Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

waarom heeft dit forum 2 trackers?

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik gebruik sinds kort het programma ghostery en deze geeft een melding als er op een site een tracker staat/werkt.Op deze site zijn de volgende 3 trackers aanwezig Open X en Google analytics en google +1.Waarom staan deze op de site?

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je te paranoide bent om hier te komen waarom ben je der dan nogsteeds? Websites maken ook gebruik van statistieken hoevaak het wordt bezocht :)

 

En sinds kort dus je eigen ip staat hier ook al op geregistreert, is heel makkelijk nu om die 2 ips te linken RUNNN RUNNN THROW UR PC OUT OF THE WINDOW MIGHT HELP! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het niet vertrouwd kan je altijd nog Tor browser gebruiken + een VPN tunnel. Knappe jongens als ze je dan nog vinden.

 

Maar wees eens eerlijk, ik denk niet dat Justitie actief kwekerijen met 1 lamp opspoort :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het verschillende dingen zijn?

 

OpenX is een open source programma om advertenties te plaatsen op een website. Google Analytics is voor het analyseren van webbezoeken. Google +1 is om "likes" te geven op Google+.

 

Die laatste is nieuw overigens, maar er staat inderdaad ook zo'n g+1 knopje onderaan. Al kan ik me toch met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iemand wietforum pagina's gaat "liken" op een social network. of je moet ook al een alias hebben op Facebook of Google+. Zal wel standaard zooi zijn wat is overgenomen in het template.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom staat er in mijn profiel dat ik 1008 active posts heb maar naast mijn posts dat ik 995 posts heb? Wat is er gebeurd met die 13 andere posts? Is dat ook het gevolg van twee verschillende trackers?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was er niet een chat forum ofzo waarvan de posts niet altijd mee tellen?

 

Die cookies hebben daar niets mee te maken. De tellingen zijn van het forum zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet. Ik heb nooit gechat.. Bij jou komen de berichten wel overeen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, sorry ben even vergeten hoe het exact zat, maar er was laatst een discussie over iemand met veel posts en dat die er nog extra had ergens anders die niet telden. Ben alleen vergeten waar die discussie was :) Amnees had bijvoorbeeld laatst 10000 posts terwijl er in het profiel veel meer staan (bijna 12 duizend).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag de naam Amnees nooit typen,

wedden dat 'ie hier zo binnenvalt?

 

Candyman, candyman, candyman is er niets bij als je ze vergelijkt met Amnees, Amnees, ... ZIE IK DURF ZELFS NIET!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou denken dat die man een kwekert is maar zijn echte doel op aarde is het scannen van nullen en enen op zoek naar die bijdehante, offtopic of dubbelzinnige opmerking...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Baekelandt: :lol:

 

Volgens mij worden de berichten bij de "Nieuws/Media topics" niet meegeteld.

 

Groeten Beaker :spliff:

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm dat kan natuurlijk ook..

 

Want het idee is dat mensen die daar posten geen bijdrage leveren aan de informatieve waarde van het forum? Dan zouden ze wat mij betreft ook de meetings etc wel eens weg kunnen halen uit posts.

 

Eens even kijken wat Donner zijn profiel aangeeft, ik zie hem namelijk vaak dingen in de nieuwssectie plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik gebruik sinds kort het programma ghostery en deze geeft een melding als er op een site een tracker staat/werkt.

 

Kun je aan een leek uitleggen wat die zin inhoud?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij dat nou ook eens doet Racker. Anyway het betekent dat de site gegevens van jou als gebruiker gebruikt :D

 

Deze trackers zijn onschuldig overigens. Gegevens als waar je vandaan komt (IP), je browser (en misschien je surf-historie) en je platform (en je cookies).

 

Ik heb het je al vaker verteld maar je begrijpt dat deze gegevens veel kunnen zeggen over de persoon achter zijn schuilnaam. Maar wil je niet bangmaken hoor, de trackers van hier zijn onschuldig...

 

@ Baeker & Land: Donner heeft inderdaad een hoop meer actieve posts dan naast zijn naam staan. Zou dus inderdaad met het nieuws topic te maken kunnen hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cookies bevatten alleen een ID. Daarmee kunnen ze dan bijvoorbeeld zien dat je de site al eerder bezocht hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wietefras. Juist, en daaruit kun je ook een profiel opmaken. Zoals ik al zei, de drie trackers op de site zijn onschuldig, het zijn ook niet de mods waar ik bang voor ben.

 

@ Boef. Ik meng me niet in jullie echtelijke conflicten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha die amnees..

 

Zullen we hem voortaan negeren met zijn alle?

 

Ghe ghe, i am in. gewoon een beetje gaan staan fluiten :whistle: tom tie tom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Juist, dat dus. Nu maakt menig WF lid zich hier niet druk over, maar ze kunnen er heel veel meer uit halen dan dit... Maar zoals gezegd in het WF regelement; je bent verantwoordelijk voor je eigen veiligheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...