Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dat werkt alleen als al je planten exact hetzelfde doen en even snel groeien. En anders moet je bij plukken zoals in dat artikeltje. :offtopic , weer veel te perfectionistisch hier. Klok op het juiste moment omgooien is het devies; wachten tot de plant vanaf boven de rand van de pot raakt met de bladeren, dat werkt ook..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhahaha......tuurlijk groeien ze hetzelfde.

 

Hoe het maar op;

 

Als je van boven kijkt moet 1/3 van het oppervlakte bedekt zijn met blad, dan de klok om. Een pot heeft niet iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhahaha......tuurlijk groeien ze hetzelfde.

Hmmmzzzz... Ik wil het niet zeggen maar ik zie dat duidelijk anders.. Als ze even groot zijn en allemaal aangeslagen zijn wel ja! Maar als je ze voorgroeit in de ruimte zelf hou je altijd verschil doordat sommigen sneller aan slaan dan de rest! Maar goed het is wel echt :offtopic dus laat het hierbij..

 

Een pot heeft niet iedereen.

 

Topic Starter wel dus dat is voor hem een bruikbare vuistregel... Is het trouwens ook niet zo dat je bij hoge umol/m2 concentraties iets langer doorgroeit dan die rand van de pot of die 33%? Hogere umol/m2 concentraties zorgen voor een iets gedrongener plant begreep ik van Whazzup...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vuist regel hou ik ook niet aan. wanneer potten tegen elkaar staan en alles heeft de rand van de pot bereikt betekent dat dat de planten elkaar al aan kunnen raken met nog 3 weken groei te gaan vanaf 12/12. dat is te laat.

 

zou als ik de TS was dan ook vandaag nog schakelen

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhahaha......tuurlijk groeien ze hetzelfde.

Hmmmzzzz... Ik wil het niet zeggen maar ik zie dat duidelijk anders..

 

Ik denk dat hier bedoeld wordt: Dat elke stek het zelfde percentage(min of meer) groter wordt na het over gaan op 12/12(bij een gelijke behandeling). Correct me if I'm wrong.

 

 

Als ik de twee vuistregels voor 12/12 naast elkaar zet:

"Als je van boven kijkt moet 1/3 van het oppervlakte bedekt zijn met blad, dan de klok om."

" wachten tot de plant vanaf boven de rand van de pot raakt met de bladeren"

En dit toepas op mijn situatie dan is in beide gevallen hier sprake van. Ik ga het nog controleren. En als dit klopt. Gaat de klok om.

 

1/3 van de ruimte bedekt met blad is wel universeler toe te passen. Het moet dan wel een streven zijn je plant niet te hoog te laten worden voordat je ruimte voor 1/3 vol staat, maar daarvoor zijn methoden natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, veel theorie en gemierenneuk maar uiteindelijk komt het er op neer dat je inderdaad nu wel kunt overschakelen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je veel minder informatie. Bovendien laten de mensen op dit forum zich niet sturen :whip:

 

Mijn tip is juist in te haken op de informatie en theorie die voorbij komt zodat je het zelf begrijpt en het uitgediept wordt in het topic. Maar goed, dat ben ik..

 

Je wilt het later ook zonder hulp kunnen en dan heb je niks aan wat je de vorige keer deed als je neit weet waarom je het deed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het handig alleen in ja/nee vorm vragen te stellen.

 

Ik ben voor, zelf nadenken godv :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het handig alleen in ja/nee vorm vragen te stellen.

 

Ik ben voor, zelf nadenken godv :whip:

 

Dit was dan ook een zelf bedacht idee. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het gehoord.. De zweep er over :whip:

 

Eens kijken of je bij de 'normale' 80% gaat horen of de 'succesvolle' 20%, Pareto Principe. Are you willing to run that extra mile?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt het gehoord.. De zweep er over :whip: Eens kijken of je bij de 'normale' 80% gaat horen of de 'succesvolle' 20%, Pareto Principe. Are you willing to run that extra mile?!

 

Het pareto principe gaat verder dan succesvolle mensen. Het is wel typerend dat je dat er uit kiest. Helemaal gezien de manier je bezig bent met het hele gebeuren hier. Dat wil niet zeggen dat je input niet welkom is natuurlijk. :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update

 

Status vandaag

Dag 4 op 12/12. Ik draaide met 1 lamp op 1150w 18/6 en heb direct de tweede lamp er bij gezet. Eerst beiden op 660W. Nu op 750W en zo om de twee dagen omhoog. De planten zodoende ook wat verder uit elkaar gezet.

 

Voor het eerst volledig water gegeven nadat de tensios de 170mbar toonden. Dit was 1 dag na dat de klok op 12/12 ging. Deze watergift bestond uit afgezuurd water op ph 5.9 met wat zym en wortelsimulator. Geen voeding. Planten hebben vrij veel voeding gehad op de stekblokken. Ik had het idee dat ze wel zijn hadden in een fris watertje.(zie nu na 3 dagen na deze wategift dagen wel weer wat lichte kruinen)

 

Dag

55% lv

Temp 27c (Dit schommelt want de afzuiger slaat aan om te koelen. Dus tussen 26/28)

Nacht

80% lv

Temp 21c

 

Pics:

gallery_36760_16654_4349080.jpg

gallery_36760_16654_3369308.jpg

gallery_36760_16654_687447.jpg

gallery_36760_16654_1233131.jpg

gallery_36760_16654_3661505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lusten wel een hapje na deze vasten ;)

 

zien er goed uit, hokje komt wel lekker vol :tu

 

knallen maar.... :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plaatjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sensi life, ja die mogen wel weer wat voeding toch?

