Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sensi life

Panama Deep Chunk X Chitral (Canabiogen Test)

Recommended Posts

thx voor het meedenken! had ik nog nooit van gehoord.....

ga het eens checken!

 

ik denk persoonlijk nu dat ik er beter eentje bijkoop en die rechtstreeks mee in het hok plaats, onder de planten,3 onder het net, dan paseert de warme lucht zowieso de planten en id de warmte ook rond de planten zeg maar....

 

de metingen met de buizen in het hokje waren veel beter, scheelt een graad of 5....

 

denk je ook niet?

 

ook met dat labyrint gaat het geen 25g worden, of misschien wel, ik ken het niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik nu aan zit te denken is een kleine verhoging op de grond maken met gaatjes plaat. hieronder de beide verwarmingen plaatsen. En wellicht alleen de gaten rondom de potten maken zodat er niet teveel hitte recht onder de potten komt.

Je mediumtemp is belangrijker dan de temperatuur in je hokje.

 

Als je daarmee de potten op een temp van 21/23 graden krijgt zullen deze ook weer warmte afgeven naar de ruimte erboven. Ik weet zo even niet waar de inlaten binnen komen, maar als dat niet van onder is komt er ook niet direct een koude luchtstroom langs, en krijgt misschien alles een beetje de tijd om op te warmen.

 

Just thinking.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het zeker eens proberen, kost je een paar plankjes en enkele uurtjes, hoe langer de lucht nodige heeft om door het labyrinthe te gaan en over de buizen te gaan hoe warmer ze worden. Wel een beetje opletten dat het debiet er niet onder lijdt.

Op ieder bedrijf waar men met thermische processen werkt staan warmtewisselaars, soms batterijen naast elkaar, ik heb geneog aan die krengen gewerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook een mooi idee dj!

 

heb je pm gestuurd voor wat meer info....

lijkt me ook niet slecht, enkel de vraag of ik dan de inlaten moet gaan verplaatsen?

 

ik ben er nog niet helemaal uit sniper :) ga er me zeker eens in verdiepen, nu eerst nog ff bepalen wat me het beste gaat worden

als ik voor het labyrinth ga mag je nog pm verwachten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hoor ik het wel, ben er nog wat over aan het doordenken en idee heb ik wel al klaar en de manier waarop ik het zou bouwen ben ik ook wel klaar mee denk ik.

Paar stukjes Triplex, een goede gatzaag en een wipzaag + kitpistool. Daar zou het mee moeten lukken.

Enne heb wel enkele Ø van gatzaag in huis, zit vast wel een bruikbare maat tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doelde me ook meer op de omgevingstemperatuur altijd, wist niet dat de bodem ook in de 20g moet zitten....

ik denk snaapier dat dat labyrinth zeker een goed idee is als xtra om toch de heel koude dagen op te vangen om je inblaas wat te verwarmen, maar denk niet dat ik het zo 25g ga krijgen met m'n afzuiger

 

 

ik denk dat ik me zo eentje ga aanschaffen:

verwarmingsmat 1m³

 

dan de 2 tube's onder het net zodat die warmte de planten passeert ,

en dan eventueel ( voor de heel koude dagen die we nu nog niet gehad hebben :) ) nog een labyrintje met een kleine tube in (80w) voor de inlaat te verwarmen

 

dan is de mat 150W + 2x tube 220W = 370W + eventueel 80W

 

dan heb ik ook alles in 1, warme potten, warme omgevingstemp, eventueel warmere inlaat

 

valt nog altijd reuze mee, is wel wat duurde in aankoop allemaal, simpel verwarmingsfan 1000-2000w heb je voor 2 tientjes, maar je haalt ze er wel uit en is ook allemaal wat veiliger.... vertrouw die 1000w verwarmingen niet zo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, de knoop is doorgehakt!

 

er komt nog een vloer-verwarmingsmat.

 

gallery_16219_16533_65399.jpg

 

een setje met een mat van 1m³, met thermostaat en voeler

 

Kwaliteit budget elektrische vloerverwarming(mat) voor badkamer, keuken of toilet

Direct in egalisatie of tegellijm te verwerken

Elektrische vloerverwarming

* Is makkelijk aan te brengen en daardoor relatief goedkoop.

* Kan worden aangebracht onder elke tegelvloer.

* Is zeer geschikt voor bestaande vloeren,frasen in de vloer is niet nodig.

* De snelle opwarmtijd van de vloer.

* Heeft een laag stroomverbruik, 150watt per vierkante meter (max.).

* Verwarmt de ruimte zeer gelijkmatig.

* Is slechts 4-5 mm dik, waardoor de vloeren slechts een paar millimeter hoger worden.

* Werkt onafhankelijk van de cv installatie

* Instelbare tijden met een klokthermostaat (warmte enkel wanneer nodig)

* Geen CV installatie die moet inschakelen enkel bijv. voor een badkamer of toilet

* Met een conventionele CV wanneer je woonkamer op temperatuur is en de kamerthermostaat is uitgeschakeld heb je geen warmte toevoer naar badkamer of toilet.

