Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeDerdeJ

Lekker lui, Super Silver Haze

Recommended Posts

Ik was het niet van plan, maar omdat verslagen altijd leuk en leerzaam zijn, toch besloten wat foto's te schieten en het summier bij te gaan houden.

 

Onlangs is een nieuwe ronde met SuperSilver van start gegaan.

Een lekker luie kweek.

Geen gedonder. Voeden, groeien en knippen!

We gaan niet scroggen, toppen, dieven en andere foefjes. I.v.m. de afstand ook niet te doen.

En om diezelfde reden zullen er na een week of twee geen dagelijkse updates komen.

Ik verwacht eens per week. Wellicht twee keer.

 

Heb even snel een paar foto's geschoten. Ik zal later wat meer details fotograferen

gallery_39966_16598_471614.jpg

Elke lamp, pomp en fan is apart gezekerd. Veiligheid voor alles en mocht er ergens kortsluiting optreden, dan valt niet de hele boel uit!

gallery_39966_16598_34981.jpg

Coco slabs in hydrobakken. Capillair met korfsteker rechtstreeks in de PE-buis. Nooit meer verstoppingen.

 

Qua ruimte:

Totaal niets bijzonders. 600w Mari's met Philips lampen. (mari's hangen buiten de ruimte)

5000m3 Torin afzuig met 2x 2250 filter. 2500 Torin inblaas, onder de bakken. in het midden en bovenin. Niets rechtstreeks op de planten gericht. Temp in de ruimte is altijd aangenaam. 19 a 27 graden.

Twee fans aan de muur t.b.v. circulatie.

Verwarming d.m.v. cv+radiatoren.

500l vat buiten de ruimte. Uiteraard verwarming en circulatie in het vat.

 

 

 

En even 1 van de dames:

gallery_39966_16598_257327.jpg

Mooi geworteld. Uit zaad! en inmiddels twee weekjes oud!

 

Voordat we allemaal gaan zeuren; ik weet het!

Die radiator hang daar niet netjes!? Klopt! Even geen andere plek voor!

Anti-detectiefolie aan de wanden? Klopt ook, of het nu wel of niet werkt, het weerkaatst mooi!

Latjes over de folie? Ja, anders gaat het wapperen en zo zijn er nog wel een paar puntjes.

Boeit even niet, gaan we later allemaal aanpassen! Zoals te lezen in een ander topic gaan de ruimtes binnenkort over de kop om helemaal, keurig netjes ingericht te worden!

 

 

De start:

2 dagen de lampen om en om, op 45cm hoogte en 18 uur. Daarna alles aan op 12/12!

EC 1.4 en ph 5.8.

De eerste dag erg veel water.

Zakken goed gevuld met veel drain en de drain gemeten en gezorgd dat alle metingen op orde zijn.

Over een dag of 3 á 4 krijgen ze wederom water en begint het dagelijkse voeden.

 

Overigens krijgen ze, ondanks de druppelaars, éénmaal water per dag. Dit door het eeuwige gedonder met verstopte stekers en drukventielen. Dit 1-maal per dag water is de laatste keren ook prima bevallen en heeft niet voor nadelen gezorgd. De timer timed seconden en door de sterker aanzuigpomp is zelfs de druk nagenoeg overal gelijk

 

Updates volgen!

(ps. de foto's zijn erg groot, ik heb geen idee hoe ik dit aanpas)

Edited by DeDerdeJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van welke zadenboer is deze Super Silver Haze?

En hoeveel heb je er per slab? 3 a 4 stuks om en om?

Wat ga je doen qua EC laat je die gelijk of gaat die nog omhoog?

 

Ik kijk met je mee, succes.

 

grtz spacefrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee van het zaad. Zo heb ik ze gisteren gekregen van mijn leverancier, zal eens vragen.

 

Per slab 5-4-5-4. 18 per lamp. Wellicht iets teveel, maar moet zeggen dat ik toch regelmatig wat uitval met zaad heb.

De extreme achterblijvers trek ik er dan na een week of twee ook uit!

 

De EC gaat elke week 0.1 omhoog en max. 2 á 2.2

Edited by DeDerdeJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen gezeur geen gedonder, daar houde we van. Zo te zien niet je eerste kweek. Ziet er strak uit,een opticlimate zou niet mistaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een luxe krijg jij je zaailingen voorgegroeid en al of begrijp ik iets verkeerd...? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het ook wel al eens geleze dat ze zaadplanten verhandelen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man een kweekje a la guesswho? Heel veel succes ik volg

 

Fijn dat er weer eens een rondje op langs langskomt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spacefrog Ja! Helemaal correct. Zo krijg ik ze binnen. Kant en klaar! Erin en starten maar! ;)

Het blijft beter om het zelf te doen, omdat je dan natuurlijk exact weet wat ermee gebeurt, maar moet zeggen dat ik ze eigenlijk nog nooit slecht heb gekregen.

