Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ernesto

Waarom wordt de VOC nauwelijks financieel gesteund door coffeeshops?

Recommended Posts

Al green, irritant he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow daar heb ik altijd een stuk minder last van,

dat werkt bij mij vaak averechts.

 

Ondertussen, op de vergadering heeft men de hele tijd met kritsiche vragen gestoeid.

de jaarrekeningen komen zo snel mogelijk op de site te staan,

dus dat hoeft geen mist meer te vormen voor enkelen.

er is thans 746 euro in kas dus wees gerust: er kan weinig geklauwd worden :rolleyes2:

 

En ja, ik is de concept schrijven voor een medisch cannabistribunaal,

samen met het BSEMC en enkele vocers en een ieder die zich aangesproken voelt om hier over na te denken.

Maar daar zal ik zekers een apart topic aan wijden.

 

 

owjah en mijn vloeistoffen van de cannalytics test zijn bijna op,

dussa Al, is dat wetenschappelijk genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje,

 

Ik denk dat jij nog steeds niet weet wat wetenschappelijk onderzoek is.

Ennnnnnnn ik denk dat jij een beetje trots bent op jezelf, toch?

 

@Amnees,

Spreek je uit, geeft niks man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben heel trots op mezelf

omdat ik geen lege praatjes verkoop en inhoudelijk probeer zijn

en er nu eindelijk weer eens een podium kan ontstaan voor mensen die het nodig hebben omdat ze ondergesneeuwd worden

door commercie.

nog een reden tot trotsheid: ik reed 270 kilometer om, om het 2 patienten mogelijk te maken op de vergadering aanwezig te zijn.

Jammer dat je niet kunt doneren:

een oliemaker wil analyse van zijn product omdat een kankerpatient er ongekende resultaten mee had behaald.

niet wetenschappelijk genoeg voor jou? dan vinden we toch een ander.

 

Beter olie boren dan in de grond boren:

Leve de opbouwendheid

Dus spreek je gerust uit vol trots: wat deed jij vandaag voor je medemens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje KingKong gedrag,

En dan een verhaal over een olieman die ongekend resultaat heeft bereikt als wetenschappelijk te betitelen of een analyse van de olie...

Ik hou van trotse mensen ennnuhhh blijf dromen over Ann, goede nachtrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weetje:

...concept schrijven voor een medisch cannabistribunaal, samen met het BSEMC...

Weetje..wat ik me wel eens afvraag, steeds vaker bij het lezen van onderzoeken waaruit blijkt dat canabis een genezende werking heeft?

Ik vraag me af of het recreatief gebruikt van canabis ziektes voorkomt zodat toekomstig medicinaal gebruik wellicht niet eens noodzakelijk is.

 

Een soort van preventief 'medicinaal' :spliff: gebruik. Dat recht zou toch eigenlijk niemand ontnomen mogen worden en als ik me niet vergis is dit zelfs een wettelijk recht. Extreme?

 

De hamvraag blijft natuurlijk of het gebruik van Canabis preventief kan werken (ik geloof daar overigens zelf :innocent: in). Maar wat een wapen zou je dan ik handen hebben zeg als het wetenschappelijk bewezen zou kunnen worden.

 

@Kwaliteitscontrole_shopwiet: Come on! NL en kwaliteitscontroles. Richt je pijlen dan op canabis clubs. Leden voor leden. Geen commercieel belang, geen reden voor commerciële meuk, inzicht in kweekverloop. En met een zeer grote waarschijnlijkheid een uitstekend product, van top tot olie.

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Al,

wat een laf afscheid man, je blijft blaten.

Ik zal er dus ook niet meer op reageren.

 

@Cabis-

dit is precies het deel waaraan ik al jaren probeer te trekken:

bedenk maar is goed hoe "recreationeel"dat jointje is.

 

Ik heb gister geopperd dat dit het tweede deel van het tribunaal wordt:

Is er altijd een essentieel verschil tussen recrea en medi?

 

Jou Hamvraag is wetenschappelijk al beantwoord:

THC en CBD "verbieden"foute cellen om zich te delen.

Juist in een prematuur stadium heeft olie veel meer zin dan in een laat stadium, zo is mijn overtuiging.

Als je al kapot gemaakt bent door kanker en bestraling, moet je lichaam van een heel eind komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje;

Rare dingen gaan zeggen is een teken van zwakte.

Voor mij is duidelijk dat je de ballen verstand ervan hebt en een beetje meeloopt met de goegemeenschap.

