Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
StoneTwisted

Petroleumkachel 2 m²

Recommended Posts

Het gaat weer kouder worden en uit ervaring weet ik dat ik dan met moeite de 18° haal in

mijn kast van 150 bij 100, tenminste als ik niets doe.

Heb verschillende dingen geprobeerd in het verleden maar denk nu dat ik de oplossing heb gevonden.

 

 

 

gallery_15034_4311_654.jpg

 

De kachel is geschikt in de serre / kas als bescherming tegen de koude. Dit toestel kan u opvullen met brandstof zoals bijvoorbeeld paraffine of witte petroleum, ... en zal ongeveer 10 dagen aan één stuk zorgen voor warmte in uw kas / serre. De koolstofdioxide die vrijkomt door de verbranding zal ook de groei van uw planten bevorderen.

Door het gebruik van brandstof werkt dit toestel zonder elektricitieit en is het ook véél duurzamer dan zijn elektronische varianten. Het kacheltje heeft een bereik van ongeveer 2 vierkante meter en kan eenvoudig op de grond in de serre geplaatst worden. Het is compact en neemt niet veel plaats.

Het kacheltje is vervaardigd uit een robuust metaal wat extra stevigheid en duurzaamheid geeft.

Technische details van de petroleumkachel:

  • Afmetingen: 23 cm diameter en 13 cm hoog
  • Brandstof: Gebruik witte petroleum zonder zwavel om de reservoir te vullen. Witte petroleum is te verkrijgen bij de doe-het-zelf-winkel.
  • Brandtijd per opvulbeurt: ca. 10 dagen
  • Tankinhoud: 1,7 liter
  • Verbruik: 0.0069 liter/uur
  • Bereik: 2 m2

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mag dat ding kosten? Zou er wel "rode" petroleum in doen want die kristal / witte petroleum gaat bij de praxis over de toonbank voor 54 euro per 10 liter.

 

Als het werkt (op rode petroleum) ga ik er ook meteen een paar halen want dat is echt een uitkomst voor kleine tentjes of hokjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb in het verleden veel gestookt met petroleum en propaangas, maar het probleem met het verbranden van vloeistoffen is dat de rookgassen heel veel vocht opleveren. ik zou het zeker niet in mijn hokje neerzetten. wat wel kan is er omheen een soort stalen wand bouwen met een schoorsteen. de stalen wand verwarmd dan je hok maar de vochtige lucht verdwijnt door de uitlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Verbruik: 0.0069 liter/uur

En daar is een klein deel vocht van.

 

Enig idee hoeveel een plant verdampt die dagelijks 500ml water krijgt??

 

Over giftige gassen kan ik je niets vertellen, maar er zijn er genoeg die LPG Propaan of Butaan gebruiken om kweekruimte te verwarmen..

 

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerder ook met een "zibro" kachel bij verwarmt, ik zeg niet doen...

enkel alleen om het feit van de co2 die ermee vrij komt, je vergiftigt je planten.

de kachel draait in de donkere periode, waarbij de plant juist co2 afgeeft en zuurstof nodig heeft.

het werkt dus omgekeerd...

 

gewoon verwarmen dmv electrische kachel icm een losse digitale thermostaat om de kachel te schakelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...