Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nieuwe rondes, nieuwe kansen.. Een geitenwollensokken kweekje geïnspireerd door Polletje en 3.0. Daarbij zie ik pageviews van mijn collega growers omhoog schieten in de kweekverslagen dus, hierbij het kweekverslag van mijn ondergrondse kweekje. Oh nee het is een in het centrum gelegen schoenenwinkel, maar dat terzijde..

 

Dit is een nieuw hokje op een nieuwe locatie, ik heb tentjes afgezworen dus hierbij een echt hok. De mensen die mijn vorige kweekverslag hebben gevolgd kennen mijn dilemma, bio vs hydro, de uitslag is bio omdat ik me hier beter bij voel. Men zegt dat monsterscores met bio moeilijker te behalen zijn maar dat het wel mogelijk is. Daar gaan we dus voor...

 

 

Biologie:

Jackberry (7-8 planten per pot)

Regenwormen (uit eigen kweek)

Natuurlijke bestrijdingsmiddelen (indien mogelijk). Dus: Beestjes bestrijden met beestjes

375L Smartpot (WAT EEN TERING WERK OM AL DIE AARDE TE MENGEN!)

Goldlabel Costum Mix (7 zakken per pot, hadden wel 9 in gekund!)

20 Buffertabs per m2

Biochar (5L per pot)

Perfect start (400g per pot)

Symbiose (schimmels)

Bacto

Aptus K

 

 

Materiaal:

Gavita 1000DE lampen

Opticlimate

Maxicontroller (CO2, VPD meetsetje)

Orca folie

Afzuiger met Uvonair

 

 

Het standaard plan van aanpak:

Volgens het Sannie schema alleen de laatste week extra Aptus K.

 

Mijn persoonlijke plan van aanpak :

Ik ga het een beetje anders doen dan anderen. De eerste week gaat als volgt: In een biologische kweek haalt de plant wat hij nodig heeft zelf uit de aarde. MAAR de eerste dagen (week) zitten de wortels nog niet in de grond en is het bodemleven nog niet optimaal. Tóch weet ik uit mijn vorige ronde doet een stek het goed op een hoge EC in het begin. Ik geef dus de eerste dagen 50ml water + voeding op het stekblokje zodat de plant wel zijn voeding en water krijgt voordat zijn wortelstelsel volledig ontwikkeld is en dus zijn eigen voeding kan zoeken. Ik geef in het begin PUK Start A+B voeding met een EC van 4 en een PH van 5,5.

 

 

gallery_31853_16646_111140.jpg

 

 

 

ECHTE Foto's komen later deze middag als ik op locatie ben, gelukkig hebben ze daar internet dus moet dat wel lukken...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tijd voor wat Gavita geweld!!

Gewaagde start EC.

 

Ik kijk mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat jullie meekijken! Pod, Space, Boosie en Jansen!

 

Blaas jij ozon binnen af ?

 

Momenteel staat de Uvonair gewoon in het hok zelf te blazen om alle schimmels en bacterieen te doden in het hok en de stekken. Dit laat ik 48 uur zo staan en daarna zet ik de uvonair gewoon tussen de afzuiger.

 

Ik heb twee afzuigers, één voor de dag en één voor de nacht. Waarom doe ik dat? Als de lampen aan staan dan is de lucht warm en als je dan naar buiten blaast krijg je hotspots. Met lampen uit heb je dat probleem niet dus kan er gewoon naar buiten worden afgeblazen. Met de lichten aan wordt er binnen afgeblazen inderdaad via de het UV model Uvonair(300-400m3). Er hangt ook nog een Phresh filter voor, de Uvonair (UV 80H model) staat alleen aan in de lichten-aan periode (want dan stinkt het). Dat is ook het moment dat de winkel dicht is dus er zijn dan geen mensen, dus ook als het wel schadelijke concentraties aan zou nemen dan nog is er niemand die er last van heeft. Ik wil gewoon voorkomen dat het in het pand ruikt naar filter of wiet. Een kwekert herkent die geur namelijk direct...

 

In de donker periode gaat de lucht via een phres filtertje gewoon naar buiten via een pijpje op het dak, er zit een coffeeshop naast dus daar ruikt niemand ooit weer wat van.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk.. Jij zelf komt er ook niet overdag?

 

Neem aan dat je draait in de avond..

Dus geef je voeding enz als het voor de planten donker is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke plannen alleen die ozon binnen die tast toch ook metaal en zo aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruik je dan geen 'onweerslucht' in die winkel? (als je 12 uur daarbinnen blaast )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste; het is voor mij ook de eerste keer met dit apparaat werken.

Ten tweede; het betreft het Uvonair UV model. Deze is speciaal ontwikkeld om naar binnen af te blazen. Hij heeft een capaciteit van rond 450m3 max. Hij is dus niet erg sterk. Bovendien kun je hem halveren door één UV lamp uit te zetten.