Beetje met olie kloten en vooraan staan te roepen en denken 'ik ben wetenschappelijk bezig'

En wees trots op je eigen woorden 'ik zal er dus ook niet meer op reageren'. Volhouden man !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze discussie mag wat mij betreft een heel groot stuk gematigder !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even terug te komen op de kern van de discussie doe ik bij deze (wederom) een oproep aan alle coffeeshop-uitbaters in Nederland om de VOC financieel te steunen om zo te kennen te geven dat ze de belangen dienen van alle consumenten en niet hun eigen belang (lees: hun prive-portemonnee). Ze verdienen immers geld als water.

 

Illustratief in dit verband is dat ik enige tijd geleden een advertentie zag in 'De Zaak', waarin een coffeeshop in een grote stad te koop werd aangeboden, met als lokcijfer: winst voor belasting 1,4 miljoen euro! De verkoopprijs? ZEVEN MILJOEN EURO. Nou zal dit een best een grote shop zijn, maar het geeft toch wel te denken.

Een kleine shop zal al snel een tonnetje winst kunnen draaien, dus een bijdrage van minimaal 500 euro per shop zou geen enkel probleem hoeven te vormen.

 

Ik was gisteren overigens ook aanwezig tijdens de VOC-vergadering en hoorde dat zo'n 5% van de coffeeshopuitbaters de VOC 'wel eens' wat toestoppen. Ik begrijp hier HELEMAAL niets van. Mischien moeten we naar een systeem (campagne?) waarin de donerende (solidaire) coffeeshops een 'GOED BEZIG'-sticker op het raam krijgen zodat we -als consument- weten dat we hier wiet kopen bij een bonafide ondernemer, die de consumentenbelangen voor ogen heeft. Verder nog ideeen, mensen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al een donatie gedaan van 5 euro, dus uit het antwoord van Weetje blijkt dat er of heel weinig donaties zijn gedaan (764 euro in kas), of dat er geld(en) wegvloeien naar beheerders van de V.O.C.

Verder is het vreselijk naïef om te denken dat er (heel) veel coffeeshophouders zullen zijn die de V.O.C. een "warm" hart toedraagd; immers als er een beleid komt wat thuisteelt voor een aantal planten toestaat, dan kost dit hen enorm veel omzet.

Verder kunnen wij onszelf afvragen hoeveel coffeeshops "aandelen" hebben in de grootschalige illegale verbouw van wiet. Immers illegaliteit bepaald de hoogte van de huidige wietprijzen! Als Jan en Alleman vanaf dit jaar in hun tuin of op hun balkon de verboden plant mag gaan telen, dan valt een enorme afzetmarkt weg............

 

Voorts ben ik van mening dat Weetje lekker door moet gaan met zijn werk voor de VOC, net als Doede. Bovendien verrichten beiden goed werk voor hun medemensen. Een goede biologische wiet, wietolie voor (kanker)patiënten.

Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat recreatief blowen, in combinatie met wietolie - wiettinctuur, een goede gezondheid kan bevorderen; alles wel met mate.

 

Een VOC-vriendelijke coffeeshop zou natuurlijk 25 eurocent per verkochte gram wiet kunnen doneren, in ruil voor een erkenningsoorkonde en raamsticker van de VOC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ernesto, 1 post, en gelijk krijg ik het idee dat je teveel geblowt hebt, leven we wel in dezelfde wereld? en dat vertegenwoordigd?? het VOC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

high again Ernesto,

zoals ik vriend Doede ook al heb uitgelegd: Lang niet alle mensen zitten op regulering/legalisering te wachten.

Daarbij zijn een aantal goedwillenden erg bang om hun kop boven het maaiveld uit te steken.

Een deel van de groene scene vind het VOC een stelltje freaks, die weinig slagkracht hebben.

Ook de angst dat het VOC een cannabis social club zou ondersteunen en de coffeeshops links laat liggen

net als de eigen verbouw, strijdig kan zijn met coffeeshopbelangen, zoals ijsbeer zegt.

Sommige dingen heb ik al benoemt in vergaderingen, maar het is erg moeilijk soms om met zelfkritiek om te gaan, zo lijkt het bij het VOC.

 

 

En het grootste deel?

Is nog niet benaderd :whistle:

Dus daar moeten we mee aan de slag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chassie: Wat is loos?

 

 

@Ernesto, Doede en Weetje en andere roepende om geld;

 

Jullie blijven roepen om te doneren.

