Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Onimusha

PP by Onimusha

Recommended Posts

Het lijkt me leuk nog maar eens een topic te beginnen over hoe het gaat op de growbox.

 

Het gaat nu eindelijk een beetje naar tevredenheid. Ik heb veel problemen gehad met de voeding en met de sterke ontwikkeling van de plant. Het word al snel te vol. Op zich natuurlijk niet verkeerd, maar wel iets waar je echt rekening mee moet houden.

 

Dit zijn de plantjes op het moment dat ik ze erop heb gezet, een goede 2 weken nadat ze gestekt zijn.

 

1.JPG

 

Ze hebben 5 dagen in de groei gestaan en de plantjes die het snelste aansloegen zijn getopt. Ze staan nu 4 dagen in de bloei.

 

2.JPG

 

Het is te zien dat het zich razend snel ontwikkeld op dit systeem.

 

3.JPG

 

Ik ben ditmaal opgestart met startmix, maar heb voor de toekomst nu wel volzetvoeding gehaald.

Verder blijft de basisvoeding Ferro analyse en worden ditmaal de topshoter en bud-xl van H&G aan een test onderworpen.

Ik had eigenlijk liever die boosters van Atami gehad, maar die was er heelaas niet.

Achja, mss bevalt de test wel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk zien we da oni's planten leuk zeg ziet er lekker uit daar! Mapito vind ik toch nog altijd een geweldig systeem jammer dat er zo weinig menzen er iets me doen! Hoeveel lampen en hoeveel watt hangt er?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaat nu eindelijk een beetje naar tevredenheid. Ik heb veel problemen gehad met de voeding en met de sterke ontwikkeling van de plant. Het word al snel te vol. Op zich natuurlijk niet verkeerd, maar wel iets waar je echt rekening mee moet houden.

Hoi hoi

 

Ik ken dat probleem van te vol wel, wat ik geprobeerd heb is de stek boven de eerste twee internodes te toppen, zodat de plant uit 2 takken gaat bestaan, mijn ondervinding is nu dat ik bij een planthoogte van 40cm net zoveel geoogst heb als normaal, zonder dat het hok veel te vol was, der zaten wel geen colaflessen tussen, maar het waren allemaal flinke toppen.

Bij 36 op een meter heb ik 8 dagen voorgegroeid (incl. toppen)

Voordeel volgens mij: 1 je hebt onder aan de plant nauwelijk kleine dunne takjes, 2 je krijgt het grond oppervlak goed vol zonder dat ze 80 cm hoeven te worden, 3 het knippen gaat iets sneller omdat geen kleine fluffie topjes hoeft te knippen.

Nadeel is dat je wat langer voor moet groeien.

Misschien iets om een keer te proberen, ik ga het iig nog ff verder proberen op deze manier en laat nog wel wat horen (proef twee begint volgende week :verrygood )

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

looks very very nice Oni Alleen had ik ze al eens mogen zien :smoke

 

ik heb al veel goede dingen gelezen bij No Mercy Supply

over topshoter en bud-xl van H&G !!

 

Good Luck :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar staan zeker hele goede dingen op die site . Persoonlijk vind ik het die site een van de beste . De man die het heeft opgericht heeft ongelofelijk veel ervaring opgedaan over de hele wereld. Er staat ook een heel stuk over de tijd dat ie in Marokko woonde ,en zich daar met hash bezighield. En hij heeft zijn eigen methode ontwikkeld voor het verkrijgen van vrouwlijk zaad .

Share this post


Link to post
Share on other sites

SOG-methode houdt toch in dat

je je stekjes heel eventjes laat Groeien (zoals onimusha; 5 dagen)

en dan in de Bloei zet, zodat de stekjes allemaal 1 grote hoofdtop krijgen he? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht altijd SOG staat voor sea of green dus zoiveel mogelijk planten op 1 m2 heel kort voor laten groeien en dan zo snel mogelijk oogsten zodat je goede resultaten behaalt en 5 of 6 kweken per jaar kunt draaien!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij 36 op een meter heb ik 8 dagen voorgegroeid

 

Dit zijn er 18 op 1,5 m2. Het waren wel al nette stekken maar vond die 5 dagen al genoeg. Vond ze nog net te hoog geworden laatste keer.

Ik moet nog ff een goede planning maken wat betreft stekken en voorgroeien. Ik top ook graag de stek vrijwel meteen. Maar dan is op dit systeem 1 plant per bak al genoeg, ik sta nu nog steeds te kijken van de enorme groei die de planten meemaken. Voorgroeien is ook geen probleem, gebeurt onder tl als ik richting het einde van de kweek ga. Moet ergens rond week 4/5 de stekken knippen.

Voor het knippen maakt het mij niet meer uit, we hebben nu gezamelijk een cannacutter jr besteld. Heb dat ding laatst in bruikleen gehad en heb nog nooit zoveel plezier gehad in het knippen. Is mij het geld wel waard.

 

SOG op de growbox kan mms net, maar dat de stekken meteen in de bloei en ook nog wel her en der wat bijknippen.

