Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
donnyy

A.R.T.S biologische trips & budrot bestrijding test

Recommended Posts

ik heb sinds enige tijd (1 a 2 weken) te kampen met trips, zowel op 6x fem big bang in de bloei, wat andere kruiden planten, chilipepers en een peyote cactus cluster.

 

gisteren heb ik eindelijk wat flesjes A.R.T.S ontvangen na flink wat vertraging door de feestdagen en heb gelijk alles gesproeid met 50 ML Trips (werkzame stof ylang-ylang extract) en 25 ML Budrot (preventief, werkzame stof lecithine dit omdat vooral de peyote cactus erg gevoelig is voor rotting bij besproeiing en de bigbang in dag 1 van week 4 bloei zaten en eigenlijk niet meer moet sproeien)

 

omdat het meerdere en verschillende soorten planten betreft dacht ik het is misschien wel interessant om een test te schrijven over het product omdat ik ook weinig tot geen info kon vinden over deze producten en ze toch aan de prijs zijn.

 

7/1/14:

alles besproeit met anti budrot en trips, door de ylang ylang olie ruiken de planten en de tent

als een soort oosters parfum, hoop dat de geur/smaak er niet in trekt.

 

over 3 dagen nog een keer sproeien

en daarna weer 10 dagen later.

 

8/1/14:

Vandaag inspecteerde ik de cactus en waar ik voorheen meerdere volwassen trips en kleinere trips zag rondlopen kon ik nu geen enkele trips meer zien rondlopen op de cactus, maar ze kunnen zich verschuilen in de ruimtes tussen de clusters, ik houd het in de gaten

 

op de big bang en kruiden zie ik bij de meeste hier en daar wat dode volwassen trips op het blad, bij eentje zie ik nog wel een paar levende trips lopen van net eerder stadium (kleiner en wit) op de bladeren. hopelijk sterven deze nog of krijg ik ze te pakken bij de volgende sproeiing.

 

updates volgen

Edited by donnyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zit je op een verkeerd forum :likken: hier kweken ze wiet planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het principe blijft toch hetzelfde agent? ARTS producten zijn immers wel middelen die in veel growshops worden verkocht voor gebruik bij wiet teelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check ook eens Neem olie :innocent:

Killing voor oa spint, trips en alles wat aan plant vreet (binnentuin).

 

Bio en doorbreekt de cyclus van die etters, sterk spul dat Neem :icecream:

 

Trips kan later zomaar terug komen, behandel zeker ook de toplaag van je medium waar larven zich verstoppen om te verpoppen.

 

KLIK

 

Blij dat ik van ze af ben, PVP (zilveren flesje) doet de truc bij 1e ontdekking als er weer eens wat vanuit gemeente bloembak vd deur naar binnen sluipen, heb ik een 'plaag' dan is er altijd nog de Neemolie wat na 3wk alles kapot heeft en je ziet ze dan niet meer terug want ze worden steriel van Neem :dribble:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd naar ervaringen met ARTS budrot. Misschien is dit middel dé uitkomst in het najaar kamp ik altijd met toprot binnen ook al is mijn klimaat goed het lijkt dan gewoon in de lucht te zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voorde tips, ik heb gezocht op neem olie maar kan het nergens vinden, weet iemand misschien een goede online GS waar ik dat kan kopen?

 

de A.R.T.S lijkt de trips plaag te minderen na de eerste spray maar ik zie ze inmiddels weer volop,

wel minder van de bruine volwassen trips, morgen 2de spray ronde.

 

ik heb ook maar wat gele kleefstrips in de tentjes gelegt hoop dat dit de plaag ook wat kan remmen.

 

@spacefrog2

 

A.R.T.S budrot bevat volgens het etiket alleen als werkzame stof

ik ga misschien in het vervolg iets te bestellen als: http://www.bloem.net/lecithinegranulaat98

en te testen om dit in sproeiwater te doen, scheelt toch enorm in de prijs en heeft misschien wel hetzelfde effect

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

bedankt zal ff flesje pure olie bestellen voor het geval de A.R.T.S faalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff update

vanochtend voor lamp uit ging gesproeid met zelfde als vorige keer, alleen dit keer 2 liter spuitwater ipv 1 .

zelfde dosis als vorige keer curatief trips en preventief budrot

ook stam en cocos toplaag van alles meegenomen, cactus pepers en andere kruiden gesproeid.

 

heb net met lamp aan gekeken bij big bangers

en zag hier en daar een strompelende trips en een hoop die niet bewegen en hopelijk al dood zijn

 

toppen staan er nog mooi bij ondanks gesproei afgelopen tijd.

 

zag op de peyote cactus 1 witte trips vandaag maar geen bruine meer gelukkig

voorheen zag ik er wel stuk of 10 lopen.

 

vooralsnog lijkt A.R.T.S spul zijn werk te doen zonder big bangs en cactus veel te stressen

maar is nog maar even kijken of het probleem helemaal valt op te lossen.

 

over 10 dagen nog 1 sproeibeurt en dan is flesje trips spul ook wel op

duur kuurtje maar hoop dat het het waard is.

Edited by donnyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is nou 9 dagen na 2de van 3x sproeien met A.R.T.S trips

heb de afgelopen 3 dagen geen enkele trips meer gezien op geen enkele plant

een paar dagen na de 2de sproeibeurt nog wel

 

ook niet op de cactus, zou morgenochtend nog 1x met laatste beetje van de fles

en dan is het flesje ook wel op, dus het lijkt vooralsnog goed te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de 20ste gesproeid moeten hebben voor de 3de keer maar omdat ik geen enkele trips meer en planten op 2 weken van oogst zijn maar niet gedaan

dus arts spul werkt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuurtje afmaken.. check ook de levenscyclus van de trips

 

Als je kuurtje niet afmaakt kan het zo maar zijn dat er eind vd week een pop uitkomt die niet gegeten heeft dus ook geen middel of maar heel klein beetje en dan begint je ellende weer van voren af aan met dien verstande dat ze dan zga resistent zijn vd ARTS :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...