Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

extreme prijsstijging na legalisering in Colorado

Recommended Posts

Denk als het legaal is in nederland dat we allemaal regeltjes krijgen enzo. Echt geen zin in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU is het vraag en aanbod. Maar door gekke regels en wetten kan de overheid proberen om er nog veel meer uit te halen, uiteindelijk word het volk met ALLES genaaid, zolang de overheid er maar beter op word. waarom zou dat nu ineens niet gelden. hou je hart maar gerust vast, want het volk durft voor de zoveelste keer iets uit handen te geven aan de overheid, zonder dat er word nagedacht over wat er dan allemaal gebeurt. en dat heb je dan als volk ook nog eens aan jezelf te danken. als je niks leert van de geschiedenis, ben je nog minder dan lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de prijs zal stijgen mss de extra btw erop en dan zal het ophouden dus prijs + 20% zal ongeveer je nieuwe prijs zijn in nl

 

Vergeet niet dat zoals nu in amerika gaan ze van geen enkele shop naar vrije verkoop ,zoals ik al eerder aangaf ze gaan daar van enkel productie van de medicinale naar medi en fun de medi groeid wat ze nodig hebben dus qwa capaciteit zal het voor hun geen probleem zijn

De fun verkoop gaat nu van 0 naar vrije verkoop ,hoe het met importeren van canna daar momenteel geregeld is weet ik niet

maar geef het 2 a 3 maanden dan zijn er een stuk meer kwekers die kunnen leveren dus zakt de prijs wel weer

 

BTW 60 dollar = 43.9 euro .... dus laat ons nu ook niet overdrijven met de hoge prijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn allemaal aannames

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die valuta calculator werkt toch via de huidige wissel koers .....

En dat is geen aanname lijkt me eerder logica tenzij er natuurlijk al veel meer kwekers aan het kweken waren voor de legale verkoop voordat het wettelijk geregeld was ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het vraag en aanbod is, waarom moet ik dan nog steeds 12 euro/gram Amnesia in een COFFEESHOP betalen. want al word je doodgegooid met Amnesia, de prijs daalt toch niet. ja de KG-prijs wel, wat DAT betreft is het met de beurs te vergelijken. maar de verkoopprijs houden ze kunstmatig hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top spul betaal je voor in welke branche dan ook ;)

Maar om nu te zeggen dat de prijs de lucht inschiet vind ik wel meevallen het is meer een normale prijs geworden nu

en 1 euro meer betalen in nl voor je grammetje als het legaal is zal weinig mens deren lijkt mij

Ach we zullen zien wat het over een maandje of 2 is eerst de hype en buggs overkomen ;)

 

Ik heb mazzel met mijn huur momenteel maar werken voor max 1400 in de maand om er dan al 800 vanaf te geven voor je huur ,en het dan vreemd vinden dat niemand geld opzij kan leggen om de bank happy te maken voor een hypotheek

Wetende dat je met je uitkering meteen terug valt op 1000 ben je na een paar maanden werkloos je huisie kwijt

Welkom in de wereld van uitzendkantoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie kent het nog dat de ziektekosten verzekering niet verplicht was en 10 keer minder kostte dan vandaag de dag? Veel mensen komen in de schulden.

 

Macht werkt als volk, een mens heeft wil om te leven en dat kan je gebruiken en dat werkt zeer goed want die leer trekken we uit de menselijke geschiedenis, de mens wilt beloond worden, maar beloon hem niet teveel.

 

Als je de mens net voldoende beloond hou je hem in een situatie van noodzaak. Iemand die de noodzaak in stand houd voor de ander heeft de macht.

 

Schep een situatie voor de mens waarin nood de drijfveer is en geniet de macht.

 

Overwerken stimuleren maar niet belonen, uitkering trekken zo veel mogelijk uitbannen en nog steeds niet belonen.

Astronomische woeker-bedragen voor particuliere huur.

 

Enkel de zieken en doden hoeven niet te werken, tot je 67 moeten door zwoegen tot je kapot valt een schande! De last dragen voor de graaiers bovenaan het bankensysteem terwijl de mensen onderaan kapot gaan van de ellende die trapsgewijs door word gespeeld. Voor elke miljoen die bovenaan word weggeraaid zullen de slaafjes onderaan moeten boeten want die miljoen moet ergens vandaan terug komen, ow wacht ff er is nog genoeg in het pensioen fonds dus daar valt wat te halen!

Plukken van het volk wat al niks heeft terwijl de grote jongens hoog en droog blijven.

