Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sensi life

koude hokken en tenten energiezuinig verwarmen!

Recommended Posts

Iets wat overigens energiezuinig is en ook buiten je meter om gaat is een laserkachel

 

We hebben het dan over een laser kachel, als je idd die berekeningen meeneemt is de kachel een mooie oplossing, energiezuinig.

De stroom is idd voor de thermostaat en de ontsteking.

Die 2 a 3 kannetjes was voor een complete ronde in bv de winter obv een 10m2 ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep. Krasi. Maar je kunt zelf gemakkelijk rekenen. Dit is de lichtste laser kachel. Die is voor 50m3-120m3. Als jij een kamertje hebt van 10m2 en die is bijvoorbeeld 2,5m hoog dan heb je dus 25m3. Dat is 2x zo weinig als de lichtste stand. Minimale verbruik is 0,083L per uur. Als je dat verbruik zou nemen dan zou je dus met een kannetje van 20L zijn 240uren. 240 delen door 12 uren (donker periode)=20 dagen. En dat is dus in geval dat je een ruimte hebt van 50m3 dus bij een ruimte van 10m2 met 2,5m hoogte is de kans groot dat je nog ver onder dat vebruik gaat zitten in een gesloten kweekje omdat je daar bijna geen lucht ververst. Al met al weet je zelf wat je kunt halen uit een hokje van 10m2 en als je dan 2/3 kannetjes moet halen dan is dat toch niet zo raar...?!

 

 

Als je wel afzuigt dan zal het niet veel schelen want dan moet je ook weer koude lucht opwarmen. Als je een tentje hebt kun je dus de lucht in de nacht niet weg blazen maar gewoon steeds de lucht tussen de tent en de kamer laten circuleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat komt er nog meer uit behalve co2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht.

 

Weinig licht, maar wel iets om rekening mee te houden. Co2 valt wel mee, geeft echt heel veel warmte dus een klein hokje zal hij binnen no-time verwarmen en je afzuiging haalt dat zo weg. Bovendien is dat niet schadelijk voor je planten in de nachtperiode.. 120m3 is een ruimte van 48m2 bij 2,5m hoogte! Dat is een flinke verwarming. Gebeurt dus alleen als hij moet verwarmen.

 

Licht (van de vlam) straalt er voor uit, dus als je hem in je ruimte hebt zet er dan even iets voor zodat het licht gebroken wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles een beetje nagelopen en naar mijn mening zijn de tubes uiterst handig als je geen tweede hokje wil neerzetten

maar de beste optie is om met 2 hokjes te draaien.

levert namelijk nog wat op behalve alleen een hoge energie rekening :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool topic ! Net wat ik zocht, wat experience ! :)

Misschien kunnen jullie me even helpen de knoop door te hakken?

 

De temperatuur in de kamer is tijdens de nacht zo'n 21-23°c, en in die kamer een dr90 tentje.

Met de afzuiging aan zal het net te koud zijn voor de dames, dus zo'n heatertube lijkt wel zeer intersant. Ik mik op zo'n 25tal graden 's nachts

 

Vraagje over die tube heaters,

Kan je deze op een dimmer plaatsen en/of aparte thermostaat?

En ik zou deze vertical in mn dr90 tentje hangen, maar die zal wel tegen de planten zitten, Lukt dat ? Ook geen brandgevaar zo?

Of misschien beter horizontaal ophangen boven de lamp of in de inlaat leggen?

 

Alvast bedankt !

Djo

niet doen 21 is ongeveer ideaal, 25 te hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hij vast lezen |Grow weed.

De post is van 26 mei.

Last Active Jul 16 2014 01:18

 

:) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik zo'n buiskachel ook via de Dimlux AUX/FAN box aansluiten op de maxi-controller?

Dan heb ik toch geen externe thermostaat meer nodig voor die buisverwarming?

 

thanks alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik zo'n buiskachel ook via de Dimlux AUX/FAN box aansluiten op de maxi-controller?

Dan heb ik toch geen externe thermostaat meer nodig voor die buisverwarming?

 

thanks alvast

jawel dat is mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

is al dat gedoe nou echt handiger dan elektrische olieradiatoren + waterverdamper + verwarmingsmat + arduino controller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...