Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Casto

Monsanto, Gevaarlijk of niet?

Recommended Posts

Ik ben een hele tijd terug eens een artikel tegen gekomen op een wetenschapssite die ging over monsanto.

Nu volgde ik de ontwikkelingen van dit bedrijf regelmatig maar verloor het een beetje uit het oog.

Toen kwam ik opeens dit artikel tegen:

 

http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/07/monsanto-krijgt-patent-op-broccoli/#.UtWmV3-9KK1

 

Wat vinden jullie hiervan?

Ik vind het nogal bedreigend overkomen, proberen via patenten de hele industrie proberen te claimen.

 

Enge mannetjes en vrouwtjes dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik hoor veel over monsanto, genetische manipulatie en hoe gevaarlijk het wel niet is, als er op blikjes staan 'genetisch gemodificeerd' (vooral mais) dan moet je er eigenlijk al vanaf blijven, ik zelf eet zo veel mogelijk biologisch voedsel, je wilt toch ook bio weed

 

mike adams. healthranger heeft er vaak over als je goed engels kan zeker interesant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik let zeker op wat ik eet maar kan niet begrijpen dat mensen hier mee bezig zijn.

 

Dat je een groente, fruit beter wil maken kan ik nog wel snappen.

Dat doen wij in mindere mate met onze cannabis plant ook natuurlijk.

Alleen bij dit soort praktijken gaan ze wel erg ver en dan kan ik niet geloven dat het gezond kan zijn.

 

Maar als monsanto kan doen wat ze willen is het straks verboden om nog groente te kweken, als het niet van hun merk is.

Dat vind ik een enge gedachte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klik

 

Monsanto gemodificeerde troep ontlopen is nog best lastig en helaas is Monsanto echt niet de enige die het flikt (Syngenta oa).

Iemand bordje lekker havermout snel uit de magnetron (ik moest erg lachen om de reclame van Quaker, gelukkig eet ik bijna niks besmets)

 

klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er ook z'n lijst in tekst versie lostchild ik kan niks vinden, maar ik ben dan ook even met de planten bezig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vraagt, wij draaien.. pas op... je broek zakt af van al die zooi die je ongemerkt al via links- of rechtsom besmette Monsanto produkten naar binnen hebt gewerkt, glaasje cola?

 

Unilever.. da's een grote speler in onze supermarkten :rtfm:

 

KLIK

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er 1 reden zou zijn warom ik keen kinderen zou nemen is het monsanto/bayer

 

gen-tech is fucked up business! zeker met alle patenten die ze overal op nemen, en onschuldige boeren financieel kapot maken als hun crop perongeluk bestoven word door een monsanto plant..

 

niet dat het uitmaakt, uiteindelijk gaat toch alles kapot zolang het niet round-up ready is!

gelukkig hebben we voor zo'n wereldramp ergens in spitsbergen een wereld zaadbank met alle zaden van alle soorten planten ter wereld... onee die is ook grotendeels gefinancieerd door monstanto!!!

 

ze creeren nu al kunstmatige voedselschaarste door prijzen op te drijven

uiteindelijk hebben ze alles op de helewereld dood gespoten en kunnen we niet anders dan Monsato gen-tec voedsel verbouwen

 

dan hebben we het nog niet eens over de politieke lobby, en achterhouden van zelf gefinanceerde onderzoeken zodra de uitkomst hun niet aanstaat, daarbij hebben we het over Onze gezondheid van de pesticiden die ze gebruiken..

 

dan het gif uiteraard!neonicotinoiden dat is nog het aller engste.... niet alleen alle vervelende insecten gaan kapot, maar een belangrijke niet te onderschatte factor is DE BIJ

 

de honig Bij zorgt wereldwijd voor +/- 40% van alle voedsel productie door bestuiving

hele kolonies bijen gaan letterlijk naar de klote,

 

maar ook daar heeft monsanto een oplossing voor: de killer bee! een gen-tec gemodificeerde turbo bij die resistent is tegen gif, alleen ga je wel dood als je gestoken word

 

einstein zei ooit: zodra alle bijen in de wereld uitsterven zal de mensheid snel volgen...

 

 

k heb toevallig het afgelopen jaar een paar docus gezien over monsanto.. word je niet vrolijk van

alleen zijn we met te weinig mensen die er bewust van zijn dat het al te laat is!

