Ik vermoed dat dat door pieken in de tempratuur/stralingswarmte kan komen. < Als iemand hier wat over op te merken heeft hoor ik dat graag.

 

De ontvochtiger is in ruimte weer uit. Ik was benieuwd naar de effectieviteit hiervan. Maar zoals @cityboxer is er in deze ronde geen noodzaak toe.

 

Dag

28,5c

rv50%

Nacht

20c

rv 60%

 

Pics

gallery_36760_16654_419802.jpg

gallery_36760_16654_2999135.jpg

gallery_36760_16654_1244180.jpg

gallery_36760_16654_77034.jpg

gallery_36760_16654_2932140.jpg

gallery_36760_16654_1196693.jpg

gallery_36760_16654_2378700.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poe poe...

 

Die zijn wel heel klein en op zijn laatste adem...

 

Zou je stekkenboer er toch echt streng op aanspreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer een andere boer kiezen p2p dit is mager terwijl je niks verkeerd doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zei het gelukkig zelf al.... dat je een lekker/effectief wietje wilt gaan oogsten en zo te zien ga je dat ook doen!

Ik zou idd de lampen terugzetten naar een wat mindere wattage. Dat doen de meeste hier ook in de laatste weken/dagen tijdens het

afbloeien.... En aan de gekrulde bladeren te zien zou je daar goed aan doen ;)

 

 

Wat gaat de 2de run worden? Andere boer dus ook andere strain? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het te warm dus 750 is de goede keus.

 

Ik zou maximaal nog 1x voeding geven maar liever niet meer. Gewoon afgezuurd water.

 

Ik zie dat de toppen ongeveer dezelfde grootte hebben als de mijne, je hebt alleen wel een minder aantal toppen. 1 op 1 is wel mijn doelstelling en lijkt haalbaar. Denk dat jij niet onder je vorige scores hoeft te draaien (0,8gr/watt zo uit mijn hoofd van je vorige verslag?!). Zorg nu wel voor een goed klimaat, lampen een standje naar beneden en een graadje lager zou ik wel doen nu.

 

 

Hoe veel planten per m2 had je ook alweer? Dat kan namelijk ook je aantal toppen verklaren?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...