Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ernesto

Waarom wordt de VOC nauwelijks financieel gesteund door coffeeshops?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik ben nieuw op dit forum en vraag me af hoe het mogelijk is dat de VOC -een eerlijke club van bevlogen mensen- nauwelijks financieel wordt gesteund door de vele tientallen coffeeshop-uitbaters in Nederland. Willen zij eigenlijk wel legalisering van cannabis? Of houden ze de situatie liever zoals hij is: geen legalisering/regulering, zodat ze gebruik kunnen blijven maken van de -wellicht uiterst lucratieve en niet-traceerbare- achterdeur'handel'? Als dat zo is, dan zijn juist de coffeeshop-uitbaters in feite bezig om de criminaliteit in stand te houden. Waarom? Voor persoonlijk gewin: zeer egoistisch en asociaal! Malafide gedrag!

 

Ik denk dat er erg veel coffeeshops zijn -zeker in de grote steden- die tonnen (!) winst maken juist vanwege de huidige non-regulering.

Als elke coffeeshop 1 procent van zijn winst jaarlijks doneert aan de VOC, dan kan de VOC een echte vuist maken en ervoor zorgen dat er een goede en rechtvaardige reguleringsvorm kan worden gecreeerd waar consumenten -en daarmee de coffeeshops- hun voordeel mee kunnen doen. Is dat nou zo ingewikkeld?

 

Daarom:

Willen de bonafide coffeeshop-uitbaters opstaan en leuke bedragen doneren aan hun belangenclub: de VOC? Uitbaters die niet hun eigen financiele belang voorop stellen maar vooral de gebruikersbelangen van hun klanten? Juist dan kan het criminele imago van cannabis worden omgebogen en bovendien kan de verkoopcontinuiteit veel eter worden gewaarborgd en kunnen we met z'n allen eerlijk verbouwde wiet blijven roken, tot in lengte van dagen.

 

Reacties? Graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op de page van het voc gekeken maar kwam geen jaarcijfers tegen van deze stichting.

Wat gebeurd er met de donaties ?

Wat heeft deze stichting vanaf 2008 bereikt en tegen welke prijs.

Publicaties op de page zegt mij niets...

Al met al ; tja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het VOC organiseert het Cannabis Tribunaal in Den Haag en Cannabis Bevrijdingsdag in Amsterdam, het grootste evenement van Nederland.

  • De VOC lobbywerkgroep heeft directe contacten met lokale en Haagse politici. Daarnaast voorzien we journalisten en studenten doorlopend van betrouwbare informatie over cannabis.
  • De VOC website bevat meer dan 500 originele artikelen, goed voor ruim 1,6 miljoen pageviews. Onder de volgers van het VOC op twitter (@vocnederland) bevinden zich landelijke politici en toonaangevende journalisten en deskundigen.
  • Door kwaliteit en consistentie is het VOC een gerespecteerd gesprekspartner geworden voor politici, media, ondernemers en consumenten.
  • Het VOC is een niet-commerciële stichting die vrijwel volledig draait op de inzet van onbetaalde vrijwilligers. Alle VOC evenementen en publicaties zijn gratis om het maximaal bereik te garanderen.
  • Onze cannabiscultuur staat nog steeds onder zware politieke druk. Een stevige en positieve stem in Den Haag en in het publieke debat blijven van levensbelang.
  • Zonder jullie steun is ons werk onmogelijk. Help ons de VOC strijdkas weer op peil te krijgen: doneer vandaag nog. Ga naar de site:
  • voor verdere informatie.

Hier heb je enige informatie wat er met het geld gedaan wordt. .

Wij van de VOC zijn ideologisch bevlogen mensen die zich vrijwillig inzetten voor vrijheid en legalisering van cannabis.

 

Het is wel schrijnend dat het geld bij de helsdeuren vandaan moet komen!!!

 

De coffeeshops zouden ons zo uit de financiële problemen kunnen helpen, maar hebben het over het algemeen te druk met hun eigen zakken te vullen, dan met het behartigen van de belangen van de medemens, in dit geval de cannabisgenieter en de kweker.

Ze zijn altijd te laf geweest om achter hun kwekers te gaan staan en zij daardoor medeverantwoordelijk voor de huidige belabberde situatie.Cannabisconsumenten en kwekers worden zonder scrupules geofferd op ''Het altaar van hypocrisie''

Vele coffeeshops zowel als de overheid zijn in feite tegen legalisering en zijn mede verantwoordelijk voor de huidige belabberde situatie.

 

De goeden natuurlijk niet te na gesproken!

 

Dus steun ons als je dit juk wilt afschudden. Bijna iedereen kan toch wel b.v. 5 euro missen.( http://www.voc-nederland.org/steun-voc/0

Laat ons samen een vuist maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom eens met een verwijzing naar de jaarrekeningen.