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=fONUvkPPMGY

 

 

interesant om te downlaoden: more than honey, the hive, zo zijn er nog vele die over het zelfde onderwerp gaan..

 

k zal misschien feitelijk een klein beetje naast de waarheid zitten, kijk die docus altijd knetter stoned!

maar t is zeker niet te onderschatten

 

maar uiteindelijk zouden we zonder gentech ook allang met een voedselschaarste zitten

en werken we allemaal mee aan de financiering van monsanto.. tenminste iedereen die wel eens een coca-cola drinkt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit kun je nagaan wat je ongemerkt allemaal voor rotzooi binnen krijgt zeg....

 

Blij dat mijn vrouwtje een echte bio chick is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit monsanto nieuws volg ik al jaren , en ik heb om eerlijk te zijn de moed opgegeven

pas als het te laat is zal de massa wakker worden...

 

multinationals bepalen ons leven , post modern neo republikeins fascisme als ik me niet vergis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezeer ik de werk wijze van monsanto ook misselijkmakend vind lijkt me het sterk dat ze een patent op brocoli hebben gekregen

 

Daar men enkel een patent kan aavragen op zelfgemaakte / gemodificeerde producten

Dus ik zeg bulshit

 

Totdat er iemand met het daadwerkelijke patent nummer boven komt wat in alle artikelen ontbreekt geloof ik er niet in dat ze dit voor elkaar hebben gekregen

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien is het maar goed ook dat de mens als soort geen overlevingskans heeft op deze aarde.

Kan maar beter snel voorbij zijn vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mensheid brengt toch gewoon meer kwaad dan goeds op deze wereld of niet soms?

 

Oorlog, haat, geweld, geld, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je hebt gelijk hoor niet alles over 1 kam maar er zijn zoveel kammen tegenwoordig :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien is het maar goed ook dat de mens als soort geen overlevingskans heeft op deze aarde.

Kan maar beter snel voorbij zijn vind ik.

 

Ecologisch gezien is dit natuurlijk de oplossing. Maar het is niet de mens zelf die de aarde van al haar reserves plundert in een eeuw. Het is ons gedrag en daarom is er nog hoop.

 

Het valt niet mee om gentech in ons voedsel te ontlopen. Zo zit er bijvoorbeeld in bijna alles wel glucose siroop. Een suiker uit mais. Alle niet bio mais is bijna zeker gentech.

 

Om alle gentech en vieze vuiligheid te ontlopen is er een een geweldig leuke bezigheid. Tuinieren, verbouw je eigen spul.

:verrygood GOOD LUCK

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zolang als het duurt dan tenminste miramar...ook het zelf tuinieren en verbouwen van groente en fruit zal in hun handen vallen ben je straks net zo crimineel als je een ilegale appelboom heb staan :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

patentnummer vroeg je speedy?

EPO Patent 1597965-A1

 

KLIK

 

Verstrekt aan Seminis, a company owned by Monsanto

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zolang als het duurt dan tenminste miramar...ook het zelf tuinieren en verbouwen van groente en fruit zal in hun handen vallen ben je straks net zo crimineel als je een ilegale appelboom heb staan :thumbsdown:

Dat is natuurlijk wat Monsanto wil maar dat krijgen ze er NOOIT door. Ik sta vooraan en zal iedere kans aangrijpen ze het leven zuur te maken.

ECHT KOM NIET EEN ME VRETE!!

Dit haalt oer in me naar boven merk ik. Tijd voor een opstand en revolutie. Ik denk dat ik niet de enige ben die dan ineens het gevoel heeft alsof er 100 stuiterballen in je lichaam rondbounchen.

 

Op dit moment zijn we gewoon een stel makke schapen zo lijkt het. We laten alles een beetje over ons heen komen. Ow regeltjes dit ow regeltjes dat, tja wat doe je eraan. Maar als je mensen gaat dwingen iets te eten, dan gaat het mis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monsanto wil niet meer of minder dan zijn investering terug verdienen. Het kweken van een nieuw ras kost honderden miljoenen. De zaden van dit nieuwe ras zijn gepatenteerd. Als een boer 1/10 deel van zijn graanoogst achterhoudt voor zaaigraan voor het nieuwe seizoen, moet hij gewoon patentrecht betalen. Terzijde: een boer moet een zaai- en teeltplan indienen bij het Bedrijfschap, en daaruit kan worden afgeleid welke zaden hij gaat gebruiken. Het lijkt me enigszins overtrokken om zo spastisch te doen over voedsel. Een normale bosaardbei is diploïde, de grote aardbeien die wij in de supermarkt kopen zijn octoploide. Volgens mij is er nog nooit iemand dood gegaan aan aardbeien.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt af en toe schreeuw jij ook maar wat he ...