Pensioen inkorten waar mensen hun hele leven hard voor gewerkt hebben, hoe maak je de mens het leven zo zuur dat die het licht voor zichzelf ziet doven.

 

Niks legalisatie, enkel voor de medische gebruikers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Canna: Over ziektekosten, in 2008 betaalde ik 39 euro per maand. Nu 2014 betaal ik 140 euro per maand.

 

Niks legaliseren huidige beleid is gewoon goed. Hier op WF lees ik wel vaker dat mensen willen dat het gelegaliseerd word. Maar wie zegt dat een hobby kweker gewoon mag kweken als het legaal is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me ergens normaal in een markt die wordt opengegooid over een product waar de emoties hoog over kunnen oplopen. Vergelijk het met een IPO op de beurs: de eerste dag maakt het aandeel meestal bokkensprongen (vooral tijdens de technologiezeepbel was dat hilarisch om te zien). Vraag en aanbod zijn niet in verhouding en aangezien wiet niet groeit in 16 dagen is het nog te vroeg voor conclusies. Blijft de prijs op €12,6 per gram, zal dat ongetwijfeld meer kwekers kweken, wat de prijs weer zal doen dalen.

 

Belastingen, ja, maar in de USA valt dat allemaal nogal mee in vergelijking met ons. BTW in Colorado ligt tussen de 2,9% en de 8% (er bestaat daar geen federale BTW en zelfs per stad kan dat verschillen en ik vraag me af of er effectief BTW geheven wordt aangezien federaal cannabis nog illegaal is) en tot $200.000 ligt de inkomstenbelasting ongeveer op 20% en zelfs bij hogere inkomens zal dat rond de 33% liggen. Prijsstijging van die aard kan dus enkel door aanvullende taksen waar ik geen weet van heb (bv. accijnzen) of door marktwerking komen. Dus nog even afwachten...

 

En wat betreft de bijkomende regeltjes en eventuele pestbelastingen: teveel regels en belastingen en wij Belgen doen zoals we altijd gedaan hebben: ons daar niets van aantrekken. Maar dan heb je wel een keus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je slaat de spijker op zijn kop, Braafhart. Op moederdag/Valentijnsdag en tijdens de avondvierdaagse zijn de gemengde boeketjes bloemen ongeveer twee keer zo duur dan op andere tdagen. Als de vraag het aanbod overstijgt, gaat de vraagprijs van het aanbod omhoog. Zoiets heet marktwerking.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennuh dat van die ziektekostenverzekeringen. Met het verplicht stellen ging mijn verzekering van € 512 in de maand naar € 108 in de maand. Katsjing dat was een stuk meer te eten voor mij en de kinderen. Het oude ziekenfonds was alleen beschikbaar voor mensen die een baas of een uitkering hadden (en dan nog slecht betaald ook) Die werden dan gesubsidieerd door de rest. Ook een kleine middenstander met een inkomen onder het minimum mocht mee subsidieren aan de rest. Dat die regel veranderd is heeft een hoop mensen blij gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naast het legaal kweken in de states, gaat illegaal kweken ook gewoon door hoor.

 

Als het hier "legaal" wordt, dan gebeurt hier natuurlijk hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennuh dat van die ziektekostenverzekeringen. Met het verplicht stellen ging mijn verzekering van € 512 in de maand naar € 108 in de maand. Katsjing dat was een stuk meer te eten voor mij en de kinderen. Het oude ziekenfonds was alleen beschikbaar voor mensen die een baas of een uitkering hadden (en dan nog slecht betaald ook) Die werden dan gesubsidieerd door de rest. Ook een kleine middenstander met een inkomen onder het minimum mocht mee subsidieren aan de rest. Dat die regel veranderd is heeft een hoop mensen blij gemaakt.

En voor een hoop mensen de ziektekostenverzekering te duur, waardoor er weer zorgtoeslag in het leven geroepen moest worden. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lealisering impliceert dat het kranzinnige verbod van tafel moet. Het moet net als met bier , je mag zelf zoveel brouwen als je wilt en je mag het alleen verkopen als je je aan de daarvoor geldende regels houdt.

De ervaring leert echter dat veel mensen ( de tegenkrachten,waaronder verscheidene coffeeshops) het verbod in stand willen houden om geld te kunnen genereren. De wiet prijzen zijn schandalig hoog.

De medicinale gebruiker, de recreatieve consument en de kweker de zondebok!

