Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey Krasi.

 

Ai, van toprot worden we allemaal verdrietig, weet niet hoeveel het is, maar met dit hele veld kan je wel wat missen natuurlijk, maar toch... ;)

Denk je dat je te weinig geventileerd hebt in deze ruimte? Wat heb je zowiezo staan aan windmakers in de ruimte?

 

 

Als je nog een goeie knipper en/of een fijne proever nodig hebt...let me know! :rolleyes2: :whistling :ph34r:

 

 

Had ik al gezegd dat je een allemachtig prachtig veld hebt staan?....al meerder malen zeker? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder het mom van beter laat dan nooit.... Daar ben ik dan... THE OUTCAST, LAST IN CLASS...

 

Serieus, ik had je topic niet gezien en het had me ook een hoop PM'metjes gescheeld als ik dit wel gezien had :)

 

Voordeel is wel dat ik nu niet alles zelf hoef te schrijven, alleen te quoten:

volgende keer 30 cm extra lengte/diepte en je draait echt super !!

 

 

Toprot, dat is de prijs die je betaalt voor je eigen succes:

Het is niet tegen te houden met zulke knotsen.

 

Om rot te voorkomen de laatste dagen:

Smartpots......water alleen wat van boven en hou ze dorstig de laatste dagen ;)

 

 

Verder vraag ik me nog wel af wat voor pomp jij gebruikt om te vloeden. Mijn ervaring is namelijk dat met zo'n automatisch oprol ding icm een dompelpomp je nog maar een paar liter per minuut kunt pompen. Nu kun je dat met zo'n watermeter mooi testen, dat heb ik namelijk ook gedan. Gardena dompelpomp haalt zonder die automatische oproller 8L per minuut en met maar 2-4L per minuut! Die halveert dus de kracht.

Nu blijkt dus dat een dompelpomp veel L kan wegpompen met weinig weerstand. Dus een dikke slang en weinig opvoer-hoogte. Als je een dunne slang hebt (zoals met die automatische oproller) dan wordt normaal gesproken zo'n tuin besproeier gebruikt. Die behoudt zijn kracht ook onder grote druk (dunne slang, hoge opvoerhoogte). Mijn vraag aan jou is dus: wat gebruik jij hier voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het,..ik ben een schavuit,..

 

Juist, een Schavuit, want:

 

verder gebruik ik de eerste 3 weken Bac wortelstimu.

 

Is dit dan het geheim van de smid? Waarom gebruik je wortel stimulator als je al bacto, perfect start (Biovin), buffertabs en symbiose gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring is dat een hoge Ec in je medium ook debet is aan rot. Nu meet je niet met bio dus weet je niet exact hoe hoog ze is/kan zijn.....zie ook weinig herfst. Hoe zijn de eerste grote schut bladeren kras? Dorstig houden kan je goed als je weet hoe veel ze zuipen en niet geheel onbelangrijk wanneer ze stoppen met zuipen en weer over gaan op drinken. Dat geeft ook de laatste levens fase aan. Zie hier hoe makkelijk en belangrijk de tensio op aarde kan zijn.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch je geliefde tensio meters aan het promoten bent kun je dan ook strooien met nummertjes Donner? Ook al zou het alleen maar een indicatie zijn. Ik ben wel benieuwd waar die nuance ligt tussen wat jij zegt als: Zuipen, stoppen met zuipen en vervolgens weer drinken.. Welke tensio waardes horen daar bij en wat betekenen die waardes? Welke levens fases geven die aan zoals jij dat zo poetisch benoemt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MyOwnSmoker, ondanks de rot geniet ik ook nog steeds. :D

 

El Oro, ik heb 6 toppen weggeknipt en voor 80% verloren aan rot, ik denk zo`n 30gr.

Het mooie is dat het hele veld zo vol zit met toppen dat de schade nog mee valt, ook zijn al die toppen zo zwaar dat alles omtieft.

Er staat 1 grote staande zwenkventilator die heen en weer blaast, verder hangt er in de lengte een luchtverdeelslang.

Meerdere malen idd :lol:

 

City, van de absentielijst weggestreept :P

Ik haad ook graag iets meer diepte gehad, dan was het iig nodig geweest er een net overheen te hangen.

Ze zijn vandaag gewoon weer dikker dan gisteren, dus zelfs topontwikkeling gaat verder.

 

Ik weet echt niet wat voor pomp het is, we gebruiken om te vloeden iig een dikke gele slang, ongeveer 5x zo dik als een tuinslang, 80ltr water in ongeveer 45 seconden.

