Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koentje

welke lamp

Recommended Posts

hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe HPS lamp van 400 wat die past op deze kap:

https://www.growshoponline.nu/verlichting/reflectoren/adjust-a-wing-avenger-medium-compleet/

De lamp dient voor groei en bloei.

Liefst een lamp uit deze lijst:

https://www.growshoponline.nu/verlichting/lampen/?DescOrderBy=ASC&keyword1=&keyword2=&orderby=product_price

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen die dure en goedkope lampen.

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

De sylvania is prima.

 

Trouwens, met het vervangen van de lamp kan je het beste ook meteen de kap vervangen.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat predator zegt, meteen een nieuw (hamerslag) kapje erbij. Kost hooguit 15 euro ;)

 

PS zou de lamp zeker bij growshoponline.nu halen zijn aardige kerels en goeie service ben er zelf laatst complete setup gaan inslaan.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit gelijkk al me kappen wegflikkeren...

 

Wat een kut advies draaien gasten hier op jaren oude kappen goeie rondes.

 

Misschien eens de kappen van cannaz bekijken in de lets go mapito topics, die draaide er minstens 1 op 1 met die oude versleten kutkappen van hem...

Omdat je kap na 2 rondes een stuk minder reflecteert.

 

Poetsen heeft weinig zin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft 100% gelijk over die kappen dus wat een kut advies van jou donbone :likken:

 

die goedkope kappen reflecteren al slecht en elke ronde dat ze langer hangen vliegt dat achteruit... (getest door wazzup)

de duurdere kappen blijven al beter maar zelfs die zou je eigenlijk elk jaar moeten vervangen..

 

het zijn echt hele grote % die je kwijt raakt aan reflectie, en het slaat nergens op om zo je best te doen om ergens 5% winst te pakken maar weer 10% te verliezen door een oude goedkope kap.

 

zelfde als elke ronde een droge doke langs je kappen halen, is echt een must als je het mij vraagt.

uiteraard kan je nog 4 kilo draaien onder 4x1000, maar waarom zou je niet 4400 willen hebben als dit kon door je kapjes te vervangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom ben ik mede zo een fan van de gavita IR lampen.

 

Naast dat ze iets koeler blijven omdat de warmte makkelijker stijgt, blijft ook de reflector schoon en als ik de lamp vervang heb ik meteen een nieuwe reflector.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon voor 5 euro extra een Philips bulb nemen :)

Die grolux lijkt mij gewoon een hps lamp maar ik blijf sowieso altijd weg van grolux sylvania etc heb toch het idee dat ze minder lang mee gaan als bijvoorbeeld de greenpower of son-t van philips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...