Wanneer de stichting donaties wil hebben moet ze wel laten zien waar de centjes blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuur een Mailtje naar de VOC en je krijgt vast alle informatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iemand twijfelt aan de integriteit van de VOC, vergewis je dan van het tegendeel door inzage te vragen in de jaarrekeningen. Je zult ontdekken dat het een transparante club is van bevlogen mensen die meer dan verantwoordelijk omgaan met de gedoneerde middelen.

Ben je hier vervolgens van overtuigd, doneer dan ook JOUW bijdrage, bijvoorbeeld voor de 'kom uit de kast'-campagne met de voorlopige werktitel: IK GENIET ERVAN - JIJ OOK? Coffeeshop-uitbaters kunnen makkelijk 1000 euro bijdragen en particuliere donateurs 5 of 10 euro. Hoe eenvoudig kan het zijn? Steun de goede zaak en trek je portemonnee! Niet lullen maar poetsen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus iedereen moet een mailtje sturen naar het VOC om inzage te krijgen ?

Doe een ieder een lol en publiceer gewoon op de website de jaarrekeningen vanaf 2008 t/m 2012. En in febr. 2013.

Transparantie heet dit.

 

Enuhhh wie is Ernesto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gebeurd er met de donaties ?

Wat heeft deze stichting vanaf 2008 bereikt en tegen welke prijs.

Publicaties op de page zegt mij niets...

Elke let wel bij elke onderneming cq stichting kan je de jaar cijfers gewoon opvragen/inzien bij de KvK ;) Ik geef ik ze geen cent maar daar heb ik een persoonlijke reden voor......... Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ PH Donner;

Wat je schrijft is niet correct. Een stichting hoeft niet altijd de jaarcijfers te deponeren. Alleen bij een omzet > 4,4 miljoen per jaar.

Deze stichting deponeert geen jaarcijfers, schat ik in.

 

@ Murdoch; dat pijpje rookt gewoon door :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ernesto:

 

Als ik een coffeeshop zou hebben dan zou ik me zorgen maken als de boel legaal zou worden. De toekomst zou onzeker zijn.

Wie kan mij verzekeren dat er geen cannasbis clubjes komen die zelf voor hun eigen leden kweken? Of als iedereen zomaar legaal thuis 10 plantjes zou mogen kweken, met voldoende opbrengst om ook vrienden te kunnen voorzien?

 

Clubs als de VOC (lekker handige naam voor Google) zouden mij dan inderdaad een doorn in het oog zijn. Maar gezien de noodkreten die bijna op spam beginnen te lijken hoef ik me geen zorgen te maken.

 

Maar ik heb geen coffeeshop. Ik wil graag thuis legaal een paar (5 is genoeg) plantjes kunnen kweken zodat ik nooit meer van m'n leven een coffeshop van binnen hoef te zien.

 

Nu wil men de achterdeur proberen te legaliseren, maar als dat echt gaat gebeuren zoals men voor ogen heeft blijven wij keine zelfvoorzieners nog steeds strafbaar en zou de jacht wel eens intenser kunnen worden.

 

Omdat jullie hier in een forum spammen waar volgens mij het grootste deel kleine kwekers zijn die ook niet naar de coffeeshop willen vraag ik wat heeft de VOC voor ons gedaan? Dáár zou de focus op moeten liggen. De hele coffeshop en haar achterdeur zal me volledig worst zijn.

 

De plant moet legaal worden, voor iedereen en daar mogen best wel voorwaarden aan verbonden worden zoals veiligheid.

 

Ook moet de publieke opinie worden hervormd. Als ik reakties lees op canabis gerelateerde zaken op nieuwsfora dan zakt je broek af bij zoveel zelf ingenomenheid en onwetendheid. De overheid heeft ze flink gehersenspoeld.

 

@Doede: De verantwoordelijkheid voor de huidige belabberde situatie ligt in de USA.

 

Je vroeg om een reaktie, bij deze. Wellicht niet waarop je hoopte, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.

 

Cabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Cabis, dan denk ik dat je niets gelezen hebt van wat er op de voc site staat.

het recht om zelf cannabis te kweken is een uitgangspunt voor het VOC.

 

en realiseer je wel daqt als je te ziek bent om te kweken of andere redenenen(huisvesting)

er toch altijd verkooppunten moeten blijven bestaan?

 

Want alleen bekommert zijn om je eigen rokertje? da's niet van deze wereld.

 

De publieke opinie hervorm je door het werk wat het voc doet, dus ook die insteek mis ik.

de verantwoordelijkheid voor onze wiet ligt niet in de usa

dat ligt bij de nederlandse cannabis consument, die het verdomd zijn bek open te trekken!

