Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sensi life

2 nieuwe medische soortjes van rqs voor 2014 (test) euphoria en royal madre

Recommended Posts

Van dat net vullen heb ik inderdaad ook liever iets te vol dan te leeg, het liefst precies goed maar dat is lastig als ik elke keer een ander soortje neem, en dat is bij jou nu ook afwachten neem ik aan.

 

Ik vroeg me eigenlijk af waarom je die temperatuur van je vloertje omlaag wil hebben in de nacht, ik las in een topic over bemesting dit:

De optimale worteltemperatuur voor ons plantje is (gedurende de hele cyclus, dag en nacht) 22-24° C. Dit gekoppeld aan luchttemperaturen met de lampen aan tussen 28-32° C. (afhankelijk van het soort) en met de lampen uit van 15° C. zorgen voor een hogere hormoonproduktie en daardoor hogere opbrengsten.

http://www.wietforum...over-bemesting/

Het is een lang verhaal heb het lang niet allemaal door genomen maar het stuk over de worteltemperatuur wel een paar keer al, vond het een goed verhaal.

 

Dus dat zou betekenen dat je het beste dezelfde temperatuur kunt aanhouden lijkt mij.

Er zijn natuurlijk vele wegen om tot een goed eindresultaat te komen, wat is jou gedachte daarbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoner, thx!

schuif er bij ;)

 

zo is het bosrand, ik zet ook altijd andere soortjes,

nu heb ik 3 verschillende soortjes in 1 hok, dat maakt het allemaal wat moeilijker, maar heb je later wel meer plezier en medisch effect van....

 

het is nog niet nu dat ik de bodemtemp. wil laten zakken,

 

mooi stukje dat je daar hebt, had ik nog niet gezien!

een verschil tussen dag/nacht temp stimuleert de bloei iig, zo bezag ik het ook met de bodemtemp.

die laten we voorlopig nog constant staan

 

de pck zitten wat paarse pheno's tussen,

als ik er hier een of meerdere paarse pheno van heb wil ik tegen het einde aan zeker de temp laten zakken om de kleur te stimuleren

het is maar iets dat in men hoofd zit dat ik eens wil uitproberen..... :)

 

ik lees wel meer dat paarse bud-kleur heel temp. gebonden is, en de pck kan xtreem paars worden, vandaar dat ik hier wel wat mee wil gaan spelen als het zover is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh vandaar dat klinkt goed!

Dat paarse heb ik ook het een en ander over gelezen, bij de ene plant komt het eerder/duidelijker naar voren dan bij de ander inderdaad ook door temperatuur, dat ben ik ook een aantal keren tegen gekomen.

Ben erg benieuwd naar je mooie soortjes en de ontwikkeling ervan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

we gaan het zien...

hopelijk verrast ze ons :tu

 

met een mooie paarse bud kunnen ze mij wel blij maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit hoor! mijn gevoel zegt de klok om! (als 2/3e van het net gevuld is.. )

 

beetje raar gekartelt blad alleen of lijkt dat zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

skunk

thx! 3/4 en dan 12/12 klopt, maar als je vandaag gaat kijken en het is maar 70% gevuld, denk je al snel nog 1 dagje, en dan kom je toe en is het ineens helemaal vol, hangt echt van soort tot soort af....

 

hier en daar zijn idd nog wat restanten te zien van het fimmen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor, het lijkt wel alsof ze ook al een hapje lusten net zoals mij dames..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe speel je het klaar om achterin te gaan scroggen, man jij moet lange armen hebben :likken:

 

wel mooi vet veld dat je hebt, maar rqs :oeps slechte opbrengsten vind ik persoonlijk, benieuwd naar deze soorten

 

laat ze groeien en je klok kon eerder op 12/12, nu gaat het een jungle worden , hopelijk kan je het bij benen man

Share this post


Link to post
Share on other sites

miami

ze krijgen al een tijdje een hapje, iets meer dan de helft, ga dit nog wat opkrikken....

ze hebben dezelfde kuren idd :)

 

bubblekush

je zegt zoal iets.... bijna niet te doen man :whistle:

in wat voor posities ik mij soms moet wringen....

 

nee hoor ik heb heeel goede bevindingen bij rqs! en net mindere van andere grote spelers....

laat die jungle maar komen :tu

zijn we klaar voor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil het wel eens zien welke positie's je daarvoor nodig hebt om te scrogge :lol: denk best funny

 

wrm scrog je eigenlijk? dit moet haast niet te doen zijn op deze manier, laat die gewoon hun gang gaan en soms wat knakken en buigen, lijkt me net iet makkelijker

 

ieder zijn keuze van breeders, maar hier komt geen rqs meer binnen alleen buiten van degene die ik nog over heb , of jij moest het tegen deel bewijzen :likken: met deze verse soorten van hun, maar werk liever met reg, wil geen herma's :whistle:

 

blijf je volgen man :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha :) dat krijgen jullie nooit te zien...

