Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rob8558

1e kweek 40x 7th wave

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Zal me eerst even voorstellen, ik ben Rob en ik ben nieuw op dit forum. Niet alleen op dit forum, maar dit hele wereldje is nieuw voor mij. Ik hoop hier heel veel van jullie te leren en ik heb dan ook oa. al veel kweekverslagen mogen lezen.

 

Zelf heb ik vorige week een tent geinstalleerd van 1.20m x 2.40m met 2 x 600W HPS lampen,

500m3 koolstoffilter, 750m3 afzuigkist, 250m3 aanvoer.

 

De af en aanvoer worden aangestuurd door een 7 ampere schakelkast die ik kan instellen op temperatuur en op de luchtvochtigheid.

 

Nu is het dan tijd voor mijn eerste kweekje. Ik heb voor mn eerste kweek gekozen voor 50 7th wave zaadjes, echter bleken dit er bij thuiskomst maar 41 te zijn :thumbsdown: .

 

Maandag 20 januari;

 

Ik heb 41 plastic koffie bekertjes gevuld met potgrond (licht bemest), deze goed bewaterd en vervolgens de zaden voorzichtig, 1 - 1,5cm onder de aarde gelegd.

 

Deze bekers heb ik vervolgens in een grote rvs bak (shaving dish) gelegd met een laag lauw/warm water van 3 cm.

Over deze bak heb ik plastic folie gespannen om de luchtvochtigheid te behouden.

 

Deze rvs bak heb ik in de badkuip gelegd welke gevuld was met eveneens een laag lauw water.

In dit bad heb ik een aquarium heater gelegd die ervoor zorgt dat het water een constante temperatuur houdt van 28 graden.

 

Donderdag 23 januari;

 

vanmorgen kwamen er tot mijn verbazing de eerste dametjes boven de aarde kijken. 6 stuks om precies te zijn.

Ik heb toen de RVS bakken, gevuld met bekers, in de tent gezet en 1 lamp in werking gezet. De temperatuur staat ingesteld op 26 graden continu, LV is om en nabij de 60.

 

Ik heb de cyclus ingesteld op 18 uur licht en 6 uur donker. Wie kan mij vertellen wanneer ik dit moet veranderen en wanneer ik met de voeding moet beginnen?

 

Ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen :dribble: :dribble:

Edited by rob8558

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meeste vragen die je op dit moment hebt staan daar.

naar mijn mening is je afzuiging te zwak voor 2x600watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meeste vragen die je op dit moment hebt staan daar.

naar mijn mening is je afzuiging te zwak voor 2x600watt.

Ik heb me laten voorlichten door de growshop en die zeiden dat 750m3 meer dan genoeg zou zijn en verzekerden me dat ik geen geuroverlast zou gaan krijgen mits ik de filter na 4 x vernieuw..

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zal ook geen geur overlast komen (zoalng je afzuiger niet meer dan die 500 cub er door heen trekt)

maar je zal wel warmte problemen krijgen door de beperkte afvoer, je zal nu max 500 cub kunnen afzuigen waar het wel het dubbele mag zijn in de zomer.

 

maarja hou vooral vast aan wat een verkoper je aanraad, die heeft vast het zelfde doel als jij... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad zelfde opp en wattage draai k met 1500m3 en filter ...

 

en wat een opperatie om je zaadjes te ontkiemen zeg shaving dish gevult in bad met aquarium verwarming op 28 graden... :wacko:

dat zou k voor de volgende keer anders doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meeste vragen die je op dit moment hebt staan daar.

naar mijn mening is je afzuiging te zwak voor 2x600watt.

ok dankjewel voor je feedback! Interessant artikel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd fijn, GS advies wat er voor zorgt dat je zeker volgende kweek terugkomt voor een upgrade en met afzuigers en filters blijft zitten, handel :likken:

 

Vervang de filter voor een 1000M3 (past ook stuk beter qua flensmaten) en neem passende maat slangen overal voor met zo min mogelijk bochten en zorg dat de actieve inblaas goed werkt en je kunt prima draaien tot ergens in de lente, daarna ff zomervakantie en zo in de herfst weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan ff snel een paar foto's van mijn eerste dames in wording :D

 

Ze staan nu precies 6 dagen in de grond waarvan 4 dagen onder de 600W hps. 1e dag begonnen op de hoogte van 1 meter en ondertussen gezakt tot 80 cm boven de plantjes.