 

Dat een handjevol actvisten die kar moeten trekken is onbegonnen werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murdoch, wat een vreemde naam nu weer.

 

Mijn schoorsteen rookt alleen omdat ik er zelf gezaagd en gekloofd hout in stook.

 

Alle donaties gaan naar de VOC. en niet naar mij. Als je denkt dat actie voeren op mijn manier lucratief is, dan moet ik je teleurstellen. Het kost mij alleen maar geld, terwijl wij een minimaal inkomen hebben.

Waarschijnlijk kan jij (Murdoch) je het niet voortstellen maar er zijn ook nog mensen, die zich vrijwillig voor goede zaken inzetten, gewoon omdat ze het belangrijk vinden en weigeren zich willoos te laten onderdrukken of betuttelen.

 

Ik denk dat er in jou geval spake is van ''zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten''.

 

Murdoch, wat doe jij, naast het ''anoniem'' op Wietforum plaatsen van valse insinuaties, om tot legalisering van cannabis te komen te komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

de verantwoordelijkheid voor onze wiet ligt niet in de usa

 

Maar de verantwoordelijkheid ligt tenslotte ook niet in België wat langeretijd door sommige naar voren gebracht is dmv T.U.P promotie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doede;

Ik begrijp jouw probleem niet helemaal.

Stel je rookt 3gram per dag. Dat zijn even omgerekend voor een beetje kweker 22 plantjes op jaarbasis.

Ik heb je in een docu wel eens in een rimboe aan wietplanten zien lopen.....

Deelde je de meer opbrengst uit?

Je geeft aan van een minimaal inkomen rond te komen. Werk je niet?

Gaat mij allemaal niets aan alleen denk ik even hardop.

Met 22 plantjes op jaarbasis voor eigen gebruik heb je toch van niemand last..niemand zal jou dan betuttelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weetje: Nee, ik ben inderdaad nog nooit op de VOC site geweest. Als ik een nederlander was zonder enige affiniteit met Canabis had ik waarschijnlijk nog nooit van de VOC gehoord (ja die andere VOC, die van vroeger). Dat laat maar zien hoe ze aan de weg timmeren.

 

Ik bekommer me niet om mijn eigen rokertje. Als iedereen zelf legaal 5 (10?) planten mag kweken en er dan waarschijnlijk ook Canabis clubs komen lijkt me dat een uitstekend alternatief voor de medicinale blower die niet zelf kan of wil kweken. Dat lijkt me beter dan genaaid worden door de vele shops die inderdaad vaak alleen maar aan hun eigen portemonnee denken. En over prijzen hoeven wel al helemaal niet te hebben of denk je werkelijk dat de prijs van canabis wat realistischer zou worden na legalisatie? Je weet zelf wat de kostprijs is. Voor de shops én de achterdeur kwekers is het niet voor niets een zeer winstgevend goedje.

 

Het is door de hetze in de USA zo ver gekomen dat canabis een duivelskruid is geworden. Nu het daar steeds legaler wordt hoor je steeds vaker positievere geluiden in de media en ook hier hoor of zie ik niets van de VOC tewijl ze er nu juist bovenop zouden moeten springen.

 

En ja, de nederlandse canabis consument zou wat meer van zich moeten laten horen, maar dat is wel verdomd lastig. Ik ogen van vele niet canabis vrienden zijn we allemaal junks. Beetje logisch dus dat zij hun bek niet opentrekken hoewel velen dat waarschijnlijk wel zouden willen.

 

En als je al voor je mening uit komt moet je zelfs oppassen dat je niet onder een vergrootglas komt te liggen met alle gevolgen van dien, zeker als je zelf kweekt of een bepaalde hoeveelheid stash heb liggen voor eigen gebruik.

 

Nogmaals, volgens mij zou de nadruk moeten liggen op het recht om zelf een paar plantjes voor eigen gebruik te mogen kweken, al dan niet in verenigingsvorm. De coffeehops hebben dan het nakijken. Alleen zal de overheid dat niet goed uitkomen natuurlijk want ze missen dan te veel inkomsten.

 

Uiteindelijk denk ik dat de achterdeur wel gelegaliseerd zal worden maar dat de status van de kleine thuiskweker ongewijzigd zal blijven of zelfs nog gevaarlijker zal worden.

 

Misschien begrijp je nu waarom de coffeeshops me gestolen kunnen worden. Daar worden wij kleine kwekers niet echt wijzer van namelijk.

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al Green , je mag geen 22 plantjes maar alleen 5 buiten planten kweken. Binnen is sowieso verboden!

 

Het gaat in de eerste plaats om ‘’het recht op een persoonlijke levenssfeer, integriteit van eigen lichaam en het recht op ZELFBECHIKKING. ( beginselverklaring VVD –aug. 2008).