Om het vat te vullen gebruik ik wel de auromatische oprolslang met daartussen de watermeter.

Deze gebruiken we ook icm de sproeistok in het begin wanneer we nog van boven wateren.

 

Ik gebruik BAC wortelstimu de eerste 3 weken omdat het enkele voordelen heeft, het verlaagt de PH en omdat ik nog geen voeding gebruik alleen kraanwater, de tabs reguleren ook wel wat ph.

Bacto geef ik maar eens per week, perfect start en sybiose staan hier los van.

Ook werkt Bac wortelstimu tegen bodem en wortelziektes, stimuleert het bodemleven en wortelharen groei.

Echt nodig.....?????....schadelijk...????

 

PH, klopt, hoge EC vergroot kans op rot, ik heb echter de hele kweek geen burning tips gezien, sterker, op een gegeven werden ze wat lichter van kleur, toen ben ik het aantal ml gaan verhogen.

Later in de bloei weer afgebouwd en nu op waterdieet.

De fanleafs zijn echt geel aan het worden, dit begon ongeveer 1,5/2 weken geleden.

Zuipen doen ze eigenlijk nog steeds, morgen geef ik weer wat water met bacto.

De trichs zijn btw bijna allen milky, maandag lijkt toch nog een goed oogstmoment te worden. :tu

 

Tensiowaarden die ik altijd aanhoudt zijn, in het begin (jonge groei) tussen de 100 en 250Mbar.

Beginnende bloei 80 en 150Mbar.

Bloei 50 en 120 Mbar (wanneer mogelijk, meestal zuipen ze teveel en schieten ze richting 200Mbar)

Late bloei 100 en 200Mbar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel een plant vol in bloei kan zuipen verschild niet alleen per soort maar ook per setup. Maar het is goed om je plant ook door een iets drogere periode door te laten gaan oa voor zuurstof in het medium te trekken. Ik plomp om de dag mijn Amnees op18liter niet te nat te zetten aarde 1.5/2liter water en tegen de laatste 2weken/10dagen gaat ze daar 3/4dagen mee doen.tensio zet ik rustig op 20/40 en water 1a2uur nadat het licht aan is gegaan Handig om te weten dat ze in de laatste levens fase zitten omdat ze minder gaan zuipen en eten! zodat je daarvoor nog de PK's kan toevoegen,pas daarna spoel ik.Snap je nu waarom een tensio handig kan zijn?

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absentie lijst :dribble: Je had ook best even kunnen opmerken dat je me miste in je topic via PM!

 

Krasi; Dat je topontwikkeling verder gaat twijfel ik niet aan :) Heb net je hele verslag in een uurtje gelezen en zag ze per minuut aan zwellen :D En dat je dan iets verliest aan toprot is logisch, je hebt mijn vorige kweekverslag gelezen en daar heb ik 40% voortijdig geoogst omdat er zo veel meeldauw en toprot op zat en toch nog een monster-score gehaald. Dus maak je neit te druk, maar neem wel je maatregelen. Ik heb er toen zelfs nog een Uvonair (zaklantaarn) in gegooid om tenminste de schimmel in de lucht te doden.

 

 

Je hebt een dompelpomp dan, dikke slang=grote diameter=weinig weerstand=dompelpomp. Je gebruikt je automatische oprol-slang dus alleen je vat te vullen en dat doe je met de druk van de waterleiding dus dan kan dat inderdaad wel. Ik hoopte op een speciale gadget (net als die Gardena watermeter) die mijn probleem op kon lossen. Maar die bestaat niet dus, behalve zo'n apparaat als waarvan ik de vorige post een linkje plaatste.

 

Bacto wortelstimu kan er ook prima bij. Met de huidige biologischeplantenvoedingslijn prijzen aanhoudt dan kan een flesje van dit of dat er ook nog wel bij! Je kunt ook citroenzuur toevoegen maar dat scheelt niet zo veel, zelfs niet in een setup als de jouwe. Heb het even gemist maar hoe veel m2 heb je daar?

 

@ Donner. PK's met bio geeft geen meerwaarde toch? De plant pakt wat hij nodig heeft. Als alles in je aarde zit, waarom dan, het zit er toch al in? Je zegt OOK dat je plompt je Amneesjes tot 20-40mbar (volgens mij kunnen die ook rustig 0mbar aan als lichten net aan gaan). Zuurstof tussen de wortels is belangrijk, maar tot hoe ver laat je het opkomen dan? In mijn vorige rondje met 19L potten liep het soms wel op tot 180mbar maar als ik dat nu doe met mijn 375L potten dan zijn ze wel erg droog, dus wat is ideaal om op te laten lopen?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog iets..............