De intrinsieke waarde van deze plant staat haaks op de door de overheid geregiseerde ellende die door het verbod is ontstaan. Het is een plant!

Wie was er eerder, de plant of de wet?

 

Dit sluit aan bij Elmanito z'n filmpje en is een oproep.

Wij ( de VOC ) proberen op een of andere manier een zaak tegen de staat aan te spannen i.v.m. de schrijnende medicinale cannabisproblematiek. Medicinale patiënten (100000 volgens de BSMEC moeten zich op een of andere manier verenigen om een vuist te kunnen maken, om zo doende een einde aan hun weerzinwekkende behandeling te bewerkstelligen. Misschien is het een idee om dit via de stichting B.S.M.E.C.(belangen stichting medicinale efficiënte cannabisgebruik- http://www.thebigtrip.us/bsemc/) te doen.

Positieve suggesties welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan alle goedbedoelde WF-leden;

 

Wij leven in Nederland en in Europa in een schijndemocratie; we leven in een goed gemaskeerde communistische elite wereld. Dit betekent een piramidestructuur, waarin de macht en rijkdom voor slechts de bewoners van de top van de piramide vast staat.

Er zijn niet veel mensen op de hoogte van wat er zich achter de schermen van de EU voltrekt, laat staan wat er zich aan het voltrekken is op wereldniveau.

Wiet geeft zoals bekend vaak een geestverruimende werking; lees een werking waardoor meer inzicht verkregen wordt. Mits op juiste wijze gebrukt wordt: met mate.

 

Een legalisering vanuit de (europese) wetgeving zal er niet komen, en al helemaal niet voor de gewone man/vrouw.

 

Want het goed verborgen communistische systeem wat aan ons allen wordt verkocht als democratie moet koste wat kost in stand gehouden worden. Desnoods met moord (Fortuyn).

 

Met de huidige wietwetgeving en vervolging tot in het absurde wordt getracht de (europese) macht en controle over de inwoners de behouden. Geef het volk brood en spelen. Geef het volk fluoride en andere geestdodende middelen. Maar houdt het volk weg van geestverruimende natuurlijke middelen. Mensen zouden zelf kunnen gaan (na)denken.........veel te gevaarlijk in een communistische dictatuur.

Opstelten bedenkt niets; Opstelten voert slechts uit wat zijn werkelijke leider(s) hem voorschrijven. Als dank mag Opstelten graaien uit de pot die door het nederlandse volk gevuld wordt. Daarna mag hij een trede hoger en graaien uit de pot die Europa heet, het goedbetaalde Europese Parlement.

Echter wij mogen en kunnen niet stemmen voor wetsvoorstellen. Niet in Nederland, en niet in Europa. Het wordt ons van hogerhand opgelegd. Onze (euro) parlementariërs zijn slechts goedbetaalde welsprekende marionetten zonder geweten die met een heel andere agenda werken, dan ze ons voorspiegelen.

Dus beste medeforumleden , wees zuinig op uw zaadvoorraden en treedt niet teveel in de openbaarheid.

Beste Doede, ik bewonder jouw friese doorzettersmentaliteit, maar er zal nog heel veel water door de Noordzee stromen eer jij gerehabiliteert wordt door Justitie. De nederlandse rechtsspraak is niet vrij van corruptie. Kan ook niet in een communistische bananenrepubliek.

 

Er wordt teveel geld verdient aan het illegaal houden van wiet! Ook is er geen behoefte van de communisten om het volk af te helpen van chemische medicijnen waarmee grof geld verdient wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ijsbeer, het communisme is uiteindelijk ook gevallen in het oosten.Gewoon ff 31 januari afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijsbeer, het communisme is uiteindelijk ook gevallen in het oosten.Gewoon ff 31 januari afwachten.

 

@ elmanito , het chinees nieuwjaar gaat een frisse wind doen laten waaien? Ziet er we; naar uit dat de winter inderdaad bezig is na 31 januari zijn entree te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, het grote gevaar komt dus uit het oosten (Nostradamus.....) wel dan zal het een apart tijdperk gaan worden vrees ik. Wordt er toch wel weer geroepen dat het tijd wordt voor 1 grote nationale wereldbank: de NWO weer een stapje dichterbij.

En dan wordt ook duidelijk waarom de spanningen rondom Israël (Syrie, Iran, Iraq, Egypte, Turkije) groter worden, want in 2015: http://www.youtube.com/watch?v=X51DEDhqdas

 

Toch maar zuinig zijn op ons plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...