 

Ik zal jullie gedurende dit verslag mijn bevindingen laten weten. Misschien moet ik werken met een timer dat hij 5min aan en 5min uit staat. Misschien moet ik hem de gehele kweek op de helft van het vermogen laten draaien. Dat moet ik nog uitzoeken.

 

@ Boef. Ik heb een Green Hornet lampje :D Dus ik kan inderdaad 's nachts werken. Toch geef ik liever 1,5 uren nadat de lampen aangaan water maar dat is geen probleem. Hij staat nu 48 IN het hok te blazen, maar daarna gewoon naar buiten. In de winkel zelf zit een mechanisch filter die de lucht in de winkel afzuigt dus daar krijg je ook geen hoge concentraties en binnen in het hok zal geen/weinig ozon aanwezig zijn naar deze initiele 48uur want hij blaast immers naar buiten de ruimte.

Als je bedoelt dat ik eerst door de winkel moet lopen om in het hok te komen en zodoende ook met ozon in aanraking kom dan houd ik mijn adem wel even in. Bovendien is dit model vrij zwak, en de uitblaas ruimte groot dus ik verwacht geen hoge concentraties ozon in die ruimte. Misschien moet ik eens een teststripje bestellen, dan weet ik het zeker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kwekert herkent die geur namelijk direct...

 

Of het valt 'm al niet eens meer op :P

 

Maar succes, klinkt als een leuke locatie, een schoenenwinkel naast een coffeeshop :P

Hoeveel knal je er weg? 7 a 8 per pot, maar hoeveel potten? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DonBone. Zoals uit het verhaal hierboven blijkt is de concentratie ozon niet hoog, je ruikt het ook bijna niet tenzij je voor de uitblaas gaat staan. Ozon is alleen schadelijk in hoge concentraties. Er staan ramen open en er is mechanische filtering. Ik verwacht geen problemen, maar de tijd zal het leren. Jullie kunnen mooi meeliften op deze info..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, ik ga hier lekker voor zitten :popcorn:

 

Jackberry ga ik ook nog mee aan de slag ;)

 

Laat ze maar is zien wat bio kan doen met zo'n setup :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ botsautobob. Ja een leuke locatie. Moet zeggen dat het wel een uitdaging was maar het is van een vertrouwenspersoon die door de crisis zijn winkel slecht draait. Ik help hem een beetje uit de brand (Er hangen 3 mabo's bij, een co2 melder, een rookmelder en er staan twee handblussers bij van 5kg per stuk). Wat betreft de aard en omvang, t'is maar een klein kweekje (het is een hobby forum). Ik heb met opzet met een grote aarde buffer en weinig planten gewerkt zodat ik er zo weinig mogelijk hoef te komen en eventuele boetes beperkt blijven (verzoek van mijn compagnon).

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miami. Jep, gaan we doen. Ben zelf ook benieuwd. Eens kijken of we over de 1.2gr/watt gaat deze keer. Moet zeggen dat ik wel iets minder watt/m2 (+/-600watt/m2) dan de vorige keer, toen had ik 700watt/m2 dus als alles verder goed gaat dan zou dat nu ook gemakkelijk gehaald moeten worden.

 

But then again: het is de eerste keer draaien met bio, eerste keer dit hok en het is een 7 weken soortje. Dat kost ook altijd opbrengst. Maar laat ik ambitieus blijven, ik ga voor minimaal 1 op 1 :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes kerel! leuk dat je een bio-uitstapje doet :D

 

ben al erg benieuwd naar de fotos!

 

de info klinkt in iedergeval veel belovend!!

 

jackberry de polletjes cut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go City go!!!!!!

Nice man, deze houden we in de smiezen, ik ken iid je ongemak van het aarde mengen, bij jou ook alles zwart door de Biochar? :lol:

Succes kerel.....en zoals 3.0 al zegt, kick ass bro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook mee als ik niet de andere kant opkijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man man. Ben benieuwd hoe dit je zal bevallen.. Doe je best man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst, bedankt iedereen voor de enthousiaste reacties allemaal.. Ik word er bijna zenuwachtig van :D

 

Dan nog even snel reageren op de vragen:

@ Skunkmonster. Pol cut inderdaad.

 

@ 3.0. Niet te hard roepen, Rackert, Podhead en Noob zijn er ook bij maar ga inderdaad hard mijn best doen om Bio naast kwaliteit qua opbrengst weer op de kaart te zetten!

 

@ Rackert. Raad je aan niet te lang de andere kant op te kijken want verwacht met een week of 7 wel klaar te zijn :) Misschien kun je me nog een goede knipmachine aanraden :D

 

@Starter. Een City rondje inderdaad, met eigen gekweekte regenwormen nog wel :)

 

@ Don Lorro. Ik ben ook benieuwd al heb ik heb al mijn geld op Bio gezet, ondanks alle advies van de guru's hier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 weken moet genoeg zijn om een paar geitenwollensokken te breien :P ben tenslotte de grote grijze geitenbreier

 

Succes er mee man, maar aan je setup te zien komt dat wel goed ;-)

Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...