Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NOA

Overvoeding en toch tekort?

Recommended Posts

Eing idee welk tekort dit is, het zijn moeders die zon 3 weken staan, probleem is al opgelost maar is al 3de keer dat ik dit zie zonder echt te weten wat het is en het gaat vanzelf weg... ik dacht zelf een tekort omdat hoge EC leek te helpen

 

 

rte1c5.jpg

 

11i2vcx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

had je ze op moment van foto een aantal dagen geleden verpot?

 

anders zou ik het daar gaan zoeken, bij sommige soorten heb ik dit al gezien dat het blad naar de witte kant neigt enkele dagen na het overpotten, dit blijft dan een week en verdwijnt dan terug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of ze het nog zullen halen ik had ze iig weggepleurt en opnieuw begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze halen het ze zien er weer goed uit, ik heb dit 2 keer eerder zelf gehad en nooit overpot. ik zet stekkjes altijd meteen in cocos in dit geval aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heb ik echt nog nooit gezien.

Top dat ze er weer goed uit zien en veel succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijzer misschien maar of het nu tekort of overschot is?

Ijzer is immobiel en je geeft hogere EC en het lost snel op, als je het liet gaan wat gebeurde er dan over de gehele plant genomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijzer misschien maar of het nu tekort of overschot is?

Ijzer is immobiel en je geeft hogere EC en het lost snel op, als je het liet gaan wat gebeurde er dan over de gehele plant genomen?

 

T lijkt inderdaad of hogere EC hielp, want dat is wat ik iedere keer deed als ik het zag, wat bedoel je met 'als je het liet gaan'

sommige van die bladen herstelen zich een bijtje, enkele stierven helemaal af en het nieuwe wat eraan kwam was weer mooi gezond

 

ps: dat overvoeden was nooit de bedoeling! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je met 'als je het liet gaan'

sommige van die bladen herstelen zich een bijtje, enkele stierven helemaal af en het nieuwe wat eraan kwam was weer mooi gezond

 

Deze link (guide op icmag) heeft veel goede foto's om je probleem beter te kunnen beoordelen en als ik naar ZWAAR P TEKORT scroll.. tadaa

ik dacht zelf echt dat het ijzer was.

 

Denk dat je steeds met Mulder's chart (teveel ene reageert op andere) te maken hebt, misschien door je water, misschien door wat andere stress oid maar het lost op no problemo dus en verder doen wat je altijd al deed.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er op forum ergens een voorbeeld van hoe je een moeder groot moet brengen? Water en EC enso....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant opkweken en in leven houden (zo gezond mogelijk), verder niks bijzonders.

Ik promoveer ongeveer elk half jaar een stek tot nieuwe mamma want dan begint er voor mij vaak een probleempje met ze na al die tijd op max 3ltr potje medium en bio voeding van BAC te hebben gehad, niks aan de hand nieuwe mamma en de oude kan zo op 12/12 in een hoekje vd tent of de kliko in, een goede moeder vinden uit bijv. een aangeschafte zaadlijn is nog ff andere koek ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx! Ik heb de antworden die ik zocht :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx! Ik heb de antworden die ik zocht :D

 

Beste Noa, wat was het nou? Ik heb het nu ook. Thanks! Elzibo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noa heb je misschien met gif gespoten? met een iets wat strenge dosis? En heb je de spint al helemaal weg

'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de spint is 2 jaar geleden dood gegaan haha , gebeurt inderdaad iedere keer als er met gif wordt gespoten en licht aan is

 

voor mij zo ie zo geen gif meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...