 

Elektrische vloerverwarming 1,0 m/2 incl. thermostaat

Elektrische vloerverwarming 1,6 m/2 incl. thermostaat

Elektrische vloerverwarming 2.1m/2 incl. thermostaat

Elektrische vloerverwarming 3.4 m/2 incl. thermostaat

Elektrische vloerverwarming 4.8 m/2 incl. thermostaat

Elektrische vloerverwarming 5.7 m/2 incl. thermostaat

 

zo snel mogelijk bestellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt eventueel in de toekomst de temp regelen van de mat, met een triac regelaartje van € 15,- en wat knutselen verwacht ik. Kan het linkje wel een keer opzoeken als het nodig is. Mijn verwarmingsplaatje met de 60 Watt kabel erin kan ik zo ook goed regelen

 

De meegeleverde temp sensor zal denk ik in de aan te brengen vloer verwerkt moeten worden, dat gaat dan in zand (gietmortel) beter als wat anders. Tenzij er een conventionele thermostaat in het regelkastje zit, dan moet je even zoeken waar je wilt meten.

 

Antwoord past misschien iets beter in je andere topic, maar dan moet je er maar geen 2 tegelijk maken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Antwoord past misschien iets beter in je andere topic, maar dan moet je er maar geen 2 tegelijk maken. :P

 

haha :)

 

volgens de verkoper zou ik via de thermostaat vrijwel alles kunnen instellen, ook de max. temp....

of dat ook echt zo is zullen we gaan zien,; anders zat ik ook al aan een variac ofzo te denken....

 

de vloersensor moet idd mee in de vloer ingewerkt worden.

 

ik denk dat we met een laag zand van 3cm al ver komen, zo warmt ook heel de zandvloer op!

 

drogen jou potten niet sneller uit dj met je warme vloer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij drogen de potten niet erg uit hier, maar ik heb ordinaire plastic potten.

Met de smartpot's zul je meer contact hebben dus waarschijnlijk meer warmte opnemen.

 

Ik heb in het begin regelmatig de aarde in de potten gemeten tot ze onderin 23,5° en bovenin ca. 20° waren. Volgens mij was de plaat dan rond de 24,8 graden.

Een variac kan volgens mij ook om te regelen, maar is wel weer een duurdere uitgave. Tenzij je er al 1 hebt staan natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vloerverwarming in het hok is een feit!

 

ik heb het gedaan zoals ik al zei met een laag wit zand erover, en de eerste testjes zijn positief!

en eigenlijk heel simpel te instaleren, een kind kan de was doen!

 

gallery_16219_16632_3565529.jpg

eerst de mat uitrollen en op maat leggen

gallery_16219_16632_1659276.jpg

hier en daar vastplakken zodat de mat niet kan verschuiven, ook de vloersensor vast-tapen en in het midden tussen de verwarmingskabel.

gallery_16219_16632_2240097.jpg

vloersensor

gallery_16219_16632_146319.jpg

eerst de mat testen, werkt deze.... zand erover...

gallery_16219_16632_1195495.jpg

gallery_16219_16632_393572.jpg

gallery_16219_16632_6213925.jpg

de thermostaat: volledig instelbaar (programma's, tijd,....), keuze uit regeling temp van de vloersensor of lucht, touchscreen, ....

 

 

ik heb wit zand gebruikt, als je dit in de bouwmarkt koopt is deze redelijk vochtig, na gisteren 2-3 uurtjes de vloerverwarming op hebben te staan, gaf de vloersensor een temp van 17.2 aan, ik vermoede al dat eerst het zand op temp moet komen en het vocht moet eruit verdampen.

dus..... heel de nacht op laten staan, de afzuiger 5 min/ per half uur laten aanslaan,

daarjuist gaan checken, zand is al heel wat droger! en vloersensor gaf een temp van 36.4 aan :tu

 

uiteindelijk komt dit neer op een boventemp van het zand van 20-26 graden...

 

er zal nog wel wat vocht in het zand zitten, dus het kan alleen maar de goede kant op denk ik!

nu moet het allemaal wat drogen, binnekort zet ik de vloersensor op max 30g, dan heb ik een mooie vloertemp.!

 

het belangrijkste van al is dat de kleintjes eindelijk in het grote hok kunnen spelen, daar zullen zei blij voor zijn, ik evengoed :)

 

nu is het nog wat testen geblazen, de tubes komen er ook nog bij....

als het allemaal naar behoren werkt, maak ik een mooi topicje, hoe je hok bij te verwarmen op simpele zuinige manieren ofzo....

dan heeft de rest er ook wat aan...

