Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greenstuff

HELP! bladproblemen

Recommended Posts

hier even een vraag voor een maatje van mij,

 

setup:

 

sj 120/240

3x600 watt philips lamp

1500 kuub afzuiging

21x18 liter potten

medium: goldlabel lightmix

voeding: canna

ph: 6,0

EC: 1,8

pp stekken

 

 

inmiddels staan de dames 4,5 week in de bloei, na 2 weken bloei begon de ellende : spint.

de spint is inmiddels bestreden, in die zelfde week begonnen er ook roestvlekjes op het blad te ontstaan.

begin week 3 een beetje extra magnesium meegegeven maar het is er niet minder op geworden.

 

nu de vraag wat is volgens jullie het probleem? te veel/weinig voeding of is er iets anders aan de hand?

 

 

de korreltjes die op het blad liggen zijn van de roofmijt die uitgezet zijn

 

 

gallery_10206_16618_2896631.jpeg

 

gallery_10206_16618_1004217.jpeg

 

 

gallery_10206_16618_1852261.jpeg

 

 

gallery_10206_16618_1049510.jpeg

 

alvast bedankt.

 

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op overvoeding (die waas aan de randen van het blad).

Hier heb ik Amnesia op steenwol staan, ook iets 'raars' aan rand groot blad en EC nameten.. kwam op EC 3.3 en een ph van 5 waar ik 1.3/5.4 gaf en ik had nog amper verbrande bladpuntjes waarmee je overvoeding vaak associeert.

 

Roestvlekjes dus magnesium tekort redenatie snap ik niet helemaal, dan had er toch ook veel meer wolkachtige chlorose tussen de nerven moeten zitten en niet aan de bladranden?

Eerder probleem met calcium wat oa ook een probleem met magnesium inhoudt als het op roestvlekjes aankomt en calcium is best wel gevoelig qua buffering in medium en opname in juiste ph range, onder de 6 (je geeft 6 water maar ga er maar vanuit met die EC dat het in de pot 5.8 is)

gaat het een stuk minder op aarde.

 

Voeding terug naar 1.6, ff aankijken en de ph wat hoger (max 6.4) en het zou beter moeten gaan, nog beter gaat het als je de volgende keer niet meer zo strak op ph stuurt en de ph buffer in de canna voeding zijn ding laat doen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff op een side note pas op met die korels en zn toppen ze kleven dr zo aan zijn lastig weg te halen en niet lekker omte roken, ( gaat wel goed zotezien maar dat je/hij het weet ) ik had het met schilfers van beukenotjes met m'n roofmijten of zoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op overvoeding (die waas aan de randen van het blad).

Hier heb ik Amnesia op steenwol staan, ook iets 'raars' aan rand groot blad en EC nameten.. kwam op EC 3.3 en een ph van 5 waar ik 1.3/5.4 gaf en ik had nog amper verbrande bladpuntjes waarmee je overvoeding vaak associeert.

 

 

 

Ik gebruik een schema voor PP en daar zit ik de gehele ronde boven de EC 2.0 op gold label special mix en draaide ik super mee. .Zou het gewoon niet eerder alleen aan de PH liggen?Los van het feit dat het beter is ff de voeding iets terug te schroeven.

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je daarmee zeggen van die andere kweek?

Dat dit het dan ook maar zo moet doen?

Ene hok/kweek is echt de andere niet ook al is 'alles hetzelfde' pas daarmee op.

 

onder de 6 (je geeft 6 water maar ga er maar vanuit met die EC dat het in de pot 5.8 is)

gaat het een stuk minder op aarde.

 

Voeding terug naar 1.6, ff aankijken en de ph wat hoger (max 6.4) en het zou beter moeten gaan, nog beter gaat het als je de volgende keer niet meer zo strak op ph stuurt en de ph buffer in de canna voeding zijn ding laat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!!

 

Nu heb ik nog een vraagje.

Vanaf zondag zou er pk13/14 meegegeven moeten worden, is het wel verstandig om dit te doen of is het beter van niet?

 

 

Alvast bedankt

 

Gr. Greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet gezonde planten geef je geen PK boost, in ieder geval niet zoals aangegeven in schema.

 

Kijk 1st eens aan hoe ze reageren op minder voeding, dagjes later dan gepland kan toch ook nog met die PK troep?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er ook last van maar ben net pas begone met een nieuwe ronde

wat raden jullie mij aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook last van kriebel in je oren als je naar de panten gaat kijken amnesia27?

 

Lekker duidelijke omschrijving van je vraag :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...