Een hoge wortel druk geeft een passief transport van calcium naar gewas delen die niet verdampen en daarom belangrijk is

 

BRON http://www.google.nl....62286460,d.bGQ Wateren doe je niet als de lichten NET aan zijn! Het verdamping proces moet wel op gaan zijn. Soms zitten er zuipers bij(de brengers met de dikste stelen) die niet genoeg hebben aan wat ik ze geef dus die krijgen idd meer als 2liter, Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi mooi.

Die dames staan te trappelen, om naar de kapper te gaan.

Op naar een goeie , mooie ronde.

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wateren doe je niet als de lichten NET aan zijn! Het verdamping proces moet wel op gaan zijn.

Nee dat snap ik. Anderhalf tot twee uren nadat de lichten aan zijn (in een kleine pot). Mijn vraag was; tot hoe hoog laat je de tensio oplopen nadat je hem tot 20-40mbar hebt laten zakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daarom hou ik van dit forum...leerzame discussies met onderbouwde theorieën van in mijn ogen wijze mannen!

 

Helaas gaan we dat steeds minder zien op deze aardbol, gelukkig hier nog wel! :book: :rtfm: :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje Krasi, hopelijk valt de rot mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

godnonduju... gruwelijke toppen. jammer dat je te kampen hebt met rot.

 

is het slechts hier en daar??

 

la confidential is ook een gevoelig plantje :thumbsdown:

 

hoe dan ook eeheerlijk trekvoer :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:popcorn: ik heb er geen woorden voor Krasi, :yummy: lekker zoeken naar rot elke dag en knippen die zooi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH, ik snap je kerel, de waterhuishouding was echt prima.

En altiijd pas 2 uur na lichten aan kregen ze te drinken. ;)

 

City, idd over het algeheel genomen valt de mee, maar verlies is altijd zonde.

Ik moet btw zeggen dat ik erg positief ben tot nog toe, prachtige witte wiet, mooie stevige toppen en een zeer typerende geur. :)

 

Prettig, thanks man, over ruim anderhalve week weten we het. :jump:

 

Cannabizz, thanks hoor, vergeet niet dag 51ltr smartpots gelijk staat aan 20+litr gewone pot, geloof me, de potgrootte is geen negatieve factor geweest wat ik aan het begin veel te horen kreeg, ook het aantal, waar anderen hier 80 tot 150 neer zou zetten heb ik met 48 evenveel eraf gehaald. :showoff:

 

El Oro, dat is de kracht van WF, iedereen doet actief mee, veelal lekker positief discussieren, tis maar goed dat de meesten stronteigenwijs zijn. :lol:

 

MRT, bedankt, tot nu toe valt die mee. :D

 

Hempy, idd, HER en DER zoals Eric van Sauers zou zeggen. :rofl

Ik denk dat het aandeel Afghaan zeker gevoeliger is, ook de topdikte zal een rol gespeeld hebben. :icecool

 

Growking, thanks man, ik heb me idd rot gezocht :P het lijkt een mooie te gaan worden. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, krasi.... ik denk dat wij niks meer te verklaren hebben tegenover 16 planten de vierkante meter klanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gruwelijk lekker veldje :showoff: , product zal er niet om liegen denk ik !! ziet er heerlijk uit :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch vind ik van die dikke dames wel geil :likken:

 

mooi man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predator, ain`t that the truth. ;)

 

3.0, thanks makker, check de pics voor kwali impressie. :dribble:

 

Miami, haha volslank bedoel je :lol:

 

El Capi, wat denk je van wij, nog effies geduld. :D

 

Kwali

 

post-30844-0-02527900-1393963757_thumb.jpg

 

Kwanti, een groot net, alle ruim verdiepingen gevuld.

 

post-30844-0-20908000-1393963832_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfoeh lekker hoor :) Je bent dus een voorstander van nat knippen zie ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de rot, spint en die paar bananen deze ronde, maar het eindresultaat ziet er smakelijk uit. :yummy:

Ben wel benieuwd naar een rookverslagje van de Kandy Confidential. :smoke

 

Ik hoop dat je volgende ronde(s) zonder tegenslagen verloopt (mag ook wel weer een keer en ik gun het je van harte ;) ).

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die netten zijn weer vol gevist! Dat ziet er super smakelijk uit :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...