 

De vraag is nu alleen wanneer ik de dames het beste kan ompotten naar de potten. En welke potten kan ik hier het best voor gebruiken? Heb 7 liter potten staan, zijn deze te klein?

 

:j :j

 

 

IMG 5593

IMG 5594

IMG 5598

 

IMG 5600

IMG 5602

Edited by rob8558

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb je pb beantwoord. Je foto's zijn niet zichtbaar die staan denk ik op private...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even een PH meter gehaald omdat ik de testers nu al beu was :wave:

 

Verder heb ik vandaag de dames omgepot naar 7 liter potjes en de 2e lamp aangemaakt.

 

Na 8 dagen 18/6, begin ik morgen met 12/12.

 

reacties zijn welkom :wave:

IMG 5610

IMG 5611

IMG 5614

IMG 5616

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet de link van je fotos tussen [url#] en [/url#] dan zie je meteen de foto en hoeven we niet te klikken de hele tijd;)

Wel de # weglaten

 

Hoeveel hoogte heb je want ik zou ze nog even laten groeien maar ik kan iets over het hoofd gezien hebben?

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet de link van je fotos tussen [url#] en [/url#] dan zie je meteen de foto en hoeven we niet te klikken de hele tijd;)

Wel de # weglaten

 

Hoeveel hoogte heb je want ik zou ze nog even laten groeien maar ik kan iets over het hoofd gezien hebben?

 

ok thnx voor de tip.

Totale gemiddelde lengte zit rond de 7 a 8 cm op enkele uitzonderingen na.

 

Bij welke hoogte zou jij omschakelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even 2 of 3 dagen laten aanslaan en dan klok op 12/12 met zoveel stuks, zou ik doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uit als 6,5 l

 

edit: zat er niet ver naast... 7 liter

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zooo weer even tijd voor een paar foto´s. Ik merk nu dat de dames behoorlijk beginnen te groeien. En ik heb inderdaad gekozen voor 7 liter potjes.

ik geef ze om de dag water van ~25 graden, afgezuurd naar een Ph van 5.8 met deze week nog met wortelstimulator en enzymen.

gallery_39937_16658_1253377.jpggallery_39937_16658_2716406.jpggallery_39937_16658_2249045.jpggallery_39937_16658_3514856.jpggallery_39937_16658_4013372.jpggallery_39937_16658_4684813.jpg

Edited by rob8558

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een beetje lage PH waarde je zit toch op aarde of heb ik iets gemist?

Zou hem zelf rond de 6,2 insturen dat loopt vanzelf wel op gedurende je kweek.

 

Anders ga je probs krijgen met opname van ca/mg/

 

Edit:

 

281235d1325194867-brown-spots-some-twisted-leaves-some-tips-curled-down-phchart.jpg

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een beetje lage PH waarde je zit toch op aarde of heb ik iets gemist?

Zou hem zelf rond de 6,2 insturen dat loopt vanzelf wel op gedurende je kweek.

 

Anders ga je probs krijgen met opname van ca/mg/

 

Edit:

 

281235d1325194867-brown-spots-some-twisted-leaves-some-tips-curled-down-phchart.jpg

 

Ah thnx man!! hier had ik inderderdaad geen rekening mee gehouden! Ik ben blij met je reactie!.

Edited by rob8558

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is mij net opgevallen dat op zo'n 3 a 4 bladeren gele vlekken aan t vormen zijn (zie 1e en laatste foto)...

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Te weinig voeding misschien?

 

 

gallery_39937_16658_1338949.jpggallery_39937_16658_736904.jpggallery_39937_16658_2374467.jpggallery_39937_16658_4218395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de planten eergister wel nat gesproeid. Maar alle planten en niet alleen deze ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...