Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lemmie

gepakt met 33 gram wiet

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik ben aangehouden en gepakt met 33 gram wiet in een pot.

Heb overigens alleen de wiet in moeten leveren en oom agent heeft mijn gegevens genoteerd.

Nu werk ik in de beveiligingsbranche en vraag ik me natuurlijk af, hoe zit dit met mijn pas?

Moet ik nu voorkomen? Of wordt dit meestal afgedaan als een boete?

Had ook nooit mijn hele pot mee moeten nemen, en daar kan ik genoeg excuses voor bedenken/verzinnen daar is het al te laat voor. Blow trouwens alleen maar omdat ik verschrikkelijk last van mijn rug heb na het werk en dan rook ik er meestal 1 om mijn spieren weer lekker tot rust te laten komen.

Dit heb ik ook tegen oom agent vertelt.

Baal er ontzettend van, kan mezelf wel met de kop tegen de muur slaan en zie mijn hele toekomst al in water vallen.

Zijn er hier mensen met tips of wat dan ook? Kom maar op!!

 

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk denk ik dat het hier bij blijft en ze hier echt niet nog meer werk van maken. Denk sowieso geen boete of voorkomen. Heb zelf wel ergere dingen gedaan en dat is ook altijd zonder verdere consequenties afgedaan. Als je NU even een joint rookt met deze gedachte ben je het zo weer vergeten. Waar had je die pot mee naartoe genomen dan?

 

Wel weer een lullig verhaal, door dit soort verhalen ben ik een voorstander van legalisatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

heb je een verklaring af moeten leggen ,als je dat niet hebt gedaan,kan je altijd zeggen dat je de pot gevonden hebt en naar het bureau wilde brengen ,en daar hou je je aan .

Dan kunnen ze je niks maken .

Dat kan je trouwens altijd nog verklaren op het politie bureau ,maar het zal wel me een boete afgedaan worden ,of e hoort er niks meer van .

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je die agent zn gegevens ook genoteerd voor het geval je pot wiet verdwijnt?

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

33 gram buitens huis? je gaat een flinke boete krijgen ze gaan je lappen voor dealer namelijk,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit in de beveiligingsbranche, dus enige kennis van het strafrecht zul je wel hebben. Op welke gronden ben je aangehouden? Stond je gezicht de agent niet aan? Of had de agent een redelijk vermoeden dat je een strafbaar feit hebt gepleegd? De agent heeft dus gegevens genoteerd: daar ben je niet erg duidelijk over. Welke gegevens zijn er genoteerd en in welke vorm zijn ze genoteerd? Is er terstond een proces-verbaal opgemaakt? Zo niet, wat is de reden dat dit verbaal niet is opgemaakt? Heeft de agent je de cautie gegeven? Zo niet, is er dan geen sprake van onrechtmatig verkregen bewijs?(Althans, alles wat je zonder cautie hebt verteld, kan niet tegen je worden gebruikt) Heb je een afstandsverklaring gegeven? Dat zijn vragen, die je als beveiliger zelf waarschijnlijk kunt beantwoorden. Zo oppervlakkig is de opleiding tot beveiliger toch niet.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was s'nachts langs de kant van de weg aan het bellen, rijden en bellen mag niet.

Toen werd ik met een zaklamp in mijn bakkes geschenen, politie!!

Of ze even in mijn auto mochten kijken, ik had zo iets laat ik maar mee werken want als ze willen kijken dan verzinnen ze wel wat.

Heb ze toen ook maar gelijk de pot overhandigt.

Ze hebben overigens alleen maar mijn naam en adres opgeschreven, ze zouden me morgen bellen.

Zo goed ben ik ook nog niet kwa wetgeving, ben namelijk nog in opleiding.

Heb er wel afstand van gedaan, mondeling dan!

Hier natuurlijk ook weer verschillende verhalen, wel vervolging, geen vervolging...

Hoop zo dat het bij een boete blijft!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/topic/105978-ff-lekker-afreageren-topic/

 

Mischien heb je daar wat aan ;)

 

Ik ben het eens met xtreme als je die vragen kan antwoorden voor jezelf kom je al een heel eind.

Heb je geen afstandsverklaring getekend hoor je er niks meer van denk ik, de agenten hebben dan een fijne avond gehad denk ik.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij is altijd gezegd dat ze je pas bekijken als dealer vanaf 50 gram

Hoogstwaarschijnlijk rijd er een politie patrouile de komende dagen rond met een lekker geurende wolk uit de ramen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen verklaring afleggen, gewoon netjes alle A4tjes die ze vol kalken laten kalken met "ik bereoep me op mijn zwijgrecht". Vervolgens teken je geen ene moer. Wat je niet tekend heb je niet gezegd dus lekker naar de klote laten lopen die verraders.