Waar zijn de jaarcijfers en geef eens antwoord op gestelde vragen.

Kom eens met een uitgebreid meerjarenplan met daarbij een kostenbegroting en onderbouwing.

Ga eens aan de slag zoals dat een goede organisatie betaamd, wellicht worden jullie dan serieus genomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja sorry Al, maar ik ben het vertrouwen in een opbouwend gesprek kwijt.

 

Neem dan Elmanito; dat volg ik tenminste :|

Ik hoop dat je m.b.t. het medi tribunaal iets duidelijker input kan geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt het te moeilijk wanneer er kritische vragen worden gesteld.

Geven jullie nou eindelijk eens antwoord,pas dan neem ik jullie serieus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel interesse in doneren, maar zou ook wel eens willen weten waar de centen heengaan , en waarom...

 

verder valt me op dat wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden verward met anecdotisch bewijs.

 

Kritische vragen worden in mindere mate beantwoord.Daar verbind ik nog geen conclusie aan ,maar het valt me wel op.

Ik zou bij voorbaat kwijt willen dat de samenleving extreem kritisch is ten aanzien van blowers. De vragen die hier noet worden beantwoord zullen door critici opnieuw worden gesteld.

 

Cannabusiness kan zichzelf maar beter iets serieuzer gaan nemen , omdat niemand anders het voor ons doet.

 

Al Green is inderdaad "lastiger" dan de gemiddelde forumbezoeker, maar ik denk dat men hem daar juist dankbaar voor moet zijn.

 

ik had een extreem lastige bijles leraar in mijn middelbare schooltijd: ik kon hem wel wurgen , maar zijn kritische houding en veeleisendheid hebben ervoor gezorgd dat ik betere cijfers ben gaan halen.

Als de canna-entrepreneurs die kritiek van anderen kunnen omarmen zal dat hen helpen om een genuanceerdere professionelere houding aan te nemen, waarna ze ook meer serieus genomen worden door niet-blowers ( die ook mogen stemmen)

 

Elk orgaan dat met de pet rondgaat doet er goed aan open te zijn over donaties...dat voorkomt schimmigheid en stimuleert inkomsten...

Goed voor het doel dus.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar weet je wat nu zo lastig is?

Al heeft 3 vragen gesteld:

Wat er gebeurt met donaties, waarop de site uitgebreid antwoord op wordt gegeven.

Of de jaarekeningen openbaar zijn: daar gaf ik in post 53 antwoord op: die worden dus z.s.m. geplaatst

en of ik trots was op mezelf

en ook daar heb ik antwoord op gegeven.

 

Dus wat mis ik nu?

of neem je me nu serieus? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het serieus nemen heeft betrekking op de houding ten aanzien van kritiek jegens VOC

jezelf serieus nemen uit zich dus ook in de mate van tranparantie; en pas na publikatie van jaarrekening is daar sprake van.

 

ik heb geregeld belminuten opgeofferd om contact te hebben met VOC.

koekebakkers ga ik zowieso geen tijd in steken.

daar heb je dus je antwoord of IK je serieus neem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow sorry heer Jansen: dat over het serieus was niet aan u gericht.

quote al:

Geven jullie nou eindelijk eens antwoord,pas dan neem ik jullie serieus

 

en over die boekhouding? niets dan gelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Meneer Jansen;

Jou neem ik serieus, jij begrijpt het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch maar eens een bezoek gebracht aan de voc-nerderland site en om een snel inzicht te krijgen in belangrijke zaken gekozen voor

 

- Persberichten (4x in 2013, 13x in 2012)

- VOC in de pers (2x in 2013, 24x in 2012)

 

Je zo toch verwachten dat 2013 wat drukker zou zijn gezien de ontwikkelingen. Of is dit het gevolg van de inhoud van de strijdkas?

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die kas er wel mee te maken heeft,

en ook het aantal personen die dit doet: 1

het aantal tweets is wel schrikbarend gestegen, een instrument wat de lobbygroep belangrijk vind.

en zoals ik al zeg: de lobby in Den Haag heeft een veel vastere vorm aan genomen, dus met beperkte manuren worden er keuzes gemaakt.

 

maar deze opsomming die jij toont, getuigt wel van een erg mager acteren in de pers he?

Het enige wat ik wel weet is dat de media de boel erg lang geboycot heeft, het kost erg veel moeite om iets geplaatst te krijgen.

 

ik zal is kijken of ik hier een reactie op kan krijgen van de persman.

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...