Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ernesto

Waarom wordt de VOC nauwelijks financieel gesteund door coffeeshops?

Recommended Posts

spam?

spam voor activisme ten einden legalisering van de cannabis plant?

als je daar moeite mee hebt op een "hobby"wietforum

dan zit je echt in een identiteitscrisis. :wave:

 

Kijk dat je nix op hebt met activisme of legalisering oke,

maar om nu van alles van stal te halen om een beetje te zieken?

 

Begrijp me niet verkeerd,ik vind het een goede zaak wat ze proberen te doen!

Alleen dat geschooi om geld in ieder topic over het voc vind ik niet kunnen en zeker niet op een hobby forum.

Dus alleen om te zieken,nee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doede

 

Dat conservatoir beslag is niet omdat je 5 plantjes had staan...toch

ik schreef 22 planten op jaarbasis, niet gelijktijdig. En ook voor 22 leggen ze geen beslag.

Overigens kun je via je advocaat de lopende zaken op de rol laten zetten of een zaak laten starten om het beslag op te heffen.

Maar ik begrijp je advocaat ook; hoe langer de zaak loopt des te lager een mogelijke straf, de rechter heeft dat vaker zo beslist.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CEYQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.rtvnoord.nl%2F%3Fp%3D126143&ei=mDfUUuqTPOSt0QXhmYC4BA&usg=AFQjCNG831w4QDdkEtyw02pH37RRSiojfg&sig2=nlM2T-X9czM7trF_Se0p5A

 

Ik begrijp dat er geen jaarcijfers zijn van de stichting.

Waar gebeurd er met de donaties. Openheid ! Transparantie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CB$$$:

 

Slecht voorbeeld.

In Nederland mag iedereen voor eigen gebruik tabak verbouwen, bier brouwen en drank stoken.

Pas als je het gaat verkopen komen accijnzen op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar kan ik inkomen Harry

ik denk dat meerdere mensen het zo zullen zien, en komt ook weinig charmant over.

doelgericht is het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is dat een slecht voorbeeld Fool? Dat is een waterdicht argument als je het mij vraagd. De enige reden waarom de overheid ergens mee te maken wilt hebben is om er munt uit te slaan voor de schatkist, spreek dat maar eens tegen.

 

In alle zaken waar de overheid mee te maken heeft, neem de zorg als voorbeeld bezuinigingen hier bezuinigingen daar, om geld te verdienen.

 

En tabak en alcohol zijn niet zo lucratief als de cannabis teelt. Vandaar dat het niet mag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalisering brengt ook meer veiligheid met zich mee. Ik vind het maar eng met van die spookverhalen over verzwaarde wiet, of met andere troep er door heen.

Af en toe wat bijzonders uit de shop roken is voor mij een dagje uit, maar ik moet zeggen dat ik toch telkens een stemmetje in mijn hoofd hoor die zegt "er is mee gerommeld, er zit troep door". Meer controle hoeft niet slecht te zijn.

 

Of

 

en ja dat zou het mooiste zijn, vrijgeven en dan max 4 of 5 planten met een max aantal watt erboven.

 

 

Edit: ik denk dat de shops niet meebetalen aan de VOC omdat het veelal enorme bedrijven geworden zijn. Ze hebben 10 mensen in dienst of meer en draaien enorme omzet. Wanneer legalisatie is bereikt weten ze niet wat ze krijgen, wat ze nu hebben is bekend.

 

Misschien wil er iemand eens rekensom maken wat er wordt verdiend in een shop?

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Uit Cannabis valt dingen uit te halen waar dik mee verdiend kan worden.Grote multinationals zitten al met smart te wachten op legalisatie met hun aandeelhouders voorop.Persoonlijk zit ik nu niet echt te wachten op een GMO-variant, die al in de ijskast ligt om los gelaten te worden.Vergeet niet dat het roken van wiet niet kankerverwekkend is, dus bye bye tobacco hello reefer (let wel dit kan een scenario zijn)

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de gezondheid gebaat zou zijn bij egalisering lijkt mij een utopie. De VWA kn haar huidige werk al niet aan (paardevlees enz). Wiet controleren zie ik ze al helemaal niet doen.

Als de VOC om geld verlegen zit, lijkt mij dit platform niet verkeerd, daar hoeven we elkaar toch niet gek mee te maken? Iedereen kan het er in alle vrijheid mee eens of mee oneens zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja GMO canna die zal er vast zijn ja. Getsie krijgen we dat weer. Moeilijk steekt het soms in mekaar hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Geld geven wil niet altijd de oplossing zijn

 

4 jaar na de aardbeving in Haïti, mensen leven nog in tenten.De opbrengst van de nationale actie bedroeg 111,4 miljoen euro.

 

187106578_wide-06dce28d8ef6b0fa982d742728c252b514c6a7c5-s40-c85.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geldprobleem onder kwekers... zelfde als waterprobleem onder zeelieden :D

 

Je kunt beter vragen om wiet en als je 10 kilo bij elkaar hebt gesprokkeld naar de afnemer en daar is je bijdrage B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Al-

lekker bezig man,

zal vast lekker slapen vanacht.

 

geweldig al die oplossingen jongens

hebben we echt wat an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta geschokt te kijken van het gebrek aan bijval, en steun voor dit verzoek om te doneren voor het werk waar VOC voor staat.

Ik zou hier op het forum het tegendeel verwachten, tenminste als ik vandaag hier me aangemeld had als lid, etc! :head_hurts_kr: Ik bedoel maar, Je zou dit niet verwachten, en toch is het zo! Begrijpen doe ik het niet!

Ik heb vandaag 50 euro overgemaakt!

Ik zou wel wat voorstanders, en of argumenten voor willen horen!Wie??

