Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
skulls

Hoelang moeten men dames nog ongeveer??

Recommended Posts

Iemand enig idee of deze dames bijna klaar zijn en hoelang ze nog ongeveer moeten staan

Ik denk dat ik ook een magnesium probleem heb :s maar moet nog maar ff dus zal wel goed komen denk ik

normal_NLX-flowering-day50-b--.JPG

 

Growroom

 

NLX-flowering-day50-d--.JPG :smoke

 

TOP

 

normal_NLX-flowering-day50-i--.JPG

 

Raar stipjes op dit blad (is enige blad die dit heeft)

 

normal_NLX-flowering-day50-j--.JPG

sommige bladeren zijn uitgedroogd en verbrand :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste blad wil niet meteen zeggen dat het heeft te maken met uitdroging hoor volgens mij kunen het ook PH schommelingen zijn

OJA die top ziet er heerlijk uit die kristalletje :verrygood chapeau!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx :blink:

beginners geluk :verrygood

is mijn 5de kweekje eerste gelukte op deze locatie en dan net nu ga ik waarschijnlijk verhuizen :smoke

2 keekje gingen totaal de mist in hier (eerste 2 waren op andere locatie)

Deze keer lukte hij vrij goed al denk dat de opbrengst wat laag gaat zijn

 

hier nog paar fotos van men toppies

 

NLX-flowering-day50-g--.JPG

 

NLX-flowering-day50-h--.JPG

 

NLX-flowering-day50-c--.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

Stekboer zei 5 NLX - 5 PP

maar volgens mij zijn het allemaal NLXjes

khoop dat hij zo lekker zal smaken als ie er uit ziet :smoke

 

Maar hoelang moet ie nog staan 8 weekjes beetje vroeg voor nlx ,NIET??

Zouden ze nog zwellen?Bij vorige kweekjes heb steeds te vroeg geoogst denk ik

want nu komen er net bollen aan :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schat op de tijd van de foto nog zo'n 3 weken. als je het zeker wil weten moet je een sterk vergroot glas kopen iets van 24x ofzo, dan kan je naar de trichomes kijken en als je 70% mistige/wazige witte trich's hebt, 20% amberkleurige trich's en 10% nog heldere witte trich's hebt moet je oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het zeker doen. iedereen zei nog een weekje of zo maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. ik zou zeggen op et tijd dat de foto s genomen nog minstens 3 weken. kijk dan alle haren zijn ook nog wit, hoewel ik dit geen goede methode vind. ik zou ze gewoon een klein klein beetje magnesium doen en dan wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat gebruik ik daar voor pro en hoeveel??? :smoke

En waar ken ik da hale :verrygood

 

mvg skull

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan ik nog iets aan men magnusium probleem doen of is dit te laat

Magnesium probleem ?/ ijzer tekort ! daar lijkt het helemaal op.

 

Dit las ik erover in een info blad van Canna:

 

Groen gele verkleuring van binnen naar buiten . De nerven blijven meestal groen.

En als het erger wordt:

Vergaande vergeling tot soms bijna wit kleuren van de bladeren,ook grotere bladeren worden geel .

 

Is je voedingswater steeds op de juiste ph geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

medium is aarde dus ik heb eigenlijk nooit de PH gemeten:(

 

de bladeren worden geel daarna drogen ze uit en worden bruin!!! (punten) geef al meer dan 1.5 week geen voeding meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met pro eens dat ie nog een stuk langer moet bloeien dan 1 week.

 

Bij intensieve teelt binnen in weinig grond( 10 liter ofzo) gaat de ph van je voedingswater toch ook een rol spelen . Het water uit de kraan heeft al snel een ph van 7.7 ( hier wel )

 

Heb je de potten ook al eens doorgespoeld? met zoveel water dat het onderuit je potten loopt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magnesium probleem ?/ ijzer tekort ! daar lijkt het helemaal op.

Mee eens, eigenschapje van canna :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een ph van zo'n 7.5 ontstaan er tekorten in de plant , ook al gooi je een heel vaatje onverdunde Voeding in je grond/mediumbij, wijze van spreken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zal ik mijn ph best maar eens meten :verrygood

Volgende week zal ik dan wel even de growshop binnenspringen om bitterzout

Hoop dat ik ze nog wat groen kan krijgen :unsure: Na hoeveel dagen zou ik enig vebetering moeten zien?

week 8 zit er bijna op maar ze kunnen nog wel een weekje staan denk ik

Morgen zal ik er nieuwe fotos van nemen ,staan ze net 56 dagen in bloei

skull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar je hebt dus nog niet doorgespoeld ? is erg belangrijk want dat kan de bladvergeling eventueel ook gelijk verhelpen , als de ph van het spoelwater maar goed is .

 

De meeste voedingen zijn zo goed dat ze alles bevatten wat nodig is !( tenzij je jerry-can met voeding lang in het licht gestaan heeft) . Ontstaat er een tekort aan iets in de plant dan hoeft dat niet te betekenen dat je voeding tekort schiet !

 

Er zijn andere redenen waardoor tekorten kunnen ontstaan zoals overbemesting , verkeerde PH waarde, verkeerde grond temperatuur .

 

Mijn ervaring tot nu toe is ,dat ik bij het bezoeken van 'probleem tuinen' er meestal achter kom dat er overbemest is en/of slecht gespoeld.

De plant gebruikt maar minime hoeveelheden aan voedingsstoffen. Deze stoffen worden niet rechtstreeks omgezet in plantcelmateriaal(organisch) voor het opbouwen van de plant. De voedingsstoffen zorgen er alleen voor dat de bouwstenen en energie die uit de fotosynthese fabriek voortkomen op de juiste manier functioneren.

 

Het idee dat alle bouwstoffen voor de plant uit de voeding moeten komen zet sommige mensen aan tot het ,te fanatiek bemesten van hun gewas .

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ze in het begin dat ze geel werden gespoeld in de 6de week (heb toen 2 liter per pot gegeven water kwam er toen goed uitgelopen hebben toen 5 dagen moeten drogen geef ze sindsdien enkel nog schoon water

 

De grond tempratuur is ongeveer 25-28 c°

De ph kan wel nog niet meten want khad mijn meter op laten staan en nu zijn de batterijen leeg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je fosforzuur of een ander geschikt zuur ? Dan moet het zonder ph meter ook wel lukken om d eph in ieder geval onder de 7 en boven de 5 te krijgen . Aan de hand van de hardheid van het water bij jou kunnen we misschien een dosering doorgeven .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt anders toch ook even lakmoes papier kopen bij het tuincentrum werkt ookwel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , dat kan ook inderdaad . Die hebben ze ook bij de Apotheek . van die kleurcode stripjes . Wanneer je ze niet in sterke zuren steekt kun je zo'n stripje zelf meer als 10 keer gebruiken , en er zitten 100 strips in 1 doosje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...