Het is voor mij dadelijk de bedoeling dat er 1 plantje op per bak komt wat wat vroeg getopt is en dus uitgroeid tot een ware struik :verrygood

 

@ Kwekeling, weer meteen de meest onbescheiden vraag die je ook weer steld :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Onis kerel daar ben ik weer hoor tijd niet gesproke man alles goed met kweken etc.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede week verder. Zitten nu op dag 13.

Plantjes schieten omhoog, ik sta weer versteld van de enorme ontwikkeling van de planten. Er staan wel enkele getopte tussen.

De EC op 1.7 gehouden en deze week nog sporenmix toegevoegd. Zijn de vlokken weer in op en top conditie :verrygood

 

4.JPG

 

5.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

wooow, oni is de man,

 

Doe je cht netjes, als je niet oppast ga ik nog denken dat je kweekt voor het geld.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt goed diepgroen zijn ze ! hoe donkerder groen des te meer licht ze kunnen verwerken , lichtgroen weerkaatst immers meer licht !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het niet helemaal mee eens atmosphere.

Echt diepgroen is ook weer niet goed. Ik heb dat in voorgaande kweken meegemaakt. Die waren zeker groener als dit.

Wat de oorzaak was is de hoeveelheid n die de plant tot de beschiking had. Foutje in de geleverde voeding :smoke De ontwikkeling tot week 4/5 gaat dan nog wel goed, maar je plant ontwikkeld zijn top niet door.

Maar met deze kleur ben ik iid tevreden :blink:

Bloem is intussen ook al mooi open gegaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens... m'n growshop owner heeft me ooit is wijsgemaakt dat een donkergroene plant een verzadigde plant is, en geen extra voeding nodig heeft...

 

Integendeel, bijvoeden zou tot verbranding leiden.....

 

Btw, nice grow Oni :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik sluit me weer bij Oni en Almostpro aan. Dat TE groene is niet ok! Dat merk je in je afbloeien en beduidend lagere oogst. Oni heeft het aan de lijve ondervonden. Volgens mij heeft hij die zooi al door de plee heen gespoeld. Wat een drama zeg............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan spreek je wel over het einde van de bloei toch ? Dan is een lichte vergeling van het blad juist niet slecht inderdaad . Wat ik er niet bij zei is dat ik het had over de periode dat er nog groei in de plant zit .

 

Ik ben het zeker ook eens met het feit dat de planten slecht afbloeien als ze in week 8 nog diepgroen zijn . De witte haren blijven dan heel stug en worden nauwelijks bruin ,klinkt dat bekent voor jullie? . Hij heeft ze toen ook een week langer laten staan .

Zou dat een stikstof overschot kunnen zijn ? ik heb Terra Flores eens onderworpen aan een gefractioneerde kristallisatie ,en er bleek toch veel KNO3 in te zitten , dus veel stikstof . Had ik niet verwacht van een bloei mest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het onderscheid begin je toch al in week 5 te merken. In die week moeten de toppen beginnen met opzetten (bij mij iig) en dat laten ze na dan. De planten waren bij mij ook eerder klaar dan normaal.

De laatste kweek op die zooi er van ellende in week 6 vanafgetrokken.

Haartjes dus veel eerder bruin en top schiet door zonder zich op te vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de oorzaak was dus verkeerde voeding ,toch?

 

klinkt toch weer als een heel ander probleem als dat waar ik het over had , die haartjes werden juist niet bruin namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic: Hey, Oni, je krijgt concurentie: ik heb me zonet 8 hydrobakken besteld met mapito in :smoke (ik kon het gewoon niet laten na je mooie resultaten te zien :verrygood )

Ben nu nog kweekje aan het afwerken, maar, volgende kweek gaat dus ook op mapito zijn.

Pics volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder. Ze zijn weer gigantisch geworden. En ik dacht dat ik al snel over was in de bloei :smoke

De dames zijn nu 90/100 cm, heb er gelukkig wel net op tijd het net bovengehangen, is nu mooi eringegroeid. Ze hadden van mij wel wat compacter mogen worden, komt mss omdat in nu met andere boosters werk en daar pas in week 6 mee begin :verrygood nog ff uitzoeken.

Heb nu ook lichte overvoeding, doordat het waterverbruik nu erg hoog is met die warmte. Daardoor loopt de ec in de bak nogwel eens behoorlijk op. Nu weer ff recirculairen dan maar en water bijmengen elke dag.

 

6.JPG

 

7.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

De water en voedings behoefte lopen inderdaad niet rechtevenredig op bij warm/droog weer ,anders zou je ook nogal erg veel voeding verbruiken . Hoeveel water verbruik je nu ten opzichte van 'normaal' ?

 

Vreemd dat ze zo hoog geworden zijn , heb ik zelf ook wel eens gehad . Maar waar dat nou aan ligt ? m'n lamp hing niet te hoog ,en bij jou is dat ook niet het geval . Dus ik ben erg nieuwsgierig naar de oorzaak . Ee novereenkomst met mijn hok toen is de hoge temperatuur in de ruimte , kan het daar misschien in zitten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...