 

@miramar er zullen altijd strijders blijven maar k vrees toch dat het overgrote deel van de wereld bevolking hier aan zal moeten gaan geloven en waarschijnlijk pas door hebben dat er iets veranderd is aan t eten als er iets mee gebeurt.

hoeveel mensen zijn er zich nou helemaal van bewust wat ze eten..daarnaast worden granen e.d ook gewoon gemengd om net binnen de normen te blijven

nee wat dat betrefd zie k t somber in en dan heb k t niet alleen over monsanto en zn ideeen maar er wordt gewoon in het algemeen veelste veel gerommeld met ons eten.

 

zowel door de grote bazen als de kleine ondernemers heb jarenlang bij een groothandel gewerkt die voornamelijk patatzaken en restaurants in zn klanten bestand had

sindsdien eet ik niet/nauwlijks meer buitens huis belachelijk wat je tegen komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk Agent Orange, zie de reactie van Xtreme.

 

Bij ons gaan alle alarmbellen rinkelen terwijl Xtreme zich afvraagt waarom we zo enorm niet normaal achtelijk overtrokken reageren.

 

OMDAT MONSANTO en GENTECH HET EINDE VAN DE NATUURLIJKE WERELD KAN BETEKENEN, daarom

 

Maar het is niet vreemd dat X zo reageert, er zit namelijk een enorme propaganda molen achter gentech. Overal verschijnen rapporten over de super voordelen. Maar dan kijk je wie de opdracht heeft gegeven voor het onderzoek en kom je uit op de gentech industrie.

 

Er zijn er meer overigens,

Syngenta

Bayer

Dupoint Pioneer

BasF

 

Vul maar aan mensen.

Dit overigens de namen waarmee ze naar buiten treden maar waar zitten deze mensen allemaal in? Zo zijn er vele draaideur affaires bekend. Mensen die vanuit Monsanto zo de hoogste functies in de politiek bij de Food n Drug Administration bekleden. Dat is belangenverstrengeling met dikke opzet. Je ziet het gebeuren, ze veranderen de wet zodat ze middelen en technieken mogen gebruiken en hoppa, ze komen weer het bedrijf in en krijgen de bonus van hun leven. Onderwereld praktijken. Dit gebeurd in Nederland ook helaas. Wageningen zit tot aan zijn elleboog in de …… van Monsanto.

 

 

Wat gebeurd er met die gewassen zodra ze zich van de akkers de wereld in gaan begeven. Niemand weet wat er zal gebeuren maar dat het mis kan gaan,. http://www.nature.com/scitable/content/Transgenic-pollen-harms-monarch-larvae-97961 1 van de vele voorbeelden.

Tevens zijn de agressieve werkwijze van bovenstaande bedrijven onmenselijk te noemen. Het bekende verhaal over een boer in Canada die genetisch gemanipuleerde zaden op zijn land gewaaid kreeg. Monsanto klaagde hem aan en hij kan de rest van zijn leven in gevecht blijven met de advocaten van Monsanto. Hij gebruikte hun product niet eens. Dit soort voorbeelden zijn eerder regel dan uitzondering. Heel india zit onder de BT-Cotton plak. http://fieldquestions.com/2013/02/09/bt-cotton-is-failing-blame-the-farmers/ Helaas blijven hun oogsten in opbrengst dalen, arme mensen, arme aarde.

 

Er is nooit een degelijk onderzoek gedaan naar de effecten van genetisch gemanipuleerde producten op de mens. Wel bij ratten, die kregen er kanker van. http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=study-linking-genetically-modified-corn-to-cancer Een link zonder plaatsje want je maag keert er van om als je die beesten ziet.

 

Waarschuwing

Tegenwoordig hoeft de fabrikant het niet meer letterlijk op de verpakking te zetten. Gemodificeerd meel bijvoorbeeld. Is gewoon genetisch gemanipuleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...