 

waarom..? heb ik hier al genoeg uitgelegd.... ik zit met beperkte hoogte ;)

 

en scrog vind ik ook altijd mooier en netjes werken, allemaal dezelfde toppen, alles krijgt evenveel licht,.... zijn zoveel redenen voor

 

check mijn vorige verslagjes van rqs maar eens, is nog niks van tegengeslagen!

nooit herma gezien!

 

ik zal hier wat moeten bewijzen :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog is effe binnenspringen bij Sensi....en het ziet er bangelijk goed uit hé! :verrygood

RQS hebben lekkere soorten...heb vorig jaar 4 autflowers in mijn tuin gehad en waren super (120Gr droog aan overgehouden).

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx kerel ;)

 

het begint op iets te trekken....

 

helemaal mee eens tune!

ik zie overal gezeik met herma's en bananen, slechte genetica....

ik bij rqs nog niet gehad hoor :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man. Kom nog eens piepen een van de dagen hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste week bloei is bijna achter de rug

we hebben ongeveer het laatste tegen het netje gebonden...

nu laten we het zo maar doen

mss hier en daar nog is een uitschieter, maar die knakken we wel wat...

 

we geven ook wat meer water, de tensio staat nu meestal rond de 100-110 bij aankomst

 

een van de dagen dieven we alles het onder het netje weg

 

 

dag 31

dag 5 bloei

 

ph 7.3

ec 1.70

 

temp. 21.0g

lv 55%

 

vloertemp. 22.7

watertemp. 24.0g

tensio 110mbar

 

gallery_16219_16533_915469.jpg

gallery_16219_16533_3248534.jpg

gallery_16219_16533_177173.jpg

gallery_16219_16533_3034852.jpg

 

gallery_16219_16533_1355160.jpg

gallery_16219_16533_2349435.jpg

gallery_16219_16533_1609330.jpg

gallery_16219_16533_3284393.jpg

gallery_16219_16533_3854209.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi veldje uit :tu

 

alleen begrijp ik niet wat die brandblusser daar hangt te doen, hier hangt het boven de elec of wil je meer poeder op je planten :D

 

en spiegelkap , waarom geen topshield kan je weer ruimte winnen, deze kan je korter op je planten zetten

 

en wat hangen die tl lampen daar te doen als je hps niet brand?

 

voor de rest knap, blijf je volgen over de rqs seeds :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunk

:tu

 

@snaaip

ja man... ze gaan lekker hard....

men potten moeten hier ook lekker hard gevuld gaan worden ;)

 

@ bubblekush

tja... waarom een volkswagen terwijl een ferarri zoveel beter is...?

rare vragen die je stelt!

 

waarom hangt er een brandblusser? om te blussen als er iets moest gebeuren zeker?

er hangen er ook boven de elektra, ik heb er 3 in totaal, safety first!

als die blusser kan voorkomen dat m'n kot hier in de flik vliegt, intreseert diie wiet mij niet hoor!

al zeker niet dat er poeder op de wiet hangt!

het is niet de bedoeling dat er iets in de fik vliegt natuurlijk, maar als het wel gebeurt zal die wat redden!

 

tl's hangen er om licht te hebben als de hps uit is en om deftige foto's te trekken zonder hps, logisch.... toch?

 

topshield moet ik niet hebben!

ik heb m'n eigen topshieldje gefrabiceert ;)

volgende ronde terug een hamerslagkapje....

om de 2-3 ronden worden die toch zowieso vervangen hier

 

fijne zondag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

blussers ok , wou het gewoon even weten wrm 1 in je hok, zo raar vind ik die vraag niet

 

en 2: tl's vind ik wel raar en niet logisch eigenlijk, je stoort je planten in de donker periode, goede pics kan je ook nemen zonder die tl er te hangen

 

ieder zijn keuze, niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de tl max 15min aan staat voor of na de hps net uit gaat kan je mooien foto's maken zonder dat de planten stress krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netje al vol denk ik?

Nu lekker op laten komen voor langere budz.

Heb je al benen geschoren, of lees ik daar weer overheen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bubblekush

die 2 tl's zijn er idd voor net als het licht aangaat even mooi foto's te nemen zoals stoner al zegt, ander zie ik niet wat ik op foto trek

vooral die blusser vond ik een rare vraag.... :)

die hangt er uiteraard voor noodgevallen ;)

 

@stoner

zo doe ik het iig. ;)

 

@krasi

nee man.... ga het nooit ni vol krijgen :rofl

 

 

vandaag is het laatste bind en knakwerk gedaan, nu laat ik ze gewoon doen.

er was nogal een verschil in hoogte net onder de lamp,

om het allemaal egaal te krijgen moesten ze dus wel vandaag nog een knak-sessie verwerken....l

ze weten al hoe het gaat :)

vandaag heb ik de beentjes geschoren, maar vanachter kom ik echt niet aan, ik zou er wel aankunnen met een verlengde schaar of een een of andere eigen fabricatie, maar dan kan ik het afval niet van de grond wegdoen, kan ik ook niet aan :) en dat is ook niet goed ivm schimmels...

weet dus nog niet of en hoe ik het ga aanpakken, we nemen dit iig mee voor de volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...