 

nu eerst :smoke :smoke

 

thx dj,

we gaan het testen en meten hier :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor die verwarmings kabel!!!

jammer dat die buizen niet werken, je ahd nog kunnen proberen ze in het hok tegen de muur te schroeven, tussen plant en lamp horizontaal tegen de muur,

 

maarja dit geile grondverwarmigns setje ziet er wel heel stoer uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tube's zullen alsnog mee in het hokje komen skunkmonster ;)

 

enkel de vloerverwarming met een koude inlaat is niet genoeg.....

 

ik ga ze verdeeld onder het netje ophangen denk ik..... tegen de muur zou evengoed kunnen, maar verdeeld in het midden lijkt me hier beter, we gaan het nog zien

 

Sensi gefällt geil ja, thx ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verwarming ziet er goed uit. Ik denk dat het ook een goede kweekbodem is voor verschillende soorten watdanooks, ken je die?

 

Als je kan hou die zandlaag goed droog.

 

Het is wat achteraf gekletst maar wat je had kunnen doen is een warmtematje kopen. Is misschien iets minder gevoelig voor beestjes en schimmels

Share this post


Link to post
Share on other sites

miramar, aan warmtematjes had ik ook wel gedacht :)

 

maar deze heb je niet voor 1m³ anders moest ik er een paar kopen

 

wat ik nu heb is ook niets beest, schimmelgevoelig aan hoor, ik denk dat sommige denken dat ik zand aan de zee ben gaan halen :rolleyes:

 

is heel proper wit zand!

 

maareuuhh... wat zijn watdanooks? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss ook wat laat maar men bro zei van er mss wat cement mee onder te draaien, hard ie wat uit.

En moest er toch wat zijn, zoon dunne laag breekt easy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eergisteren zijn de kleintjes naar het bloeihok gegaan, elk 2l water gekregen

 

alles lijkt mooi op temperatuur te blijven :tu

al dat nadenken heeft zen nut bewezen!

 

vandaag heb ik alles getopt en hebben ze voor de eerste maal wat voeding (easy2) meegekregen

het scrognet hangt ook definitief op nu

 

als test toch maar de ec eens gemeten.... ec 0.95

gallery_16219_16533_2744493.jpg

 

vloersensor staat ingesteld op 30g

gallery_16219_16533_2140276.jpg

 

bij aankomst stond de tensio op 110

gallery_16219_16533_820537.jpg

 

gallery_16219_16533_5045922.jpg

 

gallery_16219_16533_569719.jpg

pakistan chitral kush

gallery_16219_16533_6149778.jpg

gallery_16219_16533_4446021.jpg

hier zie je hoe de tube's onder het netje hangen

gallery_16219_16533_1831643.jpg

 

tot de volgende :wave:

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pakistaantjes hebben er ook zin in :tu

 

we zijn een klein weekje verder en ze zijn ondertussen goed hersteld van het toppen/fimmen

nu gaan ze lekker doorgaan....

 

de eerste tikken het netje aan

 

dag 15

dag 9 groei

 

ph 6.2

ec 1.27

 

temp 25.2g

lv 36%

vloertemp.:26g

 

gallery_16219_16533_4835427.jpg

gallery_16219_16533_3929087.jpg

gallery_16219_16533_553847.jpg

gallery_16219_16533_4272902.jpg

 

gallery_16219_16533_2684848.jpg

gallery_16219_16533_1440643.jpg

gallery_16219_16533_4787295.jpg

gallery_16219_16533_711728.jpg

gallery_16219_16533_4901860.jpg

mooie indica bladeren!

gallery_16219_16533_2627086.jpg

 

sebiet nog even een thermostaat met externe voeler bestellen, dan kan ik de tube's daar op zetten, kunnen ze inspringen wanneer nodig

 

net gegeten, nu een dikke joint smoren! :likken:

 

:smoke :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

net gegeten, nu een dikke joint smoren! :likken:

 

:smoke :smoke

 

Same here :P Ziet er goed uit! Volgens mij zitten er best wel een aantal knutsel uurtjes in je kast met die meters zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

watdanooks? Die zie je in verschillende vormen en maten maar kijk uit voor die beesten. Ze kunnen je gehele kweek vergallen. vergaan. Ze zien er best uit je planten. Ik ben echt benieuwd hoe dat met die tubes zal gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg benieuwd naar het paarse kleurtje wat de pck beloofd, hopen voor je dat je een paar mooie paarse pheno's treft ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

watdanooks? Die zie je in verschillende vormen en maten maar kijk uit voor die beesten. Ze kunnen je gehele kweek vergallen. vergaan

 

miramar

onozel :likken: dan heb je de watdanniets nog ni gezien........

 

 

unpredictable

van de 4 zal ik hopelijk wel een groene en paarse pheno hebben.......

als shiva mij goedgezind is! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sensi zeer mooi soortje heb je daar!

 

Had de PCK al ff in het vizier (voor buiten dan wel). Deze ga ik zeker meevolgen, succes!!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...