 

Mensen worden om een paar plantjes, zowel binnen als buiten uit hun huis gedonderd. Er ligt een conservatoir beslag op ons huis, terwijl ik mij nb. decriminaliserend opstel, biologische kaswiet verbouw en probeer een handvat te zijn om de wietimpasse en de beeldvorming te doorbreken.

 

Er mag wel verkocht worden maar niet worden gekweekt.

 

Er is geen kwaliteitscontrole , dientengevolge wordt er dikke rotzooi voor exorbitante prijzen verkocht en gaat de volksgezondheid door het riool. De prijzen zijn sowieso veels te hoog. Ik heb zelfs voor de rechtbank bepleit om de prijzen naar beneden te doen.

 

De overvallen en diefstallen die plaats vinden.

 

Het stelen van stroom en de brandgevaarlijke toestanden die hierdoor menigmaal worden gecreëerd.

 

Medicinale gebruikers die op weerzinwekkende manier behandelt worden.

 

Bovenstaande en de onrechtvaardige, inconsistente, hypocriete, contraproductieve, illusoire en juridisch volslagen incorrecte rechtspraak die dit tot gevolg heeft is voor mij onverteerbaar.( http://www.voc-nederland.org/2014/01/bekijk-de-docu-fryske-himp-over-wietkweker-en-vocer-doede-de-jong/)

 

Het heeft alles temaken met een maatschappelijke betrokkenheid , want als niemand zijn stem verheft en wij ons allemaal als makke schapen naar de slachtbank laten drijven, zal er nooit iets veranderen. Besef dat eendracht macht maakt en dan is een beetje geld over maken wel het minimale wat je kan doen!!

Of je moet de huidige situatie wel bevredigend vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij gaat gewoon tever Doede, jij meent dat geld overmaken het minimale is wat je kunt doen, ik ben het daar absoluut niet mee eens, je kunt zonder geld over te maken, minimaal net zo veel bereiken. ik meen oprecht dat ik dit een slechte zaak vind, je slaat wat door als je het mij vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt inderdaad een beetje als de kerk...je mag komen bidden maar wel graag eerst even betalen... :whistle: en als je jarig bent verwachten ze ook nog eens iets extra s ipv dat ze je een cadeau geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we de VOC nu eens zouden aanmerken als een algemeen nut beogende instelling, die de belangen van cannabisgebruikers behartigt. Dan zijn vilein overkomende opmerkingen richting Doede niet op zijn plaats. Waarom zijn integriteit in twijfel trekken? Hij steekt zijn nek uit, terwijl ik dat niet durf en wil, omdat ik daar schade mee aanbreng aan mijn zorgvuldig opgebouwde sociale status/façade.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede heeft een punt en meer dan dat. Zijn reputatie is groot in CannaLand en hij steekt inderdaad zijn nek uit zoals hierboven wordt aangegeven. En weer doet hij meer dan dat want hij doet dit al jaren. Doede wordt berooft, maar hij gaat gewoon door. Een vechter als je het mij vraagt en hij wij zouden achter hem kunnen gaan staan.

 

Wat bereik je tegenwoordig zonder geld? Natuurlijk zijn non-financiele middelen ook van belang en soms nog belangrijker maar er moeten toch centen zijn om iets mee te doen.

 

Ik ga nu die website van VOC eens opzoeken en lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spam?

spam voor activisme ten einden legalisering van de cannabis plant?

als je daar moeite mee hebt op een "hobby"wietforum

dan zit je echt in een identiteitscrisis. :wave:

 

Kijk dat je nix op hebt met activisme of legalisering oke,

maar om nu van alles van stal te halen om een beetje te zieken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Al nagedacht na de legalisering?? :rolleyes2: Patenten vliegen nu al om je oren :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doede, het valt mij op als iemand een kritische reactie plaats of een reactie die vraagt om een reactie dat er gelijk begonnen word met dat het een rare naam is. Ik als Oost-Nederlander heb nog steeds mijn fatsoen gehouden o ver jouw naam maar ik vind Doede ook een rare naam.

 

Om nogmaals bij te dragen aan het geheel, wat doe ik om cannabis te legaliseren? Alles wat ik kan doen om het te voorkomen, het brengt enkel nadelen voor alles en iedereen, ik zou alleen legalisatie willen zien voor medische gebruikers, die horen buiten schot te staan als het gaat om kosten en benodigdheden. Iedereen die recreatief rookt moet gewoon lekker 5 plantjes in een DR100 proppe of lekker naar de shop gaan en betalen, moet je met drank ook. En als het je niet bevalt is er nog Paraguay daar kan je zoveel kweken als je wilt.

 

We kunnen drank als voorbeeld nemen, accijns en belastingen.. willen we dat? Het draaid om de centjes mensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...