 

Niks dealer, eigen gebruik dat is het enige wat je verklaard en dan nog steeds niet tekenen.

 

Maak je niet druk man, 33gr gaat je toekomst niet van naar de klote, 33 kogels in je flikker daar gaat je leven van naar de klote :P. Of je moet werk hebben waar ze dat niet tollereren maar je hoeft toch niks te zeggen?

Wat niet weet wat niet deert.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door toe te staan in je auto te kijken, heb je wel erg lichtvaardig meegewerkt. Die agenten vroegen of ze mochten kijken. Dat mag je gewoon weigeren. Als agenten iets vorderen moet je meewerken. Maar agenten mogen pas iets vorderen als ze een redelijk vermoeden hebben van een strafbaar feit. De douane evenwel, mag altijd je auto in zijn geheel doorzoeken. Ik vermoed dat de consequenties op je werk wel mee zullen vallen: als in de precontractuele fase van je arbeidsovereenkomst niet onmiskenbaar duidelijk is gemaakt dat onbesproken gedrag een functievoorwaarde is, kan een werkgever niet zo snel iemand ontslaan.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik loop nog stage, gaat mij er vooral om dat ik als ik klaar ben met de opleiding ik gewoon werk kan krijgen. Had dus nooit mee moeten werken, domme fout van mij!! Ik wacht dan wel rustig af of ze mij morgen bellen voor een verklaring. En als ik het goed begrijp moet ik die niet onder tekenen? Of gewoon helemaal geen gehoor geven?

Vind het idd wel erg triest hoe het in dit landje gaat, moet verlopig maar met de pijn om leren gaan, het is nog lang geen tijd om weer 2 plantjes buiten neer te zetten. Want geld voor de shop heb ik gewoon niet.

.

Ik hoop op het beste morgen!

Bedankt voor de info!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal eraan liggen of je een aantekening krijgt of niet,

als je die wel krijgt, krijg je geen vog voor beveiligings pas vermoed ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je niet druk joh. Je krijgt vast een boete maar hier hoor je verder niks meer vAn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, verkeerde post.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

blabla

 

zou hiervan niets tegen mn baas vertellen. eens in de 3 of 5 jaar wordt je pas vernieuwd dan komt er een nieuw antecedenten onderzoek en lijkt me sterk dat je hierdoor geen vernieuwde pas zou krijgen

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je was in eerste aanleg coöperatief en ik raad je aan coöperatief te blijven. Het weigeren een pv te ondertekenen, geeft alleen maar ellende. Immers, in een pv staat de door jou afgelegde verklaring opgetekend. De verbalisant leest je verklaring voor of laat je het pv lezen. Ben je het er niet mee eens dan past de verbalisant je verklaring net zo lang aan tot je het er mee eens bent. Dan staat het wel erg gek dat je je aangepaste verklaring toch niet ondertekent. Overigens is je handtekening geen vormvereiste voor een geldig pv. Een pv is ook een wettig bewijsmiddel, als dit alleen door de verbalisant op grond van zijn ambtseed of belofte is opgemaakt. Waar je je evenwel wel kunt op beroepen is juridische bijstand van een advocaat tijdens het verhoor. Dit is nu nog niet juridisch geregeld, maar op 28 november 2013 heeft advocaat-generaal Spronk van de Hoge Raad hierover een beleidsnotitie gemaakt. Naar verwachting zal de Hoge Raad hierover op 28 januari 2014 arrest wijzen. Dus vragen om het verhoor aan te houden tot een datum na 28 januari of vragen om juridische bijstand anticiperend op het toekomstige arrest, acht ik kansrijk. Ik vermoed evenwel dat de gemiddelde verbalisant van deze regel niet op de hoogte is. Overleg dit eens met een jurist van je vakbond of leg de casus voor een rechtswinkel. Ik weet te weinig van het Sr af om je bindend advies te geven.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook iets gehad van de agent? Mijn ervaring is dat als ze je geen briefje of weet ik het geven en alleen je naam op schrijven je er nooit meer wat van hoort.

 

Edit, Xtreme jij bent goed op de hoogte. goed bezig!