 

Ik zie het Voc, wel als een professionele organisatie, professioneel in houding, met een groot ideaal en visie; zijn up to date in het spectrum de gelaagdheid, van wensen tav legalisering. Zij hebben ook een funktie om de vinger aan de pols te houden in gesprek met prominenten van het establishment zeg maar; en zijn in die zin denk ik algemeen ook erkend als serieuse gesprekpartner!,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou weet je wat er voor het VOC te zeggen is?

Dat het de enige open vergadering is, elke maand weer, die poogt feeling te houden met alle vlakken in de canna branche.

Manifestaties en acties om de legaliserings discussie op de kaart te houden.

 

ik ben, als free lance vocér , 1 der meest kritische.

En ik begrijp een deel van de grieven, waarvan een deel alleen maar waar is.

Maar wees eerlijk; hoe makkelijk is het om iets onderuit te halen,

als je het er bij voorbaat al niet mee eens bent.

 

Ik ken binnen Nederland geen stichting die zo openlijk mogelijk contact probeert te houden

met zoveel partijen en uitting probeert te geven aan een collectief belang binnen de gehele sector.

En als ik dan denk aan een cannabis tribunaal of cannabisbevrijdingsdag dan vind ik dat grote spectakels

met kleine budgetjes..

en op zulke momenten vind ik: dat doen ze go gek nog niet, ik doe het ze niet na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik op dit moment het geld had zou ik zeker een donatie doen maar ik kan het gewoon nu even niet missen helaas.

Zodra het budget het toelaat zou ik dat zeker doen.

Je kan denken een euro kan iedereen wel missen maar hier liggen de zaken jammer genoeg net even anders.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Heb gisteren nog die promotiefilmpjes gekeken van het VOC,maar nergens enige vermelding van de belabberde situatie van het medisch gebruik hier in Nederland.Vind ik een groot gemis.Tis leuk een nieuwe campagne Baas in eigen brein, maar zie het zelf als een jaren 60 actie uit de tijd van Jasper de Rookmagier.Blijf het zeggen ga eerst eens iets voor de medische patiënten doen, want die hebben het nu het hardste nodig.Kwaliteit issue is een ander punt.Er wordt teveel gebakkeleid over recreatief gebruik.Cannabis doet veel meer, zoals preventief voorkomen van beroertes (cannabinoidenzuren), kosten van de zorg verminderen door vervanging van dure medicatie etc.

Las trouwens dat de NCSM per 1 januari 2014 opgeheven wordt.Ze doen net of het medisch gebruik algemeen bekend is, dus niet.Het wordt overgeheveld naar Bedrocan. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doneren t.b.v. wetenschappelijk onderzoek naar medische werking cannabis...pas dan trek ik de knip !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wetenschappelijk onderzoek zou ook uit belastinggeld betaald kunnen worden ipv bodemloze putten te stoppen zoals wachtgeld voor oudgedienden van de Staat etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt helemaal gelijk Elmanito,

maar ondertussen is er vanmiddag wel een vergadering mede om te bespreken of het mogelijk is een medicinaal cannabis tribunaal te organiseren.(ideetje van mij)

juist om dit punt sterk naar voren te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De koffieshops zouden vast en zeker samen willen werken met VOC als zij medische wiet kunnen verkopen aan patiënten. Nu is er nog Bedrocan enz.

Maar als de shops deze markt naar zich toe willen trekken zal er nog een flinke kwaliteitsverbetering plaats moeten vinden.

 

Ik vermoed dat mediwiet steeds groter wordt en dat als de VOC meer samenwerking wil met de shops, de VOC ook duidelijk moet zijn in wat ze voor de shops kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Met medisch gebruik meer naar voren te brengen bereik je veel meer mensen, want iedereen kan tenslotte ziek worden & Cannabis werkt bij heel veel ziektes.Tis eigenlijk belachelijk in dit land dat ze met hun wijsvingertje naar andere landen wijzen mbt schending van mensenrechten, terwijl zwaar zieken hier moeten lijden & ook dat je gedwongen hoge kosten te maken, terwijl de meeste al krap bij kas zitten.Kan me nog herinneren dat je nog voor 5 gram 35 gulden (euro 15.88) moest betalen bij bepaalde shops & het was goeie kwaliteit ook & medisch velen male beter dan de shit die nu verkrijgbaar is via de apotheek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

 

Doelgericht,daar heb jij weer een punt.

(Ik klap er wel eens wat uit zonder na te denken hoe ik dat wat netter neer kan zetten,my bad.)

 

En ook ik net als andere mensen hier vind het opkomen voor de recreatieve gebruiker minder belangrijk dan het opkomen voor de medicinale gebruiker.

Maar zo te lezen komt daar gelukkig/hopelijk verandering in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doede;

Ik begrijp jouw probleem niet helemaal.

Stel je rookt 3gram per dag. Dat zijn even omgerekend voor een beetje kweker 22 plantjes op jaarbasis.

Ik heb je in een docu wel eens in een rimboe aan wietplanten zien lopen.....

Deelde je de meer opbrengst uit?

Je geeft aan van een minimaal inkomen rond te komen. Werk je niet?

Gaat mij allemaal niets aan alleen denk ik even hardop.

Met 22 plantjes op jaarbasis voor eigen gebruik heb je toch van niemand last..niemand zal jou dan betuttelen.

 

Dat vraag ik me dus ook af,als je een hele berg wiet kweekt kan je dat nooit allemaal zelf oproken.

als je de rest dan weggeeft of voor kostprijs verkoopt aan (medicinale) gebruikers dan ben je een echte wereldverbeteraar.

maar die vraag werd volledig genegeerd,zegt mij voldoende.

 

grtn depaashaas :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle kritische vragen worden toch weg geblowd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...