 

@VenaSnar En steeds meer! ;-) Hoorde van deze leverancier dat ze eigenlijk volledig overstappen op zaailingen. geen kloontjes meer.

Opticlimate komt voor de zomer!

 

@Starter...al la guesswho? Is dat een held waarvan ik alles nog moet lezen?

 

Vandaag nog even geweest! Heerlijke temp van 25 graden. rv70%. En ze zijn zelfs al een stuk gegroeid. Morgen alle lampen aan en overmorgen 12/12.

De turbo erin en met een beetje geluk en wat hulp van de kweekgoden komt het allemaal goed!

Ik ga morgen weer wat foto's maken. Zal ook een duimstok neerleggen om de groei vast te leggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf had ze direct op 12/12 gezet met zo veel per m2 maar zoals jij ook al zegt kan je er altijd nog een paar weg nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante kweek, weereens wat anders.

Nice idd de aangeleverde zaailingen.

Hoeveel lampen heb je er nu in totaal boven hangen, of lees ik weer met m`n neus.

Iig succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spacefrog. Ik ga er vanuit dat ik er nog 2 á 3 per lamp weg trek. De ruimte is er dan zeker.

 

@Krasi. Je leest niet met je neus! Ik heb het niet vermeld.

Las ik niet ergens een regel in de voorwaarden dat als er meer dan 4 hangen het niet vermeld mag worden??? Of zoiets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho? Heeft enkele mooie verslagen laten zien hier met slabs tent 6x3 en monster scores. Zeker het lezen waard!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de vermelding van lampen weet je meer dan ik, kan het iig niet terug vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Krasi ik ben anders een aantal maanden geleden ook aangesproken op een post met '6 x 600 watt' dit werd ook al als ongepast gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, nieuw voor mij, maar wellicht is het idd slimmer het niet te vermelden, het is iig als bescherming van de kweker zelf, niet zozeer het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels ben ik er weer!!! Anno 2014 weten internetproviders nog niet hoe ze iemand vlekkeloos over moeten zetten zonder verlies van internet!

De dames staan inmiddels een volle week 12/12 en gaan morgen officieel hun tweede week in! Ec staat inmiddels op 1,5 en ze drinken goed door! De slabs zijn elke dag voor aanvang praktisch droog, daar hou ik van!

Één probleem tot dusver, de temp. Max 26 min 25. In slaapstand iets te hoog! Er lijkt iets fout te zitten in de ketel, maar verwacht hier voor nu nog geen problemen mee.

Ik heb van vorige week een aantal foto's, plaats ze later en zal morgen wat nieuwen schieten.

 

Verder ben ik in deze ruimte een klein experimentje gestart! Hier kom ik morgen op terug ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belofte maakt schuld.

 

Deze keer had de pooier, welke de dames levert, een stuk of 20 extra erbij gedaan.

Ik heb 12 hiervan verdeeld over 3 slaps in een kleine hydrobak en in het gangpad gezet.

Water met de hand. Deze krijgen geen direct licht, enkel wat restlicht van de anderen en staan best wel midden in een luchtstroom van wat frisse lucht.

Tot nu toe gaan ze minstens net zo goed als de rest. Het is natuurlijk een experiment van niks, maar ik ben heel nieuwsgierig hoe deze het uiteindelijk gaan doen.

 

Morgen ben ik weer op locatie, net als vorige week schiet ik wat foto's deze plaats ik dan ineens.

 

De eerste week en 2e week trad er wat vergeling op. Ik hou het op nieuwigheid en overgang naar voeding. Ik heb dit vaker maar nooit zo erg, inmiddels is dit allemaal bijgetrokken.

Verder is er eigenlijk weinig te vermelden. Ze gaan allemaal lekker, temperaturen zijn prima en ondanks de koude nachten blijft te nacht-temp zo rond de 18-20 celcius. Het enige waar ik in desbetreffend hok toch vaak last van heb is vocht. De eerste weken natuurlijk prima, maar tegen het einde toch vaak 60%. Toprot is dan ook geen onbekend fenomeen hier. Ik hoop dat het nu, door het wat drogere klimaat, wat beter onder controle is te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...