Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannabisniss

Mijn eerste Guerilla 2014

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum en had al wat informatie ingewonnen over de Guerilla kweek, Heb verschillende locatie's (3) op het oog deze zijn aangrenzend aan een beekje tussen de vegetatie en maisvelden. Echter is dit terrein nogal lastig begaanbaar en kan er dus niet al te vaak langskomen. Mijn plan was om per spot 5 autoflowers te planten, ik denk dan aan de Easy Bud omdat dit een makkelijk te kweken plant zou zijn die niet veel aandacht nodig heeft. Is dit een goede keuze? Ik zoek een vooral een betrouwbare plant die schimmelresistent is, de opbrengt is voor mij van minder belang, aangezien dit ook de eerste keer is verwacht ik geen vet pot maar een totale opbrengst van 300 gram zou toch haalbaar moeten zijn. Ik ben van plan deze zaadjes rechtstreeks in de grond te stoppen omdat ik niet de mogelijkheid heb dit thuis te ontkiemen. Nu had ik al iets gelezen over de grond verbeteren dmv kippenstront, NPK en cocus. Welke grondsoort raden jullie mij aan voor de planten aangezien deze maar 1 keer word voorbewerkt. Ook wil ik graag preventieve maatregelen nemen tegen ongedierte die mijn mooie meisjes kunnen gaan aanvreten. ik had iets gelezen over het voorgroeien van de zaadjes door en een halve PET fles overheen te zetten zodat er geen ongedierte bij kan, is dit een goed idee? Later als de plantjes wat groter zijn gegroeid ben ik van plan iets om te stam heen te planten met een " anti-slak afdak". Ik ben nog vroeg maar een goede voorbereiding is het halve werk, alle tips zijn welkom!

 

Bij voorbaat dank,

 

Cannabisniss

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum...beterenoutdoor/ gaasje om die plantjes heen, slakkentape om die pet fles of slakkenkorrels strooien.

http://www.tuinadvie...duct.php?id=282

 

 

ohja en zorg dat ze afbloeien op het warmste moment, ergens na 15 mei ontkiemen. De meeste autoflowers zijn veelal niet zo schimmelresistent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las toch redelijks goede nieuws over de guerilla gold?... Hadden wel een uitstekend zomer verleden jaar. Maar ik denk niet dat ze auto's zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn wel auto´s in omloop met een redelijke opbrengst, iig zo aangeduid.. 50 gram of meer. zelf nog niet geprobeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn wel auto´s in omloop met een redelijke opbrengst, iig zo aangeduid.. 50 gram of meer. zelf nog niet geprobeerd.

Ik had er afgelopen zomer 1 welke 64 gram heeft opgebracht. Deze was van de soort de Think Different.

De rest v/d autoflowers hadden allemaal een opbrengst van 10 tot 25 gram minder.

Cannabisniss, ik zou het knap vinden als je van de Easy Bud 50 gram of meer van een plantje haald :)

Veel succes en een goede oogst gewenst :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is zo slecht nog niet eens xd hoeveel liter aarde had die plant ter beschikking sjorz?

zijn ze misschien ergens regulier te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette naam cannabisniss, klinkt zo lekker bekend en veilig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je Guerilla wilt doen zou je beter niet de hoogst mogelijk opbrengst van alle plantjes verwachten. Ongedierte, regen, wind, rippers, police... kan alles teleurstellend zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

KeepSmokingGreen, de plant had ruim 50 liter aarde beschikbaar.

Het was wel de enigste plant welke 50 liter aarde beschikbaar had. De rest v/d planten hadden allemaal 20/25 liter beschikbaar.

Hier een foto voor de duidelijkheid:

 

gallery_37784_15962_4506492.jpg

 

Het was de grootste plant welke vooraan op de foto staat :P

Of ze ergens regulier te krijgen zijn weet ik niet.

Ik heb hier zelf nog 85 zaden v/d Think Different liggen. Het zijn geen feminized zaden meer, omdat ze hier en daar tussen de geoogste wiet uit

zijn komen rollen. Ik ben vanplan ze dit jaar te gaan planten. Heb alleen geen flauw idee of dit ook zin heeft :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie tips! Erg handig. Welke aarde is het beste voor de plant om van ontkieming tot afbloei in te groeien? trouwens, omdat mijn plantjes aan de zijkant van een maisveld staan ben ik bang dat wanneer de boer gif gaat spuiten dit op mijn planten komt, weet iemand van jullie meer informatie over wanneer een boer dat doet, welk soort vergif dit is en hoe ik mijn planten hiertegen kan beschermen?

Edited by Cannabisniss

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bossig is ie wel, heb je er ook een foto van met toppen en van een droge top?