 

@racker, Thnx.

 

Die schommelingen in de tempratuur overdag staan mij toch wel wat tegen. Dan vraag ik mij af of het allicht beter is constant op een iets lagere of hogere tempratuur te zitten dan op een schommelende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er super bij P2P :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi, Thnx voor het compliment. Wat betekend p2p? Ik ken het alleen van peer to peer network... Ik hoop dat deze update ook tot positieve reacties leidt.

 

Huidige stand van zaken.

Dag 12 op 12/12. Ik heb nu drie lampen er in. 2x 750w 1x 825w. Ik denk dat hier de max bevindt voor umol/m2

 

Ik geef dagelijks water. Zo rond de 750cl. probeer de tensio waarde tussen de 80 en 180 mbar te houden.

Ph5.9 Ec 1.6. enzym en wortelstimulator.

 

De planten lijken te gaan strekken. Dit wil ik tegen gaan door een hogere EC te geven de komende tijd. Met 0.4 ec per dag opbouwen naar 2.8. Ik hoop hiermee straks geen problemen met de hoogte te krijgen. Ik ben niet bekend met JB en weet ook nog niet goed wat deze gaat doen de komende week. In de gaten houden dus.

 

Dag

27/28c (het klimaat is ook stabilier met geworden door de drie lampen)

50% Lv

Nacht

21c

85% lv

 

Pics

gallery_36760_16654_3183469.jpg

gallery_36760_16654_4643011.jpg

gallery_36760_16654_1563513.jpg

gallery_36760_16654_718608.jpg

gallery_36760_16654_2831552.jpg

gallery_36760_16654_1765698.jpg

gallery_36760_16654_4562831.jpg

 

Goed. Wie gaten schieten in mijn plan van aanpak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2x 750w 1x 825w. Ik denk dat hier de max bevindt voor umol/m2

 

knallen met die lampen man, je hebt 4,5 m2. toch???

 

3000watt is niets op dat oppervlakte.

 

 

ziet er super uit//

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga uit van het verhaal van wazzup m.b.t. tot umol/m2.

 

Jij bent het daar niet mee eens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf met 833 watt per m2 gedraaid op gavita's 600W. (zonder of andere koeling) kan me voorstellen dat het anders is op 1000W, maar hoe heb je je lampen hangen???

 

wanneer je met de kant die het breedst beschijnt op je korte kant schijnt, dan gebruik je per lamp 1x 1,5 zonder overlap. ben je wel iets licht kwijt op je muur maar who cares. wanneer men met 1x 1000 in een 1,20 x 1.,20 of 1,50 x 150 tent draait gaat de lamp ook niet op 750. en geeft t zelfde aantal umol.

 

ik zou als de temp het toelaat alle 3 op 1150 draaien.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga even uit van wat in dit topic is aangeraden door whazzup

 

http://www.wietforum.nl/topic/98952-2-of-3-x-gavita-1000de-in-een-tent-van-3-x-15m/page__fromsearch__1

 

En nu ik dat lees geeft hij 825 aan. Dit heb ik mij dus niet eens goed herrinerd. Dus het wattage gaat nog wel omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom is die 1000 watt lamp dan gemaakt??? op de manier waarop ik aangeef wordt er niets overlapt. dus dan is de 1000 watt lamp voor niets ontwikkeld, lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omhoog gaan met EC is een goede manier om plant te drukken (strek tegen te gaan). Als je omhoog gaat met je EC blijf goed kijken naar je planten en hou je aarde goed vochtig anders verbranden je bladpunten. 180mbar is veel te hoog dan.

 

Als je qua warmte goed zit nu je lampen op 3 x1000watt te zetten tot in week 3 a 4. Je zit dan tussen 1200-1400umol/s/m2 dus dat is prima. Ze kunnen het nu nog wel hebben. Is ook niet erg als ze een beetje op hun flikker krijgen als ze jong zijn. Je kunt zelfs de twee buitenste lampen wel op 1150watt zetten om wandverliezen aan 3 kanten daar te compenseren zodat je iets meer uniformiteit krijgt.

 

Wel je lampen met een tie-rip direct aan je tentbuizen vast maken.

 

 

 

Overall zien ze er goed gezoed uit, wel strek en (te) lichte kruintjes naar mijn smaak maar dat wist je al :)

 

Zorg er ook voor dat die zwenkventilator niet te hard blaast en zet die onder de lampen door, niet pal op je planten dan krijg je verdampingsproblemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P2P *** Pare 2 Principe :lol:

 

Lichte kruinen is normaal, geeft vaak aan dat de spurt eraan komt/gaande is, dus flinke groei.

Ik zie wel wat knak mogelijkheid, desnoods de strekkende internodes alleen pletten.

2.8 EC vind ik iig erg overdreven.

 

Dan het compliment.

Het ziet er gewoon prima uit, mooie kleur, volop vertakkingen, ik zou iig erg blij zijn.

Owja, lampen boosten!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...