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites
blablazou hiervan niets tegen mn baas vertellen. eens in de 3 of 5 jaar wordt je pas vernieuwd dan komt er een nieuw antecedenten onderzoek en lijkt me sterk dat je hierdoor geen vernieuwde pas zou krijgengr
Bij het sluiten van een arbeidsovereenkomst wordt zowel in de precontractuele fase als in de fase waarin de arbeidsovereenkomst tot stand is gekomen, uitgegaan van de goede trouw van een sollicitant of een werknemer. Tegenwoordig gaan werkgevers zo ver dat ze zelfs bij weinig risicovolle beroepen een verklaring omtrent het gedrag en/of een verklaring betalingsgedrag van de belastingdienst vragen. Het aanvragen van een paspoort staat hier los van. Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme en de rest bedankt! Ik wacht vandaag gewoon rustig af of ze mij bellen!

Zal dan wel gewoon eerljk mijn verklaring afleggen, ga zo ook nog even bellen met het juridisch loket, mischien kunnen hun er ook nog wat mee.

Hopen op het beste meer kan ik toch niet doen.

Nogmaals thnxs voor alle info, en een beetje gemoedsrust!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

Heb je ook iets gehad van de agent? Mijn ervaring is dat als ze je geen briefje of weet ik het geven en alleen je naam op schrijven je er nooit meer wat van hoort.Edit, Xtreme jij bent goed op de hoogte. goed bezig!
Als je, zoals ik, al 40 jaar een adviespraktijk exploiteert op het gebied van belasting- en bestuursrecht dan krijg gedurende die tijd toch wel enige kennis van het strafrecht, ook al was dit mijn studierichting niet. Dat was trouwens ook wel nodig naar aanleiding van de uitspraak van het Europese Hof in de zaak Ozturk. Daarin werd namelijk een administratieve boete, bijvoorbeeld een boete wegens het te laat indienen van een belastingaangifte, gelijkgesteld met een strafrechtelijke vervolging. En het staat richting cliënten vrij lullig als je voor bepaalde onderdelen van je praktijk externe deskundigen moet inhuren. Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al een grijze pas ja, maar dit is een verlopige alleen voor de stage.

Net toen ik onder de douch vandaan kwam zag ik een brief in de brievenbus van de Politie.

Een uitnodiging voor verhoor!

Er staat in, dat ze me verzoeken om contact op te nemen, en dat ik een mogelijkheid heb om voorafgaand een bezoek aan een advocaat kan brengen.

Dit ga ik ook zeker doen, alleen even uitzoeken hoe dat werkt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht hier een tip, waarmee je je voordeel kunt doen. Zeg gewoon dat de wiet afkomstig was van je eigen gedoogde buitenteelt van 5 planten. Vijf gedoogde planten leveren echt meer op dan de toegestane hoeveelheid van 5 gram. Dus de 33 gram is een oorzakelijk gevolg van het gedoogcriterium. Als 5 planten worden gedoogd, waarvan bij voorbaat vast staat dat de opbrengst meer dan 5 gram is, dan kan de gedogende instantie moeilijk van je verlangen dat je alles boven de 5 gram weg pleurt. En zeg in geen geval dat je van plan was een deel van je oogst aan anderen weg te geven. Want niet alleen de verkoop is strafbaar maar het gratis ter beschikking stellen aan anderen eveneens. Als je zo'n flutzaakje maar ingewikkeld genoeg maakt, waardoor er veel tijd vermorst gaat worden, wordt er wellicht van vervolging afgezien. Achteraf bezien, kun je wellicht je voordeel doen met je naïviteit en je coöperatieve houding. Gewoon blijven persisteren dat je dacht dat het bezit van de opbrengst van vijf gedoogde planten eveneens gedoogd wordt. Dat is een logische redenering: als de wetgever 5 buitenplanten gedoogd, dan is de opbrengst hiervan ook gedoogd. En op grond van deze redenering zou ik pleiten voor AVAS (afwezigheid van alle schuld). Dus begin met een verklaring gebaseerd op het voorgaande en eindig met de zin: dit is mijn verklaring en verder heb ik er niets aan toe te voegen. Op elke vraag die nadien gesteld wordt, geef je geen antwoord maar verwijs je naar je verklaring. Dat komt wat sympathieker over dan je steeds te beroepen op je zwijgrecht.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

je krijgt denk ik een kleine taakstraf, denk dat ze de boete achterwege laten..

je goed gedrag papiertje kan je daarna wel gedag zeggen.

 

maatje van me gepakt met +- 20 gram en wat (eigen gebruik aantal) pillen en kreeg 40 uur taakstraf.

 

(was wel ze eerste keer uiteraard)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...