Ik heb er ff naar moeten zoeken op m'n pc, maar hier de foto's:

 

gallery_37784_15767_307563.jpg

 

Droge top:

 

gallery_37784_15767_565820.jpg

 

De toppen op de 1ste foto zijn nog niet helemaal volgroeid.

Ik heb hier ook geen foto's van omdat de 5 planten in de tuin waren geript.

De daders zijn wel gepakt en de oogst is terug genomen ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt er zat her en der wel wat rot tussen ja, maar droog is die top toch echt wel ;)

Of die top ook daadwerkelijk bij die plant hoorde weet ik niet zeker meer, maar hij komt zowiezo van 1 v/d planten op de foto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het zonlicht niet meer op de bodem komt, dus wanneer de mais tot kniehoogte is gegroeid kan je gaan planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is doorgaans niet de hoogte om te planten maar wanneer de boer stopt met spuiten, dan nog is het wenselijk dat je een week of 2 wacht en pas gaat zetten na een flinke regenbui, dan nog hark ik altijd de toplaag weg om zoveel mogelijk gif te verwijderen.

 

Dan is nog steeds de mais te laag, ik wacht tot ze een meter zijn, maar mijn zaailingen zijn dan al wat groter als ik ze zet om de tijd te compenseren die ze missen omdat ik wacht op een redelijke hoogte.

 

Ik houd altijd rekening met de inkijk, want meestal lopen er wandeladen en RUITER-routes naast en iemand die op een paard zit heeft zijn ogen op zo'n 3 meter hoogte als het niet hoger is en kan dus zo over nog laag veld uitkijken, hou hier rekening mee. Je kan dit uitsluiten door met de richting mee te zetten dus als het wandelpad of ruiterpad van noord naar zuid loopt, zet dan in een rij die gelijk loopt aan het pad, als er over het veld word uitgekeken zien ze niks verdachts omdat ze tegen de andere rij aankijken en zien dan niet dat er een rij is verwijderd, pas als je planten gaan bloeien en de mais genoeg hoogte heeft berijkt kun je extra rijen verwijderen.

 

vergeet ook nooit je grond goed los te maken en om te spitten zodat je wortels makkelijk hun weg vinden. Liever een maisveld met een zanderige grond dan zware klei.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is doorgaans niet de hoogte om te planten maar wanneer de boer stopt met spuiten, dan nog is het wenselijk dat je een week of 2 wacht en pas gaat zetten na een flinke regenbui, dan nog hark ik altijd de toplaag weg om zoveel mogelijk gif te verwijderen.

 

Dan is nog steeds de mais te laag, ik wacht tot ze een meter zijn, maar mijn zaailingen zijn dan al wat groter als ik ze zet om de tijd te compenseren die ze missen omdat ik wacht op een redelijke hoogte.

 

Ik houd altijd rekening met de inkijk, want meestal lopen er wandeladen en RUITER-routes naast en iemand die op een paard zit heeft zijn ogen op zo'n 3 meter hoogte als het niet hoger is en kan dus zo over nog laag veld uitkijken, hou hier rekening mee. Je kan dit uitsluiten door met de richting mee te zetten dus als het wandelpad of ruiterpad van noord naar zuid loopt, zet dan in een rij die gelijk loopt aan het pad, als er over het veld word uitgekeken zien ze niks verdachts omdat ze tegen de andere rij aankijken en zien dan niet dat er een rij is verwijderd, pas als je planten gaan bloeien en de mais genoeg hoogte heeft berijkt kun je extra rijen verwijderen.

 

vergeet ook nooit je grond goed los te maken en om te spitten zodat je wortels makkelijk hun weg vinden. Liever een maisveld met een zanderige grond dan zware klei.

 

Greetz!

 

een boer gaat vaak op zijn trekker staan....om ff te kijken..als hij langs rijd.....meerder malen zelf gezien....

 

ik beweer niet dat hij dat doet om wiet te vinden...hij kijkt of overal de mais gelijk opkomt...etc...

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zo carpe, dit is vaak in het beginstadium van de mais.

 

Ik ben ooit in een boom geklommen en mijn zicht over het veld was vanaf 6 a 7 meter hoogte, 3 rijen waren verwijderd en ik wist waar ze stonden. En werkelijk niks te zien, ik verbaas mezelf er nog steeds dagelijks over. Dus ik maak me niet druk over dat de boer iets ziet.

 

Dit was in een diagonale positie ten opzichte van de richting van het veldje dus als er iets te zien moest zijn was dit een uitermate gunstige hoek om iets te moeten zien, maar niks te zien. Je kunt dus spelen met het landschap om het onzichtbaar te maken vanaf de flanken, zelfs op hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...